ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

22/01/2007

Σιδηροδρομική παράκαμψη Κοζάνης και μεταφορά του Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα

Ερώτηση του Θανάση Λεβέντη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών



Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τμήμα Δυτικής Μακεδονίας στις 21-12-2006 ενόψει της οριστικής μελέτης που συντάσσεται από τον ΟΣΕ για τη σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνης-Καλαμπάκας έχει καταλήξει στα παρακάτω συμπεράσματα και προτάσεις:

Τα Γεωμετρικά και Πολεοδομικά δεδομένα της Κοζάνης (στενοί και τεθλασμένοι δρόμοι, κυκλοφοριακό πρόβλημα, πυκνή δόμηση, μορφολογία και κλίσεις του εδάφους κ.λ.π.). Η θέση και η μορφή της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού (εκτεταμένα επιχώματα, ορύγματα, γέφυρες, πολεοδομικός και κυκλοφοριακός φραγμός της πόλης προς Νότο, μεγάλο τμήμα της οποίας είναι αποκομμένο λόγω της υφιστάμενης Σιδ. Γραμμής. Οι νέες μεγάλες επεκτάσεις του Σχεδίου Πόλης, οι οποίες ήδη οριστικοποιήθηκαν όπως και η  χωροθέτηση της πανεπιστημιούπολης, καθιστούν πλέον ανέφικτη και απαγορευτική την συνέχιση της Γραμμής μέσα από την πόλη προς Βατερό και Καλαμπάκα. Η παραπάνω χάραξη που προωθεί ο ΟΣΕ θα δημιουργούσε σοβαρότατα προβλήματα για την πόλη την οποία θα διέσχιζε σε όλο το μήκος της (5,5 χιλιόμετρα).

Η παράκαμψη Βατερού-Κοζάνης, διέλευση δίπλα από την Εγνατία Οδό προς Ν. Νικόπολη και δημιουργία Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα δίπλα από τον κόμβο της Εγνατίας, έχει τα εξής πλεονεκτήματα:

-Η γραμμή απέχει πάνω από 500 μ. από τα όρια της Κοζάνης και του Βατερού χωρίς επιπτώσεις  στην πόλη θορύβου-δονήσεων-ατυχημάτων λόγω μεταφοράς και τοξικών και επικίνδυνων φορτίων για την ΔΕΗ (διερχόμενοι μεγάλοι συρμοί από μακρινές αποστάσεις και κατευθυνόμενοι προς Ηγουμενίτσα και Ευρώπη μελλοντικά αλλά και τις Βιομηχανίες της περιοχής ΔΕΗ κ.λ.π.).

-Δεν δημιουργεί κανένα πολεοδομικό και κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη.

-Η διαδρομή συντομεύει κατά 8 χλμ.

-Ο Σταθμός είναι μόλις στα 4-5 χλμ από το κέντρο της διευρυμένης  και μεγάλης πλέον πόλης με πολλούς πόλους και όχι μακριά.

-Δεν έχει διπλά  λειτουργικά έξοδα με την ύπαρξη δυο Σταθμών χωριστά (Επιβατικού-Εμπορευματικού).

-Δεν θα κατασκευαστούν οι δυο νέες γέφυρες επί των οδών προς Θεσσαλονίκη και προς Αθήνα που είναι αναγκαίες εάν παραμείνει η Σιδ. Γραμμή.

-Τα 120 στρέμματα του Σιδηρ. Σταθμού και της γραμμής μετατρέπονται σε πράσινο πάρκο και λεωφόρο ως βασικού εσωτερικού οδικού δακτυλίου με τεράστια οφέλη για την ποιότητα ζωής και την αισθητική της πόλης, το περιβάλλον και το κυκλοφοριακό.

Κατόπιν αυτών, ερωτάται οκ. Υπουργός:

-Πως κρίνει τις προτάσεις και τα συμπεράσματα του Τ.Ε.Ε. Δυτικής Μακεδονίας όσον αφορά την σιδηροδρομική παράκαμψη της Κοζάνης και μεταφορά του Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα;

-Είναι στις προθέσεις του να πάρει υπόψη του τις προτάσεις του Τ.Ε.Ε. για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Καλαμπάκας;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ