ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

23/12/2009

Η απαξίωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) συνεχίζεται με ευθύνη της κυβέρνησης. Μετά θα ζητούν ευθύνες πάλι από τους εργαζόμενους

Ερώτηση Π.Λαφαζάνη προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Οικονομικών



Σχεδόν 3 μήνες από την εκλογή νέας κυβέρνησης και ο ΟΣΕ συνεχίζει να απαξιώνεται. Μετά τις παραιτήσεις των Διοικήσεων των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακόμη δεν έχουν ορισθεί νέες, δημιουργώντας εικόνα διάλυσης.  Ακόμη και οι λογαριασμοί κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ κ.α.) πληρώνονται με πρόστιμα, ενώ, από 1/10/2009 η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της ΕΔΙΣΥ παραμένει ακέφαλη μετά τη συνταξιοδότηση του Διευθυντή της.

Επιπλέον, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα δήθεν «ανασυγκρότησης» του ΟΣΕ που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση στις 12/8/2008, που οδηγούσε τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού και το οποίο μεταξύ άλλων προέβλεπε:

1.- Την ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από 1/1/2009. Ήδη η εταιρεία παρουσιάζει ελλείμματα πάνω από 500 εκατ. ?.

2.- Την κατάργηση δεκάδων δρομολογίων και την αύξηση των εισιτηρίων σε τρείς δόσεις, 30% η κάθε μία. Ήδη από 1/8/2009 τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100% ενώ πολλές πόλεις της περιφέρειας παρέλυσαν από την δραματική περικοπή των δρομολογίων.

3.- Την αποχώρηση (απόλυση) 3.000 σιδηροδρομικών βάσει του προγράμματος «μισθωτής εφεδρείας», τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων σʼαυτόν.

Επειδή το πρόσφατο κλείσιμο της ΠΑΘΕ στα Τέμπη λόγω κατολισθήσεων, αναδεικνύει πόσο σημαντικό μέσο είναι το τρένο και πόσο η ανάπτυξη του μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία.

Επειδή η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ, που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

1.    Πότε και με ποια αξιοκρατικά κριτήρια θα τοποθετηθούν οι νέες Διοικήσεις και με ποιο σχέδιο θα εργαστούν ώστε να ανακόψουν τον κατήφορο και να συμβάλλουν στην αναβάθμιση ενός  σύγχρονου δημόσιου σιδηροδρόμου στη χώρα μας;

2.    Σκοπεύει η νέα κυβέρνηση να ακυρώσει τους απαράδεκτους και αντεργατικούς σχεδιασμούς της προηγούμενης κυβέρνησης για το μέλλον του ομίλου ΟΣΕ, την προοπτική των δρομολογίων και το μέλλον των εργαζομένων στον Οργανισμό;

3.    Ειδικότερα, σκοπεύει η νέα κυβέρνηση να ακυρώσει τις περικοπές σιδηροδρομικών δρομολογίων και τις αυξήσεις έως 100% των εισιτηρίων που αποφάσισε η προηγούμενη κυβέρνηση;

4.    Προτίθενται να πάρουν μέτρα και με ποιο χρονοδιάγραμμα, για την αύξηση του μεταφορικού μεριδίου του τρένου στις χερσαίες μεταφορές;

5.    Πως μπορούν να μιλάνε για «πράσινη» ανάπτυξη αν δεν δώσουν προτεραιότητα σε ένα σύγχρονο, δημόσιο, παραγωγικό και αναβαθμισμένο ενιαίο ΟΣΕ; Σκοπεύουν να προασπίσουν τον πλήρη δημόσιο έλεγχο του ΟΣΕ και ένα νέο σύγχρονο σχέδιο ανασυγκρότησης  του ΟΣΕ με ένα νέο επενδυτικό και αναπτυξιακό πρόγραμμα;

Ο ερωτών Βουλευτής

Λαφαζάνης Παναγιώτης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ