ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

04/03/2023

O. Γεροβασίλη: Το πένθος πλημμυρίζει τους δρόμους και η ελεγχόμενη κυβέρνηση φροντίζει να γίνει ελέγχουσα του εαυτού της

O. Γεροβασίλη: Το πένθος πλημμυρίζει τους δρόμους και η ελεγχόμενη κυβέρνηση φροντίζει να γίνει ελέγχουσα του εαυτού της



Σημεία παρέμβασης της Όλγας Γεροβασίλη, βουλευτή Άρτας  και Γραμματέα της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, στον ΣΚΑΪ και στον Γ. Αυτιά

Το πένθος έκλεισε τα σπίτια και πλημμύρισε τους δρόμους- Σαν τα μάτια μας η πολύπαθη και σπουδαία νεολαία της χώρας

Διανύουμε μία περίοδο πένθους, οδύνης και σπαραγμού για όσους έχασαν τους ανθρώπους τους και τα παιδιά τους. Μία περίοδο σπαραγμού για τη νεολαία που έχει υποστεί τις μνημονιακές πολιτικές της χρεωκοπημένης χώρας, την πανδημία μπροστά στις οθόνες τους για δύο χρόνια,   το παγκάκι στο πάρκο για τη βόλτα και την αστυνομία να επιτίθεται. Μία νεολαία που έσωσε ανθρώπους, που χτες πενθούσε σε σιωπηρή διαμαρτυρία σε όλη τη χώρα και αντιμετωπίστηκε ξανά με χημικά και ξύλο. Μία νεολαία εξαιρετική και απαξιωμένη στα πανεπιστήμια στα σχολεία στις εργασιακές σχέσεις και στην προοπτική της. Αυτή τη νεολαία οφείλουμε ως σύστημα πολιτικό αλλά και μιντιακό να ενισχύσουμε και να προτρέψουμε να μετατρέψει το θυμό και την θλίψη της σε  ενεργή δράση και ως ενεργοί πολίτες να αναλάβουν τις τύχες τους στα χέρια τους και να προχωρήσουν. Και για να γίνει αυτό χρειάζεται άλλο βλέμμα στις πολιτικές επιλογές.

Αυτό που εσείς λέτε παθογένεια, εγώ το λέω πολιτικές επιλογές

Σήμερα έχουμε καθήκον. Και του απολογισμού και του επιμερισμού ευθυνών. Ας διατρέξουμε  για μια στιγμή τον ιστορικό χρόνο στη χώρα από τη μεταπολιτευτική περίοδο έως σήμερα. Γιατί στην Ευρώπη αναπτύχθηκαν σιδηρόδρομοι τα τελευταία πολλά χρόνια και εδώ όχι; Είναι τυχαίο ή επιλογή; Ας αναρωτηθούμε, στην πιο πρόσφατη περίοδο των «παχέων αγελάδων» που οδήγησαν στην χρεοκοπία της χώρας: Γιατί έγινε η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου χωρίς σιδηροδρομική γραμμή; Είναι παράλειψη ή επιλογή που σχετίζεται με καρτέλ καυσίμων, με προτεραιότητα στους αυτοκινητόδρομους; Αυτά είναι θέματα που πρέπει να συζητηθούν. Δεν μιλώ για παθογένειες. Μιλώ για πολιτικές επιλογές και προτεραιότητες που ξεκινούν από την περίοδο της μεταπολίτευσης.  Τα φώτα θα στραφούν σε όλους. Σας μίλησα για επιλογές και όταν έρθουμε στην περίοδο των δικών μας 4,5 χρόνων μέσα στα τελευταία 50 χρόνια, ακόμη και μέσα στα τελευταία 13 χρόνια διακυβέρνησης του τόπου είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε. Διότι ο πολιτικός χρόνος δεν κόβεται με το μαχαίρι. Δεν απομονώνεται ούτε από το πριν ούτε από το μετά.

Το 2019 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε ολοκληρωμένη υποδομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και σύστημα τηλεδιοίκησης υλοποιημένο στο 68%. Έκτοτε αγνοείται η τύχη του.

Το 2015 παρελήφθησαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δύο συμβάσεις.  Σημειώστε ότι για να δουλέψει οποιοδήποτε σύστημα τηλεδιοίκησης χρειάζεται η ολοκληρωμένη υποδομή που θα την δεχτεί και το σύστημα. Η μία λοιπόν σύμβαση ερχόταν από το 2007 και αφορά το σύστημα της τηλεδιοίκησης που όμως δεν μπορούσε να υλοποιηθεί γιατί δεν υπήρχε σηματοδότηση. Άρα υπήρχε έργο μη υλοποιήσιμο. Δεύτερον, παραλάβαμε  και μία  δεύτερη σύμβαση του 2014 που προέβλεπε την υλοποίηση της σηματοδότησης ώστε να γίνει η τηλεδιοίκηση της σύμβασης του 2007.

Από πλευράς μας εργαστήκαμε για την επιτυχή υλοποίηση του έργου υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα- Θεσσαλονίκη, που ήταν προαπαιτούμενο για την εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης.   Ολοκληρώθηκαν σήραγγες χιλιομέτρων,  οι γέφυρες πάνω στα ρήγματα και η ηλεκτροδότηση. Ολοκληρώθηκε λοιπόν όλο το δίκτυο που ήταν απαραίτητο ώστε να δεχτεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Το δε σύστημα παραδόθηκε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη το 2019 υλοποιημένο στο 68%.  Έμενε τον Οκτώβριο του 2019 να γίνει από τη νέα κυβέρνηση μία συμπληρωματική τελευταία σύμβαση που προορίζονταν να υλοποιηθεί το τέλος του 2020  και έτσι να ολοκληρωθεί το σύστημα. Αυτή η εκκρεμούσα λοιπόν σύμβαση υπογράφηκε τελικώς το 2021. Έκτοτε αγνοείται η τύχη της.

Η ελεγχόμενη κυβέρνηση Μητσοτάκη, χωρίς καμία διαβούλευση, όρισε την επιτροπή που θα ελέγξει την ίδια- Μέλος της επιτροπής είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται και ο ίδιος υπό έλεγχον διότι ως Δ.Σ. του ΟΣΕ  την περίοδο 2010-15,  απαξίωσε τον οργανισμό.

Τι όμως έχει συμβεί παράλληλα;  Απαξιώθηκε ο ΟΣΕ. Πότε; Στην περίοδο διακυβέρνησης 2010-15  με διευθύνοντα σύμβουλο αυτόν που βάζουν τώρα για να ελέγξει τον εαυτό του στην τριμελή επιτροπή Γεραπετρίτη που δεν είναι ούτε υπερκομματική ούτε διακομματική.

Είπαμε στην Νέα Δημοκρατία ότι για να είναι υπερκομματική ή διακομματική η επιτροπή θα έπρεπε το κάθε κόμμα να προτείνει έναν εμπειρογνώμονα και η επιτροπή να βρίσκεται υπό τον έλεγχο της βουλής. Βεβαίως ουδέποτε διαβουλεύτηκε με κανέναν και ουδέποτε μας ζητήθηκε να προτείνουμε κάποιον, απλώς επέλεξαν οι ίδιοι τη σύνθεση.  Ποιος είναι ο σκοπός μίας τέτοιας επιτροπής; Ο έλεγχος της παρούσας κυβέρνησης και πίσω. Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή δεν είναι η ελέγχουσα. Είναι η ελεγχόμενη. Γιατί; Διότι υπό την ευθύνη της συγκεκριμένης κυβέρνησης συνέβη η συγκεκριμένη τραγωδία.

Στους Ιταλούς πωλήθηκε το μεταφορικό έργο. Οι  γραμμές οι υποδομές το δίκτυο, το τροχαίο υλικό (συρμοί τρένων), οι κανόνες ασφάλειας και οι ανάλογες διαδικασίες, ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο.

Στους Ιταλούς πωλήθηκε το μεταφορικό έργο, ως μνημονιακή υποχρέωση, σε σύμβαση που είχε υπογραφεί ήδη από την κυβέρνηση Σαμαρά. Θέματα σήμανσης και υποδομών είναι του κράτους και δεν ιδιωτικοποιήθηκαν ποτέ. Οι  γραμμές, οι υποδομές το δίκτυο, το τροχαίο υλικό (συρμοί τρένων), οι κανόνες ασφάλειας και οι ανάλογες διαδικασίες, ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο που σήμερα κρίνεται. Το σχέδιο Καραμανλή να πωληθούν και αυτές ψηφίστηκε το 2022.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ