ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

29/07/2010

Ομιλία της Λίτσας Αμμανατίδου βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση επι των άρθρων και των τροπολογιών του σ/ν Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΘΕΡΟΥΣ 2010
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Ι΄

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2010

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών:

«Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Παρακαλώ τη Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, την κυρία Ευαγγελία Αμμανατίδου- Πασχαλίδου, να λάβει το λόγο.

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.  Ο τίτλος του νομοσχεδίου αναφέρει μέσα και τη λέξη «ευθύνη». Ευθύνη έχει η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία καταργεί τον ΟΜΕΔ, καταργεί τη διαιτησία. Επιχειρείται μία εσκεμμένη κατάργηση σε ένα θεσμό, ο οποίος είχε ψηφιστεί το 1989 ομόφωνα, από όλα τα κόμματα της Ελληνικής Βουλής και αποτελεί έναν εξισορροπητικό μηχανισμό σε ένα σύστημα, όπου η εργασία και ο κόσμος της εργασίας είναι σε πίεση από την πλευρά του συστήματος και της εργοδοσίας, αλλά και για ένα λόγο παραπάνω, εξαιτίας της περιόδου που διανύουμε, μια περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης και του Μνημονίου. Είναι άλλη μία απόδειξη της κατεύθυνσης και της κυβερνητικής σας πολιτικής, που είναι αντιλαϊκή, ενάντια στην εργασία και τον εργαζόμενο.

Το Σύνταγμα, κύριε Υφυπουργέ, αναφέρεται ρητά στο άρθρο 22 στην προστασία της εργασίας.

Εσείς, ως Κυβέρνηση, και ειδικά ο Υπουργός Εργασίας, που είναι έγκριτος κατά τα άλλα συνταγματολόγος, έχετε φέρει τα πάνω κάτω όλο το τελευταίο διάστημα.

Επίσης, καταστρατηγείται η με αριθμό 98 Διεθνής Σύμβαση Εργασίας.

Θα συνεχίσετε σε αυτήν την κατεύθυνση;

Ενώ καταργείτε τον ΟΜΕΔ, μας φέρνετε άλλες νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες μιλούν για διαμεσολάβηση. Και αναφέρομαι στη χθεσινή συζήτηση-ενημέρωση που έγινε από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, που έφερε μία Οδηγία η οποία μιλούσε για τη διαμεσολάβηση, όχι βέβαια σχετικά με την εργασία, αλλά σε αστικές και επαγγελματικές υποθέσεις. Γιατί τα φέρνετε όλα αυτά, αφού μάλλον αύριο θα τα καταργήσετε; Δεν έχει κανένα, μα κανένα νόημα.

Περνώ τώρα στην τροπολογία που αναφέρεται και στους πρώην εργαζόμενους της Ολυμπιακής Αεροπορίας και στην παράγραφο 4.

Κατ’ αρχήν, να αναφέρω ότι έχετε ξεπουλήσει την Ολυμπιακή Αεροπορία, και η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ. Και το λέω αυτό, διότι η Ολυμπιακή Αεροπορία ξέφτισε έτσι και ήταν καταχρεωμένη με την ευθύνη και των δύο Κυβερνήσεων. Υπάρχουν, όμως, εργαζόμενοι, οι πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι οποίοι εμπαίζονται από τότε που έγινε ο ν.3717/2008. Είναι μόνιμο και εποχικό προσωπικό, που θεωρούσαν ότι μέσα από τον ν.3717/2008 θα είχαν μία καλύτερη τύχη. Δεν ήταν ευθύνη τους που πουλήθηκε η Ολυμπιακή Αεροπορία.

Δεν ήθελαν να πουληθεί ο εθνικός αερομεταφορέας, για τον οποίον όλοι είπαν –όλοι, εννοώ, τα δύο μεγάλα κόμματα– ότι, επειδή υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός, μονοπωλιακές καταστάσεις, θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, για να εξυγιανθεί κιόλας.

Ποια ιδιωτικοποίηση; Εδώ μιλάμε για ένα μονοπώλιο «AEGEAN»–«OLYMPIC AIR» και κανείς, μα κανείς δεν μιλά.

Μετά, το πιο πιθανό είναι ότι θα έρθει η γερμανική εταιρεία να την πάρει και δεν θα υπάρχει κανενός είδους ελληνική παρέμβαση στις δικές μας μεταφορές και όπως είπε χθες ο εισηγητής μας, με την KLM θα πετά ο κ. Μουσουρούλης από την Αθήνα προς την Χίο.

Βεβαίως, εδώ ήταν και οι συμβασιούχοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Αυτοί δεν αναφέρονται πουθενά μέσα.

Μέσα από αυτήν την τροπολογία θα ξοφλήσετε τα χρήματα που χρωστάτε στους εργαζόμενους της πρώην Ολυμπιακής με ομόλογα δεκαπέντε ή είκοσι ετών, δεν ξέρω πότε και μάλλον άτοκα αφού δεν αναφέρετε τίποτα.

Δεν ξέρω ποιους κοροϊδεύετε.

Υπάρχει, όμως, εδώ αναφορά ότι στις 25/8/2010 θα φέρετε το σχέδιο νόμου για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Το άρθρο 27 αυτού του νομοσχεδίου που θα φέρετε, αναφέρεται στο ν.3717/2008. Ο συνταγματολόγος κ. Λεβέντης, που έχει συμβάλει στη διαμόρφωση του ν.3717, αναφέρει σε μία γνωμοδότησή του για την αντισυνταγματικότητα αυτής της τροπολογίας και του άρθρου 27 που πάτε να φέρετε.

Οι πιλότοι και οι μηχανικοί έχουν ασκήσει τα δικαιώματά τους για μεταφορά μέσα από τον ν.3717/2008 και έτσι έχει παραχθεί δίκαιο για αυτούς. Μέσα από την τροπολογία που έχετε καταθέσει, αναιρείτε και παραβιάζετε τα εμπράγματα δικαιώματά τους.

Άρα, αυτό που κάνετε είναι να τους οδηγήσετε στα ελληνικά -και όχι μόνο- δικαστήρια και ο διασυρμός της Κυβέρνησης, αλλά κατ’ επέκταση και της χώρας για άλλη μια φορά, αφού θα προσφύγουν, όπως είναι το δικαίωμά τους, και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, τελικά θα αποτελεί ένα ακόμα θέμα στο οποίο θα διασυρθούμε, γιατί δεν θα μπορούν να ισχύσουν οι νομοθετικές διατάξεις που εσείς φέρνετε εδώ προς ψήφιση, θα εκπέσουν.

Οι πρώην εργαζόμενοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας, πιλότοι και μηχανικοί, με υψηλή εξειδίκευση, είναι απαραίτητοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και θα το τεκμηριώσω. Αυτό που προσπαθεί να κάνει η Κυβέρνησή σας –το έκανε, βεβαίως, και η προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το ν.3717/2008 που ξεπούλησε τον εθνικό αερομεταφορέα– είναι να πείσει και τους πολίτες αυτής της χώρας, αλλά και τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ότι δεν υπάρχει κανένα αντικείμενο στην ΥΠΑ για τόσο εξειδικευμένο προσωπικό με υψηλές αποδοχές. Και είναι, εκ των πραγμάτων, υψηλότερες αφού υπάρχει μία πολύ συγκεκριμένη εξειδίκευση.

Κύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ, το ΠΑΣΟΚ το 2003 νομοθέτησε με το ν.3185 το άρθρο 22 με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων ΥΠΑ και εναέριων μεταφορών, Επιθεωρητές Προτύπων Ασφαλείας». Τι λέει ο δικός σας νόμος, ο ν.3185/2003 στο άρθρο 22; Λέει ότι «οι Επιθεωρητές Προτύπων Ασφαλείας πτήσεων είναι πλήρους απασχόλησης και πρέπει να έχουν τα ακόλουθα προσόντα: 9.000 ώρες πτήσεων συνολικά με αεροπλάνα μεταφοράς επιβατών πολιτικής αεροπορίας, εκ των οποίων 5.000 ώρες Κυβερνήτης-Κ1. Οι ώρες θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί σε αερομεταφορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης» κ.λπ.

Άρα, μιλάμε για πολύ εξειδικευμένο προσωπικό. Συνεπώς, όσα εσείς ισχυρίζεστε δεν έχουν καμία νομιμοποίηση.

Εάν τώρα περάσω στις ευρωπαϊκές, αλλά και τις διεθνείς απαιτήσεις, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, θα έπρεπε η Ελλάδα, μαζί με την Τσεχία, να έχει συμμορφωθεί με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία για ελέγχους σε πολιτικά αεροσκάφη. Η καταληκτική ημερομηνία ήταν το Μάρτιο του 2010 συν δύο μήνες. Γιατί δεν την έχουμε εντάξει, αφού το έχουμε κάνει με όλες τις άλλες Κοινοτικές Οδηγίες; Τις έχουμε φέρει, τις έχουμε περάσει, μας πειράζουν, δεν μας πειράζουν, αλλά αυτήν γιατί δεν την φέραμε; Θέλω απαντήσεις πάνω σ’ αυτά, κύριε Υπουργέ και κύριε Υφυπουργέ.

Με τέτοιους τρόπους δεν μπορείτε να εμπαίζετε τους υπαλλήλους.

Πρέπει να πάρετε πίσω την ιστορία και του ΟΜΕΔ και των εργαζομένων της πρώην Ολυμπιακής και να μην κοροϊδεύετε τον κόσμο της εργασίας, διότι αυτό θα γυρίσει μπούμερανγκ και μάλιστα όχι μόνο σε εσάς, αλλά προς όλη την κοινωνία. Αν αυτό θέλετε, συνεχίστε με αυτόν τον τρόπο.

Ευχαριστώ.

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ