ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

01/10/2008

Ομιλία Α.Φιλίνη στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών «Ρυθμίσεις για θέματα μεταφορών»



ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, θα αναφερθώ πιο συγκεκριμένα στις δύο τροπολογίες για τις οποίες έγινε μεγάλη συζήτηση και σήμερα το πρωί σχετικά με τον ΟΣΕ και την Ολυμπιακή. Αυτή η τελευταία τροπολογία βέβαια αναφέρεται στη δυνατότητα ταχείας εκκαθάρισης όλων των δημόσιων επιχειρήσεων γενικότερα. Σήμερα η Κυβέρνηση και οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν απήντησαν στην επιχειρηματολογία της αντιπολίτευσης ότι εδώ πρόκειται για μία τροπολογία με καθαρά αντισυνταγματικό περιεχόμενο. Τα επιχειρήματα ήταν του επιπέδου «τι κάνατε εσείς, τι κάναμε εμείς», αλλά όσον αφορά την επιχειρηματολογία τη δική μας, ότι πρόκειται για αντισυνταγματικές τροπολογίες δεν υπήρξε καμία συγκεκριμένη απάντηση.

Και λέμε ότι είναι αντισυνταγματικές αυτές οι τροπολογίες, διότι γενικώς και με ταχείες διαδικασίες δίνεται η δυνατότητα να εκκαθαρίζεται η δημόσια περιουσία, να διαλύονται δηλαδή οι Δ.Ε.Κ.Ο. στο μέλλον γενικώς και όχι μόνο η Ολυμπιακή. Επίσης, είναι αντισυνταγματικές διότι δεν διασφαλίζονται τα δικαιώματα των εργαζομένων, καταργούνται οι κατακτήσεις τους από τις συλλογικές συμβάσεις, ζητήματα τα οποία είναι κατοχυρωμένα στο Σύνταγμά μας.

Συγκεκριμένα όμως, σε σχέση με την Ολυμπιακή Αεροπορία, κύριε Υπουργέ, θεωρώ ότι πρόκειται για μία εντελώς εκβιαστική, εκτός από αντισυνταγματική, τροπολογία σχετικά με τον εθνικό μας αερομεταφορέα. Πρόκειται ουσιαστικά για το αποκορύφωμα της χαριστικής πολιτικής της Κυβέρνησης υπέρ του ανταγωνιστή της Ολυμπιακής, δηλαδή της Aegean, ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται με τη δική σας βοήθεια όλο και περισσότερο σε μονοπώλιο των αερομεταφορών μας.

Μιλάτε συχνά και μιλήσατε και σήμερα γιʼ αυτή την καταχρεωμένη Ολυμπιακή. Στηρίζετε αυτά που υποστηρίζει η Commission σχετικά με την απαγόρευση των κρατικών επιχορηγήσεων και ποτέ δεν φρόντισε το Υπουργείο σας ώστε να ξεχρεώσει το ελληνικό κράτος τα τεράστια χρέη του που υπάρχουν εδώ και χρόνια απέναντι στην Ολυμπιακή Αεροπορία. Διότι πραγματικά το είπαν και άλλοι συνάδελφοι και νομίζω ότι και ο ελληνικός λαός αναρωτιέται αυτές τις ημέρες: Πώς είναι δυνατόν η Ολλανδική και η Βελγική Κυβέρνηση να δίνουν αυτές ακριβώς τις ημέρες τεράστια κρατικά ποσά για να σώσουν την ιδιωτική τράπεζα FORTIS και η Ελληνική Κυβέρνηση, εσείς συγκεκριμένα κύριε Υπουργέ, δεν δίνετε δεκάρα και δεν ενδιαφέρεστε για να σωθεί ο εθνικός μας αερομεταφορέας;

Αντίθετα, σταδιακά εγκαταλείπετε την περιουσία της Ολυμπιακής, εγκαταλείπετε τα slots στα ξένα αεροδρόμια, εγκαταλείπετε τις πιο προσοδοφόρες γραμμές της, έτσι ώστε αυτές οι γραμμές όλο και περισσότερο να έρχονται στα χέρια του ανταγωνιστή της. Ξέρουμε πάρα πολύ καλά ότι οι Έλληνες μετανάστες –έχουμε υπάρξει και εμείς για πολλά χρόνια- στα πέρατα της γης έχουν στηρίξει και στηρίζουν πεισματικά εδώ και χρόνια την Ολυμπιακή Αεροπορία. Αυτές τις γραμμές «φιλέτα» στη Νέα Υόρκη, στην Αυστραλία, στις μεγάλες πόλεις της Γερμανίας και στο Λονδίνο σταδιακά τις εγκαταλείπετε.

Επίσης, ξεχνάτε ηθελημένα τη σπουδαία και μεγάλη περιουσία της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το μεγάλο της όπλο στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων που είναι η ασφάλεια που πάντα παρέχει στους πολίτες και οι εξαιρετικές υπηρεσίες που παρέχουν πάντοτε οι εργαζόμενοί της με κόπο και καλή διάθεση απέναντι σε όλους εμάς. Αυτά δεν μπορούν να ξεπουληθούν και αυτά δυστυχώς με ελαφριά καρδιά εσείς δυστυχώς τα εγκαταλείπετε.

Θέλω να αναφερθώ στον Ο.Σ.Ε. Βλέπουμε ότι γενικότερα υπάρχει μια εντελώς ανάλγητη πολιτική απέναντι στις δημόσιες επιχειρήσεις για τις μεταφορές μας. Πιστεύουμε ότι στον Ο.Σ.Ε. προωθείται μια κατεύθυνση διάλυσης. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία αναφέρεται ότι οι αρμοδιότητες κατασκευής και συντήρησης της σιδηροδρομικής υποδομής καθώς και της διαχείρισης και της κυκλοφορίας εκχωρούνται εξ ολοκλήρου στην εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ. Στο αντικείμενο της ΕΡΓΟΣΕ τώρα ανατίθεται η μελέτη, η προμήθεια, η κατασκευή, η διοίκηση, η επίβλεψη της σιδηροδρομικής υποδομής που αφορά τον Ο.Σ.Ε. και συγχρηματοδοτείται βέβαια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεύτερον, η ιδιοκτησία του Ο.Σ.Ε. εκχωρείται μέσω της απορρόφησης της ΓΑΙΟΣΕ. Και αυτή εκχωρείται στην ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να έχει τη διαχείριση, την εκμετάλλευση και την αξιοποίηση όλης της ακίνητης περιουσίας του Ο.Σ.Ε.

Θεωρούμε ότι με αυτά τα μέτρα ουσιαστικά διαλύεται ο Ο.Σ.Ε. γιατί η συγκεκριμένη ΕΡΓΟΣΕ σήμερα επιβλέπει τη μελέτη, την κατασκευή του μεγάλου σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ, Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι. Και ενώ έχει αυτό το καθήκον να ολοκληρώσει, καλείται να εξασφαλίσει τη συντήρηση και την κυκλοφορία των σιδηροδρόμων ώστε και να εγκαταλείψει το έργο που μέχρι τώρα έχει αλλά και, παράλληλα, να αναλάβει ένα έργο για το οποίο δεν έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία. Δηλαδή ουσιαστικά όλο το εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό του Ο.Σ.Ε. εξακοντίζεται και οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παραδίδονται σε μια εταιρεία η οποία δεν είναι έτοιμη να αναλάβει τις ευθύνες τις οποίες της αποδίδετε.

Θέλω να υπενθυμίσω ότι γενικά όλα αυτά τα τελευταία χρόνια έχετε υποβαθμίσει όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς και το τραμ και κυρίως βέβαια το σιδηρόδρομο για τον οποίο και στη διάρκεια της συζήτησης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου παρατηρήσαμε, κατακρίναμε ότι παραβλέπεται εντελώς από τον κυβερνητικό σχεδιασμό.

Μʼ αυτές τις συγκεκριμένες τροπολογίες, κύριε Υπουργέ, δυστυχώς ανοίγετε το δρόμο για τη διάλυση και της Ολυμπιακής και του Ο.Σ.Ε. και γενικότερα ανοίγετε το δρόμο για την εκκαθάριση όλων δυστυχώς των δημοσίων επιχειρήσεων στο μέλλον, όπως ξεκάθαρα αναφέρεται σʼ αυτή την τροπολογία, την οποία έχετε καταθέσει πραγματικά μέσα σε μια νύχτα.