ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/10/2022

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η μοναδική επιδίωξη της κας. Κεραμέως είναι να κλείνει τάξεις Δημόσιων σχολείων;

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Η μοναδική επιδίωξη της κας. Κεραμέως είναι να κλείνει τάξεις Δημόσιων σχολείων;



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Η μοναδική επιδίωξη της κας. Κεραμέως είναι να κλείνει τάξεις Δημόσιων σχολείων;»

Θέατρο του παραλόγου αποτελεί η κυβερνητική επιλογή αναστολής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου του Λουδία στο Δήμο Χαλκηδόνος της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

Με την με αριθμό 11440 απόφαση του Αναπληρωτή Περιφερειακού Δ/ντή Α`θμιας και Β`θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (ΦΕΚΒ` 3591 8/7/2022), ανεστάλη η λειτουργία του Νηπιαγωγείου στο Λουδία Χαλκηδόνος το οποίο στεγάζεται εντός του Δημοτικού Σχολείου του οικισμού, λόγω μικρότερου αριθμού μαθητών απ` αυτόν που προβλέπεται από τη νομοθεσία και είναι οι 5 μαθητές (τον Μάιο του 2021 είχε 4 εγγραφές). Ωστόσο κατά την περίοδο των μετεγγραφών στις αρχές του Σεπτέμβρη, εγγράφηκαν στο Νηπιαγωγείο άλλοι 2 μαθητές, παιδιά οικογενειών που επέστρεψαν στον οικισμό, ένα εκ των οποίων με αναπηρία.

Από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας και των αρμόδιων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπήρχε καμία πρόνοια ούτε καν ενασχόληση με το θέμα και τελικά το σχολικό έτους ξεκίνησε και τα νήπια έμειναν στα σπίτια τους. Μάλιστα δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τη μεταφορά τους στο γειτονικό οικισμό και επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα μεταφοράς τους από την οικογένειά τους τα παιδιά δεν συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία στην Ελλάδα του 2022.

Οι γονείς την περίοδο αυτή ενημέρωσαν όλους τους αρμόδιους φορείς, αιτούμενοι το αυτονόητο, την άρση δηλαδή της αναστολής λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, προσκομίζοντας συν το χρόνο υποστηρικτικά για το αίτημά τους έγγραφα:
1. Βεβαίωση Καταλληλότητας και Λειτουργικότητας του κτιρίου (ΑΠ14137/27-9-2022) στο οποίο σημειώνεται και η ύπαρξη διαθέσιμης αίθουσας,
2. Τις 6 ονομαστικές και υπογεγραμμένες αιτήσεις των γονέων του Νηπιαγωγείου (ΑΠ:45-50/5-10-2022) και την αίτηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Λουδία (ΑΠ:51/5-10-2022),
3. Την επιστολή διαμαρτυρίας του Συλλόγου Γονέων για την αναστολή λειτουργίας του Νηπιαγωγείου (ΑΠ:38/13-9-2022),
4. Την απόφαση του Συμβουλίου της Κοινότητας του Μικρού Μοναστηρίου στις 27-9-2022 με την οποία τάσσεται υπερ της λειτουργίας του νηπιαγωγείου του Λουδία,
5. Την αρνητική απάντηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου του Μικρού Μοναστηρίου στην πρόταση της Περιφέρειας για τη μετακίνησή των νηπίων με το λεωφορείο των μαθητών του Γυμνασίου - Λυκείου (ΑΠ:236/20-9-2022)
6. Την επιστολή των γονέων στην οποία δηλώνουν την άρνηση τους στη μετακίνηση των νηπίων με το λεωφορείο των μαθητών Γυμνασίου-Λυκείου.

Η κοροϊδία των γονέων και των παιδιών συνεχίστηκε εφόσον η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μετά τις αντιδράσεις των γονιών, πρότεινε τη μεταφορά των νηπίων με το λεωφορείο που εξυπηρετεί τους μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Χαλκηδόνος (με δρομολόγια 7:40-14:00).
Πέρα από το απαράδεκτο χαρακτήρα της μεθόδευσης πρόκειται για μια ανεφάρμοστη πρόταση γιατί δεν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Πρώτον είναι απαραίτητη η ύπαρξη συνοδού για τα νήπια στο λεωφορείο (η οποία δεν έχει διοριστεί ακόμα) . Δεύτερον για να υλοποιηθεί η πρόταση πρέπει όλα τα νήπια να έχουν εγγραφεί στο ολοήμερο, το οποίο λειτουργεί 8:15-16:00) όμως, στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο δεν λειτουργεί ολοήμερο τμήμα, (υπάρχει σχετικό έγγραφο της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου του Μικρού Μοναστηρίου) αλλά ακόμη κι αν λειτουργούσε ολοήμερο τμήμα οι ώρες λειτουργίας του θα απαιτούσαν ένα διαφορετικό δρομολόγιο σε σχέση με το δρομολόγιο που εκτελεί το λεωφορείο για τις μετακινήσεις των μαθητών Γυμνασίου- Λυκείου που είναι 7:40-14:00 .
Για όλη τη τοπική κοινωνία αλλά και όποιον πληροφορείται τη ταλαιπωρία των νηπίων του Λουδία, είναι σαφές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι μόνο πως θα μειώσει όσο μπορεί τον αριθμό των εκπαιδευτικών, αδιαφορώντας για τις παιδαγωγικές επιπτώσεις της απόφασής του και την ασφάλεια των νηπίων, αλλά και την αναπτυξιακή προοπτική του οικισμού.

Όλα αυτά συμβαίνουν, την ίδια στιγμή, που προβάλλεται ευρέως στα μέσα ενημέρωσης η επαναλειτουργία 3 νηπιαγωγείων σε πεδινά χωριά της Περιφερειακής ενότητας Μαγνησίας, Χλόη, Αϊδίνι, Βρύναινα, με πολύ λιγότερους κατοίκους, με λιγότερα και από 5 παιδιά (2, 4 και 5) και με Νηπιαγωγεία να λειτουργούν σε κοντινές, προσβάσιμες, πολυπληθέστερες περιοχές (23/9/2022), τα οποία εγκαινίασε η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέτας Μακρή εξυπηρετώντας ψηφοθηρικές ανάγκες της στην εκλογική της Περιφέρεια (Μαγνησία), χωρίζοντας την Ελλάδα σε προνομιούχους και πολίτες δεύτερης κατηγορίας, εξοργίζοντας τη τοπική κοινωνία του Λουδία, όχι φυσικά γιατί λειτουργούν νηπιαγωγεία σε μικρά χωριά (το οποίο και επικροτούν) αλλά γιατί δεν ανήκει ο Λουδίας στο Νομό Μαγνησίας για να τύχουν τα παιδιά τους εξυπηρέτησης από τα ρουσφέτια της ΝΔ. [https://www.thenewspaper.gr/2022/09/23/i-zetta-makri-sta-nipiagogeia-chlois-aidinioy-kai-vrynainas-poy-epanaleitoyrgoyn/?fbclid=IwAR1njGFhUIg-dbH6UMFP_d7AeNs9v-KJupyIQm8VFpe4AJMJ1rFRdUDT9VQ]

Οι δυσάρεστες εκπλήξεις όμως δεν έχουν τέλος από την κυβέρνηση της ΝΔ για τους κατοίκους του Λουδία. Με έκπληξη και οργή παρακολούθησαν τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ 3 για το θέμα της αναστολής λειτουργίας του νηπιαγωγείου Λουδία, να προσπαθεί να αποκρύψει τις ευθύνες της Κυβέρνησης Μητσοτάκη κατηγορώντας ακόμα και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, να επιχειρηματολογεί ότι νηπιαγωγείο με 5 και 6 παιδιά λειτουργεί μόνο σε ακριτικές περιοχές (όπως άραγε τη Μαγνησία) και να εμμένει στη λύση μεταφοράς των νηπίων στο γειτονικό οικισμό με τους εφήβους του Γυμνασίου και Λυκείου και ενώ δεν είναι κάτι τέτοιο δυνατόν λόγω παιδαγωγικών κανόνων, ωραρίων, αδυναμίας λειτουργίας ολοήμερου και πλήρους αντίθεσης όλων των εμπλεκομένων.

Δηλαδή η κυβέρνηση Μητσοτάκη κάνει ότι μπορεί, ακόμα και παραπλανώντας, για να ικανοποιήσει το μοναδικό της στόχο που είναι να μείνει κλειστό το νηπιαγωγείο στο Λουδία και τα νήπια μακριά από το δημόσιο σχολείο.

Μέχρι σήμερα καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί από την πολιτεία για την μεταφορά των 5 νηπίων, με αποτέλεσμα αυτά να απέχουν από τις δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου υποδοχής στο Μικρό Μοναστήρι, αφού οι γονείς δεν έχουν διαθέσιμα ίδια μέσα για τη μεταφορά τους.

Επειδή ο ρόλος του Υπουργείου θα έπρεπε να είναι να στηρίζει και να προάγει την Δημόσια Παιδεία και όχι να αφήνει τα νήπια χωρίς σχολείο και τους γονείς ξεκρέμαστους.

Επειδή η συμμετοχή όλων των παιδιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι δικαίωμα και υποχρέωση της πολιτείας να το προσφέρει ισότιμα σε όλους.

Επειδή η παροχή παιδείας δεν μπορεί να συναρτάται από τις επιλεκτικές ψηφοθηρικές διαθέσεις στελεχών της Κυβέρνησης.

Επειδή το κόστος επαναλειτουργίας του Νηπιαγωγείου, λόγω συστέγασης με το Δημοτικό Λουδία, περιορίζεται στο μισθό του εκπαιδευτικού και είναι υποπολλαπλάσιο από το κόστος των λύσεων που υποκριτικά προτείνει το Υπουργείο,

Επειδή ο οικογενειακός προγραμματισμός των οικογενειών των νηπίων αυτών έχει διαταραχτεί σοβαρά σε μια εποχή που οι δυσκολίες για όλες τις οικογένειες περισσεύουν.

Επειδή η τήρηση της νομοθεσίας δεν μπορεί να είναι επιλεκτική.

Επειδή η εκπαιδευτική έρευνα έχει αποδείξει τη σπουδαιότητα της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης για τη ψυχοκινητική, συναισθηματική και γνωσιακή ανάπτυξη των νηπίων.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1. Προτίθεται να άρει την αναστολή λειτουργίας του Νηπιαγωγείου του Λουδία Χαλκηδόνος και να εξασφαλίσει στα νήπια του Λουδία ότι δεν θα είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού;

2. Είναι δυνατόν παιδαγωγικά και με όρους ασφάλειας να μεταφέρονται τα νήπια του Λουδία, που πάνε πρώτη φορά σχολείο, με τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και σε ώρες που δεν λειτουργεί το Νηπιαγωγείο Μικρού Μοναστηρίου ακόμα και αν υπήρχε σε αυτό ολοήμερο τμήμα, που δεν υπάρχει;

3. Πώς εξασφαλίζεται η παιδαγωγικά ορθή λειτουργία του Νηπιαγωγείου του Μικρού Μοναστηριού αν μεσούσης της σχολικής χρονιάς ικανοποιηθεί η εμμονή του Υπουργείου και ενταχθούν στις τάξεις του μαθητές για πρώτη φορά;

4. Ποια είναι η αξιοπιστία του Υπουργείου Παιδείας και ποια η ισοτιμία όλων των νέων έναντι του αγαθού της παιδείας όταν η πρόσβαση σε νηπιαγωγεία εξαρτάται από την εκλογική έδρα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου και ποιο αναπτυξιακό μοντέλο εξυπηρετείται από την κυβέρνηση Μητσοτάκη όταν οι νέες οικογένειες υποχρεώνονται να εγκαταλείψουν την ύπαιθρο, ακόμα και αν απέχει μόλις 30 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, επειδή η κυβέρνηση τους στερεί την πρόσβαση στη δημόσια υποχρεωτική εκπαίδευση;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Φάμελλος Σωκράτης
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Γιαννούλης Χρήστος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Κατερίνα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ