ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

09/11/2023

Σ. Φάμελλος: Η Ελλάδα όφειλε να είναι πολύ πιο ενεργή στα θέματα ειρήνης και προστασίας των αμάχων

Σ. Φάμελλος: Η Ελλάδα όφειλε να είναι πολύ πιο ενεργή στα θέματα ειρήνης και προστασίας των αμάχων



Συνέντευξη του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στο ραδιοφωνικό σταθμό «Flash FM» Θεσσαλονίκης

«Η Ελλάδα όφειλε να είναι πολύ πιο ενεργή στα θέματα ειρήνης και προστασίας των αμάχων και να μην τηρεί μονοσήμαντη στάση στις εξελίξεις στη Γάζα. Και για το λόγο αυτό έχουμε ασκήσει σκληρή κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη», επισήμανε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Flash FM” Θεσσαλονίκης και το δημοσιογράφο Β. Στολάκη.

«Πολλές από τις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται σήμερα για ανθρωπιστικούς λόγους, όπως αυτή του Προέδρου Μακρόν, έρχονται με μεγάλη καθυστέρηση, όταν ήδη υπάρχουν χιλιάδες νεκροί, στην πλειοψηφία τους παιδιά. Και σε διεθνές επίπεδο, αποδεικνύεται ότι το θέμα της ειρήνης έχει ξεχαστεί ή έχει υποτιμηθεί. Ως πολίτες και ως πολιτικοί οφείλουμε να αναλάβουμε ουσιαστικές πρωτοβουλίες για να υπερασπιστούμε τη ζωή και να κάνουμε πράγματα πολύ πιο σημαντικά από απλές πολιτικές τοποθετήσεις σε διεθνή φόρα ή στη Βουλή», σημείωσε.

Τόνισε επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ έχει ήδη ασκήσει κριτική στην αρχική, μονοσήμαντη στρατηγική της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η οποία απείχε από την ψηφοφορία του ΟΗΕ για ανθρωπιστική εκεχειρία στη Γάζα, αλλά και στο γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να συναντήσει τον Πρωθυπουργό του Ισραήλ, κ. Νετανιάχου, αλλά όχι τον Πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, κ. Αμπάς. «Σήμερα οφείλουμε με τη συμμετοχή μας σε δημόσιους οργανισμούς, όπως ο ΟΗΕ, το Συμβούλιο της Ευρώπης, ο Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη, να στηρίξουμε και να πιέσουμε για πρωτοβουλίες ειρήνης σε όλα τα μέτωπα: στη Γάζα, στην Ουκρανία, στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, και όχι απλά να κάνουμε ωραίες τοποθετήσεις σε συνεδριάσεις οργάνων όταν χάνονται χιλιάδες ζωές».

Σχολιάζοντας τη μείωση των ποσοστών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, τόνισε ότι το σημαντικό ζήτημα στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν είναι οι δημοσκοπήσεις, αλλά η μεγάλη αγωνία και ανησυχία για το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, και η εσωστρεφής συζήτηση, συχνά με τοξικά χαρακτηριστικά, που αφορά το κόμμα: «Δεν περιμένουμε τις δημοσκοπήσεις για να διαπιστώσουμε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Η συζήτηση για το κόμμα μας και στην Κεντρική Επιτροπή αλλά και σε όλες τις επόμενες συνεδριάσεις των οργάνων θα πρέπει να γίνει με πολιτικούς όρους, να βοηθήσουμε ώστε να παράγει πολιτικό αποτέλεσμα και να βρούμε την πολιτική βάση που ενώνει τους περισσότερους και περισσότερες. Η συζήτηση που γίνεται στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και στην αριστερά πρέπει να είναι μια πολιτική συζήτηση που να ενδιαφέρει τον κόσμο, για να αποκτήσει και πάλι η πολιτική την αξία που χάνει όλο αυτό το διάστημα».

Κληθείς να σχολιάσει την επικείμενη έναρξη εργασιών για το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο Σ. Φάμελλος άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση Μητσοτάκη για προχειρότητα, παραβίαση επιστημονικών και θεσμικών κανόνων με ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στη Θεσσαλονίκη και τους πολίτες της: «Πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε από εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη, το Σεπτέμβριο του 2019, χωρίς κανένα πολιτικό και επιστημονικό προγραμματισμό, χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση και χωρίς να είναι ενταγμένο στις προτεραιότητες του Σχεδίου Υποδομών της Θεσσαλονίκης. Υπήρξαν σοβαρά λάθη και όσον αφορά στην μελετητική προετοιμασία του ίδιου του έργου, όσο και στη διαχείριση των επιπτώσεών του κατά την περίοδο κατασκευής. Και είναι προφανές ότι η πόλη θα βιώσει ένα τρομακτικό κυκλοφοριακό έμφραγμα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης και του κ. Μητσοτάκη», σημείωσε. Υπογράμμισε επίσης ότι οι συγκεκριμένες επιπτώσεις θα οφείλονται ακριβώς στο ότι δεν τηρήθηκε ο προγραμματισμός έργων: «Έγινε επιλογή να ξεκινήσει το έργο του fly over όταν έπρεπε να είχε ξεκινήσει πρώτα ο εξωτερικός δακτύλιος, που είναι έργο μελετημένο και αδειοδοτημένο, έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πρώτα το μετρό, και να είχε προχωρήσει η προμήθεια των ηλεκτρικών λεωφορείων και η ενίσχυση και στελέχωση του ΟΑΣΘ. Τώρα φαίνεται ότι οδηγούμαστε πάλι σε μια διαχείριση ακραίων και αρνητικών επιπτώσεων χωρίς να έχουμε πάλι τα κατάλληλα επιστημονικά και θεσμικά εργαλεία. Η κυβέρνηση οφείλει έστω και τώρα να κινηθεί θεσμικά και να καταθέσει πριν την έναρξη του έργου έγκυρη και εγκεκριμένη κυκλοφοριακή και συγκοινωνιακή μελέτη για τη διαχείριση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων κατά τη διάρκεια της κατασκευής του flyover, για να βεβαιωθούμε τουλάχιστον ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο, και ότι δεν γίνονται όλα «βλέποντας και κάνοντας» σημείωσε, κλείνοντας την τοποθέτησή του.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ