ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/03/2023

Ομιλία Σ.Φάμελλου για το πολυνομοσχέδιο-σκούπα του ΥΠΕΝ στην Ολομέλεια της Βουλής: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξυπηρετεί συμφέροντα με την ιδιωτικοποίηση του νερού όπως και στην ενέργεια

Ομιλία Σ.Φάμελλου για το πολυνομοσχέδιο-σκούπα του ΥΠΕΝ στην Ολομέλεια της Βουλής: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξυπηρετεί συμφέροντα με την ιδιωτικοποίηση του νερού όπως και στην ενέργεια



«Στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη, και ενώ η κοινωνία βρίσκεται ακόμη σε σοκ, με τα ερωτήματα για τις ευθύνες να παραμένουν αναπάντητα, και ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφεύγει τις ευθύνες, η κυβέρνηση και το Προεδρείο Βουλής, επέλεξαν να εισαχθεί Δευτέρα πρωί στη Βουλή ένα πολύ-νομοσχέδιο έκτρωμα, όπως το χαρακτηρίζει ακόμη και ο Τύπος. Παράλληλα συνεδριάζει και η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την τραγωδία στα Τέμπη, επιλογή που μάς κάνει να αναρωτιόμαστε τι από τα δύο προσπαθεί να κρύψει η κυβέρνηση: τις ευθύνες της για την τραγωδία στα Τέμπη, το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου ή και τα δύο;» δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, στην αρχή της ομιλίας του επί του πολυνομοσχεδίου-σκούπα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το παρόν νομοσχέδιο αποτυπώνει την «ταυτότητα» της τετραετίας Μητσοτάκη, είπε χαρακτηριστικά, που είναι: ιδιωτικοποίηση δημόσιων υποδομών, «ακρωτηριασμός» των ενεργειακών κοινοτήτων και της ενεργειακής δημοκρατίας, υποβάθμιση του περιβάλλοντος, φωτογραφικά άρθρα, δεκάδες ρουσφέτια, δασικά, πολεοδομικά, οικοδομικά, ρυθμίσεις για γαλάζια παιδιά που ως ακρίδες πέφτουν πάνω στη δημόσια περιουσία, πληθώρα αντισυνταγματικών ρυθμίσεων και προκλητική παράκαμψη αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, λάθη και διορθώσεις δεκάδων άρθρων της προηγούμενης τριετίας, πρόχειρη νομοθέτηση, επιφανειακή και αποσπασματική, χωρίς καμία στρατηγική, καθώς και εκτεταμένο και ξέφρενο πλιάτσικο. Αυτή είναι Δεξιά πολιτική με όλη τη σημασία της λέξης!».

Στάθηκε ειδικά στις νομοθετικές ρυθμίσεις που στρώνουν το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση σε νερό και απορρίμματα, που θα οδηγή​σει στον περιορισμό της πρόσβασης των πολιτών στα δημόσια αγαθά, με σκοπό πάλι να εξυπηρετηθούν κάποια συμφέροντα και να σωρεύσουν υπερκέρδη τρίτοι: «Αυτό κάνατε με την ενέργεια που το πλήρωσαν πολύ ακριβά οι καταναλωτές και το κάνετε πλέον και στην ύδρευση, αποχέτευση, άρδευση και στη διαχείριση απορριμμάτων».

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αυτή που φόρτωσε με τεράστιο ενεργειακό κόστος τις ΔΕΥΑ και τις οδηγεί στη χρεωκοπία, την οποία επικαλείται τώρα για να τις ιδιωτικοποιήσει. Δεν τις ενισχύει επίσης με προσωπικό ενώ ταυτόχρονα τις απειλεί με συνενώσεις. Η συνένωση των ΔΕΥΑ και η ιδιωτικοποίηση του νερού είναι προαπαιτούμενο των συμφερόντων που εσείς εξυπηρετείτε».

Ξεκαθάρισε πως δεν υπήρξε και δεν υπάρχει καμία ευρωπαϊκή υποχρέωση δημιουργίας Ρυθμιστικής Αρχής Υδάτων και Αποβλήτων, πως στην διαπραγμάτευση του 2016 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε αυτή τη μνημονιακή ρύθμιση την οποία και εισήγαγε τώρα, με δική της επιλογή, το 2021 ως προαπαιτούμενο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ο Σ.Φάμελλος τόνισε ακόμη πως η κυβέρνηση δεν έλαβε υπόψη ούτε τις αντιρρήσεις που εξέφρασαν οι φορείς κατά τη διαβούλευση και τη διαδικασία ακρόασής τους στη Βουλή, ούτε όμως και τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, η οποία θέτει ενστάσεις και ερωτήματα για την επιλογή της επιτελικής κυβέρνησης Μητσοτάκη να μεταφέρει την εποπτεία και τον έλεγχο των υπηρεσιών νερού και της διαχείρισης απορριμμάτων στη ΡΑΕ και κάνει ακόμη λόγο για ασάφειες και ελλείψεις σε άλλες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου και αναδεικνύει σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας.

Παρουσίασε πολλές κυβερνητικές επιλογές που αποδεικνύουν ότι πρόθεσή της είναι να ιδιωτικοποιήσει το νερό, παρά τις προσπάθειες των κυβερνητικών στελεχών και του αρμόδιου Υπουργού να πείσουν για το αντίθετο. Συγκεκριμένα: το διαγωνισμό για την παραχώρηση του εξωτερικού υδραγωγείου της Αθήνας σε ιδιώτες που ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, τη διατήρηση των ΕΥΔΑΠ/ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο παρακάμπτοντας τις σχετικές αποφάσεις Συμβουλίου της Επικρατείας, την επεξεργασία σχεδίου συνένωσης των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) από το 2020, τη χρηματοδότηση μελετών για ΣΔΙΤ ακόμα και για τη λειτουργία υφιστάμενων υποδομών (πχ βιολογικοί καθαρισμοί), τη νομοθέτηση υποχρεωτικής παραχώρησης νέων μονάδων επεξεργασίας λυμάτων στους αναδόχους για τουλάχιστον τρία (3) έτη, την εισαγωγή ιδιωτικών μονάδων επεξεργασίας και καύσης απορριμμάτων στο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων, τη μετατροπή μεγάλων έργων επεξεργασίας απορριμμάτων που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προεντάξει στο ΕΣΠΑ ως δημόσια έργα (πχ. Δυτική Θεσσαλονίκη) σε ΣΔΙΤ, την κατάργηση της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΝ το 2019 που είχε την εποπτεία και τον έλεγχο των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, καθώς και τα ΣΔΙΤ για τα αρδευτικά έργα, τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ προωθούσε ως δημόσια έργα για να μην ανέβει το κόστος του αρδευτικού νερού.

Ο Σ.Φάμελλος σημείωσε ακόμη ότι με τη δήθεν διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της ΡΑΕ σε ασύμβατους τομείς, η κυβέρνηση επιδιώκει μία αδύναμη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), αφού δεν την ενισχύει με προσωπικό και την κρατά υποστελεχωμένη γιατί, δεν θέλει κανόνες και ρύθμιση αλλά συνθήκες «Φαρ Ουέστ» στην αγορά ενέργειας.

Υπογράμμισε ότι η νέα προοδευτική κυβέρνηση με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταργήσει αυτή την καταστροφική αλλαγή. «Η εποπτεία και ο έλεγχος του νερού και των απορριμμάτων θα γυρίσει στην πολιτεία και στην αυτοδιοίκηση όπου ανήκει και αυτό το νομοσχέδιο θα ακυρωθεί».

Ειδική μνεία έκανε ακόμη στις ρυθμίσεις που «ακρωτηριάζουν» τις Ενεργειακές Κοινότητες το θεσμικό πλαίσιο-τομή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με το ν. 4513/2018, με το πρόσχημα μάλιστα καθυστερημένης ενσωμάτωσης ευρωπαϊκής Οδηγίας: «Όπως είπαν και οι φορείς στην ακρόαση, δεν χρειαζόταν η κυβέρνηση να δημιουργήσει δύο νέες διαφορετικές οντότητες αλλά, αρκούσαν τροποποιήσεις του Ν. 4513/2018. Τώρα δρομολογείτε ένα αλαλούμ, ένα ασαφές θεσμικό πλαίσιο, παρεμποδίζοντας τελικά τη συμμετοχή των πολιτών και την ενεργειακή δημοκρατία, θέτοντας και ανεδαφικά κριτήρια που αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη του θεσμού, καθώς και ατεκμηρίωτους περιορισμούς στην αυτοπαραγωγή, κρατώντας εκτός τις μικρομεσαίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις».

Από αυτήν την προεκλογικού χαρακτήρα νομοθέτηση δεν θα μπορούσαν να μείνουν έξω φυσικά τα γαλάζια παιδιά, παρατήρησε, σχολιάζοντας το άρθρο του νομοσχεδίου που μεταφέρει το «μοντέλο» Στάσση της ΔΕΗ και στη ΔΕΠΑ Εμπορίας. «Δηλαδή γαλάζια παιδιά από το παράθυρο με χρυσές αμοιβές, σε μία εταιρεία μάλιστα που εν μέσω της ακραίας κρίσης ακρίβειας δεκαπλασίασε τα έσοδα και τα κέρδη της, χωρίς να έχει φορολογηθεί ούτε ένα ευρώ για τα υπερκέρδη παρά τη σχετική δέσμευση της κυβέρνησης».

«Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και την επιβάρυνση των καταναλωτών με το κόστος κι άλλων λανθασμένων επιλογών της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενέργεια, αφού θα πληρώσουν ρήτρες φορτίων που δεν παραδόθηκαν, συμβόλαια take or pay, δηλαδή τα λάθη σας, που κρύβετε και από τη ΡΑΕ» πρόσθεσε ο Σ.Φάμελλος.

Αναφέρθηκε επιπλέον σε άρθρα που αποσαρθρώνουν για ακόμα μια φορά το πλαίσιο εκπόνησης των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών, που υποβαθμίζουν τις προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας, που καθυστερούν το πλαίσιο προστασίας και επιτρέπουν ασύμβατες και επιβαρυντικές χρήσεις, που αφαιρούν και τη μοριοδότηση των εργαζομένων στους Φορείς Προστατευόμενων Περιοχών, καθώς και σε αντιπεριβαλλοντικές και αντισυνταγματικές διατάξεις για τα δάση. «Παραβιάζετε μία ακόμη απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για αποχαρακτηρισμό εκτάσεων σε χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις με μη υλοποιημένη οικοδομική άδεια, φωτογραφικές διατάξεις για τουριστικές εγκαταστάσεις σε δάση, διορθώσεις στη συγκρότηση των Επιτροπών Αντιρρήσεων γιατί οι πειραματισμοί του κ. Χατζηδάκη αντί να επιταχύνουν, βραχυκύκλωσαν τις αντιρρήσεις. Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη και κατηγορίες τουριστικών εγκαταστάσεων που μπορούν να χωροθετηθούν σε απόσταση τριάντα (30) μέτρων από τον αιγιαλό, φωτογραφικές ρυθμίσεις στη χωροταξία/πολεοδομία, για το Πάπιγκο, για μεταβατική μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων στην Καλντέρα Σαντορίνης, για την επέκταση της δήθεν «προσωρινής» λειτουργίας των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων που ξεκίνησε ο κ. Χατζηδάκης και πλέον φαίνεται ότι γίνεται μόνιμη».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του δήλωσε: «Όλα τα παραπάνω ενισχύουν το επιχείρημά μας ότι αυτό το πολυνομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί. Προβλέπει μόνο απορρύθμιση, ξεπούλημα, ρουσφέτια άδικο για τους πολίτες και τους παραγωγικούς φορείς αφού, βοηθά μόνο τους κολλητούς του Μεγάρου Μαξίμου και επιφέρει πλήγμα στην ασφάλεια δικαίου, όπως στην περίπτωση της ακύρωσης της μετεγκατάστασης της Ακρινής του Ν. Κοζάνης. Ξεφτίζει τέλος εντελώς το «πράσινο» προφίλ της κυβέρνησης Μητσοτάκη και με αυτό το νομοσχέδιο για το οποίο πλείστες περιβαλλοντικές οργανώσεις σημειώνουν ότι πλήθος διατάξεων επιβαρύνουν την ελληνική φύση. Είναι προφανές ότι έχει τελειώσει ο χρόνος της κυβέρνησης Μητσοτάκη που αφήνει όμως μία Ελλάδα πιο αδύναμη και πιο φτωχή. Το μόνο καλό που έχετε να κάνετε είναι να αποσύρετε αυτό το νομοσχέδιο που θα ακυρώσει η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση της χώρας και φυσικά να φύγετε όσο το δυνατόν συντομότερα».

Τοποθέτηση Σ.Φάμελλου επί της ένστασης αντισυνταγματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία για το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ: Αντισυνταγματικό και σε αντίθεση με πολλές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση νερού και απορριμμάτων

«Τα σοβαρότητα ζητήματα αντισυνταγματικότητας του παρόντος νομοσχεδίου τα επιβεβαιώνουν τόσο η έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, όσο και πολλοί φορείς και ο νομικός κόσμος. Το επιβεβαιώνει όμως και η απουσία των βουλευτών της κυβέρνησης από τη διαδικασία συζήτησης. Μόνο είκοσι (20) από τους εκατόν πενήντα έξι (156) βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας θα έρθουν στη Βουλή για να τοποθετηθούν ακόμα και με κριτική διάθεση για το πολυνομοσχέδιο-σκούπα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) που προωθεί μεταξύ άλλων την ιδιωτικοποίηση του νερού», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στην τοποθέτησή του για την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έναντι του πολυνομοσχεδίου του ΥΠΕΝ που έχει εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Εξέθεσε στη συνέχεια αναλυτικά τα άρθρα του νομοσχεδίου που εγείρουν ζητήματα αντισυνταγματικότητας για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε σχετική ένσταση:
Για τη δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ)
Τα άρθρα 4, 5, 7, 11, 12 και 15 ρυθμίζουν θέματα εποπτείας και ελέγχου των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και διαχείρισης αστικών αποβλήτων, δηλαδή τις αρμοδιότητες της νέας αρχής. Πρακτικά «απομακρύνουν» το κράτος από τη διαμόρφωση της υδατικής πολιτικής για να ασκηθεί αυτή από την αγορά, υπό την εποπτεία της Ρυθμιστικής Αρχής. Αλλοιώνεται δηλαδή ο χαρακτήρας του ύδατος ως κοινωνικού αγαθού, ενώ σύμφωνα με όσα έχει ήδη κρίνει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για την εξασφάλιση της υγείας των πολιτών που επιτάσσει το Σύνταγμα στα άρθρα 5 και 21, απαιτείται άμεσος κρατικός έλεγχος στους παρόχους υπηρεσιών ύδατος , ο οποίος δεν μπορεί να υποκατασταθεί με την απλή  εποπτεία μέσω της Ρυθμιστικής Αρχής.
Ως εκ τούτου η Ρυθμιστική Αρχή δεν μπορεί να υποκαταστήσει το δημόσιο έλεγχο που απαιτεί η σχετική συνταγματική πρόβλεψη αλλά και η σχετική νομολογία του ΣτΕ. Αυτό επειδή το νερό δεν είναι εμπορικό αλλά κοινωνικό αγαθό και δεν ανήκει στην αγορά. Η λογική του πολυνομοσχεδίου καταστρατηγεί ευθέως τα παγίως κριθέντα από την Ολομέλεια του ΣτΕ, κάτι που είναι προκλητικό.
Οι σχετικές διατάξεις καταστρατηγούν τις αποφάσεις 1904/2014, 190/2022 και 191/2022 της Ολομέλειας του ΣΤΕ, ανατρέπουν το υφιστάμενο καθεστώς λειτουργίας των φορέων παροχής υπηρεσιών ύδατος και ενέχουν, ως εκ τούτου, σοβαρούς κινδύνους για τη συνέχιση της παροχής των υπηρεσιών τους εκτός περιβάλλοντος αγοράς και ανταγωνισμού και υπό όρους δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή με ασφάλεια, καθολικότητα, υψηλή ποιότητα και προσιτή τιμή.
Η επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής ενισχύει το επιχείρημα της εποπτείας από το Δημόσιο και θέτει το ερώτημα: «κατά πόσον οι μεταβιβαζόμενες µε τον παρόν νομοσχέδιο αρμοδιότητες στη ΡΑΑΕΥ συμβαδίζουν µε την νομολογία του ΣτΕ».
Για την κατάργηση της υποχρέωσης μετεγκατάστασης του οικισμού της Ακρινής του νομού Κοζάνης
Με την παρ.8 του άρθρου 162 η κυβέρνηση καταργεί την υποχρεωτική μετεγκατάσταση του οικισμού της Ακρινής, λιγνιτικής περιοχής της Κοζάνης, που θεσπίστηκε με τον νόμο 3939/2011 .Η εν λόγω διάταξη παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικούμενου, στην προκείμενη περίπτωση των κατοίκων, η οποία αποτελεί συνταγματική αρχή της ασφάλειας και του κράτους δικαίου, και ιδίως από τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1 και 5 παρ. 1 του Συντάγματος.
Η ρύθμιση αυτή  παραβιάζει και την υπ΄αριθμ. 2346/2022 απόφαση του ΣτΕ που, μετά από προσφυγή των κατοίκων της Ακρινής, ακύρωσε την παράλειψη της Διοίκησης να εκδώσει τις αναγκαίες πράξεις για την κίνηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας απαλλοτρίωσης και μετεγκατάστασης του οικισμού, και ανέπεµψε την υπόθεση στη Διοίκηση. Στην απόφαση του ΣτΕ επισημαίνεται ότι η υποχρέωση της πολιτείας να μεριμνήσει για την μετεγκατάσταση συνδέεται με τα συνταγματικά προστατευόμενα έννομα αγαθά της προστασίας της ζωής και της υγείας των κατοίκων της περιοχής, αλλά και με τη διασφάλιση της οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας του πληθυσμού. Η ρύθμιση αποδεικνύει και την υποκριτική στάση του κ. Μητσοτάκη που, κατά την επίσκεψη του στην περιοχή, δήλωσε ότι θα ακούσει την επιθυμία της τοπικής κοινωνίας που αποφάσισε την μετεγκατάσταση με τοπικό δημοψήφισμα. Και τώρα έρχεται με νόμο να ακυρώσει την υποχρέωση της πολιτείας διαψεύδοντας τον εαυτό του!

Για την άρση δασικού χαρακτήρα σε χορτολιβαδικά και βραχώδη
Το  προτελευταίο εδάφιο του άρθρου 216 προβλέπει ότι χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις παύουν να προστατεύονται από την δασική νομοθεσία αν έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες οι οποίες εδώ και πολλά χρόνια μένουν ανεφάρμοστες και δεν έχουν υλοποιηθεί. Η ρύθμιση αυτή είναι αντίθετη στο άρθρο 24 του Συντάγματος καθώς υποτάσσει την προστασία του περιβάλλοντος στις πιέσεις για οικοδόμηση. Και όλα αυτά ενώ υπάρχει η υπ΄αριθμ 1364/2021 απόφαση του ΣτΕ που κρίνει σχετική διάταξη του 4685/2020, του περιβαλλοντοκτόνου νόμου του κ. Χατζηδάκη ως αντισυνταγματική ξεκαθαρίζοντας ότι η προσδοκία των ενδιαφερομένων να υλοποιήσουν  οικοδομικές άδειες εντός δασικών εκτάσεων μη νομίμως εκδοθείσες και επί μακρόν  ανεφάρμοστες δεν είναι αρκετή ώστε να καμφθεί η συνταγματική απαίτηση για προστασία του περιβάλλοντος. Όμως η κυβέρνηση αντί να συμμορφωθεί με αυτήν την απόφαση προωθεί νομοθετική ρύθμιση που οδηγεί σε αποχαρακτηρισμό της δασικής έκτασης, στην ακριβώς αντίθετη λογική με την απόφαση της δικαιοσύνης.
Για τον καθορισμό ορίων οικισμών με Υπουργική Απόφαση
Η παρ. 1 του άρθρου 253 είναι άλλο ένα ρουσφέτι της κυβέρνησης Μητσοτάκη που τροποποιεί όρια οικισμών πριν την ολοκλήρωση Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων και μάλιστα χωρίς Προεδρικό Διάταγμα, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα, αλλά με Υπουργική Απόφαση. Ο κος Σκρέκας νομοθετεί ώστε ο εκάστοτε Υπουργός να τροποποιεί κατά το δοκούν τα όρια οικισμών, ενώ υπάρχει συνταγματική πρόβλεψη και πάγια νομολογία που ορίζει ότι αλλαγές στα όρια οικισμών μπορούν να γίνουν μόνο με Προεδρικό Διάταγμα και όχι με Υπουργική Απόφαση. Με τον τρόπο αυτό επιφέρει ακόμη ένα πλήγμα στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας που προστατεύεται από το άρθρο 24 του Συντάγματος.
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση θέλει να ρυθμίσει φωτογραφικά όρια οικισμών για να τακτοποιήσει κάποια συμφέροντα ακόμη και σε πυρήνα προστατευόμενης περιοχής και δεν είναι η πρώτη φορά που το επιχειρεί και οφείλει να μας απαντήσει αν αυτή η ρύθμιση θα εφαρμοστεί στο Πάπιγκο όπως έχουν καταγγείλει  περιβαλλοντικές ΜΚΟ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ