ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

16/07/2008

Εικόνα διάλυσης παρουσιάζει ο ΟΣΕ

Ερώτηση Φ.Κουβέλη προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών



Εικόνα  διάλυσης παρουσιάζει πλέον ο  Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ύστερα και από το πρόσφατο (14.7.2008) σιδηροδρομικό ατύχημα πλησίον του σιδηροδρομικού σταθμού στο Μπράλο.

Όπως αναφέρεται, η επιβατική αμαξοστοιχία 605, η οποία εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο  Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με 520 επιβάτες, συγκρούσθηκε με 27 βαγόνια  τα οποία είχαν αποκολληθεί νωρίτερα από εμπορική αμαξοστοιχία, με αποτέλεσμα τον εκτροχιασμό του επιβατικού συρμού  και τον τραυματισμό 17 ατόμων.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε 14 βαγόνια  περισσότερα του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου, με υπέρβαρο φορτίο που φέρεται ότι έφθανε τους 1600 τόνους, ενώ οι μηχανοδηγοί της δεν αντελήφθησαν την αποκόλληση των  βαγονιών, αφού τα σχετικά όργανα έδειχναν την απαιτούμενη ακεραιότητα του συρμού.

Το ανωτέρω περιστατικό  προστίθεται στον μακρύ κατάλογο  σοβαρών περιστατικών εκτροχιασμών και ατυχημάτων  που πλήττουν σοβαρά την αξιοπιστία του Οργανισμού και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.

Με δεδομένο ότι, σύμφωνα και με παλαιότερη έρευνα  του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, η Ελλάδα παρουσιάζει τα περισσότερα  συμβάντα μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρά το γεγονός ότι διαθέτει μικρότερο σιδηροδρομικό δίκτυο,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  • Για ποιο λόγο δεν λειτούργησε ως όφειλε, το σύστημα τηλεδιοίκησης ώστε να διαπιστωθεί εγκαίρως η αποκόλληση των βαγονιών και να αποτραπεί το πρωτοφανές ατύχημα;
  • Πραγματοποιούνται έλεγχοι σχετικά με τον επιτρεπόμενο αριθμό και το βάρος των βαγονιών στις εμπορικές αμαξοστοιχίες; Για ποιο λόγο  επετράπη και από ποιους, η μεταφορά των ανωτέρω υπεράριθμων και υπέρβαρων βαγονιών από την εμπορική αμαξοστοιχία;
  • Με ποιο τρόπο θα αποκατασταθεί επιτέλους το δίκτυο παροχής υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, το οποίο αποτελεί βασικό μοχλό  περιφερειακής ανάπτυξης και το οποίο τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει εικόνα πλήρους αποδιάρθρωσης;

Ο ερωτών βουλευτής

Φώτης Κουβέλης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ