ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

02/06/2010

Εισήγηση και δευτερολογία της Ε.Αμμμαντίδου στα άρθρα και τροπολογίες του σ/ν για την «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιριών και άλλες διατάξεις».



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΛΔ΄
Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας:

 «Απλοποίηση διαδικασιών σύστασης προσωπικών και κεφαλαιουχικών εταιριών και άλλες διατάξεις».

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Καλείται η ειδική αγορήτρια του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. κ. Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου να λάβει το λόγο. Ορίστε, κυρία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, έχετε το λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (ΛΙΤΣΑ) ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Χθες κάναμε την κριτική μας στο σχέδιο νόμου. Κάναμε κριτική για την οικονομική κρίση. Αναφερθήκαμε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες βάλλονται από την κρίση και βεβαίως, δεν στηρίζονται.

Έχουμε ένα σχέδιο νόμου, με το οποίο θεωρείτε ότι ιδρύονται με πολύ μεγάλη ευκολία σε μία ημέρα εταιρείες Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε. και Ε.Π.Ε.. Και βάλατε –και είναι θετικό αυτό- και τα φυσικά πρόσωπα που μπορούν να ιδρύουν ατομικές επιχειρήσεις σε μία ημέρα.

Τις ενστάσεις μας εμείς τις έχουμε πει. Ενώ μεν φαίνεται θετικό και απαλλάσσει ένα μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας, δυστυχώς, υπάρχουν προβλήματα που δεν θεωρούμε ότι μπορούν να ξεπεραστούν τόσο εύκολα, όσο εσείς τα λέτε. Βέβαια, τα παραπέμπετε αυτά σε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, χωρίς να τα έχουμε ως άρθρα του νόμου για να μπορούμε και εμείς να πούμε την άποψή μας, αν όντως τελικά όλα αυτά τα προβλήματα που παραπέμπονται σε ΚΥΑ για να λυθούν, ότι θα λυθούν και σε μία μέρα θα μπορεί να ιδρύεται μία εταιρεία.

Δυστυχώς, με την οικονομική κατάσταση οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν πρόκειται να ιδρύονται. Θα έρχονται –γιατί δίνεται η δυνατότητα- ξένοι επενδυτές, όπως δίνεται και η δυνατότητα στις συνεταιριστικές οργανώσεις σε μία ημέρα να συστήνουν εταιρείες.

Θέλω να αναφερθώ λίγο στις συνεταιριστικές οργανώσεις, οι οποίες εδώ και μία εικοσαετία τουλάχιστον, αυτές που υπάρχουν, είναι χρόνιοι ασθενείς ενός άρρωστου συστήματος. Και φαίνονται αυτά. Και συνεχώς έχουμε συνεταιρισμούς και συνεταιριστικές οργανώσεις, καταχρεωμένους με διάφορες «λαμογιές» -να το πω- διότι κάποιοι συγκεκριμένοι -και όχι συλλήβδην όλοι οι αγρότες, βεβαίως- τους έκαναν παραμάγαζα. Εμείς ζητούμε να στηριχθούν οι συνεταιρισμοί, αλλά όχι με κομματικές επιλογές, να αφεθούν μόνοι τους οι παραγωγοί, να στηριχθούν οι συλλογικές δραστηριότητες και οι παραγωγικοί, βεβαίως, κλάδοι, οι οποίοι, όμως, συνεχώς μειώνονται και μειώνονται από τις συγκεκριμένες πολιτικές και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Νέας Δημοκρατίας.

Περνώντας στα άρθρα του νόμου, το άρθρο 2 φαίνεται θετικό. Πώς θα ξεπεραστούν τα προβλήματα των Κ.Ε.Π., τα οποία –προείπα- παραπέμπονται σε ΚΥΑ; Τα φυσικά έγγραφα πώς θα μεταβιβάζονται από τις Δ.Ο.Υ. στα Κ.Ε.Π.; Ψηφίζουμε «παρόν».

Όσον αφορά το άρθρο 3 και το γραμμάτιο του ενιαίου κόστους σύστασης εταιρείας. Το είχα πει και στην Επιτροπή. Tα χρήματα που θα διαχειρίζονται οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. θα είναι μετρητά, γιατί εδώ μέσα δεν έχετε βάλει ένα σαφή ορισμό για τραπεζική επιταγή. Κι όταν γνωρίζουμε το τι γίνεται στις τράπεζες που έχουν ασφάλεια, στα Κ.Ε.Π. υπάρχει σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας των εργαζομένων και όσων θα βρίσκονται εκείνη την ώρα στα Κ.Ε.Π. σε πιθανές ληστείες, γιατί θα διαχειρίζονται μεγάλα ποσά. Θέλω απάντηση σʼ αυτό.

Το άρθρο 4 μιλάει και για τα Α.Φ.Μ.. Και εδώ θέλω πάλι να σας θυμίσω ότι στις Δ.Ο.Υ. τα μητρώα δεν έχουν εργαζόμενους. Τα κενά που υπάρχουν στις δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες της χώρας ξεπερνούν τις έξι χιλιάδες. Άρα, θα πρέπει οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π., αφού στα πιστοποιημένα ΚΕΠ μετακυλύετε το βάρος της ίδρυσης Εταιρείας Μιας Στάσης, να έχουν μία ελεγχόμενη πρόσβαση στο υποσύστημα μητρώου του ΤΑΧΙS.

Και βεβαίως, χθες απαντήσατε, γιατί έχει αφαιρεθεί η αυτοψία που θα γίνεται πριν από την ίδρυση μίας εταιρείας και υπάρχουν τα ενδεχόμενα –που τα ανέφερα κι εχθές, να μη τα αναφέρω ξανά- να μην διασφαλίζεται ότι αυτές οι εταιρείες δεν θα είναι εταιρείες-«μαϊμού». Μας είπατε ότι θα γίνεται ένας δειγματοληπτικός έλεγχος.

Νομίζω, κυρία Υπουργέ, ότι θα πρέπει να βάλετε πιο συγκεκριμένες ρυθμίσεις, ώστε να αποφεύγονται οι ιδρύσεις εταιρειών-«μαϊμού» με εικονικές έδρες, οι οποίες θα επιβαρύνουν κι άλλο την οικονομία της χώρας. Διότι αν αυτές προχωρήσουν -αφού έχουν βγάλει βιβλία- σε αγορές και αφήσουν τις «τόγκες τους» που λέει ο ελληνικός λαός στους προμηθευτές και εξαφανιστούν, υπάρχει ακόμη ένα μεγαλύτερο θέμα για τους επιχειρηματίες που πιθανών να συναλλαχθούν μαζί τους.

Στο άρθρο 10 είναι οι εταιρείες που διέπονται από ειδική νομοθεσία. Σε καμία περίπτωση, βεβαίως, αυτές δεν είναι εταιρείες που θα πάνε σε Μία Στάση. Τουλάχιστον δύο στάσεις απαιτούνται για τις εταιρείες υγειονομικού ενδιαφέροντος, γιʼ αυτές που πρέπει να πάρουν έγκριση μηχανημάτων από το Υπουργείο. Και θα έπρεπε να υπάρχουν και εδώ συγκεκριμένες ρυθμίσεις, ώστε το γραφειοκρατικό –αλλά όχι στο κομμάτι εκείνο που λέει «αφήνουμε ανεξέλεγκτα να ιδρύονται εταιρείες»- να βοηθηθεί και εδώ. Η γραφειοκρατία δεν έχει βοηθηθεί. Βεβαίως, θα πρέπει να υπάρχει ένα μεσοστάθμισμα, γιατί όλα τα πράγματα δεν μπορούν να γίνουν σε μία ημέρα. Άρα, θα ιδρυθεί μία εταιρεία και μετά μπορεί να βρει μεγάλο πρόβλημα στην έγκριση των μηχανημάτων ή στο υγειονομικού ενδιαφέροντος. Τότε δεν υπάρχει λόγος να ιδρυθεί αυτή η εταιρεία.

Στο άρθρο 13 και η θέση η δική μας ήταν ότι θα πρέπει να υπάρχει το Γενικό Εμπορικό Μητρώο που θα διασφαλίζει τους πολίτες, τους επαγγελματίες από ανθρώπους που θα ιδρύουν εταιρείες και θα έχουν τιμολόγια που θα τα διαχειρίζονται χωρίς να είναι εγγεγραμμένοι κάπου. Σίγουρα είναι πολύ θετικό. Κι έτσι τα Επιμελητήρια έχουν μία υποδομή, διαχειρίζονταν το Γ.Ε.Μ.Η.. Και τώρα εσείς, ενώ υπάρχουν -και μας το είπαν και στην Επιτροπή οι άνθρωποι από τα επιμελητήρια- τα επιμελητήρια και ότι θα μπορούσαν να έχουν σηκώσει το βάρος της απλοποίησης της διαδικασίας ίδρυσης εταιρειών, εσείς επιλέξατε τα πιστοποιημένα Κ.Ε.Π..

Μετά την τροπολογία που έχετε καταθέσει, για την παράταση εκλογών στα επιμελητήρια, ίσως υπάρχει και η απάντηση στο γιατί δεν βάζετε τα επιμελητήρια να διαχειριστούν την απλοποίηση ίδρυσης εταιριών. Διότι, αν θα πάμε σε πιθανές συγχωνεύσεις –θα τα πούμε και μετά, όταν θα μιλήσω για τις τροπολογίες- τότε σίγουρα θα υπάρξουν μεγάλες ανατροπές στα επιμελητήρια και δεν θα μπορούν μέσα σʼ όλο αυτό, να διαχειριστούν και την απλοποίηση ίδρυσης εταιριών. Αλλά θέλουμε σʼ αυτά τα ερωτήματα απαντήσεις.

Άρθρο 14. Εναρμόνιση θεμάτων ατμολεβήτων με την Οδηγία 97/23, «Εξοπλισμοί υπό πίεση». Εδώ υπάρχει ένα πολύ σοβαρό θέμα. Στην παράγραφο 3 με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας καθορίζονται η κατάταξη των ατμολεβήτων σε κατηγορίες, οι απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν οι χώροι εγκατάστασης των ατμολεβήτων, οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν για την εγκατάσταση τους, καθώς και ο τρόπος, οι διαδικασίες και τα όργανα επίβλεψης της λειτουργίας και της συντήρησής του. Αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό. Βεβαίως και οι κυρώσεις πάνε μέσα σʼ αυτή την ΚΥΑ. Θα πρέπει να υπάρχουν ως άρθρο του νόμου, να είναι νόμος και όχι απόφαση Υπουργική, διότι μιλάμε για την ασφάλεια των εργαζομένων και την ασφάλεια των εγκαταστάσεων.

Κυρία Υπουργέ, πηγαίνοντας στο σχέδιο νόμου που καταθέσατε επί του Κρατικού Προϋπολογισμού, λέει: «Την ετήσια απώλεια εσόδων –μιλάμε για το σύνολο του νομοσχεδίου- ύψους 2.600.000 ευρώ, από την κατάργηση της δημοσίευσης των πράξεων σύστασης των ΑΕ και ΕΠΕ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Ενδεχόμενη αύξηση εσόδων, από την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες της υφιστάμενης για τους ατμολέβητες νομοθεσίας, το ύψος της οποία εξαρτάται από την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ και από πραγματικά γεγονότα, συχνότητα και βαρύτητα παράβασης».

Πώς μπορούμε εμείς τώρα να ψηφίσουμε το σχέδιο νόμου, όταν εσείς βάζετε μέσα από μία ΚΥΑ, ποιές θα είναι οι προδιαγραφές, ποιές θα είναι οι απαιτήσεις, ποιές θα είναι οι κυρώσεις για να μπορέσετε να ισοσταθμίσετε την απώλεια εσόδων με την αύξηση των εσόδων; Θα πρέπει κυρία Υπουργέ, να μας απαντήσετε και εδώ.

Περνώντας στο άρθρο 15, που δεν το συζητούμε, το καταψηφίζουμε. Δεν το έχετε αποσύρει, δεν μας έχετε δώσει απαντήσεις, δεν έχετε κάνει καμία τροποποίηση, μιλάμε για τροποποίηση διατάξεων του ν.3526/2007 και μιλάμε για το bake off. Εδώ, υπάρχει ένας αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των φούρνων που παράγουν φρέσκο ψωμί και των καταστημάτων, των πολυκαταστημάτων που πουλάνε κατεψυγμένο ψωμί, το οποίο το ψήνουν και είναι από κατεψυγμένη ή προψημένη ζύμη. Μειώνετε το χώρο -γιʼ αυτό υπάρχει και ο αθέμιτος ανταγωνισμός και δεν είναι μόνο οι τιμές- στα μεγάλα σούπερ μάρκετ που θα πουλάνε το ψωμί που θα ψήνουν, ενώ για τους φούρνους δεν υπάρχει η ίδια αντιμετώπιση και μειώνετε και το χώρο έψησης και μειώνετε και το χώρο πώλησης.

Δεν βάζετε αυτό που σας λέω –από την Επιτροπή, το στήριξαν και άλλοι συνάδελφοι- υποχρεωτική αναγραφή ημερομηνίας παραγωγής της κατεψυγμένης και προψημένης ζύμης, με μεγάλα γράμματα στις συσκευασίες. Και αφού βεβαίως δεν αναγράφεται ότι είναι από κατεψυγμένη ζύμη, δεν αναγράφεται ούτε η χώρα παραγωγής της ζύμης ούτε η χώρα προέλευσης, γιατί μπορεί να είναι άλλη από τη χώρα παραγωγής, άρα δεν διασφαλίζεται ο τελικός καταναλωτής.

Και περνάω στο άρθρο 16, που μιλάτε για μια Οδηγία -βεβαίως δεν μιλάει για τρόφιμα- για τους καταναλωτές και εγγυήσεις καταναλωτικών αγαθών, τη στιγμή που οι έλεγχοι στην αγορά είναι ελάχιστοι.

Άρα, κυρία Υπουργέ εδώ το ένα μπορεί να συμπληρώσει το άλλο. Δεν το έχετε κάνει, δεν μπορούμε να το στηρίξουμε, αλλά θα στηρίξουμε το άρθρο 17 γιατί θεωρούμε ότι παρόλα τα τρωτά του σημεία, μπορεί να βοηθήσει για την καταγγελία εμπορικής μίσθωσης από μισθωτή σʼ αυτές τις δύσκολες στιγμές που ζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το θέμα είναι, να διασφαλίσετε όμως και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και όχι μόνο τους μεγάλους, που ούτως ή άλλως δεν έχουν τέτοια προβλήματα.

Στο άρθρο 18, που μιλάει για το Γενικό Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής του Υπουργείου, που θα είναι Πρόεδρος, ψηφίζουμε παρών.

Στο άρθρο 19, που μπαίνει στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας όπου μετέχουν ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου, του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, ψηφίζουμε παρών.

Και δίνουμε θετική βεβαίως ψήφο, στην παράταση για το ΤΕΜΠΜΕ, στο άρθρο 20.

Περνώντας στις τροπολογίες. Φέρατε μία τροπολογία για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, ότι δεν θα αυξηθούν τα δίδακτρα από πέρυσι, για φέτος. Βάζετε όμως, ότι «τυχόν κόμιστρα μεταφοράς των μαθητών μπορεί να αυξηθούν μέχρι 40 ευρώ. Γιατί μετακυλύετε το κόστος αύξησης των τιμών των καυσίμων στους γονείς, οι οποίοι αποτελούν δύο κατηγορίες; Είναι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα και επιλέγουν συνειδητά τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και είναι και οι άλλοι που μέσα σʼ αυτήν την οικονομική κρίση, δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, γιατί εργάζονται και οι δύο γονείς και λόγω του χρόνου που καταναλώνουν και ανάλογα πού μένει ο καθένας και πόσο μακριά είναι και σε ποια ηλικία είναι τα παιδιά τους, επιλέγουν την ιδιωτική εκπαίδευση γιατί δεν υπάρχουν και οι κοινωνικές δομές. Και σʼ αυτούς τους ανθρώπους, ενώ τους έχετε φορολογήσει με όλα αυτά τα αντιλαϊκά μέτρα, έχουν αυξηθεί τα καύσιμα, ο ΦΠΑ, τους έχετε μειώσει τους μισθούς και τις συντάξεις, πάτε και βάζετε την αύξηση των 40 ευρώ. Εμείς δεν μπορούμε να συνηγορήσουμε σε κάτι τέτοιο.

Για τις εκλογές των επιμελητηρίων, ήδη το έθιξα. Υπάρχουν πάρα πολλά ερωτηματικά, γιατί τις μετακινείτε μετά τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ. Τι θα κάνετε, τι συγχωνεύσεις θα κάνετε; Το είχατε κάνει και στο Επιμελητήριο το Βιομηχανικό με το Εμπορικό –όχι εσείς- όπου βάλατε τον έμπορο που έχει ένα μικρό μαγαζάκι μαζί με το βιομήχανο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Λεβέντης): Σας παρακαλώ τελειώνετε, κυρία συνάδελφε.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Και εδώ θα πάμε σε επίπεδο περιφερειών. Θα μας απαντήσετε, κυρία Υπουργέ;

Έρχομαι στην τελευταία τροπολογία, για τα φάρμακα. Είμαστε υπέρ της μείωσης των τιμών των φαρμάκων και μετά από επτά μήνες λειτουργείτε, κυρία Υπουργέ, ως Κυβέρνηση αποσπασματικά. Φέρατε μία τροπολογία ανάγκης και αδιεξόδου, για να αμυνθείτε στην προσφυγή που έκαναν οι φαρμακευτικές εταιρίες στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Έτσι δεν αντιμετωπίζονται οι παράμετροι της τιμολόγησης των φαρμάκων.

Ουσία είναι, οι όροι πιστοποίησης και ο ακριβής τρόπος λειτουργίας του νέου συστήματος να έρχεται στη Βουλή και όχι να παραπέμπεται σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα καθορίζει την τιμολόγηση των φαρμάκων. Εμείς δεν μπορούμε να στηρίξουμε τέτοια τροπολογία.

Θα καταψηφίσουμε το νομοσχέδιο, θα ψηφίσουμε εκείνες τις διατάξεις που θεωρούμε ότι είναι σε θετική κατεύθυνση, αλλά δεν μπορείτε να τα απλοποιείτε όλα, όπως λέτε ότι απλοποιείτε σε μια μέρα την ίδρυση εταιριών -και αν θα γίνεται με τα προβλήματα που υπάρχουν- και δεν μπορείτε να φέρνετε τέτοιες τροπολογίες και να ζητάτε να τις στηρίξουμε.

Ευχαριστώ πολύ.

ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Η Ειδική Αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, κα Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, έχει το λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Τα είπαμε και σήμερα, τα είπαμε και χθες για την οικονομική κρίση, για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που κλείνουν, για ένα σχέδιο νόμου, το οποίο σε μία στάση λέτε θα δίνει τη δυνατότητα να ιδρύονται επιχειρήσεις. Εμείς είπαμε για ποιους λόγους δεν θα το στηρίξουμε. Μακάρι να διαψευστούμε εμείς και να μπορέσετε σε μία μέρα να βοηθήσετε τους συμπολίτες μας να ιδρύσουν εταιρείες. Το είχα πει αυτό αν θυμάμαι καλά στην ημερίδα της ΕΣΕΕ, κυρία Υπουργέ, που ήμασταν μαζί, ίσως θα έπρεπε να δείτε και ένα σχέδιο νόμου για τη «διάλυση» σε μία μέρα μιας επιχείρησης, διότι από εδώ και πέρα θα έχουμε και άλλα κλεισίματα επιχειρήσεων. Ήδη, το τελευταίο διάστημα, τα λουκέτα περισσεύουν, με μία ταχύτητα φωτός.

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου παραπέμπει πολλές διατάξεις σε Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. Το θίξαμε και είπαμε ότι για κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις οι ΚΥΑ δεν βοηθούν, αλλά θέλουμε να είναι άρθρα του νόμου, για να γνωρίζουμε τελικά τι είναι αυτό που πάμε να ψηφίσουμε ως Κόμματα και ως Κοινοβούλιο.

Όσον αφορά τώρα τα ΚΕΠ και τα Επιμελητήρια, τα πιστοποιημένα ΚΕΠ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να έχουν ελεγχόμενη πρόσβαση στο TAXIS, για να μπορέσει να γίνει, ίσως, σε μία μέρα η ίδρυση μιας εταιρείας, πάντα υπό την αίρεση, ότι από τη στιγμή που οι αυτοψίες της εφορίας θα είναι δειγματοληπτικές μετά την ίδρυση μιας επιχείρησης, να έχουμε πάρα πολλές περιπτώσεις που να έχουμε επιχειρήσεις «μαϊμού» με εικονικές έδρες.

Όσον αφορά τώρα τα Επιμελητήρια, όπως συνδέθηκε –γιατί συνδέεται- η τροπολογία με το ότι δε δίνουμε στα Επιμελητήρια την ίδρυση και απλοποίηση των εταιρειών, από τη στιγμή που διαχειρίζονται το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, για ποιο λόγο παραπέμπεται τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές στα Επιμελητήρια; Αυτό μας βάζει στις υποψίες και δεν πήραμε καμία απάντηση, κυρία Υπουργέ. Σήμερα μιλήσατε εκτενέστατα για το φάρμακο και καλώς κάνατε, γιατί είναι ένα θέμα σοβαρό. Δώσατε εσείς, βεβαίως, τις δικές σας απαντήσεις, αλλά δεν είπατε τίποτα για διατάξεις του νόμου που θέσαμε όταν μιλήσαμε.

Και ένα τελευταίο που αφορά το bake off. Δεν πήραμε καμία, μα καμία απάντηση. Έπρεπε, κυρία Υπουργέ, να μας είχατε πει κάτι. Τουλάχιστον στην Επιτροπή δώσατε κάποιες απαντήσεις από την μεριά σας, σήμερα δεν ειπώθηκε τίποτα. Δηλαδή, θα αφήσουμε το κατεψυγμένο ψωμί ή την κατεψυγμένη και προψημένη ζύμη να κυκλοφορεί ως φρέσκια μέσα από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, χωρίς καμία υποχρέωση από τα πολυκαταστήματα, του τι ακριβώς είναι αυτό που πωλούν στους τελικούς καταναλωτές. Θα πρέπει να διασφαλίσετε τους τελικούς καταναλωτές, που το λέτε και στο άρθρο 16 σε άλλες περιπτώσεις. Θα θέλαμε απαντήσεις και γι αυτό.

Φυσικά, στο σύνολο του νομοσχεδίου θα ψηφίσουμε εμείς κάποια άρθρα και σε κάποια άλλα παρών. Στηρίζουμε την τροποποίηση που κάνατε για τα μισθωτήρια, των όρων και αποτελεσμάτων καταγγελίας εμπορικής μίσθωσης από μισθωτή και την παράταση του ΤΕΜΠΜΕ για μέχρι 31/7/2010. Βεβαίως, εδώ να πω ότι δυστυχώς, το ΤΕΜΠΜΕ δεν βοήθησε όσο θα έπρεπε τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Και ειδικά το πρώτο του κομμάτι, που είχε γίνει από την προηγούμενη ακόμη Κυβέρνηση, δόθηκε σε ανθρώπους που δεν το είχαν ανάγκη δυστυχώς και έτσι, έχουμε τα κλεισίματα των επιχειρήσεων.

Ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ