ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

19/12/2013

Ερώτηση Θ. Δρίτσα, βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ προς τoν Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου: Η προσέγγιση πλοίων στα λιμάνια χωρίς πλοήγηση, δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους, πρόκλησης ατυχημάτων



Με την υπ.αριθμ. 1947/ 24.9.13 Ερώτησή μας προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, αναφέραμε καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες, επετράπη η είσοδος κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια του Πειραιά, της Κέρκυρας και του Βόλου, χωρίς πλοήγηση, με στόχο να «σπάσει» η απεργία της ΑΔΕΔΥ. Το γεγονός αυτό, αντικειμενικά, έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των πλοίων, των επιβατών και των πληρωμάτων, ενώ είναι χαρακτηριστικό, ότι ένα κρουαζιερόπλοιο έδεσε σε λάθος προβλήτα. Τα ερωτήματα που απευθύναμε στον κ. Υπουργό, όχι μόνο δεν βρήκαν απάντηση, αλλά μας παρέπεμψε στο άρθρο 17 του Ν. 3142/1955, καθώς και στον Κώδικα Δημόσιου Ναυτικού Δικαίου, αναφέροντας, ότι με βάση αυτή τη νομοθεσία είναι δυνατή «η μη πρόσληψη πλοηγού εξ αιτίας περιστατικού ανωτέρας βίας, για την ύπαρξη του οποίου αποφαίνεται ο προϊστάμενος της οικείας λιμενικής αρχής». Δεν αναφέρθηκε, βεβαίως, στο γεγονός ότι η πρώτη παράγραφος του άρθρου 17 του Ν. 3142/1955, ξεκινά με την υποχρεωτικότητα της πλοήγησης, όπου υπάρχει και λειτουργεί πλοηγικός σταθμός. Σε κάθε περίπτωση, η επίκληση λόγων ανωτέρας βίας, για το «σπάσιμο» της απεργίας, όχι μόνο είναι απαράδεκτη, αλλά και αβάσιμη, από τη στιγμή, μάλιστα, που είχε οριστεί προσωπικό ασφαλείας.

Ένα μήνα μετά τη (μη) απάντηση του κ. Υπουργού, το κρουαζιερόπλοιο «MAGNIFICA», κατά τον κατάπλου του στο λιμένα του Πειραιά στις 20 Νοεμβρίου, προσέκρουσε στον ερυθρό φανό του βόρειου λιμενοβραχίονα του κεντρικού λιμένα. Σύμφωνα με καταγγελία της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ο Πλοίαρχος αποφάσισε να αρχίσει την προσέγγιση στο λιμάνι, χωρίς πλοηγό και να επιβιβάσει αυτόν, όταν θα το επέτρεπαν οι καιρικές συνθήκες. Όταν επιβιβάστηκε ο πλοηγός, σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, το πλοίο ήταν σε κατεύθυνση πρόσκρουσης, η οποία, παρά τις προσπάθειες του πλοηγού, δεν κατέστη δυνατό να αποφευχθεί.     

Οι ανωτέρω αναφερόμενες καταγγελίες, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της πλοήγησης για την αποφυγή ατυχημάτων, που θα έχουν σοβαρές επιπτώσεις για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, ανησυχία προκαλούν πληροφορίες που αναφέρουν, ότι η ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να προχωρήσει στην οριστική απαλλαγή τουριστικών πλοίων, από την υποχρεωτική πλοήγηση. 

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Επιβεβαιώνει τις καταγγελίες της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοηγών, ότι στις 20 Νοεμβρίου ο Πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου «MAGΝIFICA», επιχείρησε να προσεγγίσει το λιμάνι, παρά το γεγονός, ότι δεν είχε επιβιβαστεί από την αρχή της διαδικασίας πλοηγός, με αποτέλεσμα να συμβεί το προαναφερόμενο περιστατικό; Σε ποιές ενέργειες έχει προβεί, προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συγκεκριμένου περιστατικού και ποιά τα αποτελέσματα της διερεύνησης;

2.    Διαψεύδει ή επιβεβαιώνει την ύπαρξη σχεδίου οριστικής απαλλαγής τουριστικών πλοίων, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοιων, από την υποχρεωτική πλοήγηση; 

3.    Με δεδομένα τα προαναφερθέντα ατυχή περιστατικά και τους κινδύνους πρόκλησης ατυχήματος, προτίθεται να λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα, ώστε να μην επιτραπεί ποτέ ξανά η προσέγγιση σε ελληνικά λιμάνια, πλοίων υπόχρεων σε πλοήγηση, χωρίς την επιβίβαση πλοηγού;

Ο ερωτών βουλευτής

Θοδωρής Δρίτσας



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ