ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/03/2023

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ελάχιστα τα κονδύλια του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Ελάχιστα τα κονδύλια του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων




Το θέμα των ελάχιστων κονδυλίων του Αναπτυξιακού Νόμου για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων φέρνουν στη Βουλή, με ερώτησή τους, 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία της βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης Κατερίνας Νοτοπούλου.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ρωτούν τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων:

1) Έχουν γίνει ενέργειες για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι για την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/2022 και πληρούν τα κριτήρια της νομιμότητας;

2) Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση κατευθύνει όλους τους πόρους στις μεγάλες επιχειρήσεις μέσω του ΤΑΑ και προϋπολογίζει ελάχιστα κονδύλια στον Αναπτυξιακό Νόμο και τις ΜΜΕ; Είναι θέμα επιλογής και στρατηγικής ή έλλειψης πόρων;

3) Επέλεξε η κυβέρνηση της ΝΔ να μην χρηματοδοτήσει πάνω 1000 επενδυτικά σχέδια ύψους 2,5 δις ευρώ που θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας εφόσον υλοποιηθούν;

Αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Θέμα: «Στήριξη των μεγάλων επιχειρήσεων μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης- Ελάχιστα κονδύλια του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 για τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων»

Βλέποντας κανείς τις υποβολές στα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022 που ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης, προκύπτει πως 1.293 επενδυτικά σχέδια ύψους 3 δις ευρώ έχουν υποβληθεί στα 3 καθεστώτα του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου. Με βάση, όμως, τον διαθέσιμο προϋπολογισμό προκύπτει ότι από τα υποβληθέντα αυτά επενδυτικά σχέδια δεν θα ενταχθεί ούτε ποσοστό της τάξης του 20%, ενώ σε ορισμένες περιφέρειες το ποσοστό θα είναι κάτω από 10%.
Στον Νόμο 4399/2016 της κυβέρνησης Σύριζα υποβλήθηκαν επενδυτικά σχέδια άνω των 11 δις., από τα οποία εντάχθηκαν επενδυτικά σχέδια ύψους 10,6 δις. Κι αυτό γιατί η κυβέρνηση μας, για να ξεπεράσει το όριο που έχει ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός για κάθε καθεστώς, δεσμεύτηκε να συντάξει ειδικές εκθέσεις αξιολόγησης. Συγκεκριμένα, μπήκε σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με την ΕΕ, η οποία, μάλιστα, διήρκησε πάνω από 1,5 χρόνο. Στο διάστημα αυτό, υπήρξε εκτενής και συνεχής διαβούλευση με την ΕΕ, έγιναν διαπραγματεύσεις – διευκρινίσεις πάνω στα σχέδια αξιολόγησης για τα 2 καθεστώτα «Γενικής Επιχειρηματικότητας» και «Ενίσχυσης Μικρών Επιχειρήσεων» που είχαμε καταθέσει. Και κατάφερε να εντάξει όλα τα σχέδια που πληρούσαν τους όρους νομιμότητας του θεσμικού πλαισίου.
Αν δε ασχοληθούμε και με το «περίφημο» Ταμείο Ανάκαμψης και τα δάνεια που «διαφημίζει» η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα φτάσουμε σε πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα για το πού εν τέλει κατευθύνονται. Με βάση την τελευταία ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, στις 04.1.2023, διατυπώθηκε ο συνολικός προϋπολογισμός των 291 επενδυτικών σχεδίων, που υποβλήθηκαν στο δανειακό σκέλος του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», μέσα στο 2022, ανέρχεται σε 10,53 δισ. Ευρώ. Από το σύνολο δε των σχεδίων αυτών , έχουν υπογραφεί, έως 30.12.2022, 68 δανειακές συμβάσεις, με τον προϋπολογισμό των ισάριθμων επενδυτικών σχεδίων να διαμορφώνεται σε 3,22 δισ. ευρώ.
Αν, λοιπόν, κάποιος μελετήσει προσεκτικά τα νούμερα θα διαπιστώσει ότι ο μέσος όρος των αιτήσεων με βάση τον αριθμό σχεδίων και τον αιτούμενο προϋπολογισμό ξεπερνά τα 35.000.000€ ανά επενδυτικό σχέδιο. Αν, μάλιστα, κάνει τον ίδιο υπολογισμό θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο μέσος όρος προϋπολογισμού των εγκεκριμένων αιτήσεων αγγίζει τα 50.000.000€ ανά επενδυτικό σχέδιο. Κι αναρωτιόμαστε πώς αυτά μπορεί να θεωρηθούν επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Δεν μπορεί ν’ απομείνει στον οποιοδήποτε αμφιβολία αν έχει το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο την δυνατότητα να στηρίξει τη μικρομεσαία επιχείρηση. Εκτός και αν η Κυβέρνηση κι ο αρμόδιος Υπουργός ισχυρίζονται ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας υλοποιούν έργα 50 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο. Αντίθετα, ο Αναπτυξιακός Νόμος με βάση τον αριθμό υποβολών και το σύνολο του προϋπολογισμού θα χρηματοδοτήσει έργα ύψους 2,3 εκατομμύρια ανά επενδυτικό σχέδιο.
Με βάση δε τους πίνακες του ΤΑΑ πάνω από 550 εκατομμύρια από τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του δανειακού σκέλους αφορούν αγορές αυτοκινήτων που δεν έχουν καμία προστιθέμενη αξία στην Ελληνική Οικονομία. Την ίδια στιγμή, τα επενδυτικά σχέδια που υποβλήθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο, αν εγκριθούν με βάση τις δεσμεύσεις των επιχειρήσεων, αναμένεται να δημιουργήσουν πάνω από 15.000 μόνιμες θέσεις εργασίας. Για τη λήψη δε του δανείου από το ΤΑΑ καμία δέσμευση δεν απαιτείται για πρόσληψη προσωπικού, ενώ ο έλεγχος από την πλευρά του κράτους είναι ανύπαρκτος, καθώς έχει εκχωρήσει σε τράπεζες και ιδιώτες το σύνολο των ελεγκτικών ρόλων.
ΕΠΕΙΔΗ το εργαλείο που στηρίζει τη μικρομεσαία επιχείρηση είναι ο Αναπτυξιακός Νόμος κι η κυβέρνηση του Σύριζα, στήριξε τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ως όφειλε, στην πράξη, με επιπλέον πόρους για τις ΜΜΕ.
ΕΠΕΙΔΗ η κυβέρνηση της ΝΔ κατευθύνει όλους τους πόρους στις μεγάλες επιχειρήσεις μέσω του ΤΑΑ, ενώ προϋπολογίζει ελάχιστα κονδύλια στον Αναπτυξιακό Νόμο και τις ΜΜΕ.
ΕΠΕΙΔΗ προκύπτει ξακάθαρα ότι πρόκειται για επιλογή και στρατηγική της Κυβέρνησης της ΝΔ να μην χρηματοδοτήσει 1000 επενδυτικά σχέδια ύψους 2,5 δις ευρώ που θα δημιουργούσαν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και όχι ένδεια πόρων.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Έχουν γίνει ενέργειες για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι για την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν στον Αναπτυξιακό Νόμο 4887/2022 και πληρούν τα κριτήρια της νομιμότητας?
2) Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση κατευθύνει όλους τους πόρους στις μεγάλες επιχειρήσεις μέσω του ΤΑΑ και προϋπολογίζει ελάχιστα κονδύλια στον Αναπτυξιακό Νόμο και τις ΜΜΕ? Είναι θέμα επιλογής και στρατηγικής ή έλλειψης πόρων?
3) Επέλεξε η κυβέρνηση της ΝΔ να μην χρηματοδοτήσει πάνω 1000 επενδυτικά σχέδια ύψους 2,5 δις ευρώ που θα δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας εφόσον υλοποιηθούν?

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κατερίνα Νοτοπούλου

Αβραμάκης Ελευθέριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αυγέρη Θεοδώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βέττα Καλλιόπη
Γιαννούλης Χρήστος
Γκαρά Νατάσσα
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θεόδωρος
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Εμμανουήλ
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Κόκκαλης Βασίλης
Μαμουλάκης Χαράλαμπος
Μάρκου Κώστας
Μεικόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπουρνούς Ιωάννης
Μωραίτης Θάνος
Παπαηλιού Γεώργιος
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τεληγιορίδου Ολυμπία
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γεώργιος
Φίλης Νικόλαος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτριος
Χατζηγιαννάκης Μίλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ