ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

02/10/2012

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ-«Προβλήματα Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου»



Το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου (Μ.Σ.Η.) ιδρύθηκε το 2000,  στα πλαίσια και της υποχρέωσης της Πολιτείας για παροχή δωρεάν μουσικής παιδείας και αρχικά στεγαζόταν αποκλειστικά στο κτήριο 301 της πρώην αμερικανικής βάσης Γουρνών.

Το 2010 παραδόθηκε σε χρήση το κτήριο 308 ενώ το 302 είναι ημιτελές (έχει γίνει στατική ενίσχυση).  Η χρήση των κτηρίων αυτών ανακούφισε προσωρινά και το Καλλιτεχνικό Σχολείο στο οποίο παραχωρήθηκε η χρήση του ισογείου του 301.

Στο Μ.Σ.Η. φοιτούν περίπου 250 μαθητές και παρουσιάζει μεγάλες επιτυχίες στην εισαγωγή μαθητών του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κάθε κατεύθυνσης. 

Ωστόσο και το Μ.Σ.Η. ταλανίζεται από προβλήματα, όπως άλλωστε και το σύνολο των Μουσικών σχολείων της χώρας.

    Το Μ.Σ.Η. αντιμετωπίζει χρόνιο πρόβλημα στελέχωσης σε καθηγητές τόσο γενικής παιδείας όσο και μουσικής. Ο καθυστερημένος διορισμός αναπληρωτών και ωρομισθίων απαξιώνει το σχολείο και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία.  Ειδικά φέτος με την καταρράκωση των μισθών τίθεται εν αμφιβόλω εάν παρουσιαστεί στο σχολείο αναπληρωτής ή ωρομίσθιος εκτός νομού Ηρακλείου. 

(Συνημμένα υποβάλλεται πίνακας με τα κενά).

    Επίσης, παρατηρείται πρόβλημα στις υποδομές. Υπάρχει έλλειψη αίθουσας εκδηλώσεων-συναυλιών και βιβλιοθήκης. Επίσης σοβαρό ζήτημα αποτελεί η έλλειψη κατάλληλης ηχομόνωσης και σωστής ακουστικής στις αίθουσες διδασκαλίας. Είναι επιτακτική ανάγκη να ολοκληρωθεί το διώροφο κτήριο 302 που θα στεγάσει Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Εστιατόριο (καλύπτοντας και τις ανάγκες του Καλλιτεχνικού) και αίθουσες διδασκαλίας οργάνων. Αυτή η παρέμβαση θα καλύψει έστω προσωρινά τις άμεσες ανάγκες.  Ριζικά όμως το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί με  τον σχεδιασμό και την κατασκευή νέου κτηρίου Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου.

    Είναι σημαντικό να επαναλειτουργήσουν τα προπαρασκευαστικά τμήματα  στα δημοτικά σχολεία και να δημιουργηθεί κατεύθυνση μουσικής ώστε εκείνοι οι μαθητές που επιθυμούν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια μουσική εκπαίδευση να εξετάζονται σε μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο σπουδών τους, καθώς και στο μουσικό όργανο επιλογής τους (κατά τα πρότυπα εισαγωγής στις σχολές Καλών Τεχνών).

    Παράλληλα, τίθεται ξανά το ζήτημα της πιστοποίησης Μουσικών Γνώσεων και της διδακτέας ύλης-βιβλίων καθώς και της διοικητικής στήριξης των Μουσικών Σχολείων. Πρέπει να πιστοποιείται στους απόφοιτους των Μουσικών Σχολείων η μουσική γνώση που έλαβαν στο σχολείο με αναγνωρισμένα πιστοποιητικά-πτυχία, τόσο στα μουσικά όργανα όσο και στις θεωρητικές γνώσεις καθώς και να οργανωθεί η διδακτέα ύλη μουσικής παιδείας και να παραχθούν και τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συγγράμματα.

    Τέλος εκτός από την μεταφορά των μαθητών, για την οποία προσωρινά δόθηκε λύση, είναι πολύ σημαντικό και το ζήτημα της σίτισης, αφού πρόκειται για ολοήμερο σχολείο και η σίτιση προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία. Η αρμοδιότητα της σίτισης έχει μεταφερθεί στους Δήμους και κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 στο Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου οι μαθητές δεν σιτίστηκαν.

Επειδή τα Μουσικά Σχολεία αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού και η Πολιτεία οφείλει να τα στηρίξει

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει, και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να επιλυθούν τα προβλήματα υποδομών  και  να ολοκληρωθεί το διώροφο κτήριο 302 που θα στεγάσει Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, εστιατόριο και αίθουσες διδασκαλίας οργάνων επιλύοντας προσωρινά το πρόβλημα; Θα προβεί το Υπουργείο στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μπορέσει να γίνει νέος σχεδιασμός και  κατασκευή νέου κτηρίου Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου;

2.    Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει, και εντός ποιου χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να καλυφθούν τα οργανικά κενά με μόνιμους καθηγητές των απαραίτητων ειδικοτήτων και να αντιμετωπιστεί το χρόνιο πρόβλημα υποστελέχωσης;

3.    Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει το ζήτημα της  χορήγησης τίτλου μουσικών σπουδών στους απόφοιτους των εν λόγω σχολείων; Σκοπεύει να ενεργοποιήσει την διεξαγωγή εξετάσεων για απόκτηση πτυχίου μουσικών σπουδών;

4.    Πότε θα προχωρήσει στην σύνταξη και εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων για όλα τα μαθήματα μουσικής στα Μουσικά Σχολεία και να υπάρξουν τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά συγγράμματα;

5.    Προτίθεται να ενισχύσει τα Μουσικά Σχολεία με την απαραίτητη διοικητική υποστήριξη και το απαραίτητο προσωπικό για την συντήρηση των μουσικών οργάνων και εγκαταστάσεων των σχολείων;

6.    Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να επιλυθεί οριστικά και μόνιμα, το σοβαρό πρόβλημα της μεταφοράς και της σίτισης των μαθητών;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Διακάκη Μαρία

Αμμανατίδου Ευαγγελία

Συν/να:

Πίνακας με κενά Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Γούρνες Πεδιάδος, Ηράκλειο

ΚΕΝΑ (1-ΣΕΠΤΈΜΒΡΙΟυ-2012)

ΚΛΑΔΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ    ΑΡΙΘΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ

ΠΕ06 (αγγλικης)    μία (1) θέση

ΠΕ02 (Φιλολόγων)    δύο (2) θέσεις

ΠΕ03 (Μαθηματικών)    δύο (2) θέσεις

ΠΕ04.01 (Φυσικών)   

ΠΕ04.02 (Χημικών)    μία (1) θέση

ΠΕ07 (Γερμανικών)   

ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών)    μία (1) θέση

ΠΕ32 (Θεατρικών Σπουδών)    μία (1) θέση

Κλάδου ΠΕ16 (Μουσικών)    Θεωρία Ευρωπαϊκής Μουσικής    τρεις (3) θέσεις

    Σαξόφωνο    μία (1) θέση

    Μουσική τεχνολογία    μία (1) θέση

    Κανονακι    μία (1) θέση

    Ακορντεόν    μία (1) θέση

    Πιάνο    δύο ( (2) θέσεις

    Ταμπουράς    Τρεις (3) θέσεις

    φλαουτο     Μια (1)

    Κιθάρα    τρεις (3) θέσεις

    Λύρα Κρήτης    μια (1) θέσεις

    Μαντολίνο    μία (1) θέση

    Λαούτο    μία (1) θέση

    Τσέλο     μία (1) θέση

    Κρουστά παραδοσιακά    μία (1) θέση

    Κρουστά κλασσικά    μία (1) θέση

    Τρομπόνι    μία (1) θέση

    Τρομπέτα     μία (1) θέση

    Μπουζούκι τρίχορδο    δύο (2) θέσεις

    Κλαρινέτο    μία (1) θέση



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ