ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

12/04/2010

Καθυστέρηση της καταβολής της εφάπαξ παροχής προς τους συνταξιούχους-δικαιούχους του Τ.Π.Δ.Υ.

Ερώτηση Μ.Κριτσωτάκη προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης - Οικονομικών - Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας



Τα τελευταία χρόνια αποτελεί πάγια τακτική του Ταμείου Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων η καθυστέρηση του εφάπαξ κάθε εργαζόμενου, που όμως πλήρωνε κανονικά τις εισφορές του κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής του πορείας. Ο μέσος χρόνος αναμονής είναι τουλάχιστον δύο χρόνια και μέχρι τότε κανείς δεν ενημερώνει τους δικαιούχους για το ακριβές χρηματικό  ποσό που δικαιούται, το χρόνο που θα έπρεπε να τους έχει καταβληθεί αλλά και το πότε τελικά θα το λάβουν. Η καθυστέρηση της καταβολής του εφάπαξ έχει σημαντικές επιπτώσεις στη ζωή των ασφαλισμένων αφού αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις τους.

Σε πόρισμα-παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη, στον οποίο έχουν καταφύγει αρκετοί ενδιαφερόμενοι, διαμαρτυρόμενοι για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή του εφάπαξ, υπογραμμίζεται  ότι το Ταμείο οφείλει, ακόμα κι αν δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πληρώσει εφάπαξ, να εκδώσει διοικητική πράξη-απόφαση, στην οποία:

1. Θα αναγράφεται συγκεκριμένα το χρηματικό ποσό που δικαιούται ο ασφαλισμένος ως εφάπαξ.

2. Ο χρόνος κατά τον οποίο έπρεπε το Ταμείο να καταβάλει το εφάπαξ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα νομοθετικώς.

3. Ο χρόνος κατά τον οποίο το Ταμείο δεσμεύεται ότι θα πραγματοποιήσει την πληρωμή.

4. Τα δικαιώματα αποζημίωσης που γεννώνται στον ασφαλισμένο εξ αιτίας αυτής της καθυστέρησης.

Έτσι, όπως επισημαίνει ο Συνήγορος του Πολίτη, ο πολίτης θα μπορεί έστω να κάνει έναν στοιχειώδη οικονομικό προγραμματισμό ή ακόμα και να προχωρήσει στη σύναψη δανείου, αφού με τη διοικητική πράξη έχει την απαραίτητη εγγύηση για την αποπληρωμή του.

Σύμφωνα δε με διατάξεις του Συντάγματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις των πολιτών και να αποφαίνονται στα αιτήματά τους μέσα σε προθεσμία 50 ημερών και επιπροσθέτως (Ν3242/2004) εάν κάποια υπόθεση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί λόγω αντικειμενικών δυσκολιών η αρμόδια υπηρεσία οφείλει εντός πέντε ημερών από την εκπνοή της προθεσμίας να κάνει γνωστούς στον πολίτη τους λόγους της καθυστέρησης και τα στοιχεία του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την υπόθεσή του και είναι υποχρεωμένος να του δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες.

Tα Ταμεία των εργαζομένων έχουν καταληστευτεί από λανθασμένες, άστοχες ακόμα και παράτυπες επιλογές στη διαχείριση των αποθεμάτων και της περιουσίας τους από το κράτος.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

•    Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να καταβληθούν άμεσα οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της εφάπαξ παροχής προς τους συνταξιούχους;

•    Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε να αντιμετωπιστεί η κακή οικονομική κατάσταση του ταμείου ,η οποία μάλιστα δεδομένης και της αυξητικής τάσης αποχώρησης των ασφαλισμένων, θα επιδεινωθεί;

Ο ερωτών βουλευτής

Κριτσωτάκης Μιχάλης



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ