ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

23/01/2008

Αδικαιολόγητη ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ

Ερώτηση Π.Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Επικοινωνιών, Οικονομίας & Οικονομικών



Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Ο κόσμος του επενδυτή (5-6.1.2008) παρουσιάζεται το περιεχόμενο  του νέου επιχειρησιακού σχεδίου των ελληνικών ταχυδρομείων που προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί στα μέσα Ιανουαρίου από την εταιρεία  Pricewaterhouse Coopers και να παρουσιαστεί τον Φεβρουάριο. Το εν λόγω επιχειρησιακό σχέδιο θα προβλέπει μεταξύ άλλων την είσοδο των Ελληνικών Ταχυδρομείων στο Χρηματιστήριο Αθηνών εντός του  2009, επιλογή κατά την άποψή μας δυσμενής για τον ρόλο και  την πορεία  των ΕΛ.ΤΑ, για τους εργαζόμενους,   για την οικονομική και κοινωνική πορεία της χώρας γενικότερα αλλά και ειδικά για την Περιφέρεια. Το δημοσίευμα προσθέτει : Η συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση των ΕΛ.ΤΑ, δεν θα ανατρέψει τους συσχετισμούς που αφορούν τον έλεγχο της πολιτείας στον οργανισμό, αφού -όπως υποστηρίζουν κορυφαία στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών -το Ελληνικό Δημόσιο θα διαθέτει σε αυτόν ποσοστό άνω του 51% του μετοχικού κεφαλαίου . Δηλαδή προωθείται σήμερα  η ιδιωτικοποίηση του 49% των ΕΛΤΑ χωρίς βέβαια να αποκλείεται αύριο η πλειοψηφική ιδιωτικοποίηση τους. Είναι απαράδεκτο για μας να εκποιείται ένας δημόσιος φορέας, τα ΕΛΤΑ, που δημιούργησε και στήριξε  με  κόπο και θυσίες  για 180 χρόνια η Ελληνική κοινωνία.      

Σύμφωνα επίσης με δημοσιεύματα εφημερίδων εντός του 2008 θα παραχωρηθεί στους ιδιώτες το 50% και το management της θυγατρικής εταιρείας των ΕΛ.ΤΑ, «Ταχυμεταφορές Α.Ε,», το πιο κερδοφόρο, το πιο δυναμικό  κομμάτι των ΕΛ.ΤΑ.

Στα δημοσιεύματα, επίσης, γίνεται συσχέτιση της ιδιωτικοποίησης με τη δήθεν αναπτυξιακή εκτίναξη των ΕΛΤΑ με δραστηριοποίηση στα Βαλκάνια, με διεύρυνση της συνεργασίας με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο(Τ.Τ.) με την βελτίωση της λειτουργίας των ΕΛΤΑ που κατά την άποψή μας δεν έχει καμία βάση.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν από την πλευρά τους, ότι ουσιαστικά η ιδιωτικοποίηση των ΕΛ.ΤΑ. προετοιμάζεται από καιρό με τη μεθοδευμένη απαξίωση τους ώστε να γίνει πιο εύκολα αποδεκτή από την κοινωνία. Η απαξίωση αυτή συντελέστηκε και συντελείται με τη συρρίκνωση του δικτύου, με την εκχώρηση έργου σε ιδιωτικές εταιρείες, με την προσπάθεια αφαίρεσης της αλληλογραφίας του Δημοσίου από τα ΕΛ.ΤΑ και με αποκορύφωμα την άρνηση για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού (επί 2 χρόνια ) για κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων.     

Σαν απάντηση στον κατήφορο αυτό οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ μέσω της Ομοσπονδίας και των σωματείων τους  έχουν εξαγγείλει πρόγραμμα κινητοποιήσεων (συνεντεύξεις τύπου, απεργίες κλπ από τις 25/1/2008 έως τις 25/2.

Επειδή τα Δημόσια  ΕΛ.ΤΑ με την δραστηριότητα τους -μεταφορά αλληλογραφίας, δεμάτων, επιταγών κλπ-  στηρίζουν με τρόπο ουσιαστικό  την  περιφερειακή ανάπτυξη και τον πολιτισμό και διασφαλίζουν το απόρρητο της αλληλογραφίας .

Επειδή τα δημόσια ΕΛ.ΤΑ κατάφεραν να είναι μέχρι σήμερα-παρά τις κομματικές, ρουσφετολογικές παρεμβάσεις- μια επιχείρηση κοινής ωφέλειας που παρείχε και παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που στο σύνολό του αναγνωρίζει ο ελληνικός λαός

Επειδή τα δημόσια ΕΛ.ΤΑ είναι ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ .

Eρωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:

1.    Είναι στις προθέσεις τους να προχωρήσουν στην εισαγωγή των ΕΛΤΑ στο Χρηματιστήριο και μάλιστα με την πώληση ποσοστού του μετοχικού του κεφαλαίου έως 49% ;

2.    Σκοπεύουν ειδικότερα να προχωρήσουν στην πώληση του 50% της θυγατρικής των ΕΛΤΑ με την εκχώρηση και του «μάνατζμεντ» σε ιδιώτες;

3.    Γιατί η κυβέρνηση δεν περιφρουρεί το μέλλον του κερδοφόρου ομίλου των ΕΛΤΑ (και των θυγατρικών του) ως δημόσιας επιχείρησης και δεν προχωρά στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της χώρας;

4.    Γιατί η κυβέρνηση αρνείται να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των ΕΛΤΑ, πράγμα που έχει άκρως δυσμενείς συνέπειες για την επιχείρηση; Μήπως η μη πλήρωση των κενών θέσεων των ΕΛΤΑ σχετίζεται με σχεδιασμούς ιδιωτικοποίησής του;

Ο ερωτών Βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ