ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

21/09/2022

Σ. Φάμελλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υποβαθμίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και καθυστερεί επενδύσεις αναβάθμισης, διασύνδεσης αλλά και το εμπορευματικό κέντρο

Σ. Φάμελλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη υποβαθμίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και καθυστερεί επενδύσεις αναβάθμισης, διασύνδεσης αλλά και το εμπορευματικό κέντρο



Ομιλία στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης του ΟΛΘ του 2018

«Η αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του Οργανισ​μού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η τροποποίησή της με παρατάσεις αποδεικνύει την ανεπάρκεια και την αδυναμία υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος εκ μέρους της κυβέρνησης ΝΔ. Έχουμε δηλαδή ένα Υπουργείο το οποίο έρχεται και λέει ότι τρία (3) χρόνια δεν έκανε τίποτα όσον αφορά και το κτίριο του επιβατικού σταθμού και την προβλήτα, που είναι το βασικό έργο, αλλά και τις κυκλοφοριακές συνδέσεις του λιμανιού, όπως με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Άρα, παρότι έχουμε μια κυβέρνηση η οποία μάς έχει «πλημμυρίσει» με επικοινωνιακά μηνύματα, δεν έχει κάνει τίποτα ουσιαστικά στο λιμάνι Θεσσαλονίκης. Τροποποιεί τώρα και παρατείνει το χρονοδιάγραμμα των εργασιών, χωρίς να παραδέχεται όμως, και άρα κρύβοντας, τη δική της ευθύνη για την καθυστέρηση. Επί της ουσίας η Θεσσαλονίκη δεν έχει εισπράξει ακόμη, με ευθύνη της ΝΔ, το θετικό αποτέλεσμα της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή την δρομολόγηση του έργου του λιμανιού, το οποίο παρέλαβε έτοιμο η κυβέρνηση ΝΔ», δήλωσε ο βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης και τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, κατά την τοποθέτησή του στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης του ΟΛΘ του 2018.

Πρόσθεσε ότι το ζήτημα διοικητικής ολοκλήρωσης της σύμβασης και του διαγωνισμού και του προγραμματισμού των συνδέσεων είχε τελειώσει το 2018 και ρώτησε: «Πού βρίσκεται σήμερα η Θεσσαλονίκη; Ούτε το δομικό/αρχιτεκτονικό έργο του παλαιού σταθμού προχωράει, δεν υπάρχει καμία ωρίμανση στο θέμα της προβλήτας, της βαριάς βιομηχανικής παραγωγικής επένδυσης την οποία περιμέναμε και, επιπλέον, έχει ακυρωθεί ο διαγωνισμός της μελέτης για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και των Βαλκανίων. Και πάνω από όλα, με επιλογή του ίδιου του Πρωθυπουργού, έχει σταματήσει το Εμπορευματικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος στο «Στρατόπεδο Γκόνου». Άρα η σύνδεση του λιμανιού με τα Βαλκάνια, ώστε η Θεσσαλονίκη να είναι εμπορικό και μεταφορικό κέντρο των Βαλκανίων, έχει ακυρωθεί, με επιλογή του κου Μητσοτάκη.

Ο Σ. Φάμελλος αναφέρθηκε αναλυτικότερα στην απόπειρα του κ. Μητσοτάκη να παραπλανήσει τους Θεσσαλονικείς από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης:

«Ο σχεδιασμός των συνδέσεων και η οδική σύνδεση από την Εγνατία Οδό και η σιδηροδρομική, που είχαν δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ, είναι στον αέρα. Δεν έχουμε έργα, δεν έχουμε μελέτες και το βασικό έργο που θα συνδυαζόταν με το λιμάνι, το κέντρο logistics στο «Στρατόπεδο Γκόνου» το σταμάτησε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός που, τον Σεπτέμβριο του 2019, εξήγγειλε ότι θα γίνει Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη. Φυσικά και δεν έχει γίνει τίποτα, διότι η εξαγγελία ήταν ένα φάντασμα, δεν είχε υπόσταση. Το βασικό όμως «εργαλείο» ανάπτυξης που θα συνέδεε το λιμάνι της πόλης μας με τα Βαλκάνια, το εμπορευματικό κέντρο Βορείου Ελλάδος, και θα αξιοποιούσε και τις συμφωνίες που έχει κάνει ο Αλέξης Τσίπρας με τους ηγέτες των Βαλκανίων και ιδιαίτερα τη Συμφωνία με τη Βόρεια Μακεδονία σταμάτησε. Επί τρία χρόνια ο διαγωνισμός που η πρώτη του φάση είχε γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ σταμάτησε πλήρως».

«Όμως ο κ. Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη ΔΕΘ, πριν από δέκα μέρες ,δήλωσε ότι ένα από τα παραδείγματα ότι η Θεσσαλονίκη προοδεύει είναι ότι προχωράει το εμπορευματικό κέντρο στο Στρατόπεδο Γκόνου. Μπορείτε να μάς πείτε για ποιο λόγο ο κ. Μητσοτάκης είπε ψέματα στους Θεσσαλονικείς, από το βήμα της Έκθεσης, ότι προχωράει το εμπορευματικό κέντρο; Εφόσον αυτός ο ίδιος το σταμάτησε το 2019; Μπορείτε να πείτε στους Θεσσαλονικείς, λοιπόν, για ποιο λόγο σταματήσατε ένα έργο μείζονος και περιφερειακής σημασίας, βαλκανικού επιπέδου;»

Κλείνοντας την τοποθέτησή του είπε: «Για ποιο λόγο τα έργα καθυστέρησαν στο λιμάνι και τώρα θέλετε να νομοθετήσουμε παράταση; Για ποιο λόγο έχουν παγώσει οι συνδέσεις με τον σιδηρόδρομο και με το οδικό δίκτυο και για ποιο λόγο έχετε καταστρέψει εδώ και τρία (3) χρόνια το σχεδιασμό του εμπορευματικού κέντρου στη Θεσσαλονίκη; Έτσι ξεπληρώνετε το λαό της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας; Μετά τα ψέματα για τη συμφωνία των Πρεσπών, για τη Βόρεια Μακεδονία, με τις περικεφαλαίες των μακεδονομάχων, τώρα έχετε κι άλλα ψέματα για τα έργα της Θεσσαλονίκης προεκλογικά; Το μόνο ερώτημα που έχουμε πλέον για τους Υπουργούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη είναι πότε θα παραιτηθείτε, για να ησυχάσει και η Θεσσαλονίκη. Μην ανησυχείτε όμως θα σάς «παραιτήσει» ο λαός».

Φωτογραφία: ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / EUROKINISSI

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ