ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

04/03/2009

Ομιλία Ε.Αμμανατίδου στην Ολομέλεια για την κύρωση της σύμβασης Ο.Λ.Π. με COSCO



ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και ο Εισηγητής μας, ο Θοδωρής ο Δρίτσας και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, ο Παναγιώτης ο Λαφαζάνης, αλλά και όλοι οι συνάδελφοι οι οποίοι μίλησαν ή θα μιλήσουν για την κύρωση ΟΛΠ-COSCO ήταν αποκαλυπτικοί. Και δυστυχώς σήμερα συζητούμε για δεύτερη μέρα την εκχώρηση στο κινεζικό μονοπώλιο, που ακούει στο όνομα COSCO, του ενός από τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας μας, του Πειραιά. Αυτή είναι η εκχώρηση που γίνεται.

Και το πιο σκανδαλώδες, κύριε Υπουργέ, από την πλευρά σας είναι ο χρόνος που γίνεται η συζήτηση της κύρωσης του μνημονίου συνεργασίας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά με την off shore εταιρεία της κινεζικής δημοκρατίας, την COSCO.

Μεθαύριο, την Παρασκευή 6 Μαρτίου, είναι η μέρα που εκδικάζεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας η εξ αναβολής προσφυγή της ΟΜΥΛΕ, της Ομοσπονδίας, κατά του ΟΛΠ. Αυτή η βιασύνη από την πλευρά της Κυβέρνησης αποδεικνύει για άλλη μία φορά πως όσα ισχυρίζεται για την παραχώρηση του, στρατηγικής σημασίας, μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, του Πειραιά, όπως και του επόμενου στη σειρά λιμανιού, που είναι της Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε και μία κερδοφορία 200% περίπου, είναι ένα μεγάλο ψέμα. Αυτό λέγεται εκχώρηση και όχι παραχώρηση.

Η εκχώρηση για τα επόμενα σαράντα χρόνια της Προβλήτας ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά, η ομηρία των εργαζομένων του ΟΛΠ, που μέχρι το 2010 θα δουλεύουν για την COSCO ως υπεργολαβία, δίνει το δικαίωμα στην COSCO να λειτουργήσει ως μονοπώλιο, αφού ο ΟΛΠ δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστεί την COSCO. Και βέβαια, η τιμολογιακή πολιτική της COSCO θα είναι ανεξέλεγκτη.

Ως ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ζητήσαμε κατʼ επανάληψη να μας προσκομίσετε μετά το πέρας του διαγωνισμού αντίγραφα των τεχνικών και οικονομικών προσφορών όλων των εταιρειών που πήραν μέρος στο διαγωνισμό. Ζητήσαμε αντίγραφα του Πρακτικού της Επιτροπής του διαγωνισμού και τα συνοδευτικά έγγραφα και αντίγραφα των ενστάσεων που υποβλήθηκαν, αλλά απορρίφθηκαν.

Η Διοίκηση του ΟΛΠ αρνήθηκε τότε να δώσει τα παραστατικά αυτά, όπως επίσης και το Υπουργείο, ενώ ο διαγωνισμός είχε λήξει.

Τα παραρτήματα των δυόμισι χιλιάδων σελίδων μας τα δώσατε το βράδυ μετά την πρώτη συνεδρίαση επί της αρχής, όταν το επόμενο πρωί στις 09.00ʼ θα είχαμε την ακρόαση των φορέων.

Άρα, όποιος μας ακούει, μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

Κύριοι της Κυβέρνησης, τι απέγινε εκείνο το 5ετές πλάνο για την ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά; Τετρακόσια πενήντα εκατομμύρια (450.000.000) ευρώ στο 5ετές πρόγραμμα για τον ΟΛΠ Α.Ε. Τι άλλαξε και ανέτρεψε τα σχέδιά σας; Γιατί απαξιώσατε αυτή την επένδυση που θα έδινε την προοπτική ανάπτυξης, θα εκσυγχρόνιζε την Προβλήτα ΙΙ, θα ολοκλήρωνε την Προβλήτα Ι, θα θεμελίωνε την Προβλήτα ΙΙΙ και θα την ολοκλήρωνε; Και ο ΟΛΠ Α.Ε. θα είχε κέρδη, τα οποία τώρα τα δωρίζει στην COSCO, αφού η κινεζική εταιρεία παραλαμβάνει, εκτός των άλλων, έτοιμη πελατεία.

Κύριε Υπουργέ, το μαγαζί είναι γωνιακό, με θέα τη Μεσόγειο και όχι μόνο. Ποιος τελικά είναι αυτός που βγαίνει κερδισμένος; Ο ΟΛΠ ή η COSCO; Επιμένετε στις αναλήθειες, κύριε Υπουργέ.

Βέβαια, για να είμαι ακριβής, χθες ο κύριος Υπουργός είχε δίκιο στο κομμάτι εκείνο που ανέφερε ότι η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών ξεκίνησε με την εισαγωγή του ΟΛΠ και ΟΛΘ στο Χρηματιστήριο, όταν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ως κυβέρνηση έκανε τους Οργανισμούς των λιμανιών ανώνυμες εταιρείες. Έτσι ήταν πιο εύκολος ο δρόμος για το ξεπούλημα, κύριε Υπουργέ, των φιλέτων της χώρας και όχι μόνο σε αυτή την περίπτωση, αλλά σε δεκάδες άλλες που κάθε μέρα βγαίνουν στο φως.

Άλλωστε, οι ιδιωτικοποιήσεις και τα ΣΔΙΤ είναι στις προτεραιότητές σας, όπως και στις πολιτικές επιλογές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Δεν λαμβάνετε υπόψη, μπροστά στις επιλογές σας για την τεράστια κερδοφορία που εκχωρείτε στην κινεζική εταιρεία, τους εργαζόμενους του ΟΛΠ, τους οποίους βγάζετε με εθελουσία και με μία παράταση ενός ακόμη έτους, μέσα από την τροπολογία που καταθέσατε χθες. Σε μία κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας μας, σε μία κρίσιμη περίοδο που οι εργασιακές σχέσεις ελαστικοποιούνται, εσείς πετάτε τους εργαζόμενους στη χρήση της COSCO, που βέβαια δεν διασφαλίζει τίποτα.

Οι προκλητικές φοροαπαλλαγές με το νόμο του Μαρκεζίνη που χρησιμοποιήθηκε και από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. σε περιπτώσεις όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»,την  Αττική Οδό, την Ιόνια Οδό και αλλού, τη στιγμή που ακόμη και με έμμεσους φόρους προσπαθείτε να καλύψετε τα ελλείμματα της χώρας, βγάζει μάτι.

Σας καλούμε να πάρετε πίσω την αποικιοκρατική Σύμβαση, να σώσετε το δημόσιο χαρακτήρα των λιμανιών μας, να σώσετε τις θέσεις εργασίας των συμπολιτών μας, διασφαλίζοντας τα δικαιώματά τους και να μη βοηθήσετε την κινεζική υπερδύναμη να διεισδύσει στη Μεσόγειο, εκεί που πρέπει τα ελληνικά λιμάνια να είναι πρωτοπόρα.

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. καταψηφίζει την κύρωση της Σύμβασης, είναι δίπλα στους εργαζόμενους και θα παλέψει για να ανατρέψει τις πολιτικές σας, που είναι αντιλαϊκές και κατά του δημόσιου πλούτου. Και αυτό το βλέπουμε κάθε μέρα. Και βλέπουμε τελευταία τι κάνετε. Προσπαθείτε καταπατημένες εκτάσεις να τις νομιμοποιήσετε και να πάρετε χρήματα. Αν είναι δυνατόν!

Το μονοπώλιο της COSCO μακριά από τη χώρα μας! Δημόσιες επενδύσεις εδώ και τώρα. Το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και όλα τα υπόλοιπα λιμάνια είναι ελληνικά. Μην τα κάνετε ασιατικά, κύριε Υπουργέ!

Εμείς αυτό που θέλουμε ως Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς είναι να πάρετε πίσω όσα έχετε κάνει μέχρι τώρα, διότι αυτά θα τα βρείτε όλα μπροστά σας.

Οι εργαζόμενοι σε λίγο θα είναι έξω από τη Βουλή. Δώστε σημασία, κύριε Υπουργέ. Είναι μεγάλη η αγωνία. Μην τους στέλνετε στα σπίτια τους. Μη διαρρηγνύετε τις εργασιακές σχέσεις. Διασφαλίστε, αν μη τι άλλο, τους πολίτες της Ελλάδος και όχι την κινεζική δημοκρατία και την COSCO.

Ευχαριστώ πολύ.