ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

24/11/2011

Καμία ουσιαστική απάντηση δεν δίνει το Υπουργείο Παιδείας και Δια βίου Μάθησης για την μεταφορά των μαθητών ενώ κόβεται η σίτιση στα 42 Μουσικά και τα 3 Καλλιτεχνικά σχολεία



Στην επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Βʼ Θεσσαλονίκης Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελίας σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών των Μουσικών και Καλιτεχνικών Σχολείων η Υφυπουργός Παιδείας κα Χριστοφιλοπούλου απάντησε ότι το Υπουργείο κάνει ό,τι μπορεί στα πλαίσια των περιορισμένων κονδυλίων που διαθέτει ενώ η σίτιση κόβεται για όλα τα σχολεία! Η Υφυπουργός προσέθεσε, επίσης, ότι μία από τις αιτίες αυτής της μείωσης των κονδυλίων είναι και η κατασπατάληση πόρων από τις κυβερνήσεις των τελευταίων τριάντα χρόνων (!). Ωστόσο, για το τι πρόκειται να γίνει με την μεταφορά των μαθητών δεν δόθηκε καμία συγκεκριμένη απάντηση.

Αναφορικά με το πρόγραμμα σπουδών των Μουσικών Σχολείων, η Υφυπουργός σημείωσε ότι οι αλλαγές – συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης ωρών- γίνονται για την αναβάθμιση των Μουσικών Σχολείων. Από την μεριά της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι «όταν δεν γίνονται διορισμοί καθηγητών για τα ειδικά μαθήματα, είναι κοροϊδία να μιλάει το Υπουργείο για αναβάθμιση του προγράμματος των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας».


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΛΕ΄
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Θα συζητηθεί τώρα η με αριθμό 190/2-11-2011 επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κυρίας Ευαγγελίας Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας μας.

Η κυρία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου έχει το λόγο για να αναπτύξει την επίκαιρη ερώτησή της.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Πριν ξεκινήσω, όμως, να αναπτύσσω την επίκαιρη ερώτησή μου, σχετικά με την επέμβαση των ΜΑΤ και τις συλλήψεις που καταγγέλλουμε ως ΣΥΡΙΖΑ και το σχολιασμό που κάνατε προηγουμένως στο συνάδελφο τον Τάσο Κουράκη, θα πρέπει να δώσω μία απάντηση.

Μιλήσατε για την αλλαγή στάσης του Υπουργού Οικονομικών και γενικότερα της Κυβέρνησης, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο από το αποτέλεσμα της κινητοποίησης όλων των πολιτών ενάντια σε ένα άδικο χαράτσι μέσα από έναν αντισυνταγματικό τρόπο μέσα από το λογαριασμό ενός κοινωνικού αγαθού που είναι το ρεύμα. Αλλιώς, αν ήθελε η Κυβέρνηση, θα μπορούσε να το είχε πάρει από την αρχή αυτό το μέτρο.

Όσον αφορά στην ερώτηση τώρα, πρόκειται για απαξίωση των 42 Μουσικών και 3 Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας. Με την εφαρμογή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ και το πέρασμα αρμοδιοτήτων που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων στους δήμους προκαλούνται σοβαρές δυσλειτουργίες σε αυτά τα σχολεία.

Τα Μουσικά Σχολεία είναι διαδημοτικά, όπως είναι και τα Καλλιτεχνικά και ιδρύθηκαν με σκοπό να υπάρχει ένα σχολείο σε κάθε νομαρχιακό διαμέρισμα, έτσι ώστε να συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών και να λειτουργούν με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο αποτελείται από δύο σκέλη:

Πρώτον, το ενιαίο πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας, κοινό για όλα τα σχολεία της χώρας.

Δεύτερον, το πρόγραμμα μαθημάτων μουσικής παιδείας -σχετικά με τα μουσικά σχολεία και ανάλογο για τα καλλιτεχνικά- ενιαίο για όλα τα μουσικά σχολεία της χώρας, που επιμελείται η Καλλιτεχνική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας με σκοπό την πληρέστερη γνώση της μουσικής, κλασικής και παραδοσιακής. Οι συνολικές εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας είναι 45 βάσει του ιδρυτικού νόμου 1824/88.

Απαραίτητη προϋπόθεση  για τη λειτουργία τους είναι η δωρεάν σίτιση και μεταφορά των μαθητών, για τις οποίες η αρμοδιότητα ανήκε στη Νομαρχία και τώρα με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ τα έχετε μεταφέρει στους δήμους

Επειδή, όμως, ο θεσμός των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων απαξιώνεται με όλες τις δυσλειτουργίες και μέσω του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, επειδή έχουν δημιουργηθεί πολλά προβλήματα από την αρχή του έτους σχετικά με τη μεταφορά μαθητών και είναι δεδομένο ότι θα επιδεινωθούν από 1-1-2012, επειδή δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η σίτιση των μαθητών, επειδή υπάρχει μείωση του εβδομαδιαίου προγράμματος από 45 σε 42 ώρες αλλά με περικοπές στα μουσικά μαθήματα, επειδή υπάρχουν ακόμα κενές διδακτικές ώρες όπως και στα υπόλοιπα βεβαίως σχολεία της χώρας σε μαθήματα και γενικής παιδείας, αλλά και σε μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, επειδή δεν υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών και βιβλία μουσικών οργάνων και επειδή δεν δίνεται ακόμη η δυνατότητα να χορηγείται στους τελειόφοιτους Μουσικών Σχολείων μετά από εξετάσεις Κρατικό Πτυχίο Μουσικών Σπουδών, ενώ δίνεται η αντίστοιχη δυνατότητα στους μαθητές ιδιωτικών ωδείων μετά από 23 χρόνια λειτουργίας, καταλαβαίνετε ότι όλα αυτά δημιουργούν μία μεγάλη διαρροή μαθητών προς τα υπόλοιπα σχολεία, άρα, θα κλείσουν.

Δύο ερωτήσεις θα κάνω: Πώς δικαιολογείται η μείωση των τριών ωρών μουσικών μαθημάτων σε εβδομαδιαία βάση και τι σκοπεύει το Υπουργείο να κάνει ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα της δωρεάν μεταφοράς και σίτισης των μαθητών, η πλήρωση των οργανικών θέσεων κλπ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κατανοητό, κυρία Αμμανατίδου. Σας ευχαριστούμε.

Κυρία Υπουργέ, σας παρακαλώ, έχετε το λόγο για τρία λεπτά και επί του θέματος, αν έχετε την καλοσύνη.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Θα αρκεστώ μόνο στο να πω το εξής: Νομίζω ότι ο ελληνικός λαός καταλαβαίνει ότι κανένας Έλληνας πολιτικός στη θέση ενός συντελεστή του Υπουργείου Οικονομικών δεν θα αρέσκεται, ό,τι και αν πιστεύει, να χτυπάει τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους, να κόβει το ρεύμα σε αναπήρους και πραγματικά να προσβάλει ανθρώπους οι οποίοι έχουν πολύ μεγάλη ανάγκη.

Αυτό που υπονοήσατε, κυρία Αμμανατίδου, είναι ότι Υπουργός Οικονομικών, εν προκειμένω ο σημερινός, ακριβώς αρέσκεται σε αυτό. Και επειδή το λαϊκό κίνημα το οποίο εκφράζεται δια της παραβίασης των νόμων, έτσι όπως εσείς το θέλετε -γιατί το λαϊκό κίνημα μπορεί να είναι κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που εσείς ευνοείτε και από την ξύλινη γλώσσα σας, αυτό που μας λέτε- είναι ότι αρέσκεται ο κ. Βενιζέλος…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Μα, κυρία Υφυπουργέ…

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Παρακαλώ, κυρία Αμμανατίδου. Σας άκουσα πολύ προσεκτικά και δεν σας διέκοψα.

Μας λέτε ότι αρέσκεται εν προκειμένω ο κ. Βενιζέλος και η Κυβέρνηση να κάνει αυτό το πράγμα. Λυπούμαι πάρα πολύ. Στα ώτα των περισσότερων ανθρώπων μπορεί να υπάρχει κατακραυγή, μπορεί να υπάρχει πικρία, αλλά δεν υπάρχει ανοησίαστους ανθρώπους. Πολλοί άνθρωποι καταλαβαίνουν. Δεν είναι κορόιδα ο κόσμος, ούτε ακούει πια τη σκέτη ξύλινη γλώσσα από όποια πολιτική πτέρυγα της Βουλής και αν αυτή εξικνείται.

Εν προκειμένω, τα μουσικά σχολεία όχι μόνο δεν καταργούνται, αλλά αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας τους και φέτος είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πω, κυρία Αμμανατίδου, ότι έχουμε περισσότερους εισακτέους στην Αʼ Γυμνασίου από πέρυσι. Είχαμε, λοιπόν, 1.874 εισακτέους πέρυσι στην Αʼ Γυμνασίου και φέτος έχουμε ελαφρά περισσότερους, 1.908 εισακτέους.

Τι κάναμε φέτος; Φέτος ζητήσαμε από την Καλλιτεχνική Επιτροπή να κάνει τις πρώτες προτάσεις αναμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος και να ξεκινήσει, όπως σας είχα πει και πέρυσι στην ερώτησή σας, η συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για ένα πρόγραμμα σπουδών των Μουσικών Σχολείων, που ελπίζω ότι θα είμαστε σε θέση να το συζητήσουμε στο τέλος αυτής της χρονιάς.

Μέχρι τότε, όμως, υπήρξε εμπεριστατωμένη εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, που όπως κι εσείς είπατε είναι ανεξάρτητο όργανο, την οποία λάβαμε υπόψη στην αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος από 45 σε 42 ώρες.

Θα ήθελα να καταθέσω στα Πρακτικά την εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, με βάση την οποία έγινε η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και η μείωση των ωρών αυτών.

(Στο σημείο αυτό η Υφυπουργός Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου, καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής)

Επίσης, θέλω να σας πω, κυρία Αμμανατίδου, ως γονιός -που είμαι σίγουρη ότι το ξέρετε κι εσείς- ότι ένα από τα προβλήματα του σχολειού μας στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι ότι είναι πολλές οι ώρες, πολλά τα γνωστικά αντικείμενα, πολλή η ύλη και το φόρτωμα των παιδιών. Στην κατεύθυνση αυτή η αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και στο νέο σχολείο, με το νέο λύκειο, αλλά και εδώ με την πρόταση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής στοχεύει στην ουσία στην αναμόρφωση και της μουσικής παιδείας και βεβαίως στο να έχουμε καλύτερη δυνατότητα τα παιδία μας να έχουν και λίγο περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Έρχομαι τώρα σε ένα-δύο ακόμα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία που θέσατε, τη λειτουργία των μουσικών σχολείων.

Καταρχήν, πρέπει να σας πω ότι αυτήν τη στιγμή και τα τελευταία κενά που υπήρξαν πληρώνονται με θέσεις αναπληρωτών και θέσεις που μπορώ να σας δώσω και συγκεκριμένα στοιχεία επʼ αυτών για το πώς πήγε η στελέχωση των σχολείων αυτών. Είμαστε στην καλή κατάσταση, νομίζω, τώρα να υπάρχουν ελάχιστα κενά σε όλη τη χώρα, τα οποία καλύπτονται πολύ γρήγορα ή να έχουν καλυφθεί. Και βεβαίως πρέπει να σας πω -επειδή εδώ είναι και μια πολύ ουσιαστική συμβολή στην ποιότητα και το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης- ότι έχουμε φέτος, για πρώτη χρονιά, την Αʼ Λυκείου των Μουσικών Σχολείων, η οποία λειτουργεί και πιστεύουμε ότι εδώ λειτουργεί μετά από κατατακτήριες εξετάσεις. Γιατί πιστεύω -και εδώ μπορείτε να συμφωνήσετε μαζί μου- ότι έχει σημασία κάποια από τα παιδιά στο λύκειο ή μάλλον τα περισσότερα να ακολουθούν διαδρομή μιας μουσικής σταδιοδρομίας. Νομίζω, λοιπόν, ότι είναι καλή αυτή η αρχή, να έχουμε κατατακτήριες εξετάσεις στην Αʼ Λυκείου.

Κύριε Πρόεδρε, έχω παραβεί το χρόνο. Σας ευχαριστώ για την ανοχή σας. Θα απαντήσω αφού ακούσω και πάλι την κ. Αμμανατίδου.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Κυρία Αμμανατίδου, έχετε το λόγο επί της ερωτήσεώς σας, παρακαλώ.

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Δεν μπορώ, όμως, να δεχτώ ότι έχω ξύλινη γλώσσα και δεν είναι αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης….

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Σας παρακαλώ ειλικρινά, απαντήστε λακωνικά τουλάχιστον και όχι όπως πριν. Τον Κανονισμό τον έχουμε κάνει…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ:  Κυρία Υφυπουργέ, είπατε ότι όλα γίνονται υπέρ του μαθητή για να έχει ελεύθερο χρόνο και ότι το ζήτησε η ίδια η Καλλιτεχνική Επιτροπή. Εγώ γιατί γνωρίζω ότι αυτό δεν το ζήτησε ούτε το σύνολο της πολιτικής κοινότητας, ούτε ακόμα και η Καλλιτεχνική Επιτροπή; Το λέει η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, από το Σεπτέμβριο αυτό, που είχε έρθει σε επαφή με την Καλλιτεχνική Επιτροπή. Άρα, νομίζω ότι εδώ υπάρχει ένα θέμα.

Δεν μου απαντήσατε τίποτα για τη μεταφορά και για τη σίτιση των μαθητών, που είναι δύο πολύ σημαντικά ζητήματα για την εύρυθμη λειτουργία αυτών των σχολείων και τη συνέχισή τους.

Όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα, έχει μπει από τις 28-6-2011 το μάθημα «Εφαρμογές Πληροφορικής στη Μουσική», το οποίο είναι υποχρεωτικό. Ως υποχρεωτικό μάθημα θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο. Βρισκόμαστε εδώ που βρισκόμαστε και δεν υπάρχει καθηγητής, από όσο γνωρίζω, που έχει προσληφθεί για το συγκεκριμένο μάθημα. Άρα, υπάρχει ένα σοβαρό θέμα. Γιατί μπήκε αυτό το μάθημα, που είναι πολύ σοβαρό για τα μουσικά σχολεία και δεν υπάρχει καθηγητής;

Επίσης, τι γίνεται με τα μαθήματα επιλογής στα Μουσικά Σχολεία; Υπάρχει κανένα Μουσικό Σχολείο όπου λειτουργεί το ωρολόγιο πρόγραμμα; Να μου το πείτε αυτό γιατί εγώ ξέρω ότι δεν υπάρχει. Υπάρχει κανένα Μουσικό Σχολείο όπου να γίνονται έστω μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα; Στο Σχολείο της Θεσσαλονίκης που ξέρω έχουμε φοβερές ελλείψεις σε καθηγητές μουσικής, οι οποίοι είναι ωρομίσθιοι και ακόμα δεν έχουν έρθει και μπαίνουν τα παιδιά στο πρώτο τρίμηνο χωρίς καθηγητές μουσικής εκπαίδευσης.

Όσον αφορά τα καλλιτεχνικά, υπάρχει ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Δεν υπάρχει τοποθέτηση καθηγητών στα Καλλιτεχνικά Σχολεία, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν πρόβλημα, να μην έχουν κάνει ούτε μία ώρα χορό, να μην έχουν κάνει συγκεκριμένα μαθήματα, τα οποία έχουν να κάνουν με το Καλλιτεχνικό Σχολείο και με την εύρυθμη λειτουργία του όπως και στα Μουσικά.

Θέλω πολύ συγκεκριμένες απαντήσεις, κυρία Υφυπουργέ, γιατί είναι ένα μείζον ζήτημα. Όλα αυτά γίνονται βάσει των περικοπών του Μνημονίου και όχι βεβαίως της βοήθειας και την ανάπτυξης του πολιτισμού. Αυτά τα Σχολεία ξεκίνησαν βάσει του πολιτισμού, όπως το λέει ο ιδρυτικός νόμος. Και μάλιστα τότε Υπουργός ήταν ο κ. Γεώργιος Παπανδρέου. Ήταν ένας θεσμός που έπρεπε να διαχυθεί και στα υπόλοιπα σχολεία, στη δομή του και στο σκεπτικό του και δυστυχώς συνεχώς απαξιώνεται.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡEΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος):   Ευχαριστούμε, κυρία Αμμανατίδου.

Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Χριστοφιλοπούλου.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κατʼ αρχήν, κυρία Αμμανατίδου, αμφισβητήσατε το έγγραφο που μόλις κατέθεσα στη Βουλή. Μου είπατε για τον Σύλλογο των Γονέων. Πρόσφατα είχαμε συνάντηση στο Υπουργείο με την Πανελλήνια Ένωση. Ήταν ο Γενικός Γραμματέας και συνεργάτες του Υπουργείου. Υπήρξε διάλογος με το Σύλλογο Γονέων.

Παρακαλώ θερμά, όμως και θα επιμείνω στην κατάθεση του δημοσίου εγγράφου που είναι η εν λόγω απόφαση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για το πρόγραμμα των Καλλιτεχνικών Σχολείων και θα μου επιτρέψετε να πω ότι μου κάνει τρομερή εντύπωση, όταν σας αναφέρω από το Βήμα της Βουλής και καταθέτω δημόσιο έγγραφο, η επιμονή σας ότι πρόκειται για αυθαίρετη απόφαση και όχι για απόφαση μετά από εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής. Εκτός και αν αμφισβητείτε την Καλλιτεχνική Επιτροπή. Βεβαίως, έχετε κάθε δικαίωμα να το κάνετε, να αμφισβητείτε τους νόμους του κράτους, το Σύνταγμα, την ευνομία, το πολίτευμά μας γιατί θέλετε κάτι άλλο. Να πείτε, λοιπόν, στον ελληνικό λαό τι άλλο θέλετε, γιατί εμείς στο Υπουργείο Παιδείας προσπαθούμε να λειτουργούμε με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους.

Επίσης, μας κατηγορείτε ότι είναι μνημονιακή πολιτική, η οποία στηρίζεται σε συγκεκριμένες προτάσεις και των Καλλιτεχνικών Σχολείων. Αλλά και πέρα από αυτό τι μας κατηγορείτε; Ότι έχουμε περισσότερους εισακτέους στα Μουσικά Σχολεία και λιγότερα τμήματα; Γιατί για την σπατάλη των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου είχαμε τμήματα που έσπαγαν για να σπάσουν, για να δικαιολογούν ωράριο κάποιοι εκπαιδευτικοί;

Εμείς, λοιπόν, αυξήσαμε τους εισακτέους, διατηρήσαμε το μίνιμουμ αριθμό μαθητών ανά τάξη στους 24- μαθητές. Άρα, δεν υπάρχουν τμήματα με πολλούς μαθητές. Τα τμήματα έχουν τον αριθμό των παιδιών που λέει ο νόμος.

Κατορθώσαμε, λοιπόν, να γίνει πιο εύρυθμη, πιο ουσιαστική η λειτουργία των μουσικών σχολείων, ενώ την ίδια στιγμή πάμε να κάνουμε βήματα που δεν έχουν γίνει εδώ και χρόνια –από τότε που ξεκίνησε αυτός ο πετυχημένος θεσμός- που είναι να έχουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και την Καλλιτεχνική Επιτροπή, που γίνεται για πρώτη φορά. Πιστεύω ότι θα έχει πολύ καλά αποτελέσματα.

Επίσης, προωθούμε τη δυνατότητα πιστοποίησης των μουσικών σπουδών, που κι αυτό είναι κάτι που έχουμε δρομολογήσει. Πιστεύω ότι με προσοχή και με αναγραφή φέτος των μουσικών μαθημάτων στα απολυτήρια, ξεκινάει μία ιστορία δυνατότητας πιστοποίησης των μουσικών σπουδών στη χώρα, που δεν αφορά μόνο τα σχολεία αυτά. Αφορά και ένα σημαντικό κομμάτι της μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των μουσικών σχολών των Πανεπιστημίων.

Άρα, λοιπόν, οδεύουμε σε μία αναμόρφωση. Ταυτόχρονα, σας θυμίζω –μια και είπατε ότι θα έπρεπε να πάει σε όλα τα σχολεία- ότι σε 961 πιλοτικά δημοτικά σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος υπάρχει αυξημένο πολιτιστικό πρόγραμμα με χορό, φιλαναγνωσία, με μεγαλύτερη δυνατότητα μουσικής και εικαστικής παιδείας στα μικρά παιδιά, στο 40% του μαθητικού δυναμικού. Και αυτό γίνεται εν μέσω κρίσης, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι. Άρα, δεν θα δεχτώ…

ΛΙΤΣΑ ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ-ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ: Χωρίς εκπαιδευτικούς όμως.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Σας παρακαλώ θερμά, δεν σας διέκοψα.

Δέχομαι ότι είμαστε στην πιο δύσκολη χρονιά και έχουμε πολύ περιορισμένους πόρους για την παιδεία. Έχουμε αυτήν τη δυσκολία, αλλά κρατάμε την ουσία. Αυτό που δεν κρατάμε είναι μια σπατάλη τριακονταετίας και μια χαλαρότητα κακώς εννοούμενη στην παιδεία.

Παιδεία σημαίνει δημιουργία, χαρά, αλλά και πλαίσιο και ζόρι. Δεν σημαίνει ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι χαλαροί, «παρκαρισμένοι» σε τμήματα των δέκα παιδιών -όπως εσείς θέλετε να υπάρχουν και στα γενικά σχολεία- δηλαδή σε καλά τμήματα. Σε τμήματα που έχουν μέχρι είκοσι τέσσερα παιδιά, με σωστή μουσική παιδεία, λέμε ναι.

Στις μεταφορές λύνουμε τα προβλήματα. Στη σημερινή Ελλάδα όμως δεν μπορεί να υπάρξει σίτιση, όπως δεν υπάρχει και στα ολοήμερα σχολεία, όπου τα παιδιά φέρνουν φαγητό από το σπίτι, από τότε που έγιναν τα ολοήμερα σχολεία.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε την Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Χριστοφιλοπούλου.