ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

16/01/2007

Με τυπική και ουσιαστική κατάργηση απειλούνται οι Έλληνες Ναυτικοί

Ερώτηση του Γιάννη Δραγασάκη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας



Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την εγγραφή ενός πλοίου στο ελληνικό νηολόγιο απαιτείται υπουργική απόφαση (εγκριτική πράξη), η οποία προβλέπει, εκτός των άλλων, και την οργανική σύνθεση του πλοίου και πόσοι εξ αυτών υποχρεούνται να είναι Έλληνες ναυτικοί.

Ο συνήθης αριθμός των Ελλήνων Ναυτικών που προβλέπουν εγκριτικές πράξεις ανέρχεται σε δέκα τουλάχιστον, εκ των οποίων οι έξι είναι αξιωματικοί και οι τέσσερις κατώτερο πλήρωμα.

Όμως, πρόσφατα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προχώρησε σε υπογραφή υπουργικής απόφασης (εγκριτική πράξη) με την οποία υλοποιούνται μέτρα ελαστικοποίησης των οργανικών συνθέσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία. Συγκεκριμένα, με την εγκριτική πράξη  (ΦΕΚ Β΄, 1865/22-12-06), που αφορά σε δεξαμενόπλοιο μεγάλης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας, τροποποιείται το άρθρο 8 που ρυθμίζει την οργανική σύνθεση σε ό,τι αφορά τον υποχρεωτικό αριθμό Ελλήνων ναυτικών που θα εργάζονται στο πλοίο. Η συγκεκριμένη πράξη αναφέρει έξι Έλληνες ναυτικούς χωρίς να κάνει διάκριση σε αξιωματικούς ή κατώτερο πλήρωμα. Η μείωση, δηλαδή, είναι της τάξης του 40%.

Με την παραπάνω απόφαση, ανοίγει ο δρόμος για ελαστικοποίηση των συνθέσεων και σε άλλα πλοία, δημιουργώντας σοβαρό πρόβλημα σε χιλιάδες θέσεις Ελλήνων Ναυτικών.

Με τη μείωση των ελληνικών κατώτερων πληρωμάτων και Ελλήνων αξιωματικών, οδηγείται η ελληνική ναυτιλία στον αφελληνισμό και την εξομοίωσή της με τα ευκαιριακά νηολόγια και τις σημαίες ευκαιρίας.

Ακόμη, με τις ρυθμίσεις αυτές αποδιοργανώνονται τα ασφαλιστικά ταμεία και ιδιαίτερα το Ταμείο πρόνοιας Κατώτερων Πληρωμάτων, το Κ.Ε.Α.Ν., ο ΕΛΟΕΝ, αφού πρόκειται για ταμεία που δεν επιδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό και η δραστική μείωση των θέσεων εργασίας θα έχει σημαντική επίπτωση στα έσοδά τους και κατ επέκταση στις παροχές προς τους ασφαλισμένους ναυτικούς.  

Στις ενέργειες αυτές αντιδρούν τα ναυτεργατικά σωματεία και σε σχετική καταγγελία τους τονίζουν ότι, με αδιαφανείς διαδικασίες, τροποποιούνται οι εγκριτικές πράξεις χωρίς να ενημερωθεί η βουλή και το ναυτεργατικό κίνημα. Καταγγέλλουν ακόμη την επί ένα χρόνο ομηρία των Ελλήνων ναυτικών με τη διατήρηση της πολιτικής επιστράτευσής τους.

Επειδή οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν δικαιολογημένη ανησυχία για τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου όσον αφορά τις συνθέσεις των πλοίων και θίγουν το βασικό δικαίωμα στην εργασία  

Επειδή ο κλάδος των ναυτεργατών τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε δεινή θέση λόγω της αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1) Αν προτίθεται να αναθεωρήσει την πρόσφατη  εγκριτική πράξη που μειώνει τον υποχρεωτικό αριθμό των Ελλήνων ναυτικών.  

2) Ποια μέτρα προτίθεται να προωθήσει ώστε να εξασφαλιστεί στο εξής εργασία για χιλιάδες ναυτεργάτες των κατώτερων πληρωμάτων που κινδυνεύουν άμεσα και

3) Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπισθούν οι οδυνηρές συνέπειες που θα έχει τυχόν εφαρμογή τέτοιων ρυθμίσεων για τα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών;    

4) Αν προτίθεται να άρει την πολιτική επιστράτευση των Ελλήνων ναυτεργατών που τους κρατάει σε ομηρία εδώ και ένα χρόνο.

Ο ερωτών βουλευτής

Γιάννης Δραγασάκης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ