ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

18/07/2022

Θ.Φωτίου: Με ένα χαώδες ν/σχ που θα ακυρώσει στην πράξη την Επιτροπεία Ασυνόδευτων Ανηλίκων, η ΝΔ την εκχωρεί σε επάλληλα κυκλώματα φορέων, κυρίως ΜΚΟ, προετοιμάζοντας άλλο ένα μεγάλο πάρτυ διασπάθισης δημόσιου χρήματος σε ημετέρους

Θ.Φωτίου: Με ένα χαώδες ν/σχ που θα ακυρώσει στην πράξη την Επιτροπεία Ασυνόδευτων Ανηλίκων, η ΝΔ την εκχωρεί σε επάλληλα κυκλώματα φορέων, κυρίως ΜΚΟ, προετοιμάζοντας άλλο ένα μεγάλο πάρτυ διασπάθισης δημόσιου χρήματος σε ημετέρους



Μιλώντας σήμερα στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημ. Τάξης και Δικαιοσύνης, κατά τη Β’ ανάγνωση του Σ/Ν του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου για την Επιτροπεία Ασυνόδευτων Ανηλίκων, η Αναπλ. Τομεάρχης για την Κοινωνική Αλληλεγγύη του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Θ. Φωτίου τόνισε τα εξής:

Ο νόμος της ΝΔ αντικαθιστά δικό μας νομό του 2018, που έτυχε εξαιρετικών εγκωμίων από διεθνείς φορείς ως καινοτόμος, απλός και πλήρης. Η εφαρμογή του καθυστέρησε διότι απαιτούσε πρωτίστως πρόσληψη 25 υπαλλήλων στο ΕΚΚΑ, ενώ οι απαιτούμενες ΚΥΑ είχαν εκδοθεί εδώ και τρία χρόνια. Η ΝΔ επί τρία χρόνια αρνήθηκε να τον εφαρμόσει διότι επεφύλασσε άλλα σχέδια για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Επιθυμούσε να απαλλαγεί από αυτά και συγχρόνως να φιλοτεχνήσει το φιλόστοργο προφίλ του κ. Μητσοτάκη.

Με το παρόν νομοσχέδιο, το κράτος αποποιείται των ευθυνών του στα ασυνόδευτα ανήλικα, καταπατά τα δικαιώματά τους διότι τα θεωρεί πρωτίστως πρόσφυγες και μετανάστες και όχι ανήλικα και τα εξαιρεί από το Ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας του κράτους.

Εισάγει νέες διακρίσεις, σε άστεγα και στεγασμένα, εκτός της άθλιας του νόμου Χρυσοχοΐδη των άνω και κάτω των 15 ετών, για να μπορεί να απελαύνει τα άνω των 15 σε δήθεν ασφαλείς χώρες με διαδικασίες fast-track γνωρίζοντας ότι η συντριπτική πλειοψηφία, 85%, είναι άνω των 14 και αγόρια.

Με το παρόν νομοσχέδιο η Επιτροπεία των ΑΑ δεν ανατίθεται στο ΕΚΚΑ, δημόσιο φορέα, με εμπειρία στην παιδική προστασία, όπου ανήκαν τα ΑΑ, αλλά σε πλήθος φορέων κάθε λογής (σωματεία ΑΜΚΕ, ΟΤΑ, ενώσεις πολιτών και κυρίως ΜΚΟ), χωρίς να απαιτείται να έχουν ούτε προηγούμενη πείρα ούτε εξειδικευμένο προσωπικό, που ονομάζονται Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας (ΦΠΥΕ)

Οι ΠΦΥΕ αναθέτουν σε υπαλλήλους τους την επιτροπεία των παιδιών τους οποίους ονομάζουν εντεταλμένους επιτροπείας. Σε άλλους υπαλλήλους τους, τους οποίους ονομάζουν συντονιστές, αναθέτουν το συντονισμό των εντεταλμένων επιτροπείας. Δεν υπάρχει ανώτατο όριο παιδιών που μπορεί να αναλάβει ένας ΦΠΥΕ. ΟΙ ΦΠΥΕ ενημερώνουν το κράτος 2 φορές το χρόνο, ώστε το κράτος να μην έχει ποτέ πραγματική εικόνα της καθημερινότητας των ΑΑ.

Παράλληλα δημιουργείται κι άλλο κύκλωμα, πάλι από πλήθος φορέων και ΜΚΟ, των συνοδών των ΑΑ αυτή τη φορά.

Συγχρόνως το κράτος αναθέτει την καθημερινή φροντίδα των παιδιών και σε άτομα από συγγενικό περιβάλλον ή φιλικό. Η συγκυρία μας βάζει σε πολύ ανοίκειες σκέψεις για το ποιος μπορεί να δηλωθεί ως φίλος του ΑΑ.

Η ΝΔ, με το παρόν νομοσχέδιο, δεν θέλει να ξέρει το κράτος τι συμβαίνει σε αυτά τα παιδιά, ούτε και να παρεμβαίνει αν κάτι τους συμβεί. Διότι παιδιά φεύγουν από τις δομές ή από τα hot spots καθημερινά. Γι’ αυτό το νομοσχέδιο χωρίζει τα παιδιά σε στεγασμένα και άστεγα.

Ο αριθμός των παιδιών αυτών καταγραφόταν από το ΕΚΚΑ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021 και ήταν από 900 έως 1000. Επειδή το νούμερο ήταν μεγάλο και έχουμε κατηγορηθεί για αυτό ως χώρα, εξαφάνισαν το σχετικό πεδίο του αρχείου από τον Σεπτέμβριο του 2021. Πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι!

Στη θέση του πεδίου των χαμένων ΑΑ σήμερα εμφανίζονται οι κλήσεις από μία τηλεφωνική γραμμή που λειτουργεί σε ΜΚΟ για «παιδιά που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες», κάτι που δεν αφορά βέβαια μόνο τους ΑΑ και εισάγουν την «Αναγγελία επιτροπείας». Δηλαδή να μπορούν και ιδιωτικοί φορείς να μετέχουν σε ένα ιδιότυπο κυνήγι μαγισσών, δηλαδή να καταγγέλλουν στις αρχές ότι βρήκαν ασυνόδευτο ανήλικο που είναι άστεγο ή διαμένον σε επισφαλείς συνθήκες.

Με αυτό το νομοσχέδιο αποκαλύπτεται η υποκρισία της ΝΔ. Κατηγορούσε τις ΜΚΟ ότι δρούσαν και χρηματοδοτούνταν ανεξέλεγκτα επί ΣΥΡΙΖΑ και δεσμευόταν να τις καταργήσει. Τώρα, όχι απλώς τις εμπιστεύεται το σύνολο της φροντίδας των ασυνόδευτων, αλλά τους αναθέτει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, σε όλες τις φάσεις (επιλογή εντεταλμένων επιτροπείας, επιλογή συντονιστή επιτρόπων, αναφορές ΦΠΥΕ και συντονιστών, τηλ. Γραμμή για τα παιδιά σε επισφαλείς συνθήκες). Πρόκειται για το μεγάλο «πάρτι» διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω ΜΚΟ σε ημετέρους.

Καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο που έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου απολύτως αναρμόδιο για θέματα παιδικής προστασίας με παντελή έλλειψη εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης.

Είναι ένα συνονθύλευμα διατάξεων χωρίς συνοχή, συχνά αλληλοεπικαλυπτόμενων, που είναι βέβαιο ότι θα φέρουν μια χαώδη κατάσταση στην επιτροπεία, αλλά και γενικότερα στην υποδοχή, τακτοποίηση και προστασία των ασυνόδευτων ανήλικων με αποτέλεσμα να ακυρωθεί στην πράξη η επιτροπεία.


Αναλυτικά η ομιλία:

Ομιλία Θ. Φωτίου, βουλευτή Β3 Νότιου Τομέα Αθήνας και αναπλ. Τομεάρχης για την Κοινωνική Αλληλεγγύη του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.  στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημ. Τάξης και Δικαιοσύνης, κατά τη Β’ ανάγνωση του Σ/Ν του Υπ. Μετανάστευσης και Ασύλου: Εθνικό Σύστημα επιτροπείας ασυνόδευτων ανήλικων και πλαίσιο φιλοξενίας ασυνόδευτων ανήλικων (Α.Α.)

ΓΕΝΙΚΑ
Ο νόμος της ΝΔ αντικαθιστά δικό μας νομό του 2018, που έτυχε εξαιρετικών εγκωμίων από διεθνείς φορείς ( π.χ. FRA - Fundamental Rights Agency) σύμβουλος της ΕΕ) ως καινοτόμος, απλός και πλήρης. Η εφαρμογή του καθυστέρησε διότι απαιτούσε πρωτίστως πρόσληψη 25 υπαλλήλων στο ΕΚΚΑ, ενώ οι απαιτούμενες ΚΥΑ είχαν εκδοθεί εδώ και τρία χρόνια.
Η ΝΔ δεν τον εφάρμοσε διότι επεφύλασσε άλλα σχέδια για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Επιθυμούσε να απαλλαγεί από αυτά και συγχρόνως να φιλοτεχνήσει το φιλόστοργο προφίλ του κ. Μητσοτάκη.
Το 2019 τα αποσπά από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το ΕΚΚΑ που έχουν το Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας (από το 1990) και τα μεταφέρει στο πρωθυπουργικό γραφείο.
Συγχρόνως, ο κ. Χρυσοχοΐδης, που είχε τότε την ευθύνη των μεταναστών και προσφύγων, εκδίδει τον επαίσχυντο διεθνώς νόμο που ισχύει μέχρι σήμερα και που χωρίζει τα ανήλικα σε άνω και κάτω των 15. Στόχος να μπορεί να απελαύνει η χώρα τα παιδιά άνω των 15 με fast-track διαδικασίες σε δήθεν ασφαλείς χώρες προέλευσης, διότι το 85% των ανηλίκων ασυνόδευτων είναι άνω των 14 ετών και αγόρια.
Από το 2020 τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα μεταφέρονται στο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου αλλά εποπτεύονται και από το ΕΚΚΑ (που ανήκει στο Υπουργείο Εργασίας), μέχρι πριν ένα μήνα, που έφεραν έναν γελοίο νόμο Επιτροπείας (4939/10-6-22), τον οποίο με το σημερινό ν/σ καταργούν.
Στο ΕΚΚΑ έτρεχε ένα ψηφιακό σύστημα καταγραφής των ασυνόδευτων, που είχαμε φτιάξει σε συνεργασία με τη Unicef. Tο 2021 αφαιρούν το πεδίο των παιδιών που έχουν χαθεί από δομές και ΚΥΤ για να μη γίνεται γνωστό και τον Απρίλιο του 2022 το παίρνει η Ειδική Γραμματεία Α.Α. ώστε να  έχει πλήρη έλεγχο των δημοσιοποιούμενων στοιχείων.
Με το σημερινό νομοσχέδιο ολοκληρώνουν θεσμικά αυτήν την άθλια διαδρομή και στάση της χώρας ως προς τα ασυνόδευτα ανήλικα προσφυγόπουλα που εγκαινίασαν τον Ιούλη του 2019.

ΕΠΙΤΡΟΠΕΊΑ ΑΣΥΝΌΔΕΥΤΩΝ ΑΝΗΛΊΚΩΝ (A.A.)
Η επιτροπεία είναι η ύψιστη πράξη προστασίας σε ένα ασυνόδευτο ανήλικο παιδί που κάθε κράτος οφείλει να παρέχει ενιαία σε όλα τα παιδιά, ξένα ή ιθαγενή.
Με το νομοσχέδιο της ΝΔ αυτό καταργείται. Στα Ελληνόπουλα παρέχεται η αναγκαία προστασία από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Με τα ανήλικα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα ασχολείται το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, με πλήρη έλλειψη εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης. Αυτή η έλλειψη αντανακλάται στο νομοσχέδιο.
Συγχρόνως, η επιτροπεία δεν ανατίθεται σε ένα δημόσιο φορέα, όπως είναι το ΕΚΚΑ,  αλλά σε πλήθος φορέων, κάθε λογής (σωματεία ΑΜΚΕ, ΟΤΑ, ενώσεις πολιτών και κυρίως ΜΚΟ),  χωρίς να απαιτείται ούτε προηγούμενη πείρα ούτε να έχουν σχετικό προσωπικό, αφού μπορούν να το προσλάβουν και αφού εγκριθούν από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου (από τη μονάδα θεσμικής υποστήριξης Α.Α.). Τους επιλεγμένους φορείς τους  ονομάζει ΦΠΥΕ (Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Επιτροπείας). Πρόκειται για καραμπινάτη διασπάθιση δημοσίου χρήματος σε ημετέρους εις βάρος απροστάτευτων παιδιών. Οποιοσδήποτε επαγγελματικό σωματείο που παρέχει κάποιες υπηρεσίες σε παιδιά, π.χ. κατασκήνωση, μπορεί να κάνει αίτηση για χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους ή ευρωπαϊκά προγράμματα για ασυνόδευτα, να εγκριθεί η χρηματοδότηση και αυτόματα και η  επιλογή του ως ΦΠΥΕ και μετά να προσλάβει το απαραίτητο προσωπικό. Δεν υπάρχει όριο στα παιδιά που μπορεί να αναλάβει ένας ΦΠΥΕ.
 Κάθε ΦΠΥΕ αναθέτει σε υπάλληλο του τον ευαίσθητο και δύσκολο ρόλο του επιτρόπου που αντικαθιστά την οικογένεια του ΑΑ. Oνομάζεται εντεταλμένος επιτροπείας.  Δεν χρειάζεται ο εντεταλμένος να έχει ειδική εμπειρία και γνώση στην παιδική προστασία. Αρκεί να είναι πτυχιούχος ανθρωπιστικών, νομικών ή κοινωνικών σπουδών και να είναι εγγεγραμμένος στο μητρώο των ΜΚΟ. Δηλαδή οι ΜΚΟ είναι που οργανώνουν όλη την επιτροπεία και γίνονται πανίσχυρες.
Στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ ο επίτροπος ήταν ένα φυσικό πρόσωπο και επιλεγόταν από το ΕΚΚΑ. Τώρα ο ανειδίκευτος υπάλληλος ΜΚΟ, ο εντεταλμένος της επιτροπείας, καλείται να αποφασίσει και να στηρίξει το βέλτιστο συμφέρον ενός τραυματισμένου ψυχικά εφήβου (υπενθυμίζουμε ότι  το 85% είναι έφηβοι και αγόρια που έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου ώσπου να φθάσουν  στη χώρα.
Αλλά το νομοσχέδιο πάει ακόμη πιο πέρα. Προβλέπει ότι μπορεί να ανατεθεί η καθημερινή φροντίδα του ασυνόδευτου σε κάποιο συγγενή ή «άτομο από το φιλικό του περιβάλλον» («φίλο» έλεγε στο υπό διαβούλευση κείμενο). Η παρούσα συγκυρία μας παραπέμπει σε πολύ ανοίκειες σκέψεις για το ποιος μπορεί να δηλωθεί ως «φίλος» του Α.Α.
Στην συνέχεια εμπλέκονται και άλλα άτομα γύρω από τον εντεταλμένο επίτροπο. Ο συντονιστής επιτροπείας είναι κι αυτός υπάλληλος του ΦΠΥΕ που συντονίζει τους εντεταλμένους επιτρόπους του φορέα και υποβάλλει κάθε τρίμηνο αναφορά για το έργο τους. Ο συντονιστής, με μόνο εφόδιο 12μηνη ενασχόληση με θέματα παιδικής προστασίας μπορεί να ελέγχει έως 15 εντεταλμένους και έως 225 παιδιά! Ο δε φορέας καταθέτει δύο φορές το χρόνο αναφορές στη μονάδα Θεσμικής Υποστήριξης Α.Α. του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα! Σημειωτέον ότι ο εντεταλμένος επιτροπείας δεν απαιτείται να ζει εκεί που ζει και ο ανήλικος, οπότε η επαφή του με αυτόν είναι σπάνια.
Στο νομοσχέδιο επινοείται άλλο ένα παράλληλο κύκλωμα, από κάθε λογής φορείς ιδιωτικού δικαίου, (Σωματεία, ΑΜΚΕ, ΝΠΙΔ, ΜΚΟ κ.λπ) για την παροχή υπηρεσιών συνοδείας στους ασυνόδευτους ανήλικους κατά τη μετακίνησή τους. Δηλαδή κάθε παιδί μπορεί εν δυνάμει να έχει και έναν Επίτροπο και έναν Συνοδό. Είναι κι αυτό ένα μέσο  για να προσληφθούν επιπλέον ημέτεροι.
Με αυτό το πολυδαίδαλο και πολυπρόσωπο σύστημα που χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα, ούτε προστατεύονται οι Α.Α., αλλά ούτε και το κράτος ενημερώνεται καθημερινά για την κατάστασή τους.
Αυτή ακριβώς ήταν η πρωτοτυπία του νόμου του ΣΥΡΙΖΑ: προέβλεπε ένα τριμερές πληροφοριακό σύστημα στο ΕΚΚΑ που διασταύρωνε καθημερινά τρία μητρώα: α) των ασυνόδευτων ανηλίκων, β) των επιτροπών και γ) των δομών διαβίωσης. Δηλαδή ήξερε κάθε μέρα το κράτος πού βρίσκεται το παιδί από ποιον επιτροπεύεται, αν τον επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, και αν στέλνει αναφορά μία φορά το μήνα στο ΕΚΚΑ. Το όλο σύστημα το παρακολουθούσε η Διεύθυνση Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στο ΕΚΚΑ.
Η  ΝΔ, με το παρόν νομοσχέδιο, δεν θέλει να ξέρει το κράτος τι συμβαίνει σε αυτά τα παιδιά, ούτε και να παρεμβαίνει αν κάτι τους συμβεί. Τι μπορεί να συμβεί καθημερινά; Ασυνόδευτοι ανήλικοι που βρίσκονται, είτε στα σημεία εισόδου της χώρας, είτε σε δομές φιλοξενίας, χάνονται. Πώς το αντιμετωπίζει αυτό το Σ/Ν; Με νέες διακρίσεις: χωρίζει τα Α.Α. σε στεγασμένα και άστεγα (ή διαβιούντα σε επισφαλείς συνθήκες). Πρόκειται για τα παιδιά που έχουν φύγει από δομές ή ΚΥΤ. Γι αυτό το πληροφοριακό σύστημα της επιτροπείας που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ εντόπιζε αμέσως την απουσία του παιδιού και καλούσε τις αρμόδιες αρχές (αστυνομία, πυροσβεστική, λιμενικό) για την ανεύρεση του. Μέχρι και τον Ιανουάριο του 2022 ο αριθμός αυτών των παιδιών καταγραφόταν στο ψηφιακό σύστημα του ΕΚΚΑ που είχαμε φτιάξει από το 2018 με τη Unicef. Επειδή το νούμερο ήταν μεγάλο και έχουμε κατηγορηθεί για αυτό ως χώρα, εξαφάνισαν το σχετικό πεδίο του αρχείου από τον Σεπτέμβριο του 2021 και για να είναι και πιο ήσυχοι, από τον Απρίλιο του 2022 αφαίρεσαν το αρχείο από το ΕΚΚΑ και το μετέφεραν στην Ειδική Γραμματεία Α.Α. στο Υπ. Μετανάστευσης.
Στη θέση του πεδίου των χαμένων Α.Α. σήμερα εμφανίζονται οι κλήσεις από μία τηλεφωνική γραμμή που λειτουργεί σε ΜΚΟ για «παιδιά που διαβιούν σε επισφαλείς συνθήκες», κάτι που δεν αφορά βέβαια μόνο τους Α.Α. και εισάγουν την «Αναγγελία επιτροπείας». Δηλαδή να μπορούν και ιδιωτικοί φορείς, σε ένα ιδιότυπο κυνήγι μαγισσών, να καταγγέλλουν στις αρχές ότι βρήκαν ασυνόδευτο ανήλικο που είναι άστεγος ή διαμένων σε επισφαλείς συνθήκες.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ
Το νομοσχέδιο είναι δομημένο σε τόσο λάθος βάση και λογική, που ακόμη και άρθρα που φαίνονται προφανή, έχουν πρόβλημα να υπερψηφιστούν.  
Έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου απολύτως αναρμόδιο για θέματα παιδικής προστασίας με παντελή έλλειψη εμπειρίας και επιστημονικής γνώσης. Καταπατά τα δικαιώματά τους.
Θεσμοθετεί την βλαπτική και εχθρική άποψη της ΝΔ ότι τα ασυνόδευτα ανήλικα είναι πρωτίστως πρόσφυγες και όχι παιδιά που ανήκουν στο Ενιαίο Δημόσιο Σύστημα Παιδικής Προστασίας του κράτους.
Με το νομοσχέδιο, το κράτος αποποιείται των ευθυνών του για την προστασία των ασυνόδευτων ανηλίκων και δεν την αναθέτει σε έναν δημόσιο φορέα όπως είναι το ΕΚΚΑ, εποπτευόμενο από το αρμόδιο για την προστασία των παιδιών Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αλλά κυρίως σε ΜΚΟ.

Εισάγει νέες διακρίσεις, σε άστεγα και μη Α.Α., εκτός της άθλιας του νόμου Χρυσοχοΐδη άνω και κάτω των 15 ετών.
Είναι ένα νομοσχέδιο-παρωδία γιατί 41 στα 44 άρθρα του αντικαθιστούν ένα νόμο που ψήφισε η ΝΔ μόλις πριν ένα μήνα, τον 4939/10-6-22.
Είναι ένα συνονθύλευμα διατάξεων χωρίς συνοχή, συχνά αλληλοεπικαλυπτόμενων, που είναι βέβαιο ότι θα φέρουν μια χαώδη κατάσταση στην επιτροπεία, αλλά και γενικότερα στην υποδοχή, τακτοποίηση και προστασία των ασυνόδευτων ανήλικων με αποτέλεσμα να ακυρωθεί στην πράξη η επιτροπεία.
Με αυτό το νομοσχέδιο αποκαλύπτεται η υποκρισία της ΝΔ. Κατηγορούσε τις ΜΚΟ ότι δρούσαν και χρηματοδοτούνταν ανεξέλεγκτα επί ΣΥΡΙΖΑ και δεσμευόταν να τις καταργήσει. Τώρα, όχι απλώς τις εμπιστεύεται το σύνολο της φροντίδας των ασυνόδευτων, αλλά τους αναθέτει και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, σε όλες τις φάσεις (επιλογή εντεταλμένων επιτροπείας, επιλογή συντονιστή επιτρόπων, αναφορές ΦΠΥΕ και συντονιστών, τηλ. Γραμμή για τα παιδιά σε επισφαλείς συνθήκες). Πρόκειται για το μεγάλο «πάρτι» διασπάθισης δημόσιου χρήματος μέσω ΜΚΟ σε ημετέρους.
Το νομοσχέδιο είναι ένα συνονθύλευμα που δεν στοχεύει στο βέλτιστο συμφέρον των ασυνόδευτων ανήλικων, αλλά στη δημιουργία μιας «νομοθετικής βιτρίνας»  που επιχειρεί να κρύψει το σκοπό της ΝΔ να αποποιηθεί τις υποχρεώσεις της ως κράτος δίνοντας σαφές μήνυμα στο ακροδεξιό της ακροατήριο  κι από την άλλη σε όλους του κατατρεγμένους και τα παιδιά ότι η χώρα δεν τους επιθυμεί για καταφυγή.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ