ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

14/10/2013

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ: Τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και η αδιαφορία της Πολιτείας απέναντι στα προβλήματα της προσχολικής αγωγής υποβαθμίζουν καθημερινά έναν θεμελιώδη εκπαιδευτικό θεσμό

Προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων - Εσωτερικών - Οικονομικών - Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - Ερ



Στις 24/5/2013, ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε την υπ. αριθμ. 1098 Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων με την οποία ζητούσε από τα συναρμόδια Υπουργεία να ενημερώσουν το Σώμα σε σχέση με τα ποσοτικά δεδομένα που αφορούν στην προσχολική αγωγή πανελλαδικά. (αριθμός νηπίων, σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών, οικονομικά στοιχεία κλπ.). Εντούτοις, από τα συναρμόδια Υπουργεία στα οποία απευθύνθηκε η ΑΚΕ, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν απάντησε, ενώ η μόνη απάντηση που ελήφθη ήταν εκείνη του Υπουργείου Εσωτερικών στην οποία αναφέρεται ότι «το Υπουργείο Εσωτερικών έχει ζητήσει στοιχεία από την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης και την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (…) και μόλις περιέλθουν οι σχετικές απαντήσεις θα ενημερωθεί η Εθνική Αντιπροσωπεία με νεότερο έγγραφό μας».

Εντούτοις, από τον Μάιο μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για την αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής και συγκεκριμένα καταγγέλλονται τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικού αυτή την στιγμή σε πάρα πολλά νηπιαγωγεία της χώρας, ενώ και από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς έχουν αποκλειστεί χιλιάδες παιδάκια, ενώ πάρα πολλοί βρεφονηπιακοί σταθμοί αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας κινδυνεύουν άμεσα με κατάρρευση εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού. Στο ίδιο πλαίσιο απαξίωσης της δημόσιας προσχολικής αγωγής εντάσσονται και οι διαθεσιμότητες των εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης, με την κατάργηση όλων των σχετικών ειδικοτήτων και την παράδοσή τους στις ιδιωτικές δομές εκπαίδευσης.

Επειδή η προσχολική αγωγή αποτελεί θεμελιώδη βαθμίδα εκπαίδευσης για την ολοκληρωμένη ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.

Επειδή τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν την προσχολική αγωγή δεν έχουν αποτελέσει ποτέ αντικείμενο ουσιαστικής ενασχόλησης.

Επειδή είναι απαράδεκτο τα συναρμόδια Υπουργεία να μην έχουν ούτε ελάχιστη εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στην προσχολική αγωγή

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί :

-    Προτίθενται να ασχοληθούν άμεσα με τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής;

-    Γνωρίζουν πόσα είναι τα λειτουργικά κενά και ποια είναι τα προβλήματα στις υλικοτεχνικές υποδομές  νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών;

-    Μπορούν να απαντήσουν ως προς το ύψος των κονδυλίων τι θα προβλέπεται από τον φετινό προϋπολογισμό για την προσχολική αγωγή στο σύνολό της;

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω καλούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί να καταθέσουν στο Σώμα όλα τα έγγραφα στα οποία αναφέρονται :

1.    Ο αριθμός των νηπίων και ο αριθμός των προνηπίων που εντάχθηκαν στη  δημόσια προσχολική αγωγή κατά τις σχολικές χρονιές 2011-2012, 2012-2013, 2013 - 2014 καθώς και ο αριθμός των αιτήσεων που κατατέθηκαν, στα δημόσια νηπιαγωγεία.

2.    Ποιος ο αριθμός των νηπίων και προνηπίων που διαγνώστηκε να αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες;

3.    Οι δημόσιες δαπάνες για τη δημόσια προσχολική αγωγή κατά την τελευταία 5ετία, ανά περιφέρεια.

4.    Ο αριθμός του διδακτικού προσωπικού στη δημόσια προσχολική αγωγή (με όλες τις μορφές εργασιακών σχέσεων αναλυτικά).

5.    Ο αριθμός των συγχωνευθέντων μονάδων προσχολικής αγωγής τα τελευταία 3 χρόνια.

6.    Ο αριθμός των  μονάδων προσχολικής αγωγής και οι οργανικότητες τους. Πόσες από αυτές εξυπηρετούν ολοήμερα νηπιαγωγεία.

7.    Έρευνες  υπό την αιγίδα του Υπουργείου που να αφορούν τη δημόσια προσχολική αγωγή, το ρόλο των ολοήμερων Νηπιαγωγείων, τις ανάγκες της προσχολικής αγωγής.

Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές

Κουράκης  Τάσος

Αμανατίδης  Γιάννης

Βαμβακά  Ευγενία

Γεωργοπούλου  Έφη

Δριτσέλη  Παναγιώτα

Πάντζας  Γεώργιος

Φωτίου Θεανώ



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ