ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

27/03/2023

Χ. Μαμουλάκης: Με πρόσχημα το δυστύχημα των Τεμπών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να νομοθετήσει σειρά ρουσφετολογικών διατάξεων - βίντεο

Χ. Μαμουλάκης: Με πρόσχημα το δυστύχημα των Τεμπών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη προσπαθεί να νομοθετήσει σειρά ρουσφετολογικών διατάξεων - βίντεο



Σκληρή κριτική από τον Γενικό Εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία

Σκληρή κριτική άσκησε ο Γενικός Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων της Κ.Ο. και Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, στην επιχειρούμενη θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση Μητσοτάκη σειράς ρουσφετολογικών διατάξεων, στο νομοσχέδιο για τα μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών και τις ρυθμίσεις ενίσχυσης της ασφάλειας των συγκοινωνιών.

Ο Χάρης Μαμουλάκης καυτηρίασε την εκβιαστική τακτική της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι η Αξιωματική Αντιπολίτευση υποστηρίζει κάθε κίνηση αποκατάστασης και στήριξης των θυμάτων και των τραυματιών του δυστυχήματος των Τεμπών, τονίζοντας: «Η Πολιτεία καλείται να νομοθετήσει αποτίνοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής στις οικογένειες των νεκρών και από την άλλη, έχουμε την προσπάθεια νομοθέτησης ετερόκλητων διατάξεων, Υπουργείων άσχετων μεταξύ τους, στο ίδιο νομοσχέδιο. Τι επιχειρεί η κυβέρνηση; Να αναγκάσει, πολιτικά να εκβιάσει την Αντιπολίτευση να συναινέσει στο νομοσχέδιο, βάζοντας ως προμετωπίδα το ζήτημα των Τεμπών, νομοθετώντας σε μια λογική επικοινωνίας και όχι ουσίας. Θέλει να εκμεταλλευτεί την ευαισθησία του συνόλου της Αντιπολίτευσης για ένα τόσο λεπτό και ευαίσθητο θέμα. Αυτό είναι απαράδεκτο.».

Ο Χάρης Μαμουλάκης υπερθεματίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα στηρίξει όλα τα μέτρα για τα θύματα των Τεμπών και τα υποτιθέμεθα μέτρα για την ασφάλεια των συγκοινωνιών, ζήτησε να έχουν διακριτή παρουσία αυτά τα 21 από τα υπόλοιπα 111, άσχετα με το ζήτημα άρθρα.

Σχολιάζοντας και το ότι, αυτό το νομοσχέδιο πιθανότατα θα ερχόταν στη Βουλή από άλλο Υπουργείο, ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε ότι το υπόλοιπο νομοσχέδιο είναι το σύμπτωμα της τραγικής διακυβέρνησης της τόπου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους Υπουργούς του. «Ποιες είναι οι διατάξεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών που μας φέρατε σήμερα;» αναρωτήθηκε ο Χάρης Μαμουλάκης, για να τονίσει ότι είναι η επίλυση προβλημάτων που εδώ και τέσσερα χρόνια η ΝΔ συνειδητά δεν επιλύει: «Μπαλώματα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο άρθρο 72, μπαλώματα στην κάλυψη κενών οργανικών θέσεως στην ΣΤΑΣΥ και στην ΟΣΥ με τα άρθρα 75 και 76, κάλυψη κενών οργανικών θέσεων στον ΟΣΕ με τα άρθρα 78 και 79 από διαγωνισμό που έχει ολοκληρωθεί εδώ και καιρό αλλά δεν γίνονταν οι προσλήψεις και έπρεπε να έρθει το δυστύχημα για να γίνουν. Κενά ακόμα και στους εξεταστές για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης με το άρθρο 98. Όλες οι υποτιθέμενες παρεμβάσεις είναι δηλωτικές μιας συγκεκριμένης λογικής διαχείρισης των δημόσιων υποδομών. Μιας λογικής που στο επίκεντρο της έχει την απαξίωση των εργαζομένων στον κλάδο. Μιας λογικής που εξέφρασε εκ νέου ο κ. Οικονόμου μετά από το δυστύχημα όταν χαρακτήριζε κάθε φωνή που έκρουε τον κώδωνα του κίνδυνο ως «παλαιοσυνδικαλιστές» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Ο Χάρης Μαμουλάκης επεσήμανε επίσης ότι όλοι γνωρίζουμε πως η πολιτική ευθύνη για το δυστύχημα των Τεμπών βαρύνει τις πλάτες της Κυβέρνησης Μητσοτάκη και το «στοίχημα» για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό εδώ και τέσσερεις εβδομάδες, είναι να από-πολιτικοποιήσει την τραγωδία και να μοιράσει τις ευθύνες ώστε, μαζί με την δική του απαξίωση στον κοινό νου να απαξιωθεί το σύνολο του πολιτικού συστήματος και τον σύνολο των δημόσιων λειτουργών. «Όλα τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της κυβέρνησης, μοιάζουν ταυτόχρονα να συντονίστηκαν για να γίνει το τραγικό συμβάν: Παλαιοκομματισμός, αδιαφορία για τα προβλήματα των πολλών, ωμή διαχειριστική ανικανότητα και ανεπάρκεια, ψέματα με το τσουβάλι. Ο σταθμάρχης ήταν ρουσφέτι της ΝΔ. Η σύμβαση 717 έμεινε εκεί που την παρέλαβε ο κ. Καραμανλής από την προηγούμενη κυβέρνηση καθώς αδιαφορούσε για την υλοποίηση της. Η ΝΔ είπε συνειδητά ψέματα για την ύπαρξη συστήματος τηλεδιοίκησης πιστεύοντας ότι και αυτό θα περάσει μέσα από τα φίλια ΜΜΕ της και πολλά-πολλά άλλα!» τόνισε ο Χάρης Μαμουλάκης.

Αναφέρθηκε επίσης και σε επί μέρους άρθρα του νομοσχεδίου, λέγοντας ότι πρόκειται για ένα μνημείο εξυπηρετήσεων και κακοδιαχείρισης, επεσήμανε ότι στις επόμενες συνεδριάσεις θα αναδειχθούν όλες οι ρουσφετολογικές προβλέψεις και αναφέρθηκε ενδεικτικά σε ορισμένα από τα άρθρα του νομοσχεδίου και ειδικότερα:

Στην ωμή καταπάτηση της δασικής νομοθεσίας με το άρθρο 110 στο «όνομα» του πολιτισμού.

Στα άρθρα 54 και 55 όπου η Κυβέρνηση (που ενάντια στην βούληση των τοπικών κοινωνιών προωθεί την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών λιμένων) νομιμοποιεί τις αυθαίρετες κατασκευές, κατ’ εξαίρεση, μόνο στα λιμάνια στα οποία η ιδιωτικοποίηση είναι σε διαδικασία ολοκλήρωσης, όπως αυτό της Καβάλας.

Στο άρθρο 94, που προβλέπει νέες (!) παρατάσεις για την ολοκλήρωση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Στο άρθρο 32, που δίδει νέες παρατάσεις για το σύστημα κατάταξης όλων των ξενοδοχείων της χώρας.

Καθώς και στα άρθρα 102 – 105, όπου προεκλογικά, με μια ρύθμιση που βρίθει ασάφειας και προχειρότητας, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεγελάσει τους ανθρώπους του πολιτισμού.

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τόνισε: «Το σημερινό νομοσχέδιο είναι ένα σεντόνι από διαφορετικά συμπτώματα, των διαφορετικών παθήσεων ετούτης της κυβέρνησης. Ανικανότητα, παλαιοκομματισμός, νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία, διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Όλα τα παραπάνω κάνουν την εμφάνιση τους στα περισσότερα άρθρα που καλούμαστε να ψηφίσουμε. Το σημερινό νομοσχέδιο είναι επίσης και το τελευταίο, ή ένα από τα τελευταία μιας κυβέρνησης που επί 4 χρόνια αρνείται ότι κυβερνάει, αρνείται ότι φέρει την οποιαδήποτε ευθύνη για το τι συμβαίνει σε αυτή εδώ τη χώρα και επιλέγει να κάνει αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση. Για τους νεκρούς του COVID έφταιγε η πανδημία και όχι η ανυπαρξία ΜΕΘ. Για την ενεργειακή κρίση έφταιγε ο πόλεμος και όχι τα υπερκέρδη των ενεργειακών. Για τον πληθωρισμό έφταιγε το διεθνές πλαίσιο και όχι η άρνηση της να μειώσει τον ΦΠΑ. Για τις υποκλοπές έφταιγαν μάλλον οι παρακολουθούμενοι και όχι ο πρωθυπουργός που οργάνωσε προσωπικά το παρακρατικό δίκτυο παρακολουθήσεων. Και σήμερα, την επαύριον της τραγωδίας των Τεμπών, φταίει ο σταθμάρχης, φταίει η αντιπολίτευση, φταίει η μεταπολίτευση, φταίει η σύμβαση 717, φταίει οτιδήποτε και οποιοσδήποτε άλλος εκτός από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό! Φτάνει όμως! Ως εδώ!».

Η συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων με τίτλο «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών της 28ης Φεβρουαρίου 2023, συνταξιοδοτική διάταξη, ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας των συγκοινωνιών, διατάξεις για την ενίσχυση της ανάπτυξης, παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής νομοθεσίας και άλλες επείγουσες διατάξεις» θα συνεχιστεί την Τρίτη 28 Μαρτίου στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με την συζήτηση στην Ολομέλεια να έχει προγραμματιστεί για την ερχόμενη Πέμπτη 30 Μαρτίου.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ