ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/12/2022

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:Έφτασαν τα Χριστούγεννα και τα εκπαιδευτικά κενά στην Παράλληλη Στήριξη της Βοιωτίας, δεν έχουν ακόμη καλυφθεί

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ:Έφτασαν τα Χριστούγεννα και τα εκπαιδευτικά κενά στην Παράλληλη Στήριξη της Βοιωτίας, δεν έχουν ακόμη καλυφθεί



Παρά τις εύκολες υποσχέσεις της κ. Κεραμέως για απόλυτη κάλυψη των κενών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ενώ έχει συμπληρωθεί ήδη το πρώτο εκπαιδευτικό τρίμηνο, παραμένουν οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, με μεγαλύτερο θύμα την Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή.

Και ενώ έχει ολοκληρωθεί η τρίτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, στη Βοιωτία εντοπίζονται ακόμη οκτώ κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αφού σε σύνολο 32 περιστατικών έχουν εγκριθεί 24 πιστώσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζεται η στήριξη στις μισές ώρες για τους μαθητές που έχουν σχετικές γνωματεύσεις, καταδικάζοντάς τους σε στασιμότητα, σε βάρος τις περισσότερες φορές της αξιοσημείωτης προόδου τους.

Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς την Υπουργό Παιδείας, κ. Κεραμέως, η βουλευτής Βοιωτίας Γιώτα Πούλου και την οποία συνυπογράφουν 18 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, έθεσε το ζήτημα των μειωμένων θέσεων και των συνεπειών τους.

Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια και Κοινωνικό Κράτος παραμένουν σταθερά στο στόχαστρο της πολιτικής Μητσοτάκη!

 

* Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Άμεση ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών στην Παράλληλη Στήριξη στη Βοιωτία»

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διατηρεί την πάγια τακτική του για εκμηδένιση των μόνιμων προσλήψεων στην εκπαίδευση, και παρά τις υπεραισιόδοξες ανακοινώσεις για απόλυτη κάλυψη των αναγκών, το πρώτο τρίμηνο λειτουργίας βρίσκει τα σχολεία με σημαντικά κενά, με βασικό πληττόμενο την Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή.
Ειδικότερα για τη Βοιωτία, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν κατατεθεί γνωματεύσεις για 32 περιστατικά και εγκρίθηκαν 24 πιστώσεις, αφήνοντας κατά συνέπεια 8 κενά στην Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που στο παρελθόν είχαν κάλυψη για το σύνολο των ωρών που προέβλεπαν οι γνωματεύσεις και καλούνται τώρα να συνεχίσουν με μειωμένες ακόμη και στις μισές ώρες στήριξης. Το γεγονός αυτό αποτελεί εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση, για παιδιά μάλιστα που έχουν σημειώσει αξιόλογη πρόοδο στην απόδοσή τους και έχουν καταφέρει σχεδόν ολοκληρωμένη ενσωμάτωση στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Για τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ, αυτισμό, μαθησιακές δυσκολίες, συναισθηματικές διαταραχές, κινητικά προβλήματα και αναπηρίες, η στέρηση κατάλληλης και εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης δεν αφορά μόνο τις μαθησιακές τους επιδόσεις, αλλά έχει συνέπειες στη γενικότερη κοινωνικοποίησή τους και την ψυχική τους ισορροπία.
Με βάση, μάλιστα, τα στοιχεία που δημοσιεύουν οι ίδιοι οι φορείς μετά και την Γ΄ φάση των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σε πανελλαδική κλίμακα τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αγγίζουν τα 330 και στην Δευτεροβάθμια τα 440.
Την γκρίζα εικόνα έρχεται να συμπληρώσει ένα μεγάλο κύμα παραιτήσεων από τις προηγούμενες φάσεις προσλήψεων, σε περιοχές κυρίως όπου είναι πολύ δύσκολο να εξασφαλιστούν στοιχειώδεις συνθήκες αξιοπρεπούς διαβίωσης για τους εκπαιδευτικούς, καθώς επίσης και ο αξιοσημείωτος αριθμός συνταξιοδοτήσεων κάθε χρόνο.

Ως εκ τούτων:
Επειδή οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικού προσωπικού για όλες τις βαθμίδες και ειδικότητες θα πρέπει να αποτελούν πάγια τακτική ενός σύγχρονου δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Επειδή η ελλιπής κάλυψη των κενών γενικότερα, αλλά και συγκεκριμένα στην Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή, οδηγεί σε εξάντληση το διαθέσιμο προσωπικό.
Επειδή υπάρχει ασάφεια σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες για κάλυψη των κενών στην Παράλληλη Στήριξη και την Ειδική Αγωγή που έχουν δηλωθεί από τις Διευθύνσεις πανελλαδικά και σε αυτές που τελικά καλύπτει το Υπουργείο.
Επειδή η έλλειψη σταθερού προγράμματος υποστήριξης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες επιφέρει σημαντική ανισορροπία στην εκπαιδευτική τους πορεία.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1) Με ποιες ενέργειες σκοπεύει να ενισχύσει και να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των προγραμμάτων Παράλληλης Στήριξης και Ειδικής Αγωγής σε μαθητές που το έχουν ανάγκη στη Βοιωτία και σε ολόκληρη τη χώρα;
2) Προτίθεται να προχωρήσει στις απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν στο 100% τα κενά που έχουν διαπιστωθεί; Έχει προχωρήσει σε επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών;
3) Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία το Υπουργείο διαμορφώνει τα προγράμματα Παράλληλης Στήριξης και Ειδικής Αγωγής;
4) Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις που έχουν μέχρι τώρα παρατηρηθεί;


Οι Ερωτώντες και Ερωτώσες Βουλευτές
Πούλου Γιώτα
Φίλης Νικόλαος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)
Βαρδάκης Σωκράτης
Βαρεμένος Γεώργιος
Κασιμάτη Ειρήνη (Νίνα)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μπαλάφας Ιωάννης
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Παπαηλιού Γεώργιος
Ραγκούσης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σπίρτζης Χρήστος
Τζούφη Μερόπη
Φωτίου Θεανώ
Χρηστίδου Ραλλία

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ