ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

12/06/2007

Η ενεργειακή παράμετρος στην κατασκευή και λειτουργία του ΜΕΤΡΟ

Ερώτηση του Φώτη Κουβέλη προς τους Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών



Το ΜΕΤΡΟ είναι το μέσο γρήγορης και μαζικής μεταφοράς επί σταθερής τροχιάς με σύνθετη λειτουργία και απόλυτα αναγκαίο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Για τη λειτουργία του, σύμφωνα με επιστημονικά κριτήρια, ως πρώτη ύλη, χρησιμοποιείται η ενέργεια,  κατά 99% ηλεκτρική και  1% υδρογονάνθρακες. Με αυστηρά βιομηχανικά κριτήρια - και αν δεν ήταν «χώρος» δημιουργίας απασχόλησης- θα μπορούσε  να  καταταχθεί στις επιχειρήσεις μεσοϋψηλής ενεργειακής έντασης. Πράγμα που σημαίνει ότι η φροντίδα για την ορθολογική χρήση και εξοικονόμηση ενέργειας πρέπει να είναι μόνιμη και σταθερή και κατά την κατασκευή ( για να γίνονται σωστές επιλογές) και κατά την λειτουργία.

Είναι βέβαιο ότι η σχεδιαζόμενη αναγκαία ανάπτυξη - επέκταση του ΜΕΤΡΟ- θα το καταστήσει μεγάλο καταναλωτή ενέργειας, την στιγμή κατά την οποία θεωρείται βέβαιο ότι η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια δεν επαρκεί και την περίοδο του θέρους θα υπάρξουν προβλήματα στη χώρα μας.

Σύμφωνα με επιστημονικές εκτιμήσεις στο ΜΕΤΡΟ τόσο κατά την κατασκευή του, όσο και στις επεκτάσεις του δεν γίνονται, συστηματικά,  μεθοδολογικές και τεχνολογικές επιλογές που θα συμβάλουν στην ορθολογική χρήση και την εξοικονόμηση ενέργειας για τη λειτουργία του, με αποτέλεσμα να έχουμε σπατάλη ενέργειας η οποία ξεπερνά το 15%. Το γεγονός αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην Εθνική Οικονομία όσο και στο φυσικό περιβάλλον. Επισημαίνεται επίσης ότι η πολιτεία παραμένει απαθής μπροστά σʼ αυτήν την κατάσταση και δεν διαμορφώνει ένα πλαίσιο ορθολογικής χρήσης και εξοικονόμησης ενέργειας που θα εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα, προκειμένου να εναρμονιστεί η χώρα με τη νέα ενεργειακή πραγματικότητα και να δοθούν απαντήσεις στο ενεργειακό πρόβλημα.

Αναφέρεται ότι το σύστημα λειτουργίας και εξυπηρέτησης του «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», όπως έχει διαμορφωθεί, ενεργειακά, σήμερα δεν ανταποκρίνεται, πλήρως, στις ενεργειακές επιλογές της Ε.Ε., αφού δεν είναι προσανατολισμένο στη διαδικασία της ορθολογικής χρήσης και της εξοικονόμησης ενέργειας. Αλλά αντίθετα, από το Φεβρουάριο του 2005 η διοίκηση τής «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» προέβη στην κατάργηση της υπηρεσίας που λειτουργούσε, από τις αρχές του 2003,   στην κατεύθυνση του περιορισμού της σπατάλης της ενέργειας και οδήγησε στην απομόνωση, τον παροπλισμό, την «τιμωρία» και την απαξίωση του υπηρετούντος ειδικού τεχνοκράτη μηχανικού.

Με βάση τα προαναφερόμενα,

Ερωτώνται οι  κ.κ  Υπουργοί,

- Ποια είναι η θέση των  Υπουργείων για το μέγεθος της κατανάλωσης της ηλεκτρικής ενέργειας, από τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ, χωρίς την ύπαρξη και εφαρμογή ορθολογικών μεθόδων χρήσης, η οποία εκτιμάται ότι επιβαρύνει επιπρόσθετα τα λειτουργικά έξοδα ενέργειας κατά 15%;

- Για ποιο λόγο καταργήθηκε η υπηρεσία η οποία απασχολείτο με το πρόβλημα της σπατάλης της ενέργειας και η οποία με καινοτόμες λύσεις θα συνέβαλε στην ορθολογική χρήση της ενέργειας  στο  ΜΕΤΡΟ και την εξοικονόμηση πόρων και στον περιορισμό των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα;  

- Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε στις επεκτάσεις και τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ να γίνονται συστηματικά  οι κατάλληλοι σχεδιασμοί που θα μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και κατʼ επέκταση το κόστος λειτουργίας του;

- Προτίθεται να επαναλειτουργήσει την υπηρεσία και να αξιοποιήσει το εξειδικευμένο προσωπικό;

Ο ερωτών βουλευτής

Φώτης Κουβέλης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ