ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

08/03/2023

Δημ. Παπαδημούλης: Να ληφθούν μέτρα για τον καταλογισμό ευθυνών -πολιτικών και ποινικών- αλλά και για να πάψει η Ελλάδα να είναι η τελευταία στην ανάπτυξη και ασφάλεια των σιδηροδρόμων

Δημ. Παπαδημούλης: Να ληφθούν μέτρα για τον καταλογισμό ευθυνών -πολιτικών και ποινικών- αλλά και για να πάψει η Ελλάδα να είναι η τελευταία στην ανάπτυξη και ασφάλεια των σιδηροδρόμων



·«Αντί να προσπαθεί ο Μητσοτάκης να φτιάξει μια ελεγχόμενη επιτροπή που θα του βγάλει ένα... προεκλογικό πόρισμα, θα έπρεπε ήδη να έχει ζητήσει να συσταθεί μια επιτροπή ειδικών από την ΕΕ με τη συμμετοχή τεχνοκρατών και από την Κομισιόν και από το Ευρωκοινοβούλιο»

·«Να ψάξουμε αναλυτικά με τη βοήθεια και των Ευρωπαίων την αρχική σύμβαση που υπεγράφη το 2014 επί Αντώνη Σαμαρα και επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη, γιατί εκεί είναι η αφετηρία για το `γεφύρι της Άρτας`»

·Συνέντευξη Δημ. Παπαδημούλη στον τ/στ Ionian Channel

«Να ληφθούν μέτρα για τον καταλογισμό ευθυνών -πολιτικών και ποινικών- αλλά και για να πάψει η Ελλάδα να είναι η τελευταία στην ανάπτυξη και ασφάλεια των σιδηροδρόμων», ζήτησε ο Αντιπρόεδρος του Ε/Κ και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Δημήτρης Παπαδημούλης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ionian Channel.

«Βιώνουμε όλοι μας μια τραγωδία, ένα πανελλήνιο πένθος και η καλύτερη απάντηση που μπορούμε να δώσουμε σε όσους ρωτούν ένα `γιατί` είναι ο σεβασμός στον ανθό της νιότης που ξεκληρίστηκε. Πρέπει να αναζητηθεί η αλήθεια χωρίς τα γυαλιά της σκοπιμότητας και να ληφθούν μέτρα για τον καταλογισμό ευθυνών -πολιτικών και ποινικών- αλλά και για να πάψει η Ελλάδα να είναι η τελευταία στην ανάπτυξη και ασφάλεια των σιδηροδρόμων», δήλωσε συγκεκριμένα.

«Είναι ντροπή για τη χώρα και την κυβέρνηση και τον ίδιο πρωθυπουργό να διαφημίζουν την ψηφιακή Ελλάδα, όταν την ώρα που ετοιμαζόταν με φιέστες να εγκαινιάσει τον οργανισμό τηλεχειρισμού των σιδηροδρόμων στη βόρεια Ελλάδα, να γίνεται το τραγικό δυστύχημα. Αυτό αποδεικνύει ότι τα τρένα το 2023 λειτουργούν χειροκίνητα στη χώρα μας. Και υπάρχουν ευθύνες!», τόνισε και συνέχισε: «Οι ευθύνες δεν είναι δυνατόν να κρυφτούν πίσω από τον σταθμάρχη, που διορίστηκε με ρουσφετολογικές μεθόδους, ούτε πίσω από τις `διαχρονικές ευθύνες`».

Ο Αντιπρόεδρος του Ε/Κ δήλωσε στη συνέχεια: «Ο Κ. Μητσοτάκης που διόρισε ως υπουργό Μεταφορών τον κ. Καραμανλή τον Γ΄, πρέπει να μας πουν γιατί τροποποίησαν υπέρ των Ιταλών τις συμβάσεις που παρέλαβαν, ζημιώνοντας δημόσιο συμφέρον. Ο κ. Μητσοτάκης είχε καλλιεργήσει το μύθο του άξιου διαχειριστή κρίσεων και του επικεφαλής ενός επιτελικού κράτους των αρίστων... Και αυτό κατέρρευσε. Αντί να προσπαθεί τώρα δια του κ. Γεραπετρίτη να φτιάξει μια ελεγχόμενη επιτροπή που θα του βγάλει ένα... προεκλογικό πόρισμα, θα έπρεπε ήδη να έχει ζητήσει να συσταθεί μια επιτροπή ειδικών από την ΕΕ με τη συμμετοχή τεχνοκρατών και από την Κομισιόν και από το Ευρωκοινοβούλιο».

Ο Δημ. Παπαδημούλης υπενθύμισε ότι η Κομισιόν παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί αγνόησε την `κίτρινη κάρτα` που τις έδειξε το Δεκέμβρη του 2020 και την `πορτοκαλί κάρτα` τον Δεκέμβρη του 2021. Επιπλέον ζήτησε να δοθεί στη δημοσιότητα η αλληλογραφία μεταξύ της κυβέρνησης της ΝΔ και της Κομισιόν με την οποία η τελευταία έδωσε στο έργο για την τηλεματική άλλα τρία χρόνια παράταση.

Σύμφωνα με τον ίδιο: «Πρέπει να βγουν όλα στο φως και να ψάξουμε αναλυτικά με τη βοήθεια και των Ευρωπαίων την αρχική σύμβαση που υπεγράφη το 2014 επί Αντώνη Σαμαρα και επί υπουργίας Χρυσοχοΐδη, γιατί εκεί είναι η αφετηρία για το `γεφύρι της Άρτας`. Γιατί στη συνέχεια οι δύο συνέταιροι -η γαλλική Alstom και ο τότε Άκτωρ- πάτησαν στα κενά της σύμβασης και ζητούσαν επιπλέον λεφτά για ένα έργο που δεν τελείωνε ποτέ. Για όλα αυτά υπάρχουν όχι μόνο πολιτικές αλλά και ποινικές ευθύνες. Δεν ισχυρίζομαι ότι με τις προηγούμενες κυβερνήσεις όλα ήταν τέλεια, αλλά όταν κανείς κυβερνά τέσσερα χρόνια δεν είναι δυνατόν να λέει ότι φταίνε οι άλλοι».

«Επίσης θέλω να πω ότι νιώθω ντροπή γιατί 10 ημέρες πριν το πολύνεκρο έγκλημα ο κ. Καραμανλής έλεγε ξεδιάντροπα στην βουλή ότι `πρέπει να ντρέπεστε όσοι μιλάτε ζητήματα ασφάλειας`», συνέχισε ο Δημ. Παπαδημούλης και κατέληξε λέγοντας τα εξής:

«Τον κ. Καραμανλή τον παραίτησαν για να τον κρύψουν και αμέσως μετά μας είπαν ότι φυσικά θα είναι πάλι υποψήφιος! Με επιλογή Μητσοτάκη! Αντί για υποκριτικές συγγνώμες, λοιπόν, που διαλύονται λίγο μετά με ξύλο και χημικά, να μας πει ο κ. Καραμανλής γιατί τροποποίησε τη σύμβαση ώστε να πάρουν περισσότερα χρήματα οι Ιταλοί; Και να μας πει και η ΝΔ γιατί ο πρώην αρμόδιος υπουργός ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στο τέλος του 2019 τροποποίησε και πάλι το νομικό καθεστώς της σύμβασης ώστε οι Ιταλοί να μην αποζημιώνουν τα θύματα των ατυχημάτων και δυστυχημάτων».

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ