ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

13/02/2007

Θερινό πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας των Ολυμπιακών Αερογραμμών ( ΟΑ )

Ερώτηση του Θανάση Λεβέντη προς τον Υπουργό Μεταφορών & Επικοινωνιών



Τα τελευταία χρόνια, όπως έχουμε ενημερωθεί, οι  Διοικήσεις της ΟΑ συνηθίζουν να επεξεργάζονται τα θερινά πτητικά προγράμματα της εταιρείας ως «σχέδια επί χάρτου». Η αυξημένη σε ανάγκες θερινή περίοδος αντιμετωπίζεται την  τελευταία στιγμή, γεγονός που προκαλεί στην ΟΑ ζημιές και δυσλειτουργίες που οι ανταγωνιστές της αλλά και ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης προβάλλουν,  εντείνοντας την  υποβάθμισή της.

Είναι εύλογο, αν και όχι δεοντολογικό, οι ανταγωνιστές της ΟΑ, με διαφόρους τρόπους να υποσκάπτουν το κύρος του εθνικού αερομεταφορέα.

Όμως σοβαρά ερωτηματικά εγείρονται όταν η απαξίωση τροφοδοτείται  από την  ίδια τη διοίκηση της ΟΑ.

Για το φετινό θερινό πτητικό πρόγραμμα, η ΟΑ διαθέτει 35 αεροσκάφη διαφόρων τύπων και διαφορετικών δυνατοτήτων όσον αφορά την κάλυψη αποστάσεων.

Για την κάλυψη των αναγκών απαιτούνται 41-43 αεροσκάφη, δηλαδή υφίσταται ένα έλλειμμα 6-8 αεροσκαφών χωρίς τα οποία δεν είναι δυνατό να αντιμετωπιστεί, να κυλήσει ομαλά και χωρίς προβλήματα το θερινό πτητικό πρόγραμμα. Η έλλειψη αυτή θα καταστήσει  αδύνατη την πραγματοποίηση του φετινού θερινού προγράμματος, με ολέθριες συνέπειες για τον εθνικό αερομεταφορέα, που θα χάνει  όλο και περισσότερα μερίδια αγοράς προς όφελος των ανταγωνιστών του στο εσωτερικό και εξωτερικό.

 Η ΟΑ διεξάγει διαγωνισμούς στη διεθνή αγορά για την κάλυψη  των αναγκών της σε αεροσκάφη, με πολύ μεγαλύτερο κόστος από αυτό που θα μπορούσε να επιτύχει αν υπήρχε καλύτερος και έγκαιρος  σχεδιασμός  ενεργειών, τουλάχιστον 8 μήνες πριν τη θερινή περίοδο. Η εταιρεία θα απέφευγε διασπάθιση δημοσίου χρήματος αν ακολουθούσε μεθοδικά και προγραμματισμένα βήματα στην κατάρτιση του θερινού προγράμματος πτήσεων.

Η ορθολογική αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού , η αντιμετώπιση ειδικότερα των αυξημένων αναγκών έμπειρου  δυναμικού σταθερής και μόνιμης απασχόλησης, που σχετίζεται και με την  άμεση μονιμοποίηση συμβασιούχων,  για την υλοποίηση του  πτητικού προγράμματος, προϋποθέτουν έναν ελάχιστο σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός αυτός αν εφαρμοζόταν τα τελευταία χρόνια , δε θα γινόταν λόγος για  τεχνητά ελλείμματα, που εξυπηρετούν την διαδικασία ιδιωτικοποίησης και τεμαχισμού της ΟΑ, προς όφελος των ανταγωνιστών της.

Τα διαχειριστικά αυτά προβλήματα που παρουσιάζονται, οφείλονται κατά τη γνώμη μας στο γεγονός  ότι κυβέρνηση και διοίκηση ΟΑ έχουν προσανατολίσει το ενδιαφέρον τους αποκλειστικά στη μεθόδευση ιδιωτικοποίησης και όχι στη σωστή λειτουργία και ανάπτυξη της Δημόσιας Ολυμπιακής. Δυστυχώς η λειτουργία της ΟΑ είναι σε μεγάλο βαθμό ευκαιριακή και άναρχη, δε διέπεται από μακροπρόθεσμο , στρατηγικό επιχειρησιακό σχέδιο

Αποδεικνύεται σήμερα για  ακόμη μία φορά  ότι και η σημερινή διοίκηση της ΟΑ δεν αντιλαμβάνεται την σημασία που έχει ο δημόσιος αερομεταφορέας, ώστε να διαφυλάξει το υψηλό κύρος που διαθέτει στην πτητική ασφάλεια και αυτό το στοιχείο να αποτελέσει το βασικότερο «όπλο» ανασυγκρότησης της Δημόσιας ΟΑ, θέση που εμείς σταθερά υποστηρίζουμε ως ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.    Που οφείλεται το έλλειμμα έγκαιρου και ορθολογικού σχεδιασμού του πτητικού προγράμματος της Ο.Α. την  θερινή περίοδο  και η υστέρηση στη δημιουργία προϋποθέσεων υλοποίησης  του ;

2.    Σε ποιες ενέργειες θα προβεί για την κάλυψη αναγκών (αεροσκάφη κ.λ.π.) για την πραγματοποίηση του φετινού θερινού προγράμματος;

3.    Γιατί δεν υποχρεώνει την διοίκηση της Ο.Α. στην κατάρτιση και υλοποίηση στρατηγικού επιχειρησιακού σχεδίου (πενταετούς, δεκαετούς) για την ουσιαστική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη του Δημόσιου Εθνικού αερομεταφορέα;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ