ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/11/2023

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Σοβαρά κενά ασφαλείας για εκπαιδευτικούς και μαθητές στις σχολικές μονάδες

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Σοβαρά κενά ασφαλείας για εκπαιδευτικούς και μαθητές στις σχολικές μονάδες



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Σοβαρά κενά ασφαλείας για εκπαιδευτικούς και μαθητές στις σχολικές μονάδες»

Το περιστατικό με τη νηπιαγωγό που έχασε τις αισθήσεις της εν ώρα υπηρεσίας, πριν από την έναρξη του μαθήματος, σε μονοθέσιο νηπιαγωγείο στον Πύργο Ηλείας, αποκαλύπτει ένα μεγάλο έλλειμμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Πρόκειται για έναν υπαρκτό και άμεσο κίνδυνο που μπορεί να αποβεί μοιραίος ανά πάσα ώρα και στιγμή. Τη στιγμή του συμβάντος, η άτυχη νηπιαγωγός ήταν «τυχερή μέσα στην ατυχία της», καθώς, έτυχε να λιποθυμήσει όταν βρίσκονταν γονείς στο νηπιαγωγείο, οι οποίοι μπόρεσαν να της παράσχουν άμεσα τις πρώτες βοήθειες. Τι θα συνέβαινε, όμως, σε διαφορετική περίπτωση; Είναι πολύ πιθανόν να βιώναμε ένα τραγικό γεγονός.
Δίχως αμφιβολία, το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα, που όμως, επιτελείται κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι μόνο επιφορτισμένοι με την εκπαιδευτική διαδικασία –που εκ φύσεως είναι απαιτητική και υπεύθυνη-, αλλά, πολλές φορές επιβαρύνονται και με διοικητικό φόρτο. Επιπλέον, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, που συντελέστηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4692/2020, επιφέρει, εκτός από υποβάθμιση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, περαιτέρω κούραση και απώλεια δυνάμεων για τον ίδιο τον εκπαιδευτικό.
Εδώ και καιρό έχει προταθεί από εκπαιδευτικούς η ύπαρξη ενός -τουλάχιστον- βοηθού εκπαιδευτικού σε κάθε τάξη, ανεξαρτήτως της λειτουργικότητας του νηπιαγωγείου-δημοτικού σχολείου. Πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται σε πολλές χώρες του κόσμου, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες εκπαίδευσης. Παράλληλα, έχει προταθεί και η μείωση των μαθητών στα τμήματα, από 25 σε 15 στο νηπιαγωγείο και από 25 σε 20 στο δημοτικό.
Την ίδια στιγμή, άλυτο παραμένει το ζήτημα των κτιριακών υποδομών, καθώς υφίστανται καταγγελίες για ακαταλληλότητά τους. Όπως ενημερωνόμαστε από δημοσιεύματα, υπάρχουν περιπτώσεις που η διδασκαλία γίνεται ακόμα και σε κοντέινερ, παλιά καταστήματα ή μεγάλης ηλικίας σχολικά κτίρια. Πρόκειται για μια αρνητική κατάσταση, η οποία όχι μόνο υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Οφείλουμε λοιπόν, να αξιολογήσουμε συνολικά αυτή τη δυσχερή κατάσταση και να λάβουμε όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα που θα εγγυώνται την ασφάλεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.
Επειδή το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα.
Επειδή στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο αίσθημα ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να υπάρχουν εκπτώσεις και συμψηφισμοί.
Επειδή η ύπαρξη ενός ή μιας μόνο εκπαιδευτικού σε δημόσιο σχολείο εγκυμονεί κινδύνους για τον/την ίδιο/ίδια.
Επειδή πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί επιτελούν και διοικητικά-γραμματειακά χρέη.
Επειδή ο αυξημένος αριθμός μαθητών στα τμήματα δυσκολεύει την εκπαιδευτική διαδικασία και επιβαρύνει τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς με επιπλέον φόρτο και ψυχοσωματική καταπόνηση.
Επειδή το κτιριακό ζήτημα παραμένει άλυτο πρόβλημα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει, προκείμενου να εκλείψουν τα υφιστάμενα ζητήματα και κενά ασφαλείας για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, σε όλες τις σχολικές μονάδες της Χώρας; Εξετάζεται η ύπαρξη Βοηθού Εκπαιδευτικού που μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση;
2. Ποιος ο αριθμός των μονοθέσιων νηπιαγωγείων και δημοτικών στη Χώρα;
3. Εξετάζει να στελεχώσει όλες τις σχολικές μονάδες με επιπλέον ειδικότητες που θα προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία και θα διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων, όπως νοσοκόμοι, κοινωνικοί λειτουργοί και διοικητικό προσωπικό;
4. Εξετάζεται ενδεχόμενη μείωση των μαθητών στα τμήματα, προκείμενου να διευκολυνθεί το εκπαιδευτικό έργο και να μην επιβαρύνονται περαιτέρω οι εκπαιδευτικοί λόγω των πολυάριθμων μαθητών;
5. Υπάρχουν ακατάλληλα κτίρια στα οποία στεγάζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί; Έχουν διενεργηθεί όλοι οι απαιτούμενοι έλεγχοι που πιστοποιούν την καταλληλότητα του συνόλου των σχολικών μονάδων;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Καλαματιανός Διονύσιος-Χαράλαμπος

Αποστολάκης Ευάγγελος

Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος

Βέττα Καλλιόπη

Γαβρήλος Γιώργος

Δούρου Ρένα

Κασιμάτη Νίνα

Λινού Αθηνά

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Νοτοπούλου Αικατερίνη

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Πέτρος

Πούλου Γιώτα

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ