ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

16/03/2011

Τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τ.Κουράκη στη συζήτηση για το «ψηφιακό σχολείο»

Με το «ψηφιακό σχολείο» η κυβέρνηση επιχειρεί να συγκαλύψει τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης



Στη σημερινή συζήτηση που έγινε στην Μόνιμη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το «ψηφιακό σχολείο» , ο Τάσος Κουράκης  βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

"Με το «ψηφιακό σχολείο» το Υπουργείο επιχειρεί να εντυπωσιάσει και να παραπλανήσει. Ως διά μαγείας και χωρίς αναφορά ή έστω υπαινιγμό στις αναγκαίες παιδαγωγικές μεθόδους, που θα οργανώσουν την ψηφιακή πληροφορία και θα συντελέσουν στη γνώση, τα νέα ψηφιακά «εκπαιδευτικά» προϊόντα αποκτούν μεταφυσικές διαστάσεις. Μεταξύ άλλων το Υπουργείο κάνει την αντεπιστημονική  εκτίμηση ότι ο διαδραστικός πίνακας, το ηλεκτρονικό βιβλίο, το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, ο προσωπικός μαθητικός υπολογιστής, «καταργούν τα σύνορα της γνώσης». Πρόκειται βέβαια για ένα αυθαίρετο συμπέρασμα που αγνοεί ότι πληροφορία και γνώση είναι διαφορετικά πράγματα τα οποία συνδέονται με διαφορετικές εγκεφαλικές διεργασίες: η πρώτη κυρίως με τη μνήμη και η δεύτερη με ανώτερες νοητικές λειτουργίες, όπως είναι η ανάλυση και η σύνθεση διά της κριτικής και δημιουργικής σκέψης.

Η πραγματικότητα για το πολυδιαφημισμένο νέο σχολείο της κυβέρνησης είναι πολύ σκληρή.  Το νέο  σχολείο της στεγάζεται σε παμπάλαια κτίρια, από εδώ και εμπρός πολλά θα είναι και ιδιαίτερα απομακρυσμένα από την κατοικία των μαθητών τους, χωρίς χώρους άθλησης, χωρίς υποδομές για τους μαθητές ΑΜΕΑ, χωρίς παιδοψυχολόγους, με 30 μαθητές και μαθήτριες ανά τάξη, έχει μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς, θα έχει όμως ευρυζωνικότητα και πλήρη ψηφιακή υποστήριξη!

Η εμμονή της κυβέρνησης να αντιπροτείνει τη νέα τεχνολογία ως πανάκεια στα μεγάλα προβλήματα που η ίδια προκαλεί στη δημόσια εκπαίδευση, την ίδια στιγμή που προωθεί χιλιάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα που θα προκαλέσει, εξηγείται από τα εξής: Το πρώτο είναι ότι μαζί με τις νέες τεχνολογίες θέλει να φέρει στο σχολείο τους χορηγούς με τα «εκπαιδευτικά πακέτα» που εκείνοι θα φέρουν. Ο άλλος παράγοντας είναι η εξάρτηση του κράτους από μεγάλες εταιρείες πληροφορικών συστημάτων οι οποίες περιμένουν να βάλουν χέρι στην «ψηφιακή εγκατάσταση» του νέου σχολείου."



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ