ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

05/04/2023

Ερώτηση Σκουρολιάκου: Η Ανατολική Αττική αξίζει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες

Ερώτηση Σκουρολιάκου: Η Ανατολική Αττική αξίζει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες



ΕΡΩΤΗΣH
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Υποδομών και Μεταφορών
Εσωτερικών
Θέμα: «Η Ανατολική Αττική αξίζει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες»
Η «τριτοκοσμική» κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες στην Ανατολική Αττική συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο των καθημερινών προβλημάτων και αγωνιών των πολιτών σε όλους τους Δήμους, τις πόλεις και τους οικισμούς της Περιφερειακής Ενότητας. Στο ίδιο – γνωστό - μοτίβο «ξεχαρβαλώματος» των δημόσιων συγκοινωνιών που στοχευμένα προωθεί η ΝΔ απ’ την αρχή της κυβερνητικής της θητείας, η ανυπαρξία στρατηγικού σχεδίου για την ανασυγκρότηση του συγκοινωνιακού δικτύου της περιοχής με γνώμονα τα ιδιαίτερα χωρικά, παραγωγικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των πόλεων της Ανατολικής Αττικής και οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες που διαχωρίζουν συγκοινωνιακά την περιοχή σε πολλές μικρές – μη διαλειτουργικά συνδεδεμένες ζώνες, έχουν καταστήσει την Ανατολική Αττική σε ένα sui generis «εργαστήριο αντικοινωνικών και αντιαναπτυξιακών πολιτικών». Με την άστοχη νεοφιλελεύθερη περιφερειακή πολιτική της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, η συγκοινωνιακή δικτύωση στην Ανατολική Αττική – η επικοινωνία μεταξύ των Δήμων, η απρόσκοπτη διασύνδεση των λιμανιών, των βιομηχανικών και τεχνολογικών κέντρων, των πολιτισμικών χώρων της περιοχής με την Αθήνα, η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών - αντί για εργαλείο οικονομικής και κοινωνικής ευμάρειας, ποιότητας ζωής και παραγωγής πλούτου, μετατρέπεται σε εμπόδιο. Εμπόδιο που δυσκολεύει τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, τα ευάλωτα κοινωνικά στρώματα, τους νέους, την πλειονότητα των νοικοκυριών των 600 και πλέον χιλιάδων κατοίκων που ζουν και εργάζονται στην Ανατολική Αττική.
Τα κυριότερα προβλήματα που έχουν καταγραφεί και συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους κατοίκους της περιοχής αφορούν την ανυπαρξία ποιοτικών υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών, καθυστερήσεις στις πολύ-υποσχόμενες παρεμβάσεις σε οδικούς άξονες, καθυστερήσεις και παραλείψεις στα δρομολόγια, μεγάλες ελλείψεις σε λεωφορεία και μια αναξιόπιστη τηλεματική, που είτε δεν λειτουργεί, είτε, ακόμα χειρότερα, «παραπλανεί» ενημερωτικά τους συμπολίτες μας που περιμένουν στις στάσεις. Οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής ανησυχούν έντονα τόσο από τις εξελίξεις στα ΜΜΜ, όσο, κυρίως, από την αδιαφορία και την αδυναμία της κυβέρνησης να στηρίξει κατάλληλα και προς όφελος των τοπικών κοινωνιών τις αστικές συγκοινωνίες στην Αττική.
Οι πολίτες της Αττικής ζητούν ολοκληρωμένες και τεκμηριωμένες λύσεις, στη βάση των προτάσεων των τοπικών αναπτυξιακών και αυτοδιοικητικών φορέων για ασφαλή και φθηνά ΜΜΜ που να καλύπτουν τις σύγχρονες και αυξημένες ανάγκες των Δήμων της Ανατολικής Αττικής, χωρίς να ταλαιπωρούν και να αναστατώνουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας, όπως κάνει η ΝΔ σήμερα: Από τις Αχαρνές, το Διόνυσο, τις πόλεις του Ωρωπού και του Μαραθώνα, τα Σπάτα, την Αρτέμιδα, τη Ραφήνα, την Παιανία, το Μαρκόπουλο, το Κορωπί, τις πόλεις της Λαυρεωτικής, του Σαρωνικού, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, από τη Βούλα μέχρι το Σούνιο και από το Σούνιο μέχρι το Μαραθώνα – Ωρωπό, όλες, μια προς μία οι πόλεις μας βιώνουν την κυβερνητική πολιτική της απαξίωσης των τοπικών συγκοινωνιών και της διασύνδεσης τους με την Αθήνα. Πρόσφατο παράδειγμα, ενδεικτικό και δυστυχώς όχι το μοναδικό, είναι η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή των Σπάτων – Αρτέμιδας. Μια κατάσταση, που όπως σημειώνουν πρόσφατα δημοσιεύματα του περιφερειακού Τύπου και οι ανακοινώσεις τοπικών φορέων και συμβουλίων, έχει «βαλτώσει» αντί να βελτιώνεται, υποβαθμίζοντας περισσότερο την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής Σπάτων – Αρτέμιδας. Παρόμοια προβλήματα, αλλά και σημαντικές δυσκολίες στη διασύνδεση αστικών συγκοινωνιών και σταθμών των προαστιακών σιδηροδρομικών γραμμών υπάρχουν σε όλη την Αττική. Χαρακτηριστικά σημειώνουμε, τις αστοχίες στα τοπικά δρομολόγια που εξυπηρετούν την παραλιακή ΝΑ Αττική, με προβλήματα που θα οξυνθούν όσο πλησιάζουμε στην τουριστική περίοδο με τις χιλιάδες επισκεπτών να κατευθύνονται σε προορισμούς (τουριστικούς, πολιτιστικούς, αναψυχής, χωρίς να ξεχνάμε τη σημασία των αστικών συγκοινωνιών 365/365 για τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής) των Δήμων Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Κρωπίας και Σαρωνικού, στα Μεσόγαια, τη Λαυρεωτική. Η ίδια κατάσταση υπάρχει και στον βορρά της Περιφέρειας, στις πόλεις και στα παράλια του Δ. Ωρωπού και του Δ. Μαραθώνα, στο Διόνυσο, στην επικοινωνία με τις απλωμένες περιοχές κατοικίας των Αχαρνών και ευρύτερα, σε ένα τόξο που εκτείνεται από την Πάρνηθα μέχρι τον Ν. Ευβοϊκό, παντού στην Ανατολική Αττική, παρά τις συνεχείς «εξαγγελίες» και υποσχέσεις της κυβέρνησης, οι τοπικές συγκοινωνίες παραμένουν ένα «ουτοπικό» όνειρο για τους κατοίκους της περιοχής. Ο ανορθολογισμός στη χάραξη των λεωφορειακών γραμμών, η αποφυγή δέσμευσης για ευρύτερες – σύγχρονες και απόλυτα αναγκαίες για την Ανατολική Αττική του 21ου αιώνα μεταφορικές διασυνδέσεις - αναδεικνύουν τη σημασία του αγώνα των πολιτών για ένα ολοκληρωμένο συγκοινωνιακό σχέδιο που να λαμβάνει υπόψη τις χωρικές, οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες και τις παραγωγικές δυνατότητες της περιοχής για την απρόσκοπτη, με ακρίβεια δρομολογίων, φθηνή, οικολογική και ασφαλή μετακίνηση των κατοίκων.
Οι λέξεις «συγκοινωνιακό hub», αποτελούν για την παλαιοκομματική Δεξιά άγνωστη έννοια, που, συνδυαστικά με τις επιλογές της για ιδιωτικοποιήσεις του μεταφορικού έργου των αστικών συγκοινωνιών και τις καθυστερήσεις στην τηλεματική και την εισαγωγή σύγχρονης τεχνολογίας στο δίκτυο, επιβεβαιώνουν τη χαοτική κατάσταση που αφήνει η κυβέρνηση της ΝΔ πίσω της, στις τοπικές αστικές συγκοινωνίες στην Αττική.
Επειδή, είναι επιτακτική ανάγκη η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών στους κατοίκους της περιφερειακής ενότητας της Ανατολικής Αττικής,
Επειδή, η αστική συγκοινωνία πρέπει να διασυνδέεται κατάλληλα με το δίκτυο του προαστιακού και τους βασικούς συγκοινωνιακούς άξονες που συνδέουν την Ανατολική Αττική με την Αθήνα,
Επειδή, η σύγχρονη και αξιόπιστη συγκοινωνιακή επικοινωνία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κοινωνική συνοχή, την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας σε τοπικό επίπεδο και την εξάλειψη των ενδο-περιφερειακών ανισοτήτων,
Επειδή, οι συγκοινωνιακές υποδομές που συνδέουν μεγάλες φυσικές ενότητες της Ανατολικής Αττικής με το Λεκανοπέδιο θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις χωρικές, παραγωγικές και δημογραφικές ιδιαιτερότητες της Ανατολικής Αττικής στο σχεδιασμό και την υλοποίηση δρομολογίων αστικών συγκοινωνιών σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη λειτουργική πρόσβαση των πολιτών σε σύγχρονα, επαρκή, με φθηνό εισιτήριο ολοκληρωμένα συγκοινωνιακά δίκτυα μεταφορών,
Επειδή, η κυβέρνηση δεν απάντησε επί της ουσίας στη σχετική Ερώτησή μας (αριθ. Πρωτ. 2038/1-2-2023) για τις αστικές συγκοινωνίες στο Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος,
Επειδή θα πρέπει να σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων και των εργαζομένων στο Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος που ζητούν το αυτονόητο: Να βελτιωθεί η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες στην περιοχή.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις αστικές συγκοινωνίες στην Ανατολική Αττική;
2. Σε ποια μέτρα προτίθενται να προβούν για να διασφαλιστεί ο ορθολογικός και με ελάχιστο για τις τοπικές κοινωνίες κόστος σχεδιασμός δρομολογίων λεωφορείων και του προαστιακού στην περιφερειακή ενότητα Ανατολικής Αττικής; Στο πλαίσιο αυτό, λαμβάνονται υπόψη οι τεκμηριωμένες απόψεις – προτάσεις των ΟΤΑ στη χάραξη τοπικών δρομολογίων;
3. Με ποιο θεσμικό τρόπο και με ποιο χρονοδιάγραμμα προτίθεται η κυβέρνηση να διασφαλίσει την αποφασιστική συμμετοχή των τοπικών αναπτυξιακών φορέων, των ΟΤΑ και των άμεσα ενδιαφερόμενων – των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής στη μελέτη επικαιροποίησης του «Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής»; Σε ποια κριτήρια θα βασίζεται η κοστολόγηση του εισιτηρίου στις αστικές γραμμές που εξυπηρετούν τους Δήμους της Ανατολικής Αττικής;
Ο ερωτών Βουλευτής

Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ