ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

03/11/2022

Λ. Αβραμάκης: Εμπαιγμός και κοροϊδία των καταναλωτών - Τραγέλαφος το «καλάθι του νοικοκυριού» - Την κυβέρνηση την απασχολεί η επικοινωνία και όχι η ουσία

Λ. Αβραμάκης: Εμπαιγμός και κοροϊδία των καταναλωτών - Τραγέλαφος το «καλάθι του νοικοκυριού» - Την κυβέρνηση την απασχολεί η επικοινωνία και όχι η ουσία



Εμπαιγμός, τραγέλαφος, κοροϊδία, είναι οι πιο ήπιες και κόσμιες εκφράσεις από όσες χρησιμοποιούν αυτές τις μέρες οι καταναλωτές μετά την επίσημη αποκάλυψη του «καλαθιού του νοικοκυριού». Ο μόνος που το υποδέχτηκε με διθυραμβικά σχόλια είναι ο αμετροεπής εμπνευστής του, ο Υπουργός Ανάπτυξης που αντί ουσιαστικών μέτρων, βρήκε μια ακόμη ευκαιρία να περιοδεύσει στους τηλεοπτικούς δέκτες για να διαφημίσει το «έργο» του.

Με τη συντριπτική πλειοψηφία των κωδικών που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» να είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ούτως ή άλλως ήταν αισθητά φθηνότερα, χωρίς όμως να παρατηρείται κάποια αισθητή διαφορά στις τιμές διάθεσης αυτών των προϊόντων σε σχέση με την τιμή τους λίγες ημέρες πριν, αντιλαμβάνονται όλοι ότι επί της ουσίας το όλο εγχείρημα περιορίζεται στη «διαφήμιση» συγκεκριμένων κωδικών και προσφορών από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς και στην «υπόσχεση αυτοσυγκράτησης» στο ύψος των ανατιμήσεων αυτών των προϊόντων.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την έρευνα του Ινστιτούτου Εργασίας (ΙΝΕ) της ΓΣΕΕ, η αγοραστική δύναμη των εργαζομένων έχει μειωθεί έως και 40% για τα πιο χαμηλά εισοδήματα ενώ η μέση απώλεια αγοραστικής δύναμης των μισθωτών έχει υποχωρήσει κατά 20%.

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει κανείς και από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI για την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 4,5%, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 1,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μάλιστα έχουν αυξήσει τον όγκο πωλήσεων φτάνοντας στο 15,9% στο εννεάμηνο του 2022 με ανάπτυξη πωλήσεων που βρίσκεται στο 12,8%.

Αναλογιζόμενοι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρασκευάζεται εκτός Ελλάδας καταλαβαίνουμε όλοι ότι η προώθηση αυτών των προϊόντων και επίσημα από το «καλάθι του νοικοκυριού» αυξάνει έτι περαιτέρω την κρίση σε βάρος των Ελλήνων παραγωγών και της ελληνικής βιομηχανίας.

Με τον πληθωρισμό να είναι σταθερά σε διψήφια ποσοστά τους περισσότερους μήνες του 2022, την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών να μειώνεται με ρυθμούς σχεδόν διπλάσιους του πληθωρισμού και ακόμα περισσότερο για τα χαμηλά εισοδήματα και την κυβέρνηση να «σπρώχνει» τους καταναλωτές στα «κρέατα Ολλανδίας», επιδοτώντας ταυτόχρονα την αισχροκέρδεια αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η κατάσταση θα χειροτερέψει.

Είναι προφανές ότι το «καθεστώς Μητσοτάκη» είναι αποτελεσματικό μόνο στη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος προς όφελος των γαλάζιων συμβούλων και παρατρεχάμενων τη στιγμή που η κοινωνία δεινοπαθεί από μία ακόμη οικονομική κρίση.

Μόνη ρεαλιστική διέξοδος για την κοινωνία παραμένει η άμεση προκήρυξη εκλογών και η ανάληψη της ευθύνης διακυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και τις προοδευτικές δυνάμεις που με το κυβερνητικό πρόγραμμα που προτείνουμε θα αντιστρέψουμε τους οικονομικούς κύκλους της ύφεσης αποκαθιστώντας την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και τερματίζοντας την αισχροκέρδεια στην ενέργεια, τα καύσιμα αλλά και στην εφοδιαστική αλυσίδα.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ