ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/12/2022

Ερώτηση και ΑΚΕ βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα που ανακύπτουν από τη στάση και τις απαντήσεις της Διοίκησης στην υπόθεση του Γηροκομείου Αθηνών

Ερώτηση και ΑΚΕ βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα που ανακύπτουν από τη στάση και τις απαντήσεις της Διοίκησης στην υπόθεση του Γηροκομείου Αθηνών



Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

Θέμα: «Να αποσαφηνιστούν τα ζητήματα που ανακύπτουν από τη στάση και τις απαντήσεις της Διοίκησης στην υπόθεση του Γηροκομείου Αθηνών»

Μια προσεκτική ανάγνωση της αριθ. 1290Ε/14-11-2022 απάντησης, που υπογράφεται από την κα Υφυπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στην με αριθμό 7755/29-9-2022 ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχετική με το Σχέδιο εξυγίανσης του Γηροκομείου Αθηνών, εύκολα καταδεικνύει την, είτε από άγνοια είτε από δόλο, επιδιωχθείσα παραπλάνηση τόσο των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, όσο κυρίως της ίδιας της Βουλής για τους ακόλουθους λόγους:
Η απάντηση της κας Υφυπουργού απηχεί τις απόψεις της προσωρινής διοίκησης του Γηροκομείου Αθηνών, τις οποίες η κα Υφυπουργός αποδέχθηκε πλήρως, χωρίς στοιχειώδη έλεγχο, γνώση και διασταύρωση με την πραγματική κατάσταση και τα ισχύοντα θεσμικά δεδομένα, όπως όφειλε. Με τις θεμελιώδεις αυτές παραβλέψεις και επομένως από υπαιτιότητα της φαίνεται να μη γνώριζε, ότι τα όσα αναφέρονται στην απάντηση της δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια, αλλά συνιστούν πλαίσιο παραπλάνησης όχι μόνο των ερωτώμενων αλλά και της ίδιας της Βουλής. Συγκεκριμένα, στους ισχυρισμούς της σχετικής ερώτησης ότι το Σχέδιο Εξυγίανσης της Ε.Ε.Α:
1. Κατατέθηκε εν κρυπτώ με μόνη την υπογραφή του προσωρινού Προέδρου του Ιδρύματος, χωρίς να ληφθεί σχετική απόφαση από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΑ,
2. Χωρίς να λάβει γνώση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων,
3. Χωρίς την ενημέρωση των εργαζόμενων και τη συμμετοχή τους σε διαβούλευση,
4. Ότι επιχειρείται να περιβληθεί το «Σχέδιο» το κύρος της εταιρίας Grant Thornton και
5. Ότι σε αυτή περιλαμβάνονται αστήρικτες παραδοχές για την παρούσα οικονομική κατάσταση του Γηροκομείου και ανεδαφικές εκτιμήσεις των μελλοντικών οικονομικών αποτελεσμάτων και ταμειακών ροών,
η κα Υφυπουργός απάντησε :
Πρώτον, «Σύμφωνα με τα αναφερόμενα σε σχετική επιστολή του Προέδρου του Δ.Σ. του Φορέα:
α. «Ο προγραμματισμός και η πρόοδος του σχεδίου εξυγίανσης συζητήθηκε σε αρκετές συνεδριάσεις του Δ.Σ., το οποίο και έδωσε τη ρητή εξουσιοδότηση στον Πρόεδρο να το υποβάλει εντός του Αυγούστου (Ομόφωνη Απόφαση από 21/7/2022 του Δ.Σ.). Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. βάσει του καταστατικού εκπροσωπεί το σωματείο προς αρχές και τρίτους, η υπογραφή στο σχέδιο εξυγίανσης ακολουθεί τους κανόνες της εκπροσώπησης αυτής και υποβλήθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο και όργανο (Παρατηρητήριο)».
β. «Η ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων έγινε την 18.7.2022».
γ. «83 από τους 101 εργαζομένους ενυπόγραφα δηλώνουν ότι συμφωνούν με το σχέδιο και στηρίζουν τη διοίκηση».

Στην πιο πάνω υιοθετημένη απάντηση της κας Υφυπουργού εύκολα αποκαλύπτονται τα εξής:
Σύμφωνα με το καταστατικό και το νόμο (Αστικός Κώδικας) το φιλανθρωπικό σωματείο «Ελεήμων Εταιρεία Αθηνών Γηροκομείο -Πτωχοκομείο» διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο, που λαμβάνει αποφάσεις και δίνει εντολή στον πρόεδρο του ΔΣ να τις εκτελέσει. Η συζήτηση των θεμάτων στο ΔΣ γίνεται βάσει ημερήσιας διάταξης και χωρίς την αναγραφή του θέματος σε αυτή δεν μπορεί να γίνει συζήτηση, εκτός εάν είναι παρόντα όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και συμφωνούν. Οι αποφάσεις καταχωρούνται στα πρακτικά και ισχύουν εφόσον τα πρακτικά επικυρωθούν κατά την επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το τρέχον προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ε.Α., διορίσθηκε με την με αριθμό 1483/2022 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και του δόθηκαν περιορισμένες αρμοδιότητες. Η αποκλειστική αρμοδιότητα της υπαγωγής του σωματείου στις προστατευτικές διατάξεις του ν.4262/2014 δόθηκε στο διορισθέν προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο και όχι στον πρόεδρο αυτού. Σύμφωνα με το καταστατικό και το νόμο ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου έχει πολύ περιορισμένες αρμοδιότητες και μόνο για ζητήματα τρεχούσης φύσεως. Για ζητήματα που προβλέπονται από το καταστατικό και για σοβαρότατα θέματα όπως είναι η υπαγωγή της Ελεήμονος Εταιρείας Αθηνών σε ένα σχέδιο εξυγίανσης απαιτείται απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των τακτικών μελών της ΕΕΑ.

Για το φερόμενο «Σχέδιο Εξυγίανσης» του Γηροκομείου Αθηνών που υπογράφεται μόνο από τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, αναφέρει η κα Υφυπουργός ότι κατατέθηκε-υποβλήθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων από την 10-8-2022, ενώ στη πραγματικότητα το αναγκαίο Παρατηρητήριο Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης συστήθηκε την 14-10-22, δηλαδή το «Σχέδιο Εξυγίανσης» κατατέθηκε-υποβλήθηκε πριν τη σύσταση του Παρατηρητηρίου. Έτσι, κατά παράβαση της αρχής της νομιμοποιήσεως του υπογράψαντος αυτό, του προέδρου του ΔΣ του Γηροκομείου, στην κατάθεση-υποβολή του δεν αναφέρονται πουθενά:
α) Βάσει ποιων αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου δόθηκε εντολή στον πρόεδρο του ΔΣ να συντάξει το σχέδιο εξυγίανσης με την «συνεργασία» της Grant Thornton,
β) Πότε το σχέδιο αυτό υποβλήθηκε στο ΔΣ για να μελετηθεί από τα μέλη του και πότε εγκρίθηκε από το ΔΣ και
γ) Πότε δόθηκε εντολή στον Πρόεδρο του ΔΣ να το υποβάλλει στο Παρατηρητήριο μόνο με την υπογραφή του, χωρίς την απόφαση-εντολή των μελών του ΔΣ, που σύμφωνα με την 1483/2022 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών είναι το μόνο αρμόδιο όργανο να διαχειριστεί το ζήτημα. Να σημειωθεί ότι ούτε η κατάθεση του «σχεδίου» στο Παρατηρητήριο συνοδεύεται με τις αποφάσεις των μελών του ΔΣ, που νομιμοποιούν τις πράξεις του Προέδρου του ΔΣ.

Στη συνέχεια, στην απάντηση της κας Υφυπουργού αναφέρεται ότι: «ο προγραμματισμός και η πρόοδος του σχεδίου εξυγίανσης συζητήθηκε αρκετές φορές σε συνεδριάσεις του ΔΣ».
Για την ως άνω αναφορά της κας Υφυπουργού να σημειωθεί ότι η όποια συζήτηση δεν συνιστά απόφαση του ΔΣ και επομένως δεν υπάρχει απόφαση του ΔΣ για την ανάθεση στον Πρόεδρο του ΔΣ της σύνταξης από τον ίδιο του σχεδίου εξυγίανσης .
Στη συνέχεια, αναφέρει η κα Υφυπουργός πως «με την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της 21-7-22 δόθηκε εντολή στον Πρόεδρο να υποβάλλει το σχέδιο εντός του Αυγούστου».
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εντολή υποβολής δεν σημαίνει και έγκριση του σχεδίου, η οποία πρέπει να γίνει ρητά με απόφαση του ΔΣ σε ειδική για το σκοπό αυτό συνεδρίαση και με εγγεγραμμένο το εν λόγω σοβαρότατο θέμα στην Ημερήσια Διάταξη. Η απόφαση όμως του ΔΣ της 21-7-22 είναι άκυρη, γιατί δεν υπάρχει στην ημερησία διάταξη της 21-7-22 θέμα υποβολής και εγκρίσεως του «Σχεδίου εξυγίανσης» του Γηροκομείου και ούτε μπορούσε να τεθεί κατά τη συνεδρίαση της 21.7.22 τέτοιο θέμα, γιατί δεν ήταν παρόντα όλα τα μέλη του ΔΣ καθόσον απουσίαζε ένας σύμβουλος .
Περαιτέρω στην απάντηση της κας Υφυπουργού αναφέρεται ότι, «Η ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων έγινε την 18-7-22» δηλαδή πριν παρουσιαστεί το σχέδιο εξυγίανσης στο ΔΣ του Γηροκομείου!!
Ωστόσο, στις 18-7-22 ο Πρόεδρος του ΔΣ εμφανίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο όπου εξέθεσε προφορικά και υπόβαλε έγγραφο 16 σελίδων με την κατάσταση του Γηροκομείου. Όμως, ούτε προφορικά ούτε με το 16σελιδο υπόμνημα του έκανε την ελάχιστη νύξη για ύπαρξη του «σχεδίου εξυγίανσης» αποκρύπτοντάς το και έτσι μαζί με τη μη υποβολή του σχετικού πρακτικού του ΔΣ και του ίδιου του «σχεδίου» η ενέργεια αυτή να μη αποτελεί πραγματική αλλά παραπλανητική ενημέρωση του Δήμου Αθηναίων.

Στην απάντηση της κας Υφυπουργού αναγράφεται ότι «ο Πρόεδρος του ΔΣ βάσει του καταστατικού εκπροσωπεί το σωματείο προς αρχές και τρίτους, η υπογραφή στο σχέδιο εξυγίανσης ακολουθεί τους κανόνες εκπροσώπησης αυτής».
Η λογικοφανής αυτή αναφορά είναι μη νόμιμη και παραπλανητική, γιατί η υπογραφή του σχεδίου εξυγίανσης και η εντολή προς κατάθεση αποτελεί εσωτερική υπόθεση του σωματείου και απαιτείται προς τούτο απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, χωρίς την οποία ο Πρόεδρος δεν έχει δικαίωμα να καταθέτει «σχέδιο εξυγίανσης».
Στην απάντηση της κας Υφυπουργού ενυπάρχει η παραπλανητική αναφορά, ότι «83 εργαζόμενοι από τους 101 ενυπόγραφα δήλωσαν ότι συμφωνούν με το σχέδιο» και ότι «Είχαμε ενημερωθεί για την προσπάθεια εξυγίανσης και στα πλαίσια αυτά στηρίζομε την προσπάθεια της Διοίκησης».
Όμως, στο υπογραφέν από 83 εργαζόμενους έγγραφο με ημερομηνία 16-9-22, δηλώνονται επακριβώς τα ακόλουθα:
«ΔΗΛΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Είμαστε εργαζόμενοι στο γηροκομείο Αθηνών.
Έχουμε ενημερωθεί ο καθένας χωριστά, εδώ και αρκετούς μήνες από τη διοίκηση , για τη προσπάθεια εξυγίανσης του Σωματείου .
Στα πλαίσια αυτά, στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια της Διοίκησης καθώς και την εξυγίανση:
• Εξασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας και το ύψος των μισθών μας,
• Θα αποπληρωθούν στο ακέραιο , όλες οι οφειλόμενες αποδοχές μας, χωρίς περικοπές.
• Εξασφαλίζεται η συνέχιση του Γηροκομείου Αθηνών, που επί 160 χρόνια επιτελεί φιλανθρωπικό έργο, έχει ταΐσει εκατοντάδες οικογένειες εργαζομένων και έχει περιθάλψει χιλιάδες ηλικιωμένους.
• Αθήνα, 16/09/2022
Οι εργαζόμενοι στην Ελεήμονα εταιρία Αθηνών
Υπογραφές»
Η Υφυπουργός ισχυρίζεται αναληθώς ότι οι εργαζόμενοι «…συμφωνούν με το σχέδιο», διότι από την πάρα πάνω δήλωση εύκολα γίνεται φανερό ότι οι υπογράφοντες εργαζόμενοι δηλώνουν, όπως θα ήταν και λογικό, ότι απλά στηρίζουν την όποια προσπάθεια της διοίκησης για εξυγίανση και όχι ότι συμφωνούν με το σχέδιο το οποίο βέβαια δεν είχαν λάβει ποτέ μέχρι τότε και επομένως δεν είχαν γνώση του περιεχομένου του. Για τους λόγους αυτούς άλλωστε δεν υφίσταται και στο κείμενο των εργαζομένων η διατύπωση που αναφέρει η κα Υφυπουργός ότι «..δήλωσαν ότι συμφωνούν με το σχέδιο ».
Επιπλέον, εκ του γεγονότος δε ότι η κατάθεση του παραπάνω έγγραφου των εργαζομένων έχει ημερομηνία (16/09/2022) και είναι μεταγενέστερη της υποβολής του «σχεδίου» (10/8/22) άμεσα συνάγεται ότι δεν προηγήθηκε διαβούλευση και γνωστοποίηση του περιεχομένου στους εργαζόμενους, όπως απαιτεί το άρθρο 55 παρ. 8 ν.4262/14. Αυτό σημαίνει ότι δεν ρωτήθηκαν οι πραγματικά θιγόμενοι από το «σχέδιο εξυγίανσης» εργαζόμενοι, ο συνολικός αριθμός των οποίων, με οφειλές που φθάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 130.000 €, είναι 315 και όχι μόνο 83.
Επομένως, εάν οι θιγόμενοι εργαζόμενοι, πολλοί από τους οποίους έχουν αποχωρήσει και έχουν διεκδικήσει δικαστικά τις δεδουλευμένες αποδοχές τους, οι οποίες ανέρχονται στο συνολικό ποσό των 8 εκατ., όπως και ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΔΣ του Γηροκομείου δήλωσε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου την 18-7-22, είχαν παραλάβει το «σχέδιο» και μελετήσει το περιεχόμενό του και έβλεπαν να κουρεύονται οι συνολικές απαιτήσεις τους με τον αναφερόμενο περιορισμό τους από 8 εκατ. € σε 5,3 εκατ. €., είναι άγνωστο το τι θα είχαν δηλώσει, όταν τους ενημέρωναν για τη προσπάθεια εξυγίανσης της Διοίκησης «καθέναν χωριστά».
Επιπλέον είναι άξιο προσοχής ότι οι δεδουλευμένες αποδοχές που οφείλονται στους 83 εργαζομένους που δηλώνουν ότι στηρίζουν την εξυγίανση της Διοίκησης χωρίς να έχουν ούτε δει ούτε μελετήσει το “σχέδιο”, δεν ξεπερνούν το ποσό του 1.000.000 ευρώ ( εκ του συνόλου των 8.000.000 € που είναι οι απαιτήσεις όλων των θιγόμενων των εργαζομένων) καθόσον:
• 25 εξ αυτών δηλώνουν σε δικόγραφα τους ότι έχουν εξοφληθεί για το διάστημα 2019-2021
• 10 εξ αυτών έχουν προσληφθεί από την παρούσα προσωρινή διοίκηση και έτσι δεν υπάρχει καμία οφειλή προς αυτούς αφού το διάστημα 11/2021 -11/2022, οι μισθοί καταβάλλονται κανονικά, λόγω της επιχορήγησης του Δήμου Αθηναίων
• Σε 15 από αυτούς δεν οφείλονται μεγάλα ποσά
• Επιπροσθέτως, να σημειωθεί ότι η σημερινή διοίκηση δεν θέλει να αναγνωρίσει τόκους και δικαστικά έξοδα ή δικαστικές αξιώσεις από παράνομες απολύσεις.
Δεύτερον, στη σχετική ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ότι: «Στην έκθεση περιλαμβάνονται αστήρικτες παραδοχές για την παρούσα οικονομική κατάσταση και ανεδαφικές εκτιμήσεις των μελλοντικών οικονομικών αποτελεσμάτων και ταμειακών ροών. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων α) Η συναίνεση του 62,4ο% των πιστωτών εικάζεται με βάση την αυθαίρετη παραδοχή, ότι το Ελληνικό Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία συναινούν. β) Ενώ ο προσωρινός πρόεδρος του Γηροκομείου έχει ενόρκως καταθέσει ενώπιον του πταισματοδικείου ότι οι διεκδικήσεις των εργαζομένων ανέρχονται σε 8 εκ. Ευρώ, στην «Έκθεση Εξυγίανσης» εμφανίζεται απαίτηση, μετά από «αναμόρφωση», του ίδιου του Προέδρου (με βάση την αποκλειστική υπογραφή του στο τέλος της «Έκθεσης Εξυγίανσης» που περιορίζονται οι διεκδικήσεις των εργαζομένων στα 5,322 εκ ευρώ. »,
η κα Υφυπουργός απάντησε :

«α) Η πρόθεση για τη συναίνεση του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ συνάγεται από την από την υπογραφή της αριθ.88822/26.9.2022 ΚΥΑ για την παράταση της προστασίας του Γηροκομείου».
Με την απάντηση αυτή της κας Υφυπουργού ομολογείται, ότι δεν υπάρχει έγγραφη συναίνεση του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ και μάλιστα προηγουμένη της καταθέσεως του «σχεδίου εξυγίανσης», όπως ρητά απαιτεί το άρθρο 55 παρ.8 ν.4262/14, που δεν αναπληρώνεται από την πρόθεση για συναίνεση, που είναι έννοια νομικά ανύπαρκτη και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Άλλωστε, για την παροχή της συναίνεσης του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ για ρυθμίσεις οφειλών απαιτείται απόφαση των οικείων συμβουλίων και επικύρωσή της με υπουργική απόφαση, διαδικασία που αρχίζει με την υποβολή αιτήσεων μετά απόφαση του φορέα για την ρύθμιση. Δεν υπάρχει όμως απόφαση του ΔΣ του φορέα για την υποβολή αιτήσεων για ρύθμιση και επομένως, όταν υποβλήθηκε το «σχέδιο εξυγίανσης» ( 10-8-22) δεν υπήρχαν οι συναινέσεις του Δημοσίου και ΕΦΚΑ,, «σημειώνεται ότι ο Φορέας έχει συγκεντρώσει τις απαραίτητες συναινέσεις». Επομένως, η απάντηση της κας Υφυπουργού, εκτός του ότι δείχνει πλήρη άγνοια της λειτουργίας των υπηρεσιών του Δημοσίου, είναι αυθαίρετη, πρωτοφανής, και ακραία παραπλανητική, διότι εμφανίζει τη βούληση του Δημοσίου να εκδηλώνεται συμπερασματικά και όχι συγκεκριμένα, εγγράφως με τις νόμιμες διαδικασίες. Έτσι η απάντηση της κας Υφυπουργού δεν στηρίζεται στις παραπάνω διατάξεις και δεν απαντά στη παραπάνω ερώτηση μας. Ως εκ τούτου το σχέδιο εξυγίανσης στερείται των νομίμων προϋποθέσεων και
β) «για πρώτη φορά αποτυπώθηκε και τεκμηριώθηκε ότι ένα μεγάλο μέρος των οφειλών προς τους εργαζομένους (περί τα 3.500.000 ευρώ) έχει εξοφληθεί ή έχει συμψηφισθεί με κατασχεθέντα μισθώματα που εισπράχθηκαν από τους πληρεξούσιους δικηγόρους τους, μειώνοντας τις αρχικές από τα 8,8 εκατ. στα 5,3 εκατ. Ευρώ». Σαφώς ο ισχυρισμός αυτός της κας Υφυπουργού είναι αβάσιμος, γιατί οι απαιτήσεις των εργαζομένων επιδικάστηκαν δικαστικά και οι δικαστικές αποφάσεις που επιδόθηκαν μετά επιταγών στο Γηροκομείο ανέρχονται στο ποσό των 8 εκατ., όπως ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΔΣ δήλωσε την 18-7-2022 ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς να διατυπώσει οποιαδήποτε επιφύλαξη ως προς το ότι διεξάγεται εκκαθάριση των απαιτήσεων. Σε τρεις όμως ημέρες, ήτοι την 21-7-2022, ο φορέας μονομερώς «κούρεψε» οριζόντια τις απαιτήσεις 315 εργαζόμενων κατά 3,5 εκατ. με το πρόσχημα, ότι αυτές είχαν εξοφληθεί ή συμψηφισθεί με κατασχεθέντα μισθώματα, χωρίς όμως να εξειδικεύσει ποιους αφορά. Οι δικαστικά επιδικασθείσες απαιτήσεις μόνο με δικαστική διαδικασία ή συναινετικά μπορούν να περιορισθούν, που δεν συμβαίνει στη παρούσα περίπτωση. Άλλωστε η Grant Thornton στο σχέδιο εξυγίανσης δηλώνει, ότι η εργασία της δεν επεκτάθηκε σε δικαστικές υποθέσεις και λοιπές αξιώσεις γιατί αυτό εμπίπτει σε εργασία νομικού ελέγχου. Η κα Υφυπουργός όμως προσπαθεί να πείσει τη Βουλή, ότι σε τρεις ημέρες ο φορέας ξεκαθάρισε, ανεπίτρεπτα μονομερώς, δικαστικές αποφάσεις, επιταγές, κατασχέσεις, εισπράξεις και συμψηφισμούς 315 εργαζομένων.

Αλήθεια τι συμβαίνει πραγματικά;;; Απλά, ο προσωρινός πρόεδρος του φορέα Γηροκομείο, συνταξιούχος π. οικονομικός διευθυντής στο Δήμο Αθηναίων και ιδρυτής πρόσφατα ΙΚΕ λογιστικοοικονομικών συμβουλών, που λαμβάνει με απευθείας αναθέσεις έργα συμβουλευτικής οικονομικής από το Δήμο και άλλους φορείς, για να παρουσιάσει στο «σχέδιο εξυγίανσης» το επιχείρημα ότι το 62,4% των πιστωτών συναινούν στη διαγραφή των χρεών του Γηροκομείου, μαγείρεψε τους αριθμούς και κούρεψε τις απαιτήσεις των εργαζομένων και απέκρυψε, ότι στις απαιτήσεις των περιουσιών των κληροδοτημάτων ποσού 9,1 εκατ. δεν περιλαμβάνονται και οι τόκοι . Με αυτόν τον τρόπο ο προσωρινός πρόεδρος του φορέα πέτυχε μεν τον μαγικό αριθμό-ποσοστό του 60% πλην όμως κατάρτισε πλαστό έγγραφο κατά το περιεχόμενο.
Στο ερώτημα δε: «Αν η κα Υφυπουργός γνωρίζει, ότι η Grant Thornton την οποία επικαλείται ο υπογράφων την έκθεση αποποιείται κάθε ευθύνης;», η κα Υφυπουργός δεν απάντησε ευθέως, αλλά γενικά και αόριστα,. Από την με γενικότητες και αοριστίες απάντηση της κας Υφυπουργού προκύπτει, ότι με την Grant Thornton καταρτίσθηκε σύμβαση παροχής υπηρεσιών χωρίς όμως να αναφέρεται στην έκθεση εξυγίανσης, βάσει ποίων αναγκών και ποιας απόφασης του ΔΣ καταρτίσθηκε αυτή η σύμβαση με τη Grant Thornton.

Τέλος, η κα Υφυπουργός καυχιέται ότι με απόφαση της συγκροτήθηκε το Παρατηρητήριο Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης. Σύμφωνα με το άρθρο 56 του ν.4262/14, στο εν λόγω Παρατηρητήριο πρέπει να μετέχει σε αυτό Σύμβουλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αντί αυτού όμως η κα Υφυπουργός τοποθέτησε την επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Δήμο Αθηναίων. Δηλαδή μία απλή διοικητική υπάλληλο με αποτέλεσμα το Παρατηρητήριο Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης να στερείται νομίμου συνθέσεως και οι αποφάσεις του να καθίστανται άκυρες.

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Βάσει ποιων αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΑ δόθηκε εντολή στον πρόεδρο του ΔΣ να συντάξει το σχέδιο εξυγίανσης με την «συνεργασία» της Grant Thornton;
2. Πότε το σχέδιο εξυγίανσης υποβλήθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο για να μελετηθεί από τα μέλη του και πότε εγκρίθηκε;
3. Πότε δόθηκε εντολή στον Πρόεδρο του ΔΣ να το υποβάλλει στο Παρατηρητήριο μόνο με την υπογραφή του;
4. Γνωρίζει ότι η Grant Thornton αποποιείται κάθε ευθύνης για την αξιοπιστία των δεδομένων του σχεδίου εξυγίανσης;
5. Σκοπεύει να αναπέμψει την υποβληθείσα έκθεση ως απαράδεκτη και να ζητήσει την υποβολή νέου ολοκληρωμένου Σχεδίου Εξυγίανσης τηρουμένων όλων των νομίμων διαδικασιών;
6. Αποδέχεται την περικοπή των δικαστικά επιδικασθεισών απαιτήσεων προς τους εργαζομένους;
7. Θα απαιτήσει να προηγηθεί διαβούλευση με τους εργαζόμενους ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα και η ρητή συναίνεσή τους, όπως απαιτεί το άρθρο 55 παρ. 8 του ν.4262/14;
8. Γνωρίζει ότι το σχέδιο εξυγίανσης στερείται των νομίμων προϋποθέσεων διότι εμφανίζει τη βούληση του Δημοσίου να εκδηλώνεται συμπερασματικά και όχι συγκεκριμένα, εγγράφως με τις νόμιμες διαδικασίες;
9. Τι σκοπεύει να κάνει για την διασφάλιση της νομιμότητας της συγκρότησης του Παρατηρητηρίου Φορέων Κοινωνικής Φροντίδας και Αλληλεγγύης;

Καλείται ο αρμόδιος υπουργός να καταθέσει στο Σώμα, εντός της προθεσμίας που ορίζει ο Κανονισμός της Βουλής:
1. Τα πρακτικά συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου από τα οποία προκύπτει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο έδωσε εντολή στον πρόεδρο του ΔΣ να συντάξει το σχέδιο εξυγίανσης με την «συνεργασία» της Grant Thornton.
2. Τη σύμβαση με την Grant Thornton.
3. Τα πρακτικά συνεδριάσεων του διοικητικού συμβουλίου που αφορούν την υποβολή του σχεδίου εξυγίανσης στο Δ.Σ. και τα μέλη του, καθώς και τη σχετική έγκρισή του.
4. Το πρακτικό συνεδριάσεων του Δ.Σ. από το οποίο προκύπτει πότε δόθηκε εντολή στον Πρόεδρο να υποβάλλει το σχέδιο εξυγίανσης στο Παρατηρητήριο μόνο με την υπογραφή του.

Οι ερωτώντες βουλευτές
Φίλης Νίκος

Αναγνωστοπούλου Σία
Βαρδάκης Σωκράτης
Βερναρδάκης Χριστόφορος
Βέττα Καλλιόπη
Βούτσης Νίκος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ζαχαριάδης Κώστας
Ζουράρις Κώστας
Ηγουμενίδης Νίκος
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μωραΐτης Θάνος
Παπαδόπουλος Σάκης
Πούλου Γιώτα
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Τόλκας Άγγελος
Φωτίου Θεανώ
Ψυχογιός Γιώργος

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ