ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/12/2022

Δ. Τζανακόπουλος: Ο κ. Μητσοτάκης έχει μετατρέψει την παραβίαση του Συντάγματος, τις παρακολουθήσεις, τους εκβιασμούς, την προσπάθεια ασφυκτικού ελέγχου όλης της δημόσιας ζωής σε μέθοδο διακυβέρνησης

Δ. Τζανακόπουλος: Ο κ. Μητσοτάκης έχει μετατρέψει την παραβίαση του Συντάγματος, τις παρακολουθήσεις, τους εκβιασμούς, την προσπάθεια ασφυκτικού ελέγχου όλης της δημόσιας ζωής σε μέθοδο διακυβέρνησης



Σημεία Ομιλίας του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στην μόνη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών».

  • Είμαστε σήμερα εδώ όχι για να συζητήσουμε ένα νομοσχέδιο που έπεσε από τον ουρανό, σε πολιτικό κενό. Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε αυτό το νομοσχέδιο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου των υποκλοπών.
  • Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι οι παρακολουθήσεις πολιτικών προσώπων, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών, μέχρι και αρχηγών των ενόπλων δυνάμεων προέκυψαν και οφείλονται σε υποτιθέμενα νομικά και θεσμικά κενά, τα οποία δημιουργούνται από τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις. Δηλαδή ήταν οι τεχνολογικές αλλαγές και το ανεπαρκές θεσμικό πλαίσιο που δημιούργησαν το σκάνδαλο των υποκλοπών; Είναι προκλητικό και θρασύτατο να ισχυρίζεστε κάτι τέτοιο.
  • Ήταν κάποιο θεσμικό κενό που επέτρεψε την παρακολούθηση Ανδρουλάκη και Κουκάκη;
    Ήταν κάποιο θεσμικό κενό αυτό που επέτρεψε στην ΕΥΠ να χρησιμοποιεί ένα συγκεκριμένο κακόβουλο λογισμικό, το Predator; Ήταν κάποιο θεσμικό κενό που σας οδήγησε να παραβιάσετε τη συνταγματική νομιμότητα, να αντιτάξετε το απόρρητο τόσο απέναντι στην ΑΔΑΕ, όσο και απέναντι στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και την Εξεταστική Επιτροπή;
    Η μεθοδευμένη προστασία των μαρτύρων, του κ. Λαβράνου και  του κ. Μπίτσιου, η προστασία του κ. Δημητριάδη ήταν προϊόν κάποιας θεσμικής ανεπάρκειας;
    Ο ισχυρισμός της κ. Βλάχου, ότι θα μπορούσε να παρακολουθήσει ακόμα και την Πρόεδρο της Δημοκρατίας αν «ήθελε να πουλήσει την πατρίδα», μήπως είναι αποτέλεσμα μιας αδιανόητης αλαζονείας και μιας αίσθησης ανεξέλεγκτου που υπάρχει λόγω της διαχείρισης της υπόθεσης από τη ΝΔ;
    Η παρεμπόδιση της ΑΔΑΕ να ελέγξει την ΕΥΠ μήπως είναι αποτέλεσμα ψευδοερμηνείας της κείμενης νομοθεσίας που παραβιάζει το Σύνταγμα;
  • Υπάρχει ένα θεσμικό κενό που έπρεπε να αντιμετωπίσει αυτό το νομοσχέδιο και το δημιουργήσατε εσείς. Το Μάρτιο του 2021 με τροπολογία των κ. Τσιάρα και Πικραμένου αφαιρέσατε τη δυνατότητα της ΑΔΑΕ να ενημερώνει τους θιγόμενους για τις υποθέσεις παρακολούθησής τους. Αυτό έγινε την περίοδο που η ΑΔΑΕ είχε ζητήσει από την ΕΥΠ να ενημερώσει τον κ. Κουκάκη για την παρακολούθησή του.
  • ​Το νομοσχέδιό σας δεν αντιμετωπίζει τίποτα. Ο ορισμός της Εθνικής Ασφάλειας έχει τέτοιο εύρος και βάθος που χωράει τα πάντα. Οτιδήποτε μπορεί να αναχθεί σε λόγο εθνικής ασφάλειας που θα νομιμοποιεί μια παρακολούθηση, κατά παράβαση του Συντάγματος. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι θα γίνεται 3 χρόνια μετά τη λήξη της παρακολούθησης η ενημέρωση από την ΑΔΑΕ.
  • Έχετε συγκροτήσει εγκληματική οργάνωση που παρακολουθεί όποιον μιλάει ελληνικά. Έχετε φτάσει στο σημείο να βάλετε βόμβα στα θεμέλια του πολιτεύματος. Θα έπρεπε να ζητάτε συγγνώμη.
  • Αυτή η τριετία​ που πρέπει να παρεμβληθεί μεταξύ της παρακολούθησης κάποιου και της ενημέρωσής του, δε σας φαίνεται ύποπτη; Θα πάμε σε εκλογές χωρίς να έχουμε μάθει το λόγο παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη, χωρίς να έχουμε μάθει αν παρακολουθούνταν Υπουργοί και Αρχηγοί των Ενόπλων Δυνάμεων.
  • Τις προηγούμενες εβδομάδες η ΕΥΠ έρχονταν και επικαλούνταν το απόρρητο, ενώπιον του Κοινοβουλίου και της ΑΔΑΕ. Το νομοσχέδιο σας δεν επιλύει τίποτα επ’ αυτού. Έτσι, ο διοικητής της ΕΥΠ δε θα είναι υπόλογος σε καμία ελεγκτική αρχή, για να μείνουν όλα στο σκοτάδι.
  • Το νομοσχέδιο σας προβλέπει την καταστροφή του υλικού παρακολουθήσεων έπειτα από 6 μήνες. Αυτό δεν είναι ύποπτο; Δεν έρχεται να νομιμοποιήσει τις αποφάσεις του κ. Κοντολέοντος στις 29 Ιουλίου – την ημέρα που κατέθετε την αίτηση για ενημέρωση στην ΑΔΑΕ- έδωσε εντολή να καταστραφεί το πρωτογενές υλικό των παρακολουθήσεων;
  • Σ​το νομοσχέδιο σας δεν διευκρινίζετε την έκταση του ελέγχου της ΑΔΑΕ. Την μετατρέπετε σε μια διακοσμητική αρχή.
  • ​Τα πράγματα είναι απλά. Το νομοσχέδιό σας έρχεται να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων τις παραβιάσεις του Συντάγματος που είχαν εντολέα και ενορχηστρωτή τον κ. Μητσοτάκη. Σας έχουν υποδείξει τις αντισυνταγματικές διατάξεις η ΑΔΑΕ, Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, όλοι οι φορείς που τοποθετήθηκαν στην επιτροπή της Βουλής.
  • ​Ο κ. Μητσοτάκης θεωρείται διεθνώς ένας Πρωθυπουργός αντίστοιχος του κ. Όρμπαν διότι στην πραγματικότητα όλη την προηγούμενη περίοδο είχε μετατρέψει την παραβίαση του Συντάγματος, τις παρακολουθήσεις, τους εκβιασμούς, την προσπάθεια ασφυκτικού ελέγχου όλης της δημόσιας ζωής σε μέθοδο διακυβέρνησης.
  • Και το χειρότερο είναι πως θέλει να πάει στις εκλογές με τους ίδιους όρους. Αυτό δε θα το επιτρέψουμε. Μετά τις εκλογές όλα αυτά αφενός θα καταργηθούν ως νομοθετικές ρυθμίσεις και θα δουν τ​ο φως της δημοσιότητας όλες οι πραγματικές πληροφορίες που θα αποδείξουν περίτρανα την ενοχή σας για ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων 40 ετών.

Σημεία παρέμβασης του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Τζανακόπουλου: Ένσταση αντισυνταγματικότητας από τον ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το απόρρητο των επικοινωνιών και τις αλλαγές στην Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών

  •     Στην ένσταση αντισυνταγματικότητας που καταθέσαμε υπάρχει ολόκληρη η νομική μας ανάλυση. Αισθανόμαστε την πολιτική υποχρέωση να υπερασπιστούμε το Σύνταγμα απέναντι σε αυτό το νομοσχέδιο.
  •     Όπως γνωρίζετε, το απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης και της επικοινωνίας με οποιοδήποτε μέσο προστατεύεται απόλυτα, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ισχύοντος Συντάγματος. Αυτό σημαίνει πως η άρση του απορρήτου είναι η εξαίρεση. Με αυτό το νομοσχέδιο μετατρέπεται σε κανόνα η άρση του απορρήτου των επικοινωνιών σε μεγάλο εύρος περιπτώσεων, αν όχι στην πράξη, τουλάχιστον ως δυνατότητα από πλευράς κρατικών υπηρεσιών.
  •     Οι προϋποθέσεις του μέτρου της άρσης του απορρήτου είναι είτε να απειλείται η εθνική ασφάλεια, ή να υπάρχει ανάγκη για τη διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων. Θυμίζω ότι στον νόμο 3649/2018 ορίζονται οι αρμοδιότητες της ΕΥΠ και υπάρχει ένας κατ’ αρχήν ορισμός για το πότε μπορεί να αίρει το απόρρητο των επικοινωνιών. Στο πλαίσιο αυτό η προστασία της εθνικής ασφάλειας νοείται με τη στενή έννοια ως εξωτερική απειλή για τα συμφέροντα της χώρας (στρατιωτική, κατασκοπευτική). Ο ορισμός της στο νομοσχέδιο σας είναι τόσο ευρύς που δίνει τη δυνατότητα στην ΕΥΠ να αίρει το απόρρητο κατά τη διακριτική ευχέρεια της σε οποιαδήποτε δράση θα μπορούσε να θεωρεί ότι απειλεί την εθνική ασφάλεια.
  •     Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής σας το λέει εύσχημα. Σας λέει δηλαδή ότι στην παρούσα περίπτωση ο ορισμός ο οποίος σήμερα ισχύει είναι πολύ πιο στενός από τον ορισμό που δίνετε εσείς στο νομοσχέδιο σας.
  •     Ως προς την περίπτωση εξακρίβωσης ιδιαιτέρως σοβαρών εγκλημάτων τα πράγματα γίνονται κωμικά. Έχετε προβλέψει περί αυτού τον μισό ποινικό κώδικα, πάνω από 150-200, στην πραγματικότητα η άρση απορρήτου καθίσταται κανόνας.
  •     Υπάρχει ένα αδίκημα όμως που έχει αφαιρεθεί. Το 292Α σύμφωνα με το οποίο σήμερα όσοι αξιοποιήσαν το predator για να παρακολουθήσουν πολιτικούς, επιχειρηματίες κ.ο.κ. θα μπορούσαν να τιμωρηθούν με κάθειρξη και προβλέπεται η άρση του απορρήτου για τέτοιες πράξεις. Με τις δικές σας παρεμβάσεις αφαιρείται αυτό το αδίκημα. Περιμένω τις απαντήσεις σας.
  •     Για το σύστημα δικαιοκρατικών εγγυήσεων, για την αποφυγή καταχρήσεων και την αποτελεσματική προστασία των θιγομένων η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής σας επισημαίνει πως η ΑΔΑΕ πρέπει να έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το σύνολο του φακέλου, ενώ, την ίδια στιγμή, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα αν και κατά πόσο η διάταξη του εισαγγελέα τηρεί την αρχή της αναλογικότητας και της αναγκαιότητας, δηλαδή πως τηρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου για την άρση του απορρήτου. Επομένως και εδώ έχουμε μια ακόμα καραμπινάτη περίπτωση αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, δηλαδή την έλλειψη της αιτιολογίας στην απόφαση της εισαγγελέως.​
  •     Σε ό,τι αφορά την ποινική τυποποίηση, το άρθρο 370ΣΤ, δηλαδή την περίφημη απαγόρευση της προμήθειας και εμπορίας κακόβουλών λογισμικών. Αυτά τα κακόβουλα λογισμικά θα προσδιοριστούν από τον διοικητή της ΕΥΠ μετά την ψήφιση του νόμου! Πρόκειται για πρωτοφανή ποινική διάταξη που εξαρτά την αντικειμενική υπόσταση ενός εγκλήματος από μεταγενέστερη απόφαση διοικητικής αρχής παραβιάζοντας τη βασική αρχή του Ποινικού Δικαίου, ότι δηλαδή δεν υπάρχει ποινή χωρίς νόμο ορισμένο. Εδώ έχουμε αόριστο ποινικό νόμο που μάλιστα τον έχετε πολυδιαφημίσει. Η ποινική αυτή διάταξη είναι σα να μην υπάρχει στο ποινικό σύμπαν.
  •     Έπειτα λέτε πως το Δημόσιο θα μπορεί να προμηθεύεται τέτοιου τύπου λογισμικά με προϋποθέσεις που θα ορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα. Δηλαδή καταρχήν είναι απαγορευμένη η εμπορία, η προμήθεια και πώληση κακόβουλων λογισμικών, αλλά το ελληνικό δημόσιο τηρώντας προϋποθέσεις Προεδρικού Διατάγματος θα μπορεί να τα προμηθεύεται!
  •     Η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής σας επισημαίνει πως η πράξη αυτή θα εξακολουθεί να είναι παράνομη και θα πρέπει να προβλέψετε ότι αίρεται το αξιόποινο εκείνων οι οποίοι προμηθεύονται το εν λόγω λογισμικού από πλευράς ελληνικού κράτους. Σε τι αποσκοπεί αυτή η διάταξη; Έχω την εδραία πεποίθηση πως ο σκοπός της είναι να νομιμοποιήσει αναδρομικά συγκεκριμένες προμήθειες παράνομου λογισμικού που έχουν γίνει από την παρούσα κυβέρνηση.
  •     Ως προς την ενημέρωση του θιγόμενου προβλέπετε ενημέρωση μόνο ως προς το γεγονός της παρακολούθησης κι όχι το λόγο της παρακολούθησης. Δηλαδή μετά από 3 χρόνια και έπειτα από αίτησή του θα μαθαίνει μόνο πως παρακολουθήθηκε και δε θα έχει τη δυνατότητα άσκησης ένδικων βοηθημάτων, δικαστική προστάσια, δηλαδή και πάλι τίθεται ζήτημα αντισυνταγματικότητας.
  •     Για πρώτη φορά αφαιρείται από την ΑΔΑΕ η αρμοδιότητα σε ότι αφορά την ενημέρωση των θιγομένων. Κατά το Σύνταγμα η αρμοδιότητα αυτή ανήκει στην ΑΔΑΕ και εσείς την εκχωρείται σε μια τριμελή επιτροπή που θα αποτελείται και από τον εισαγγελέα που έχει υπογράψει τη διαταγή παρακολούθησης. Άρα ελέγχων και ελεγχόμενος ταυτίζονται παραβιάζοντας ούτε κι εγώ ξέρω πόσες αρχές του Συνταγματικού Δικαίου.

 

Σημεία δευτερολογίας του βουλευτή Α΄ Αθήνας και εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπ. Δικαιοσύνης: «Διαδικασία άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, κυβερνοασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων πολιτών»

Θα ήθελα να κάνω κάποια σχόλια σε σχέση με τη χθεσινή παρουσία και παρέμβαση του κ. Μητσοτάκη, η οποία ήταν ανερυθρίαστη, ανερμάτιστη ιδιαίτερα στη προσπάθειά του να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, δηλαδή τις παρακολουθήσεις πολιτικών προσώπων, επιχειρηματιών, δημοσιογράφων και δεν ξέρω εγώ ποιου άλλου.

Αυτό όμως είναι κάτι το οποίο έχουμε συνηθίσει. Αυτό που ήταν πρωτοφανές ήταν η φυγή του όταν κλήθηκε να απαντήσει στην καίρια και ευθεία ερώτηση του κ. Τσίπρα: Παρακολούθησε η ΕΥΠ τους αρχηγούς των ενόπλων δυνάμεων; Παρακολούθησε τον κ. Χατζηδάκη;

Η απάντηση του κ. Χατζηδάκη ήταν ότι δεν ξέρει και δεν θα μπορούσε να ξέρει. Και όταν ο κ. Τσίπρας του ζήτησε μια ευθεία και κατηγορηματική άρνηση ο κ. Μητσοτάκης έτρεξε να φύγει από την αίθουσα.

Η φυγή αυτή ισοδυναμεί δυστυχώς, κατά την εκτίμησή μας, με κατάφαση.

Από εκείνη τη στιγμή και μετά έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας και νέα γεγονότα. Σήμερα μάλιστα αυτά εμφανίζονται και στο πρωτοσέλιδο της έντυπης έκδοσης των New York Times, γεγονότα τα οποία έχουν επιβεβαιωθεί από το Υπ. Εξωτερικών, γεγονότα που αποδεικνύουν ότι το σύνολο του επιτελικού κράτους ήταν μπλεγμένο στο δίκτυο των παρακολουθήσεων.

Ο γενικός γραμματέας οικονομικών σχέσεων του Υπ. Εξωτερικών κ. Σμυρλής, που ανήκει στον στενό κύκλο του κ. Μητσοτάκη, έδωσε άδεια για την εξαγωγή του predator. Και αυτό σήμερα αποτελεί είδηση σε όλο τον διεθνή Τύπο.

Σας ρώτησε πριν ο κ. Ραγκούσης αν για την εν λόγω άδεια υπάρχει η σχετική σύμφωνη γνώμη της ΕΥΠ, αν δηλαδή η ΕΥΠ γνώριζε την ύπαρξη του predator ή όχι. Δεν απαντήσατε.

Κάθε μέρα ένα καινούριο στοιχείο έρχεται στο φως της δημοσιότητας και το κωμικό εδώ είναι ότι έχετε βάλει το σύνολο των αυλικών της κυβέρνησης να επαναλαμβάνουν διαρκώς το μάντρα ότι δεν υπάρχουν στοιχεία.

Δεν είναι για παράδειγμα στοιχεία τα ονόματα των αστυνομικών υπαλλήλων που δημοσίευσε η εφημερίδα «Το Βήμα» -τα αρχικά τους- και οι οποίοι φέρονται να χρησιμοποιούσαν το predator από τις εγκαταστάσεις του ΚΕΤΥΑΚ στην Αγ. Παρασκευή.

Δεν είναι στοιχείο το γεγονός ότι έχουν καταστραφεί φάκελοι, κατά τις ομολογίες των διοικητών της ΕΥΠ, και ιδιαίτερα οι φάκελοι που αφορούν τον κ. Ανδρουλάκη και κ. Κουκάκη.

Δεν αρκεί μια υπογραφή του εισαγγελέα για να καταστήσει μια παρακολούθηση νόμιμη. Απαιτείται υπαρκτός λόγος εθνικής ασφάλειας. Και τέτοιος λόγος όπως προκύπτει δεν υπάρχει για τις παρακολουθήσεις που είναι ομολογημένες από την κυβέρνησή σας.

Αφού έχετε τόσο ανάγκη επιπρόσθετων στοιχείων για να πειστείτε για το προφανές σας λέμε: δώστε τη δυνατότητα στους παρακολουθούμενους να απευθυνθούν στην ΑΔΑΕ.

Προκάλεσε χθες ο κ. Τσίπρας τον κ. Μητσοτάκη να πάνε μαζί στην ΑΔΑΕ να ζητήσουν αν όχι τα ονόματα, τουλάχιστον τις ιδιότητες των προσώπων που έχουν παρακολουθηθεί από την ΕΥΠ. Και εισέπραξε κατηγορηματική άρνηση.

Κατηγορείτε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν σιωπά για το θέμα των υποκλοπών. Είναι τουλάχιστον παράδοξο αυτό, αν όχι θρασύτατο. Είπε χθες ο κ. Μητσοτάκης «να τραβήξουμε μια κόκκινη γραμμή», σα να μην έχουν γίνει όσα έχουν γίνει, σα να μην υπάρχουν παράνομες παρακολουθήσεις, σα να μην υπάρχει predator. Λες και φταίει η αντιπολίτευση που έχετε μετατρέψει τη χώρα σε κατασκοπευτικό κράτος.

Και κάνετε και παραινέσεις να σταματήσουμε να το αναφέρουμε στο δημόσιο διάλογο, να σταματήσουμε να το έχουμε ως κεντρικό αντιπολιτευτικό ζήτημα.

Και κ. Πρόεδρε μας νουθετήσατε με πατρική στοργή να μην κάνουμε «θόρυβο» για την ΕΥΠ γιατί είναι σημαντική για τα εθνικά συμφέροντα. Τα παραδείγματα που αναφέρατε αφορούσαν πληροφορίες της ΕΥΠ από το 1957 και 1981 για τη δραστηριότητα τρίτων κρατών, όχι για τις δραστηριότητες των αρχηγών των πολιτικών αντιπάλων άλλων κομμάτων εκείνης της περιόδου. Βεβαίως, ενδεχομένως να υπάρχουν και κάποια άλλα παραδείγματα, διότι γνωρίζουμε πολύ καλά ότι την περίοδο 1957 υπήρχε και κάτι που ονομαζόταν «παρασύνταγμα». Επομένως δεν γνωρίζω σε τι άλλες δραστηριότητες μπορεί εκείνη τη περίοδο η ΕΥΠ να επιδιδόταν. Εν πάση περιπτώσει φαίνεται ότι και σήμερα σε αυτές επιδίδεται.

Είπατε ότι θα είχαν αποφευχθεί πολλά αν υπήρχε η διάταξη που σας απονέμει αυτή τη νέα αρμοδιότητα και εξουσία. Αυτά τα «πολλά» θα τα μάθουμε ποτέ; Αυτό είναι το κρίσιμο ερώτημα σήμερα. Με αυτό το νομοσχέδιο η καταφατική απάντηση στο ερώτημα γίνεται σχεδόν αδύνατη. Και εσείς οδηγείτε τον εαυτό σας σε αυτό το αδιέξοδο.

Μου κάνει εντύπωση και η επιμονή του κ. Τσιάρα σε διάφορους συμψηφισμούς. Κ. Τσιάρα, είστε ο υπουργός-και σας το λέω ευθύτατα- που έγινε το «μακρύ χέρι» της ΕΥΠ στις 31.03.2021, όταν φέρατε τη διάταξη που «τύφλωσε» την ΑΔΑΕ, τη φέρατε με την υπογραφή σας μαζί με τον κ. Πικραμμένο. Επομένως εσείς ειδικά να προβαίνετε σε συμψηφισμούς δεν μπορείτε.

Μας κατηγορήσατε δήθεν για το γεγονός ότι μετατρέψαμε το 370α από κακούργημα σε πλημμέλημα. Φέρατε το 2019 ένα νόμο τροποποιητικό του Π.Κ μετά από τη συγκρότηση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής δικής σας; Αλλάξατε το 2019 το 370α; Δεν το αλλάξατε και έρχεστε τώρα να το αλλάξετε. Εσείς γιατί δεν το μετατρέψατε πάλι σε κακούργημα; Διότι προφανώς η νομοπαρασκευαστική επιτροπή που εσείς συγκροτήσατε το 2019 έκρινε ότι η επιλογή της προηγούμενης νομοπαρασκευαστικής επιτροπής ήταν ορθή. Και τώρα επιχειρείτε με διάφορες λαθροχειρίες να δημιουργήσετε εντυπώσεις. Είναι τουλάχιστον προκλητικό οι παρακολουθητές και οι υποκλοπείς, η κυβέρνηση της ΝΔ, να φέρεται στον ΣΥΡΙΖΑ με τον τρόπο αυτό.

Εμείς δεν πρόκειται να συμμετέχουμε καθ΄ οιονδήποτε τρόπο σε αυτή τη μεθόδευση συγκάλυψης, να έχουμε τη δυνατότητα να μάθουμε ποιους παρακολουθούσε ο κ. Μητσοτάκης μόνο μετά τις εκλογές και να οδηγείτε τη χώρα στη σκιά και το σκοτάδι. Από αυτό το νομοσχέδιο δεν πρόκειται να ψηφίσουμε κανένα απολύτως άρθρο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο.

Φωτογραφία:ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ