ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

26/11/2012

Κατασπατάληση δημοσίων κεφαλαίων και σύγχυση για την επικοινωνιακή τουριστική στρατηγική - Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προς την Υπουργό Τουρισμού



Τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012 η υπουργός Τουρισμού, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στα πλαίσια της World Travel Market στο Λονδίνο, ανακοίνωσε κονδύλι τουριστικής προβολής ύψους 16 εκατομμυρίων ευρώ – όμοιο με το αντίστοιχο του 2012..Λίγες μέρες αργότερα ο Γ.Γ του ΕΟΤ ανέφερε ότι το συγκεκριμένο κονδύλι θα είναι 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η επικοινωνιακή υπερβολή από το ΥΠΟΤ και τον ΕΟΤ μέσω των συνεχών παρουσιάσεων ενός Σχεδίου Επικοινωνίας και Προβολής του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας, είναι κάτι παραπάνω από προφανής, όταν μάλιστα η χώρα εξακολουθεί να πλήττεται από την οικονομική κρίση που ξεπερνάει τα όρια της κοινωνικής κρίσης.

Βεβαίως η κατασπατάληση δημοσίων κεφαλαίων για τη διαφημιστική προβολή συνεχίζεται ακόμα και αυτή τη στιγμή: η καμπάνια “Greece is All time Classic “, αλλά και το επικοινωνιακό Σχέδιο με το όνομα «The Thing» ή το “the blue DOLPHIN T2HʼING», το πρόσφατο διαφημιστικό σποτ στο Λονδίνο που κόστισε περίπου 75000 ευρώ και επιβίωσε μόλις μερικές μέρες της δίκαιης κατακραυγής στο διαδίκτυο, μέχρι να αφαιρεθεί- και να αναρτηθεί εκ νέου είναι εγχειρήματα παρωδία προς άγρα εντυπωσιασμού, χωρίς μετρήσιμα αποτελέσματα και αμφίβολης αισθητικής.

Σημειώνεται, επιπλέον, ότι παρότι ο διαγωνισμός για την κατάρτιση επικοινωνιακού σχεδίου προβολής και προώθησης του Ελληνικού τουρισμού σε Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία (υπ. Αριθμ. 501506/10.10.12) δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τα αποτελέσματα του, η επικοινωνιακή στρατηγική του ΕΟΤ έχει ήδη ανακοινωθεί επίσημα στις 1 – 11 στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και συνοδεύτηκε με συνεχείς πανηγυρικές επιμέρους παρουσιάσεις τόσο στο Λονδίνο, όσο και στην Ελλάδα (συνέδριο ΣΕΤΕ στις 30/10, Μουσείο της Ακρόπολης στις 15/11). Η σύγχυση που προκαλείται είναι προφανώς εύλογη, αφού υπάρχει σαφής κίνδυνος και αυτός ο διαγωνισμός να μας φέρνει «προ τετελεσμένου αποτελέσματος» για άλλη μια φορά.

Επειδή για άλλη μια φορά ανακοινώνονται φιλόδοξα σχέδια, χωρίς καμία συγκεκριμένη στόχευση, αλλά και χωρίς να έχουν παρθεί και τυπικά αποφάσεις απʼ τα αρμόδια όργανα δηλαδή από το Δ.Σ. του ΕΟΤ

Επειδή η προβολή και η διαφήμιση οφείλουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας εθνικής στρατηγικής για τον τουρισμό.

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ

1.    Ποιός είναι ο προϋπολογισμός του ΕΟΤ για το 2013 και ειδικότερα, οι δαπάνες για την διαφημιστική προβολή της χώρας;

2.    Έχουν εμπλοκή οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΤ για το Σχέδιο Επικοινωνιακής Στρατηγικής του έτους 2013 και πότε εκδόθηκε ανάλογη Απόφαση του Δ.Σ για την έγκριση του παραπάνω Σχεδίου που πανηγυρικά ανακοινώνεται από το ΥΠΟΤ και τον ΕΟΤ εδώ και μέρες;

3.    Πόσα ήταν τα χρήματα για την Διαφήμιση και τις Δημόσιες Σχέσεις για τα έτη από το 2007- 2012 και πως κατανεμήθηκαν ανά έτος, ανά εταιρεία και ανά μέσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ποια είναι τα αποτελέσματα; Ποιες είναι αναλυτικά οι ανεξόφλητες οφειλές για τα έτη αυτά;

ΑΙΤΗΣΗ  ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ  ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Αιτούμαστε τα παρακάτω έγγραφα:

1.    Κατάθεση εγγράφων με αναλυτικό προϋπολογισμό του ΕΟΤ για το έτος 2013

2.    Αναλυτικά τις δαπάνες Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του ΕΟΤ για την τελευταία 5 ετία (δηλαδή για τα έτη από το 2007-2012. ) ανά έτος, ανά εταιρεία και ανά μέσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ποιες είναι αναλυτικά οι ανεξόφλητες οφειλές για τα έτη αυτά.

3.    Απόφαση της αρμόδιας Δ/σης που διενεργεί τον διαγωνισμό για την κατακύρωση του διαγωνισμού με τίτλο: «Κατάρτιση επικοινωνιακού σχεδίου προβολής και προώθησης του Ελληνικού τουρισμού στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γερμανίας για online/offline επικοινωνία της Ελλάδας»

4.    Απόφαση του Δ.Σ του ΕΟΤ έγκρισης του Σχεδίου Επικοινωνιακής Στρατηγικής και την υιοθέτηση του slogan Greece all time Classic και του πλάνου “Τhe Thing”.

5.    Σύμβαση του ΕΟΤ με την εταιρεία Sport Cel η οποία ανέλαβε την προβολή της Ελλάδας στο Λονδίνο μέσω εκδήλωσης Flashmod ( ΑΔΑ: Β425469ΗΙΖ-ΠΟΑ – ΑΠ 504189/ 01.11.12 )

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Θεοπεφτάτου Αφροδίτη

Κοντονής Σταύρος

Σαμοΐλης Στέφανος



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ