ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

28/11/2013

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων του Κ. Μπάρκα, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Ανέστειλαν και πάλι τις εργασίες τους δεκάδες Δημόσια ΚΤΕΟ σε όλη την Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και το ΚΤΕΟ Πρέβεζας. Μοναδικοί κερδισμένοι τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Προς τους Υπουργούς Οικονομικών - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων



Ανεστάλη για άλλη μια φορά η λειτουργία δεκάδων ΚΤΕΟ στις περιφέρειες της χώρας και στην Αττική, μεταξύ αυτών και του ΚΤΕΟ Πρέβεζας. Πριν προλάβει να επανέλθει στην κανονική του λειτουργία, μετά την εξάμηνη περίπου αναστολή του, ξαναέκλεισε περιμένοντας την πιστοποίηση κατά iso 9001, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του κ. Βορίδη, η οποία εξανάγκασε σε αναστολή εξυπηρέτησης δεκάδες δημόσια ΚΤΕΟ πανελλαδικά.

Στην Πρέβεζα συγκεκριμένα, οι εργασίες ανεστάλησαν τον περασμένο Νοέμβριο, επανεκκίνησαν τέλος Απριλίου και ανεστάλησαν εκ νέου τη λειτουργία του στο τέλος Ιουνίου. Αφορμή για αυτή την εξέλιξη ήταν ο διαγωνισμός για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού που είναι απαραίτητος για την πιστοποίηση του Κ.Τ.Ε.Ο, ο οποίος απέβη άγονος και αναμένεται να επαναληφθεί το επόμενο διάστημα.

Ειδικότερα, από την Οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας Ηπείρου εγκρίθηκε η διενέργεια διαγωνισμού με την προϋπολογισθείσα δαπάνη να ανέρχεται σε 93.000 ευρώ για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού που είναι απαραίτητος για την πιστοποίηση του Κ.Τ.Ε.Ο. της Περιφερειακής Ενότητας. Τελικά ο διαγωνισμός απέβη άγονος και αναμένεται να επαναληφθεί το επόμενο διάστημα, αναγκάζοντας το ΚΤΕΟ Πρέβεζας σε εκ νέου παύση της λειτουργίας του.

Την ίδια στιγμή Σύλλογοι υπαλλήλων Άρτας-Πρέβεζας-Θεσπρωτίας όπως και η Ομοσπονδία θεωρούν πως το ζήτημα δεν είναι γραφειοκρατικό αλλά βαθιά πολιτικό που αφορά στα ΚΤΕΟ όλων των Περιφερειών της χώρας και είναι ένα ακόμα βήμα στην πορεία ιδιωτικοποίησης δημοσίων υπηρεσιών, που προχωράει χρόνια τώρα με την απαξίωση των δημόσιων δομών.

Συγκεκριμένα στην περίπτωση του Δημόσιου ΚΤΕΟ Πρέβεζας, έχουμε τα εξής:

Από το σύνολο των 7 εργαζομένων που απασχολούνταν στα ΚΤΕΟ Πρέβεζας, οι δύο αποσπαστήκαν και άλλοι δύο συνταξιοδοτήθηκαν, αφήνοντας την υπηρεσία με 3 εργαζόμενους. Αυτή η εξέλιξη είχε ως άμεσο αποτέλεσμα την περαιτέρω απαξίωση της δυνατότητας εξυπηρέτησης του κοινού και την “κρυφή” επιδότηση των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, ως των μόνων διαθέσιμων για τους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων. Με άλλα λόγια προέκυψε η δημιουργία του ιδιωτικού μονοπωλίου στο εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα του ελέγχου των οχημάτων του Νομού.

Ας δούμε τι δημοσιονομικές συνέπειες είχε η κίνηση αυτή, που απαγορεύει τα δημόσια ΚΤΕΟ να ανανεωθούν εν λειτουργία, που κλείνει τα ΚΤΕΟ επειδή ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος, που τιμωρεί τα ΚΤΕΟ επειδή η αγορά δεν μπορεί να αναλάβει την υλοποίηση των κυβερνητικά σχεδιασμένων πολιτικών πιστοποίησης και ελέγχου.

Με κλειστά τα ΚΤΕΟ Πρέβεζας τους 10 μήνες του τελευταίου χρόνου και έχοντας ένα μέσο όρο εσόδων χιλίων ευρώ την ημέρα λειτουργίας, το δημόσιο παραιτήθηκε από κύκλο εργασιών που αγγίζει τις 300.000 Ευρώ, στέρησε τα ταμεία του κράτους από κέρδη περίπου 100.000 Ευρώ, σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο όσον αφορά τα ΚΤΕΟ Πρέβεζας!

Ο διαβόητη πλέον Υπουργική Απόφαση Βορίδη, που υποχρέωνε τα δημόσια ΚΤΕΟ να συμμορφωθούν με τις απαραίτητες προδιαγραφές με ανελαστική διορία τις 31/12/13, δείχνει τις πραγματικές στοχεύσεις του. Βάζοντας απλώς μια ημερομηνία “ευθανασίας” και χωρίς να ενδιαφερθεί για την ρίζα των προβλημάτων των δημοσίων ΚΤΕΟ, όπου παραμένει η διακυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και οι πρακτικές που υιοθέτησαν, η μνημονιακή συγκυβέρνηση έκλεισε δεκάδες ΚΤΕΟ σε όλη την Ελλάδα με απτά αποτελέσματα:

-    Απώλεια εσόδων για τον προϋπολογισμού του κράτους

-    Δημιουργία συνθηκών ιδιωτικού μονοπωλίου στους Τεχνικούς Ελέγχους Οχημάτων, με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να είναι στις πιο πολλές περιπτώσεις η μοναδική “επιλογή”

-     Εξαναγκασμός λεωφορείων ΚΤΕΛ, φορτηγών κοκ στο να πληρώνουν καύσιμα, ημερομίσθια και να χάνουν χρόνο ώστε να μετακινηθούν στην Άρτα και στα Ιωάννινα για την διενέργεια των τεχνικών ελέγχων.

-    Τα δίκυκλα μπορούν να ελεγχθούν μόνο στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ

Επειδή τα ΚΤΕΟ αποτελούν ένα κερδοφόρο δημόσιο φορέα παροχής ελέγχου, με χαμηλή τιμολόγηση και κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Επειδή η παρέμβαση Βορίδη έκλεισε περί τα 60 ΚΤΕΟ σε όλη την Ελλάδα και πριμοδότησε την αγορά ιδιωτικών ΚΤΕΟ, όπου με αφορμή τον εκσυγχρονισμό τους οδήγησε στο κλείσιμο και την υποχρεωτική αεργία των κατά τόπους εργαζομένων.

Επειδή οι δημοπρασίες και οι χρόνοι ευόδωσης τους αποτελούν το άλλοθι για την ουσιαστική απώλεια ελέγχου των από το κράτος και η παραχώρηση τους στον ιδιωτικό τομέα.

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

1)    Γιατί επιμένουν στην απαξίωση των Δημόσιων ΚΤΕΟ; Γιατί δεν προκρίνουν εκσυγχρονισμό εν λειτουργία, με ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοκρατική ευόδωση των κατά τόπους διαγωνισμών με βάση ρεαλιστικά χρονοδιαγράμματα;

2)    Από πού θα βρεθούν τα έσοδα που σήμερα χάνει ο κρατικός προϋπολογισμός, τα οποία σήμερα συσσωρεύονται στα Ι.ΚΤΕΟ;

3)    Θα συνεχιστεί η απόδοση ΦΠΑ των Ι.ΚΤΕΟ στο κράτος να βρίσκεται στο προκλητικό 1% ;

4)    Θα ακυρωθεί η μείωση προστίμων στα ΙΚΤΕΟ που είχε αποφασίσει ο κ. Βορίδης;

5)    Υπάρχει σχέδιο, και με ποιο χρονοδιάγραμμα, για την αναδιάρθρωση των ΚΤΕΟ ώστε να αναλάβουν πάλι το ζήτημα δημοσίου συμφέροντος των τεχνικών ελέγχων, ή θα εκσυγχρονιστούν τα δημόσια ΚΤΕΟ ώστε να δοθούν και αυτά στους ιδιώτες, ως η τελευταία κίνηση σε μια σειρά ενεργειών υπονόμευσης του δημοσίου ελέγχου;

Παρακαλείται ο αρμόδιος Υπουργός για την κατάθεση εγγράφων σχετικά με στοιχειά:

1)    Τα οικονομικά στοιχεία των Δημόσιων ΚΤΕΟ

2)    Τα έσοδα από την λειτουργία των Δημοσίων ΚΤΕΟ

3)    Τον κύκλο εργασιών των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ πριν και μετά την αναστολή λειτουργίας των ΚΤΕΟ

Ο ερωτών Βουλευτής

Μπάρκας Κώστας



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ