ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/12/2022

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οξύ πρόβλημα για την καθημερινή ζωή των κατοίκων οι ανεπαρκείς λεωφορειογραμμές στη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οξύ πρόβλημα για την καθημερινή ζωή των κατοίκων οι ανεπαρκείς λεωφορειογραμμές στη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι



Στη Βουλή έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, το οξύ πρόβλημα για την καθημερινή μετακίνηση με τα αστικά λεωφορεία των κατοίκων της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου και Βουλευτή Β΄ Πειραιά, Γιάννη Ραγκούση, κατέθεσαν σήμερα 13 Βουλευτές και Βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, ζητώντας απαντήσεις για τον ανασχεδιασμό των υπαρχουσών λεωφορειογραμμών στη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι, την αύξηση των δρομολογίων, τη χάραξη νέων γραμμών με νέα και ασφαλή οχήματα, με δεδομένη και την άρνηση της κυβέρνησης για την επέκταση του Μετρό.

Ειδικότερα, οι 100.000 και πλέον κάτοικοι του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, βιώνοντας την απίστευτη ακρίβεια και την αισχροκέρδεια της πολιτικής Μητσοτάκη-Ν.Δ. και παρά τις οχλήσεις της Δημοτικής Αρχής προς την κυβέρνηση, πασχίζουν να μεταβούν εγκαίρως και ασφαλώς στις εργασίες τους με τις αστικές συγκοινωνίες καθημερινά. Ως αιτίες αναφέρουν τα αραιά δρομολόγια, τα πεπαλαιωμένα οχήματα που πολύ συχνά έχουν βλάβες, την έλλειψη οδηγών, λεωφορειογραμμές που δεν υπάρχουν ειδικά στην Αμφιάλη, άλλες γραμμές που έχουν κακή χάραξη(826,832), την ανάγκη ανασχεδιασμού των υπαρχουσών και τη χάραξη νέων γραμμών, τη μη σύνδεση αυτών με τους νέους σταθμούς του Μετρό σε Κορυδαλλό, Νίκαια και Μανιάτικα.

Είναι βέβαιο ότι και η Δραπετσώνα και το Κερατσίνι έχουν δικαίωμα σε δημόσιες συγκοινωνίες και Μετρό, προκειμένου οι μετακινήσεις τους να είναι ασφαλείς, αξιόπιστες και προσιτές στο λαϊκό εισόδημα κι όχι μόνο τα Βόρεια Προάστια.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Οξύ πρόβλημα για την καθημερινή ζωή των κατοίκων οι ανεπαρκείς λεωφορειογραμμές στη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι».

Πρόσφατα η κυβέρνηση είπε ένα ξερό «ΟΧΙ» δια του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραγιάννη, στην επέκταση της γραμμής του Μετρό σε Δραπετσώνα-Κερατσίνι-Πέραμα και Σαλαμίνα, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση που καταθέσαμε.

Με βάση αυτή την απάντηση η μοναδική επιλογή των σχεδόν 100.000 κατοίκων του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας για τις μετακινήσεις τους είναι οι λεωφορειογραμμές του ΟΑΣΑ και του τρόλεϊ. Δεδομένου, μάλιστα, της ακρίβειας των καυσίμων, στις τιμές των οποίων η κυβέρνηση αρνείται να μειώσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, το πρόβλημα αποκτά οξυμένη μορφή.

Ωστόσο, σύμφωνα με αναφορές που έχουμε λάβει από το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, αλλά και από πλήθος πολιτών, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από τις υπάρχουσες γραμμές είναι χαμηλής ποιότητας, με αναξιόπιστα δρομολόγια και με ολόκληρες περιοχές που δεν καλύπτονται επαρκώς συγκοινωνιακά.

Συγκεκριμένα, μας αναφέρουν ότι τα οχήματα του ΟΑΣΑ είναι πεπαλαιωμένα, με αποτέλεσμα να μπαίνει σε κίνδυνο η ασφάλεια των επιβατών. Επίσης, τα δρομολόγια είναι αραιά, προφανώς λόγω έλλειψης οδηγών, οι διαδρομές των λεωφορείων δεν εξυπηρετούν τους κατοίκους με βάση και την ανάπτυξη της γραμμής 3 του Μετρό, τα δρομολόγια δεν έχουν περιοδική συχνότητα και η εμπιστοσύνη των επιβατών στην έγκαιρη και ασφαλή μετάβασή τους πάρα πολύ χαμηλή.

Ειδικότερα, σοβαρό πρόβλημα σύνδεσης με τις γραμμές των λεωφορείων έχουν οι χιλιάδες κάτοικοι της Αμφιάλης ανάμεσα στις οδούς Κατράκη και Γούναρη, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις πεζή μέχρι την κοντινότερη στάση. Εξίσου προβληματική είναι και η γραμμή 826, η οποία διατρέχει έναν τεράστιο κύκλο έως τη Νεάπολη Νίκαιας, με αποτέλεσμα λόγω των αραιών δρομολογίων και της κυκλικής διαδρομής να υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση μετάβασης των επιβατών στον προορισμό τους. Το ίδιο ισχύει και για τη γραμμή 832, η οποία επίσης διαγράφει έναν περίεργο κύκλο που δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες.

Τέλος, ανακύπτει ως αναγκαίος ο ανασχεδιασμός των γραμμών και η πύκνωση των δρομολογίων σε συνεννόηση με τη Δημοτική Αρχή, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των κατοίκων της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου, λαμβάνοντας υπόψη και τα νέα δεδομένα των σταθμών του Μετρό Κορυδαλλού, Νίκαιας, Μανιάτικα που εξυπηρετούν επιβάτες που κινούνται προς το κέντρο της Αθήνας.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Υπάρχει μελέτη ανασχεδιασμού των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων και του τρόλεϊ στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων, λαμβάνοντας υπόψη και τους νέους σταθμούς Μετρό;
Θα δημιουργηθούν νέες λεωφορειογραμμές, δεδομένου ότι αυτές είναι το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας για μία πόλη των 100.000 κατοίκων, ώστε και να γίνει ταχύτερη η μετάβαση των επιβατών και να καλυφθούν νέες περιοχές που δεν έχουν πρόσβαση;
Προτίθεστε να ανανεώσετε το στόλο των οχημάτων και να προσλάβετε νέο προσωπικό για την ασφαλή και έγκαιρη μετάβαση των επιβατών στον προορισμό τους;

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Ραγκούσης Γιάννης

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Γιαννούλης Χρήστος

Δρίτσας Θεόδωρος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ