ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

20/04/2012

Απάντηση Αλμούνια σε Νίκο Χουντή για Ναυπηγεία Σκαραμαγκά



Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

•    Η Κομισιόν επιμένει στον οικονομικό στραγγαλισμό  των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αδιαφορώντας για την τύχη των εργαζομένων τους

•    Νίκος Χουντής: «Η ιστορία του Σκαραμαγκά μικρογραφία του πολιτικού συστήματος, η πρώτη φάση κλείνει με Τσοχατζόπουλο στον Κορυδαλλό…»

•    Απάντηση Αλμούνια σε Νίκο Χουντή

Η Κομισιόν αρνείται να άρει την απαγόρευση που έχει επιβάλει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να ναυπηγούν μόνο πλοία του πολεμικού ναυτικού και δηλώνει υποκριτικά, αναρμοδιότητα και άγνοια για τους όρους της σύμβασης σχετικά με την κατασκευή των 2 υποβρυχίων TYPE 214.

Αυτό προκύπτει από χθεσινή απάντηση της Κομισιόν σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή που έθετε τόσο το ζήτημα της άρσης απαγόρευσης ανάληψης εμπορικών συμβάσεων  από τα Ελληνικά Ναυπηγεία όσο και το ζήτημα των όρων της τελευταίας σύμβασης για την κατασκευή των 2 υποβρυχίων TYPE 214.

Πιο συγκεκριμένα με την ερώτηση του ο Νίκος Χουντής αφού αναφερόταν στην απαίτηση της νέας ιδιοκτησίας των ελληνικών ναυπηγείων για επιπλέον χρηματοδότηση 100 εκ ευρώ για την ναυπήγηση  των 2 υποβρυχίων καταγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι «στη σύμβαση του έργου δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια ο τρόπος πληρωμής, σε συνάρτηση με την πρόοδο του έργου», ζητούσε να πληροφορηθεί τους όρους της σύμβασης  και κατέληγε καλώντας την Κομισιόν, με δεδομένη την τραγική κατάσταση της απασχόλησης στην Ελλάδα, να επανεξετάσει την απόφασή της και να άρει τον περιορισμό λειτουργίας των Ναυπηγείων μόνο με στρατιωτικές παραγγελίες.

Η απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου για τον ανταγωνισμό κ. Αλμούνια είναι άκρως αποκαλυπτική τόσο για τις προθέσεις της Κομισιόν, όσο και για την «λεόντειο συμφωνία» σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων που υπέγραψε το 2010 ο κ. Βενιζέλος ως υπουργός Άμυνας και με το πρόσχημα της  σωτηρίας των θέσεων εργασίας. 

Απαντώντας στις καταγγελίες Χουντή για  αδιαφάνεια στη σύμβαση και για συνεχείς εκβιασμούς της γερμανό- λιβανέζικης ιδιοκτησίας των ναυπηγείων, ο κ. Αλμούνια δηλώνει υποκριτικά, αναρμοδιότητα και άγνοια για τη σύμβαση του έργου κατασκευής των 2 υποβρυχίων λέγοντας ότι «η απόφαση της Επιτροπής δεν περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με στρατιωτικές δραστηριότητες. Η Επιτροπή δεν έχει πληροφορίες».

Τέλος για το θέμα της απαγόρευσης ναυπήγησης πλοίων του εμπορικού ναυτικού και άλλων μη στρατιωτικών δραστηριοτήτων από το Ναυπηγείο αναφέρει ότι: «η Επιτροπή θα ήθελε να υπενθυμίσει το πλαίσιο στο οποίο η Ελλάδα και τα ελληνικά ναυπηγεία δεσμεύτηκαν να περιορίσουν τις δραστηριότητες του ναυπηγείου σε στρατιωτικές παραγγελίες. Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια η Ελλάδα επανειλημμένως παρείχε παράνομη και ασύμβατη ενίσχυση στα ΕΝΑΕ και τους παρείχε αθέμιτο πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών της. Το 2008, η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει αυτή την ενίσχυση (πάνω από 230 εκ ευρώ συν τους τόκους). Μετά από αίτημα της Ελλάδας, και λαμβάνοντας υπόψη λόγους εθνικής ασφαλείας, η Επιτροπή δέχτηκε το 2010, μια περιορισμένη ανάκτηση, με αντάλλαγμα έναν αριθμό δεσμεύσεων για τη μείωση των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στην μη στρατιωτική αγορά  (ιδίως στον περιορισμό του ναυπηγείου σε στρατιωτικές δραστηριότητες για 15 χρόνια). Μέχρι τώρα δεν πραγματοποιήθηκε ανάκτηση  (έστω περιορισμένη). Με αυτές τις συνθήκες και απουσία πλήρους ανάκτησης  η άρση του περιορισμού των μη στρατιωτικών δραστηριοτήτων δεν δικαιολογείται».

Με αφορμή τα παραπάνω ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση :

«Η ιστορία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είναι μικρογραφία της ιστορίας του πολιτικού μας συστήματος. Η πρώτη φάση αυτής της ιστορίας κλείνει με την εικόνα του πρώην υπουργού Άμυνας κ. Τσοχατζόπουλου στον Κορυδαλλό για «υποβρύχιες» μίζες από την γερμανική Ferrostaal. Η νεότερη ιστορία ανοίγει με τον πρώην υπουργό Άμυνας κ. Βενιζέλο ο οποίος, το 2010 υπογράφει νέες επαχθέστερες και απολύτως αδιαφανείς συμφωνίες σε βάρος το ελληνικού δημοσίου, δήθεν στο όνομα της διατήρησης των θέσεων εργασίας και της εθνικής ασφάλειας. Ο οικονομικός μαρασμός και η περιθωριοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είναι αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών που μας έχουν οδηγήσει και ως κράτος στην υποτέλεια και ως κοινωνία στον Μεσαίωνα. »

Η πλήρης απάντηση και ερώτηση βρίσκονται διαθέσιμες στο link:

http://www.chountis.gr/index.php?page=text&CategoryId=2&id=1803



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ