ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/01/2011

Εισήγηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ε.Αμμανατίδου, επί της αρχής στο νσ πιστοποίηση των μηχανοδηγών και άλλες διατάξεις



ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΞΓ΄
Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μόνη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Πιστοποίηση των μηχανοδηγών και άλλες διατάξεις».

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κυρία και κύριοι συνάδελφοι, δεν έχει περάσει πολύς καιρός που η Κυβέρνηση έφερε ένα σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση και εξυγίανση του ΟΣΕ, δηλαδή, με δύο λόγια, για το ξεπούλημά του. Αυτή τη στιγμή είναι νόμος του κράτους και έχει ξεκινήσει η διαδικασία των μετατάξεων των εργαζομένων.

Η αιτιολογία του νόμου που προανέφερα, ήταν η κατάσταση, λέει, του ΟΣΕ, η υπερχρέωσή του και η αδυναμία του ως ανταγωνιστικού μέσου μαζικής μεταφοράς. Ήταν ένας νόμος που στηρίχθηκε από τα κόμματα εξουσίας και το ΛΑΟΣ, για να διαλυθεί ο δημόσιος φορέας που λέγεται Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ένας Οργανισμός που κατασυκοφαντήθηκε απʼ όσους είχαν συμφέρον ή εξυπηρετούσαν συμφέροντα ημέτερων, δηλαδή από την Κυβέρνηση, την Αξιωματική Αντιπολίτευση, το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και άλλους και αυτή τη στιγμή είμαστε σε μία κατάσταση, που δεν υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας.

Στις 20 Ιανουαρίου κάναμε μία ερώτηση μαζί με το συνάδελφο, τον κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη. Αναφέραμε τα εξής: «Η Κυβέρνηση, μετά την ψήφιση του ν.3891/2010 που αφορά τον ΟΣΕ, προχώρησε ήδη στη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων και στην ανακοίνωση της συρρίκνωσης κατά 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Σ αυτό συμπεριέλαβε και το τμήμα Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, στο οποίο μάλιστα έγιναν πρόσφατα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ». Μία από τις ερωτήσεις που υποβάλαμε ήταν η εξής: «Είναι σε γνώση της Κυβέρνησης ότι παραβιάζει τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό; Είναι συγχρηματοδοτούμενα έργα στο υπό κατάργηση σιδηροδρομικό δίκτυο Κορίνθου-Τριπόλεως-Καλαμάτας, τα οποία έγιναν από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους και αυτό θα επισύρει μια σειρά από πρόστιμα σε βάρος της χώρας».

Μέσα σε αυτήν την ερώτηση υπάρχουν αρκετά στοιχεία. Εσείς θεωρείτε ότι «αυτά τα δρομολόγια είναι ζημιογόνα». Όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, όμως, περιλαμβάνουν και διατηρούν αυτές τις γραμμές που λέγονται «περιφερειακές» ή «επαρχιακές». Στο πλαίσιο, μάλιστα, μιας υγιούς, ισορροπημένης και κυρίως κοινωνικά προσανατολισμένης πολιτικής μεταφορών, οι σιδηροδρομικές εταιρείες λειτουργούν επιχορηγούμενες από το δημόσιο. Η κρατική αυτή επιχορήγηση αφορά και τα «περιφερειακά δρομολόγια». Οι «κρατικοί γερμανικοί σιδηρόδρομοι» επιδοτούνται με περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, για να εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια. Οι «100% κρατικοί αυστριακοί σιδηρόδρομοι» επιδοτούνται με πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από τη δική τους κυβέρνηση για περιφερειακά δρομολόγια Οι «σιδηρόδρομοι της Δανίας», από όπου κατάγεται ο κ. Τόμσεν της ΤΡΟΙΚΑΣ, επιδοτούνται σε 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως με δίκτυο σε μέγεθος αντίστοιχο του ΟΣΕ.

Αυτά τα ανέφερα για να καταλάβουμε την αναντιστοιχία που γίνεται. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι επιδοτούμενες, εδώ πέρα τις υποχρηματοδοτούμε. Αυτή τη στιγμή έχουμε μια δικομματική υποχρηματοδότηση, μια απαξίωση του σιδηρόδρομου, η οποία ήταν πολύ στοχευμένη εδώ και χρόνια.

Αυτό αποδεικνύεται, βεβαίως, από την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας, ενός απαρχαιωμένου δικτύου που οι πολιτικές σκοπιμότητες θέλησαν να το χρεώσουν στους εργαζόμενους, που με τα αναχρονιστικά μέσα που διέθετε ο ΟΣΕ προσπαθούσαν εδώ και χρόνια να καλύψουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Ένας ακόμη κοινωφελής οργανισμός καταγράφηκε ως ελλειμματικός, χωρίς να απολογούνται οι διορισμένες διοικήσεις από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και Νέας Δημοκρατίας για την κακοδιαχείριση, την ηθελημένη απαξίωση και τις πελατειακές σχέσεις που δημιούργησαν και στον ΟΣΕ.

Το κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου περνάει σε ιδιώτες μαζί με την περιουσία του και στο ελληνικό δημόσιο, βεβαίως, τι μένει; Μένει το υψηλό χρέος, με υψηλό επιτόκιο, φυσικά, προς τις τράπεζες που δανείστηκε ο ΟΣΕ. Γιατί όμως; Διότι το ελληνικό δημόσιο δεν έδινε τη χρηματοδότηση που έπρεπε στον ΟΣΕ για τις υποδομές των δικτύων και ο ΟΣΕ αναγκαζόταν να προστρέξει στον εξωτερικό δανεισμό, γιʼ αυτό και ήταν ελλειμματικός ο ΟΣΕ. Και δεν ήταν μόνο ο ΟΣΕ, ήταν οι ίδιες πολιτικές που ακολουθήσατε σε όλες τις ΔΕΚΟ.

Τώρα που τον ξεπουλάτε, θα πρέπει να είναι, βεβαίως, καθαρός από χρέη, όπως έγινε και στην Ολυμπιακή που εσείς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιουργήσατε με τις πολιτικές σας και τώρα θα τα βγάλετε πάλι από την πλάτη του φορολογούμενου πολίτη, ο οποίος θα κληθεί, εκτός από αυτή τη φορολογία, που θα είναι τα χρέη του Οργανισμού, να πληρώσει και ένα υψηλό αντίτιμο ως εισιτήριο ή ως μεταφορικό μέσο για το σιδηρόδρομο και κάποιοι θα κάνουν «πανηγύρι». Η τιμολογιακή αυτή πολιτική στόχο θα έχει μόνο την υψηλή κερδοφορία του ιδιώτη και εδώ η υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, της ελληνικής Κυβέρνησης προς τον πολίτη να του παρέχει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο ασφαλές, σύγχρονο, γρήγορο και

περιβαλλοντικά καθαρό δεν θα υπάρχει. Μια κοινωνική πολιτική που και αυτήν την πετάξατε στον Καιάδα με τις πολιτικές σας, και τις δικές σας και της Νέας Δημοκρατίας.

Και τώρα τι κάνετε; Μας φέρνετε μια Κοινοτική Οδηγία για να ενταχθεί στο εθνικό μας δίκαιο που με την πρώτη ματιά βεβαίως, ως τίτλος φαίνεται πολύ θετική, αλλά όπως σας ανέφερα μέσα στην ερώτηση προηγουμένως, υπάρχει μια αναντιστοιχία: Όπου θέλουμε επικαλούμαστε το ευρωπαϊκό Δίκαιο και όπου θέλουμε κάνουμε μια δική μας πολιτική κατά το δοκούν, ενώ όλη η Ευρώπη χρηματοδοτεί το σιδηροδρομικό της δίκτυο. Είναι εθνικό θέμα του κάθε κράτους της Ευρώπης…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δικό μας θέμα…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Το δικό μας το θέμα…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Να κάνω μια διακοπή; Μου επιτρέπετε, κυρία Πρόεδρε;

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Εμείς βέβαια, έχουμε και το Μνημόνιο…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Μ ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Παρακαλώ, πείτε μου.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κάνετε ένα λάθος. Το κάνετε εσείς, το κάνουν και πολλοί συνάδελφοι. Αναφέρεστε ότι έχουμε κατασκευάσει σιδηροδρομική υποδομή στην Ελλάδα με κοινοτικούς πόρους και εξ αυτού του λόγου οδηγείστε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε οπωσδήποτε αυτή την υποδομή…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Συγχρηματοδότηση, είπαμε.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δεν είναι αυτό το θέμα…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Είναι.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Και με κοινοτικούς πόρους, με συγχρηματοδότηση.

Οδηγείστε, λοιπόν, στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι εξ αυτού του λόγου θα πρέπει η υποδομή αυτή να χρησιμοποιείται από μια εταιρεία, όπως είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η υποδομή αυτή υπάρχει και είναι στη διάθεση οποιουδήποτε πάροχου σιδηροδρομικών υπηρεσιών θέλει να τη χρησιμοποιήσει. Το ότι υπάρχει αυτή η υποδομή που έχει κατασκευαστεί, σημαίνει ότι είναι διαθέσιμη. Δεν σημαίνει υποχρέωση σε ένα σιδηροδρομικό φορέα, σε μια εταιρεία που λειτουργεί ου επιτρέπετε, αν θέλετε, επειδή κάνετε ένα λάθος;

με όρους και αγοράς –πώς να το κάνουμε;- όρους ανταγωνισμού, να χρησιμοποιεί οπωσδήποτε την υποδομή σε βάρος των συμφερόντων της.

Δεν αντιλαμβάνεστε ότι αυτό που λέτε είναι πρωτοφανές; Οποιαδήποτε εταιρεία, δική σας εταιρεία μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την υποδομή και ο διαχειριστής υποδομής, δηλαδή ο ΟΣΕ, είναι υποχρεωμένος να τη διαθέτει με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που διαθέτει την υποδομή αυτή σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία είτε είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε οποιαδήποτε άλλη.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Υπουργέ, 75 εκατομμύρια ευρώ…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οπωσδήποτε να κάνει τα συγκεκριμένα δρομολόγια ακόμη και σε βάρος των συμφερόντων της.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κόβονται μισθοί, κόβονται συντάξεις…

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Κοινός νους χρειάζεται, κυρία μου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Συνεχίστε, κυρία Αμμανατίδου.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Κύριε Υπουργέ, κόβονται μισθοί, κόβονται συντάξεις, υπάρχει ένα Μνημόνιο, το οποίο υποθηκεύει το μέλλον των παιδιών μας, χρησιμοποιούνται χρήματα από συγχρηματοδότηση, εθνικά και κοινοτικά, για ένα δίκτυο, το οποίο αύριο δεν θα λειτουργεί. Πέστε μου που υπάρχει λογική.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ: Να βάλουμε και τον ΟΤΕ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Σας παρακαλώ, μην διακόπτετε!

Συνεχίστε, κυρία Αμμανατίδου.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Και φέρνετε να εντάξετε αυτή την Κοινοτική Οδηγία με τον τίτλο: «Πιστοποίηση μηχανοδηγών και άλλες διατάξεις».

Σας είπα ότι ως τίτλος είναι πολύ καλός. Φυσικά και πρέπει να είναι πιστοποιημένοι μηχανοδηγοί. Φυσικά και πρέπει να διασφαλίζεται η ποιότητα των υπηρεσιών όσων θα κουβαλούν χρησιμοποιώντας τα σιδηροδρομικά δίκτυα, ανθρώπους, εμπορεύματα, αλλά και θα διασφαλίζουν τη γενικότερη σιδηροδρομική συμπεριφορά στις διασταυρώσεις και στις αφύλακτες διαβάσεις, που είναι πάρα πολλές στη χώρα μας, ώστε να μηδενίζονται οι πιθανότητες ατυχημάτων και με άλλα οχήματα ή πεζούς, όσο βέβαια αυτό μπορεί να περάσει από το χέρι τους. Γιατί συνεχώς ακούω να κατασυκοφαντείτε και εδώ πάλι τους εργαζόμενους, τους μηχανοδηγούς χωρίς να κάνετε καμία μα καμία κριτική για το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, που είναι όλο κινδύνους.

Αναφέρεστε στα ατυχήματα. Εγώ θα πω ότι παρόλο ότι υπάρχει ένα απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο τα ατυχήματα που γίνονται είναι ελάχιστα με την κατάσταση, την κάκιστη, των υποδομών του δικτύου. Το λέω αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί μας, αυτοί που τόσα χρόνια λειτουργούσαν το σιδηρόδρομο πάνω σε τέτοια άθλια δίκτυα, έχουν μια φοβερή εμπειρία.

Βέβαια, υπάρχει και εκείνη η κατασυκοφάντηση με τα βαγόνια, τα μαύρα που έβαζαν δεκαοκτώ, δέκα εννιά. Οι εργαζόμενοι, λέει, φταίγανε. Κανένας δεν βγαίνει, όμως, να πει ότι οι εργαζόμενοι ήταν αυτοί που το καταγγείλανε και οι διοικούντες ήταν αυτοί που ήταν υπεύθυνοι για την υπερφόρτωση όλης αυτής της κατάστασης που γινόταν εδώ στην Αθήνα.

Είναι καλό να ρίχνουμε λάσπη στους εργαζόμενους. Έτσι δημιουργούμε αντιπαραθέσεις. Και τώρα που η ανεργία καλπάζει λέμε και μερικά νούμερα, εκτοξεύονται έτσι: 133.000 ευρώ –λέει- ο μέσος ετήσιος μισθός του εργαζόμενου στον ΟΣΕ. Δεν μας λέτε ποιοι είναι οι μισθοί των διοικούντων, οι οποίοι διορίζονται είτε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, είτε πιο μπροστά από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Δεν μας λέτε ότι μετά από τριάντα χρόνια ποιες είναι οι μικτές αποδοχές ενός εργαζόμενου; Είναι 1.800 ευρώ. Βγαίνετε και λέτε αυτά γιατί έτσι δημιουργούμε πολύ ωραίες καταστάσεις. Μπορούμε έτσι να τα ιδιωτικοποιούμε, αφού τα έχουμε κατασυκοφαντήσει, αφού τα έχουμε απαξιώσει. Είναι η εύκολη λύση. Έτσι τα δίνουμε στους ιδιώτες. Είναι πολύ καλά όλα αυτά.

Η πραγματική σας, όμως, πολιτική δεν φάνηκε, κύριε Υπουργέ. Και δεν είναι μόνο σε εσάς, είναι σε όλη την Κυβέρνηση, και σε αυτή και στις προηγούμενες…

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ: Και στις επόμενες.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Και στις επόμενες, βεβαίως, γιατί θα είναι ακόμη χειρότερες από ό,τι φαίνεται, αν πάμε σε αυτή την κατάσταση. Γιʼ αυτό ακριβώς, κύριε συνάδελφε, θα πρέπει να ξεσηκωθεί ο κόσμος και θα πρέπει να γίνει μια γροθιά, ώστε να αλλάξουν όλες αυτές οι πολιτικές. Αυτές οι πολιτικές αλλάζουν με άλλους τρόπους, όχι με αυτούς…

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ: Αν σας παραχωρήσουν την κυβέρνηση τώρα, την παίρνετε εσείς…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ- ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Με σοσιαλιστικές κυβερνήσεις και όχι με τύπου σοσιαλισμό και να βλέπουμε έναν νεοφιλελευθερισμό, ο οποίος λειτουργεί μέσα στον άκρατο καπιταλισμό, ακόμη χειρότερος.

Οι παραπάνω υπηρεσίες ασφαλείας υπάρχουν σε ένα δίκτυο χαμηλής έως πολύ κακής ποιότητας. Εγώ σας είπα ότι θα πρέπει να συνομολογήσουμε πως κατάφεραν οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια να εκμηδενίσουν όσο μπορούσαν τα ατυχήματα.

Δυστυχώς, όμως, κλείνοντας αυτή την παρένθεση και επιστρέφοντας στους μηχανοδηγούς, αυτή η εμπειρία των χρόνων θα πέσει στο κενό. Και γιατί θα πέσει στο κενό; Διότι, με τις διαδικασίες που μπαίνουν εδώ των μετατάξεων, θα στείλετε αυτούς τους ανθρώπους με τις εθελούσιες μετατάξεις -αναγκαστικές εθελούσιες θα πω εγώ, οι τελευταίες ήταν σαράντα έξι των μηχανοδηγών- σε υπηρεσίες των ΟΤΑ, των νοσοκομείων. Εκεί δεν ξέρω τι θα κάνουν αυτοί οι άνθρωποι, αλλά το θέμα είναι ότι δεν θα υπάρχει η εμπειρία να μεταφερθεί στις επόμενες γενιές μηχανοδηγών.

Στο σχέδιο νόμου, το άρθρο 4, παράγραφος 2 αναφέρεται στις περιπτώσεις που δεν απαιτείται η κατοχή πιστοποιητικού: «η χρήση της δυνατότητας αυτής αποφασίζεται από τη σιδηροδρομική επιχείρηση και δεν μπορεί να επιβάλλεται ούτε από τον οικείο διαχειριστή υποδομής, ούτε από την Αρχή». Θέλω να μου εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε εδώ. Φαίνεται ότι σε σιδηροδρομική επιχείρηση ο ΟΣΕ δεν θα μπορεί να παρεμβαίνει; Τι ακριβώς γίνεται; Πού αναφέρεται αυτή η διάταξη; Είναι το άρθρο 4, παράγραφος  2. Θέλω μία διευκρίνηση.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης του ΟΣΕ στις παρατηρήσεις της για το παρόν σχέδιο νόμου, ζητεί να μπουν υψηλά στάνταρτ στην πιστοποίηση των μηχανοδηγών.

Εγώ θα αναφέρω μερικά από αυτά. Ως απαιτούμενο γλωσσικό επίπεδο είναι το επίπεδο 3 και όχι το ανώτατο επίπεδο 5. «Πιστεύουμε», λέει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, «ότι η ιδιαίτερη σημασία και οι δυσκολίες του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου απαιτούν για λόγους ασφαλείας την εξασφάλιση του ανώτατου επιπέδου».

Δεύτερη παρατήρηση. «Είναι απολύτως αναγκαίο να προβλεφθούν πρόσθετες απαιτήσεις από απόψεως εκπαίδευσης, εμπειρίας και εξετάσεων για την απόκτηση πιστοποιητικού κατηγορίας Β, έτσι ώστε να εξασφαλισθούν οι υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας και εμπειρίας που απαιτούνται.

 Αντίθετα, το σχέδιο νόμου αφήνει ασαφείς τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση κάθε είδους πιστοποιητικού. Πρέπει έτσι να απαιτείται μετά την απόκτηση του πιστοποιητικού κατηγορίας Α, εμπειρία τουλάχιστον δύο ετών, ειδική εκπαίδευση και ειδικές εξετάσεις, προκειμένου κάποιος να αποκτήσει πιστοποιητικό κατηγορίας Β».

Τρίτον, «τα προσόντα των υποψήφιων μηχανοδηγών πρέπει να είναι αντίστοιχα με τις σήμερα ισχύουσες ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για την υποβάθμιση του επιπέδου των γνώσεων του προσωπικού “Έλξης”. Θα πρέπει έτσι να απαιτείται πτυχίο ή δίπλωμα ηλεκτρολογίας ή ηλεκτρονικής ή μηχανολογίας σχολών ΤΕΙ ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τεχνικής επαγγελματικής σχολής ή ισότιμης σχολής ή ειδικότητας τομέων μηχανολογικού, ηλεκτρολογικού, ηλεκτρονικού και δίπλωμα θερμαστή ή βοηθού μηχανοδηγού».

Τέταρτον, «δεν τηρείται η πρόβλεψη της Οδηγίας στο άρθρο 37 παράγραφος 2γ΄, σύμφωνα με την οποία οι εκδίδουσες αρχές λαμβάνουν υπόψη όλες τις επαγγελματικές δεξιότητες που έχει ήδη αποκτήσει κάθε μηχανοδηγός, ώστε η παρούσα απαίτηση να μη δημιουργεί περιττή διοικητική και οικονομική επιβάρυνση. Άδειες οδήγησης που έχουν ήδη χορηγηθεί στους μηχανοδηγούς, πρέπει να κατοχυρώνονται όσο είναι δυνατόν».

«Θα πρέπει, λοιπόν, να προβλεφθεί ειδικά στο σχέδιο νόμου ο τρόπος με τον οποίο θα λαμβάνονται υπόψη οι ικανότητες και η εμπειρία που ήδη κατέχουμε», λέει εδώ η Πανελλήνια Ένωση «ώστε να αποφευχθεί η περιττή ταλαιπωρία όλων, αλλά και να κατοχυρωθούν οι κατεχόμενες ήδη άδειες. Η παραπομπή σε Υπουργική Απόφαση δεν θεωρείται επαρκής κατοχύρωση».

Πέμπτον, «ομοίως πρέπει να επιμηκυνθεί ο χρόνος των μεταβατικών διατάξεων στο ανώτατο επίπεδο και να μην τεθούν σε ισχύ οι διατάξεις για τις άδειες για μηχανοδηγούς που οδηγούν αποκλειστικά στο ελληνικό έδαφος».

Έκτον, «δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για εκείνους τους εργαζόμενους οι οποίοι είτε για λόγους υγείας, είτε για άλλους λόγους δεν θα αποκτήσουν μέχρι το 2018 την προβλεπόμενη άδεια. Είναι συνεπώς αναγκαίο να εξασφαλισθεί στους εργαζόμενους αυτούς η δυνατότητα συγκεκριμένης εναλλακτικής απασχόλησης».

Τα υπόλοιπα τα κάνατε νομοτεχνική βελτίωση.

Εμείς είμαστε κατά της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών δικτύων και κατʼ επέκταση και εναντίον της συμμετοχής ιδιωτών στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, όταν και όπου έχει συμβεί, έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην ασφάλεια των μεταφορών των επιβατών και βεβαίως έχει εκτινάξει την τιμολογιακή πολιτική. Παράλληλα, έχει οδηγήσει στην περικοπή βασικών δρομολογίων για το επιβατικό κοινό και τις μεταφορές, όπως γίνεται και στη χώρα μας. 

Αυτά τα τονίζω, βεβαίως, για να τα ακούει και ο Εισηγητής του ΚΚΕ, που ίσως δεν τα γνωρίζει ή τα παραποιεί για τις θέσεις του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, οι προτάσεις της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης δεν λήφθηκαν υπόψη, ούτε και οι δικές μας παρατηρήσεις. Εμείς θα ψηφίσουμε «παρών» επί της αρχής στο σχέδιο νόμου. Ευχαριστώ.



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ