ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

18/03/2010

Συντήρηση κι αποκατάσταση κονιορτοποιημένου οδικού δικτύου, λόγω Τεμπών

Ερώτηση Η.Διώτη προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - Οικονομικώ



Τρεις ολόκληροι μήνες πέρασαν από το κλείσιμο των Τεμπών και οι νομοί Λάρισας και Πιερίας, ομού μετά των πολιτών τους, βρίσκονται σε μια κατάσταση ομηρίας, με τους εναλλακτικούς δρόμους να έχουν κονιορτοποιηθεί, καθώς ουδέποτε είχαν σχεδιαστεί να σηκώσουν τόσο μεγάλο όγκο κίνησης και ειδικότερα την κίνηση βαρέων οχημάτων.

Τρεις μήνες μετά, οι τοπικές αρχές αλλά και οι επιχειρηματίες, το μόνο που βλέπουν είναι να αλληλομετατίθενται οι ευθύνες από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κι αντιστρόφως, ενώ οι εορτές του Πάσχα πλησιάζουν και η κοιλάδα παραμένει κλειστή.

Στην τελευταία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία Λάρισας, με τη συμμετοχή όλων των δημάρχων που οι δήμοι τους πλήττονται λόγω της σημερινής κατάστασης αλλά και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρισας, έγινε γνωστό ότι στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δόθηκε έκτακτο κονδύλι από το Υπ. Υποδομών, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης των εναλλακτικών διαδρομών, εκ των οποίων όμως έως σήμερα, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας δεν έχει πάρει σεντ, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν έτοιμοι φάκελοι από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Ν.Α. Λάρισας, για τα απαιτούμενα έργα. Κοινή διαπίστωση δε, ήταν ότι με το άνοιγμα των Τεμπών, όλες οι διαβεβαιώσεις για συντήρηση και αποκατάσταση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου (νομαρχιακοί και επαρχιακοί δρόμοι) που χρησιμοποιήθηκε για την εκτροπή της κίνησης από και προς Β. Ελλάδα, θα παραμείνουν υποσχέσεις.

Σε απάντησή της, η Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας υποστήριξε ότι τα 5,5 εκατ. ευρώ, «με βάση την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (7889/ 29.12.09), αυτά διατίθενται για: “Την εκτέλεση εργασιών αποχιονισμού και συντήρησης των δρόμων: Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος –Ελασσόνα – Άγιος Δημήτριος – Κατερίνη. Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος – Ελασσόνα – Κοζάνη – Είσοδος Εγνατία. Λάρισα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Παναγιά – Είσοδος Εγνατία”».

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ακόμη κανείς δεν έχει δεσμευθεί ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής, που επλήγησαν ανεπανόρθωτα από το κλείσιμο των Τεμπών, θα αποζημιωθούν για τη ζημιά που υπέστησαν.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

•    Έχουν ή δεν έχουν δοθεί χρήματα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη συντήρηση και αποκατάσταση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου, που χρησιμοποιήθηκε για την εκτροπή της κίνησης από και προς Β. Ελλάδα; Εάν ναι, ποιο είναι το ύψος του ποσού και πώς θα αποφασιστεί η κατανομή του;

•    Πώς έχει διαμορφωθεί το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της κοιλάδας των Τεμπών και παράδοσής της εκ νέου στην κυκλοφορία;

•    Σε τι ενέργειες θα προβούν για την αποζημίωση των επαγγελματιών;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ηρώ Διώτη



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ