ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

03/09/2008

Ανάγκη για την άμεση λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ των νησιών του Νομού Κυκλάδων

Ερώτηση Αννας Φιλίνη προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής



Σύμφωνα με το πρόσφατα αναθεωρημένο Σύνταγμα, αλλά και τις ευρωπαϊκές συνθήκες η αναγνώριση της νησιωτικής ιδιαιτερότητας απαιτεί και τη διαμόρφωση ανάλογων πολιτικών από το κράτος . Όμως η αγωνία των πολιτών μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου και μπροστά στον χειμώνα που έρχεται εντείνεται σχετικά με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, καθώς δεν έχουν δοθεί ακόμα σαφείς απαντήσεις από την πολιτική ηγεσία για το μέλλον των ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Δυστυχώς η διαπίστωση σοβαρών προβλημάτων στη σύνδεση των νησιών ακόμα και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για την επερχόμενη περίοδο.

Η πρόσφατη επιστολή του νομάρχη Κυκλάδων προς τον Πρωθυπουργό εκφράζει την αγωνία όλων των κατοίκων των Κυκλάδων, εντοπίζει τα προβλήματα, ζητά να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα και να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Πιο συγκεκριμένα εδώ και 3 μήνες η βασική ενδοκυκλαδική γραμμή έχει μείνει με ένα πλοίο για ενδοεπικοινωνία με την πρωτεύουσα του Νομού. Επιπλέον η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει το μοναδικό γερασμένο εναπομένον πλοίο «Παναγία Χοζοβιώτισσα», είναι σε κάθε περίπτωση ανεπαρκής.

Πολλά από τα νησιά των Κυκλάδων και όχι μόνο αυτά της άγονης γραμμής, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, παραμένουν χωρίς καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση. Η εξασφάλιση της τακτικής σύνδεσης ανάμεσα στα νησιά επιβάλλεται για λόγους κοινωνικούς και αναπτυξιακούς. Η διεκδίκηση κοινοτικών κονδυλίων από το κράτος για την αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς και  η συνεργασία του με την Αυτοδιοίκηση κρίνεται επιτακτική. Η πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της κάλυψης της σύνδεσης των άγονων γραμμών είναι ανεπιτυχής, διότι εξαντλείται μόνο στην πριμοδότηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μέσω γενναίων επιδοτήσεων, χωρίς να εξασφαλίζει την τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση με γνώμονα το κοινωνικό όφελος.

Κατόπιν των ανωτέρω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προβλέπεται και πότε η δρομολόγηση του 2ου πλοίου της βασικής ενδοκυκλαδικής γραμμής;

2. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα λάβει την πρωτοβουλία για τη σύσταση δημόσιου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας που θα αναλάβει την εξυπηρέτηση της ενδοεπικοινωνίας τουλάχιστον για τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος;

3. Πως θα αξιοποιήσετε το νησιωτικό χαρακτήρα της χώρας προκειμένου να εξασφαλισθούν τα απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό και από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενίσχυση την ακτοπλοΐας και ειδικότερα για την κάλυψη των σοβαρών αναγκών σύνδεσης των νησιών μας;

Η ερωτώσα βουλευτής

Άννα Φιλίνη

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ