ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

08/01/2007

Το ιστορικό κτίριο των ΕΛΤΑ στην πλατεία ταχυδρομείου, να επιστραφεί στον ιστορικό δικαιούχο

Ερώτηση του Γιάννη Δραγασαάκη προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών, Οικονομίας & Οικονομικών



Είναι γνωστό ότι τα ταχυδρομεία σε όλη την Ευρώπη  ήταν κατά κανόνα οι πρώτες δημόσιες επιχειρήσεις, εξαρχής με σημαντικό κοινωνικό προσανατολισμό. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα που η  ίδρυση και λειτουργία τους αφορά ιστορία εκατονταετιών.

Παράλληλα σε  όλες τις πρωτεύουσες των χωρών της ΕΕ, τα ταχυδρομεία στεγάζονται στα ομορφότερα κτίρια και στα κεντρικότερα σημεία της πόλης.  Αποτελούν μαζί με τα μουσεία πραγματικά στολίδια αρχιτεκτονικής και είναι από τα πιο αξιοθέατα σημεία των πόλεων.

Το ίδιο συνέβαινε και στην Ελλάδα ως τις αρχές της δεκαετίας του 80, που  τα ταχυδρομεία στεγάζονταν σ ένα από τα ωραιότερα κτίσματα των Αθηνών, στο νεοκλασικό μέγαρο Μελά, έργο του Τσίλερ, στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης, πρώην πλατεία Ταχυδρομείου. Από τις αρχές όμως της δεκαετίας του 80 έγινε "έξωση" και το παραπάνω κτίσμα χρησιμοποιείται εφεξής από την Εθνική Τράπεζα.

Η κίνηση αυτή δεν τιμά όσους πήραν αυτή την πρωτοβουλία γιατί ενώ όλες οι χώρες της ΕΕ σέβονται την πολιτιστική τους κληρονομιά, στη χώρα μας τέτοιες ενέργειες σβήνουν από τη μνήμη την ιστορική και πολιτιστική ταυτότητά μας.

Πρέπει να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο κτίριο έγινε σύμβολο αντίστασης για όλη την Ευρώπη όταν οι Έλληνες ταχυδρομικοί οργάνωσαν την πρώτη απεργία στην Ευρώπη απέναντι στους Γερμανούς καταχτητές.

Προτείνουμε λοιπόν στην ελληνική κυβέρνηση να δείξει παρόμοια δραστηριότητα με αυτή που δείχνει για τον επαναπατρισμό των ιστορικών μνημείων από το εξωτερικό και για την επαναφορά ιστορικών κτιρίων στο εσωτερικό της χώρας στους δικαιούχους;

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί

1. Πώς αντιμετωπίζουν - για ιστορικούς και πολιτιστικούς λόγους - την προοπτική να επανέλθει για χρήση, το νεοκλασικό μέγαρο Μελά της "ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ", στα ελληνικά ταχυδρομεία;

2. Θα αναλάβουν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση των διοικήσεων ΕΛΤΑ και Εθνικής Τράπεζας ώστε με όρους συνεννόησης να προωθηθεί εντός λογικού χρονοδιαγράμματος το κτίριο αυτό στον ιστορικό δικαιούχο, δηλαδή τα ΕΛΤΑ;

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ