ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/03/2023

Στ. Κούλογλου: Αυτή η χώρα σκοτώνει τα παιδιά και το μέλλον της

Στ. Κούλογλου: Αυτή η χώρα σκοτώνει τα παιδιά και το μέλλον της



«Έχουν συσσωρευθεί πολλά περιστατικά που δείχνουν ότι αυτή η χώρα σκοτώνει τους νέους ανθρώπους και άρα το μέλλον της. Οι επιβάτες του μοιραίου τρένου πήγαν “τσάμπα”, γιατί αυτή η καταστροφή θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί. Είναι κάτι που δε θα είχε συμβεί σε άλλη χώρα της ΕΕ. Δείχνει ότι η χώρα έχει κατρακυλήσει πλησιάζοντας στις πιο καθυστερημένες χώρες των Βαλκανίων - όχι μόνο της ΕΕ. Η, δε, καθυστέρηση είναι σε όλους τους τομείς: από την ακρίβεια που είμαστε πρώτοι μέχρι το κράτος δικαίου και την ελευθερία των ΜΜΕ, που είμαστε τελευταίοι», τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Στέλιος Κούλογλου, μιλώντας στο Ιωάννινα TV και στον Βλάσση Ντόκα.

«Σήμερα έχουμε εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα στη διάθεση μας. Όταν ξέρουμε που ακριβώς είναι ο ντελιβεράς, δε είναι δυνατό να μη ξέρουμε που είναι το τρένο ανά πάσα ώρα και στιγμή», συμπλήρωσε ο Στ. Κούλογλου υπενθυμίζοντας ότι έθεσε ερωτήματα στο προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, Chat GPT, το οποίο για να παράξει τις απαντήσεις του, συμπυκνώνει την παγκόσμια εμπειρία γύρω από το ζήτημα για το οποίο ερωτάται:

«Οι απαντήσεις που πήρα ήταν συγκλονιστικές: Τα δυστυχήματα μπορούν να αποφευχθούν αν λαμβάνονται σοβαρά μέτρα. Όσο πιο προηγμένη είναι η χώρα, τόσο λιγότερα δυστυχήματα γίνονται. Τα δυστυχήματα δεν είναι αποτέλεσμα μόνο ανθρώπινου λάθους, αλλά συνδυασμός πολλών παραγόντων. Οι κυβερνήσεις συχνά ψάχνουν έναν αποδιοπομπαίο τράγο».

Διαβάστε περισσότερα σχετικά: Συνέντευξη με το Chat GPT: Οι αιτίες για τα ατυχήματα στα τρένα και οι πολιτικές ευθύνες
Σχετικά με την παραίτηση Καραμανλή, ο Στ. Κούλογλου την χαρακτήρισε μια επικοινωνιακή κίνηση. «Η κυβέρνηση επιχείρησε να κάνει επικοινωνιακή διαχείριση. Σε αυτό, εξάλλου, είναι  το μόνο στο οποίο καλή. Αν, όμως, είχε προλάβει ο κ. Μητσοτάκης να εγκαινιάσει δυο μέρες αργότερα το αυτόματο υπερσύγχρονο σύστημα -που δεν υφίσταται, αλλά θα το εγκαινίαζε!- θα είχε υπάρξει πλήρης αποκάλυψη…

Επίσης πρόκειται και για μια εύκολη παραίτηση γιατί σε λίγο καιρό έχουμε εκλογές. Είναι απογοητευτικό, όμως, να φορτώνεται όλη η τραγωδία σε έναν αποδιοπομπαίο τράγο. Ειδικά όταν αυτός ο άνθρωπος μοιάζει να ήταν ανεπαρκής. Ήταν αχθοφόρος και θέλησε να βελτιώσει τη θέση του. Όμως είχαν καταργήσει τη θέση του δεύτερου σταθμάρχη και είχαν  πάρει σταθμάρχες με 6μήνες συμβάσεις με μπλοκάκι. Ανθρώπους, δηλαδή, που είναι υπεύθυνοι για ανθρώπινες ζωές, ειδικά όταν δε δουλεύει το σύστημα και δεν υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας. Είναι σαν να φέρνουμε νέους άπειρους χειρούργους στα νοσοκομεία κάθε έξι μήνες».

Ερωτηθείς εάν οι προηγούμενες κυβερνήσεις φέρουν μερίδιο της ευθύνης, ο Στ. Κούλογλου εξήγησε ότι οι καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της χώρας είναι μια υπόθεση δεκαετιών, που επιδεινώθηκε με την χρεοκοπία της χώρας, όμως η κυβέρνηση της ΝΔ είχε στη διάθεση της σοβαρές και πολλαπλές προειδοποιήσεις από τους αρμόδιους:

«Αυτή είναι η διαφορά εδώ. Είχαμε καμπανάκια κινδύνου μέχρι και πριν από μερικές εβδομάδες, από τους σιδηροδρομικούς, που μιλούσαν για ατύχημα που έρχεται. Είχε φτάσει σε οριακό σημείο η κατάσταση. Εγώ είχα καταθέσει ερώτηση προς την Κομισιόν τον περασμένο Αύγουστο επισημαίνοντας τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου και ρωτώντας τι προτίθεται να κάνει για να προστατεύσει τα συμφέροντα του επιβατικού κοινού. Οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι κατέφυγαν στη δικαιοσύνη εναντίον της Ελλάδας για μη συμμόρφωση με τις σχετικές οδηγίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων…

Δεν επιδιώκουμε πολιτική αξιοποίηση της τραγωδίας, όπως έκανε η ΝΔ στο Μάτι. Πενθούμε όλοι. Όμως η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει γιατί αγνόησε όλες τις προειδοποιήσεις. Το σύστημα σάπιζε και το γνώριζαν».

Υπενθυμίζεται ότι ο ευρωβουλευτής Στ. Κούλογλου κατέθεσε εκ νέου σήμερα επείγουσα ερώτηση στην Κομισιόν ζητώντας την δημοσιοποίηση της αλληλογραφίας της με την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με την παράταση που ζήτησε και πήρε η Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022 για την εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας.

Δείτε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη: https://youtu.be/jaNRnJ7gQFk

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ