ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

28/11/2008

Οι πύλες της θάλασσας και του αέρα παραδίδονται σε ξένα χέρια || Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Φ.Κουβέλη στον Πρωθυπουργό για την πώληση της "Ολυμπιακής" και την ιδιωτικοποίηση λιμένων της χώρας



Το θέμα της πώλησης της Ολυμπιακής και της ιδιωτικοποίησης των λιμένων της χώρας, συζητήθηκε στη Βουλή με επίκαιρη ερώτηση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Φώτη Κουβέλη, προς τον Πρωθυπουργό.

Στην ερώτησή του ο Φώτης Κουβέλης επεσήμανε ότι οι πολιτικές αυτές της άκρατης ιδιωτικοποίησης έχουν πλήξει την οικονομίας της χώρας και έχουν προκαλέσει την αντίδρραση της πλειοψηφίας του Ελληνικού λαού, ο οποίος ζητούσε την αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής αυτής για την καλύτερη αντιμετώπιση της παγκόσμιας κρίσης που απειλεί τη χώρα μας.

Ειδικότερα ο Φώτης Κουβέλης επεσήμανε:

««Δεν θητεύω ούτε εγώ ούτε ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς σε κανέναν γενικό ή γενικευμένο κρατικισμό. Αναφέρομαι όμως σε δύο κρίσιμα μεγέθη που είναι η Ολυμπιακή και τα λιμάνια της χώρας, ιδιαίτερα  του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

 Είναι προφανές ότι υπάρχει δικαιολογητική βάση που στηρίζει την επιλογή να παραμείνουν στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Πρόκειται για στρατηγικής οικονομικής και όχι μόνο σημασίας, ζητήματα. Ε παναλαμβάνω, όταν αναφερόμαστε στην Ολυμπιακή και στα λιμάνια, παραχωρείτε δημόσια υπηρεσία  χωρίς να υπάρχει η πρόβλεψη αποτελεσματικών όρων εποπτείας του ιδιώτη. Με το δεδομένο ότι ούτε από το νόμο , ούτε από τη σχετική προκήρυξη υπάρχει η πρόβλεψη αποτελεσματικής εποπτείας του ιδιώτη αναδόχου. Διαμορφώνετε στα λιμάνια συνθήκες μονοπωλιακής συμπεριφοράς και για να παρακολουθήσω την δική σας άποψη, την δική σας σκέψη, με την οποία διαφωνώ, ακούστε:

Οι πάροχοι παροχής υπηρεσιών είναι τρεις στη Γένοβα, δύο στη Μασσαλία, τέσσερις στη Βαλένθια, τέσσερις στο Ρότερνταμ, τρεις στην Αμβέρσα. Περαιτέρω δεν υπολογίζετε στο γεγονός ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την λειτουργία του λιμανιού, θα προωθήσει μεταποιητικές δραστηριότητες, γεγονός που θα πλήξει βαρύτατα τη μικρομεσαία επιχείρηση, την ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση. Προχωράτε και παραδίδετε σ΄αυτή τη λογική της ιδιωτικοποίησης τα λιμάνια τα οποία στα χέρια του ελληνικού δημοσίου,  αναμφισβήτητα με πράξεις εξορθολογισμού, με πράξεις στήριξης αναπτυξιακών προοπτικών, θα μπορούσαν να έχουν ως αποτέλεσμα την εξασφάλιση πάρα πολλών σημαντικών οικονομικών αποτελεσμάτων.

Σε ό,τι αφορά την Ολυμπιακή. Παραδίδετε όχι μόνο της πύλες της θάλασσας αλλά και του αέρα σε ξένα συμφέροντα, σε ξένα κεφάλαια. Η Ολυμπιακή βρίσκεται σε διαδικασία ρευστοποίησης όλων των περιουσιακών της στοιχείων και όλων των λειτουργιών της. Δεν υπολογίσατε, αυτό που επισημαίναμε από την αρχή, ότι η Ελλάδα είναι μέσα στους 20 πρώτους τουριστικούς προορισμούς στην υφήλιο. Ο απόδημος ελληνισμός στις 5 Ηπείρους για πάνω από 50 χρόνια χρησιμοποιεί για τις αερομεταφορές την Ολυμπιακή Αεροπορία ως εταιρία πρώτης προτίμησης. Η χώρα μας δέχεται ετησίως περίπου 16 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Τα έσοδα από τον τουρισμό ξεπερνούν τα 16 δις ετησίως. Οι μισοί Έλληνες, το 50.6% συνεχίζουν να πετούν με την Ο.Α.. Για τις μεταφορές στο εξωτερικό και η Ο.Α. έχει διπλάσιο αριθμό επιβατών, αυτοί που ονομάζονται πιστοί επιβάτες, από τους ανταγωνιστές της.

 Είναι μέσα στις τρεις ασφαλέστερες εταιρίες. Η τεχνική της βάση είναι πιστοποιημένη, για ελαφρά αλλά και βαριά συντήρηση για τους βασικότερους τύπους αεροσκαφών. Όλα αυτά δεν τα λάβατε υπόψη σας και βρήκατε την εύκολη λύση της ιδιωτικοποίησης. Επαναλαμβάνω η θέση μας αυτή έχει σχέση όχι με την προστασία κάποιων συντεχνιακών συμφερόντων, αλλά με την προστασία του συμφέροντος του ελληνικού λαού και της μεγάλης πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας.

Ακούστε την πρόβλεψή μου. Εύχομαι να μην αποδειχθεί αληθινή. Αν συνεχίσετε με αυτή την ένταση τις ιδιωτικοποιήσεις τότε φοβάμαι ότι το μέλλον μας θα έχει πολύ ξηρασία για να θυμηθώ και τον ποιητή.»