ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

07/03/2023

Ο Σ. Φάμελλος στον τηλεοπτικό σταθμό «Open Tv»: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει την επάρκεια ούτε για συγγνώμη ούτε για απόδοση ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη

Ο Σ. Φάμελλος στον τηλεοπτικό σταθμό «Open Tv»: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει την επάρκεια ούτε για συγγνώμη ούτε για απόδοση ευθυνών για το δυστύχημα στα Τέμπη



«Είναι ακόμη βαρύ το πένθος και η οδύνη από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης οι οικογένειες των θυμάτων πενθούν και αποχαιρετούν ακόμη τους ανθρώπους τους. Αν και τίποτα δεν μπορεί να καλύψει την απώλεια αυτών των ανθρώπων, είναι χρέος μας να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν σε πολιτικό επίπεδο για να μην συμβεί ποτέ ξανά τέτοιο τραγικό δυστύχημα. Χρέος μας είναι επίσης να βρούμε τις ευθύνες για την τραγωδία, να δοθούν απαντήσεις», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στον τηλεοπτικό σταθμό «Open Tv» και στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος».

Τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν έχει το σθένος ούτε να ζητήσει μία ουσιαστική, πραγματική συγγνώμη, ούτε την επάρκεια να βρει τις ευθύνες. «Η κυβέρνηση προσπαθεί να μοιράσει ευθύνες στο παρελθόν και να πετάξει «την μπάλα στην εξέδρα» μιλώντας για το 2010, το 2014 κτλ, κάνοντας αναδρομή. Η κυβέρνηση όμως πρέπει να καταλάβει ότι έχουμε 2023 και ότι κυβερνάει εδώ και τέσσερα χρόνια και είναι ντροπή να λέει ότι όλα αυτό το διάστημα δεν έκανε τίποτα για το ζήτημα. Άρα παραδέχεται ότι είναι απόλυτα ανεπαρκής τα τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησής της».

«Όσο και να υφίστανται ανθρώπινα λάθη», πρόσθεσε, «υπάρχουν και τα κατάλληλα συστήματα ασφαλείας που τα προλαμβάνουν ή και τα αποτρέπουν. Αποκαλύφθηκε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα σταμάτησε να λειτουργεί μετά από μία μικρή πυρκαγιά το 2019, ένα σύστημα που έλεγχε δίκτυο 110 χιλιομέτρων. Υπάρχει και η παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη αφού υπήρξε παράβαση του προβλεπόμενου για τη θέση ορίου ηλικίας. Υπάρχει και το θέμα ότι θα έπρεπε στη βάρδια να είναι και δεύτερος σταθμάρχης, υπάρχει και το θέμα κατάργησης του δευτεροβάθμιου κέντρου ελέγχου και ασφάλειας στην Αθήνα. Γιατί σταμάτησαν αυτά; Γιατί καταργήθηκαν μετά το 2019;».

«Οι εργαζόμενοι τα προηγούμενα χρόνια έκαναν απεργίες και έθεταν ζητήματα ασφάλειας, έστελναν εξώδικα, όπως και υπήρχαν τρία (3) ατυχήματα έως και εκτροχιασμός το 2022 τα οποία γνώριζε ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, κος Καραμανλής. Τι έκανε;».

Ο Σ.Φάμελλος έθεσε στη συνέχεια το ερώτημα: «Για ποιο λόγο λοιπόν ο κος Καραμανλής μάς έλεγε πριν από λίγες εβδομάδες στη Βουλή ότι είναι ντροπή να θέτουμε θέματα ασφάλειας των σιδηροδρόμων;» και υπογράμμισε πως «χρειαζόμαστε μία κυβέρνηση που να έχει την επάρκεια και το σθένος, ώστε να κυβερνά με βάση την αλήθεια και το δίκιο».

Σημείωσε τέλος ότι: «Πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και πρέπει να φτιάξουμε μία καλύτερη Ελλάδα. Δεν είναι δυνατόν να κινδυνεύουν οι πολίτες. Νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι σε αυτό. Πώς θα γίνει όμως; Πρέπει η πολιτεία να επενδύει σε υποδομές και δημόσιες πολιτικές που θα ωφελούν όλη την κοινωνία και να μην γίνονται μόνο τυφλές ιδιωτικοποιήσεις ή χατίρια για λίγους. Αυτό όμως βλέπουμε να κάνει -δυστυχώς μόνο- η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ