ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

28/04/2014

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων - Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης: Αναστολή αυτοδίκαιης αργίας εκπαιδευτικού




Με την υπ’ αριθμ. Πρωτ. Φ277 / 493 / 161494 / Δ2 / 20-12-2012 διαπιστωτική πράξη του κ. Υφυπουργού Παιδείας, ο εκπαιδευτικός Κωνσταντίνος Κορδάτος του ΕΠΑΛ Καινουργίου, Δήμου Αγρινίου, Δ.Δ.Ε. Αιτωλ/νίας έχει τεθεί σε «αυτοδίκαιη Θέση Αργία» από 19-12-2012 σε εφαρμογή του άρθρου 103 του Ν. 3528/20007, όπως αντικαταστάθηκε από την περ. 1 της υποπαραγράφου Ζ.3 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222/12-11-2012) στα πλαίσια της υπ’ αριθ. 378/5-4-2011 και 384/31-5-2011 πράξης του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου ΥΔΜκαιΗΔ.

Στην 11χρονη υπηρεσιακή του περιπέτεια, όπως αναφέρεται τόσο στο παραπεμπτικό όσο και στην αριθ. Πράξη 10/26-6, 30-6-2004 και 5-7-2004 που αναπέμφθηκε για νέα σύννομη κρίση από το β’θμιο πειθαρχικό συμβούλιο αριθ. 201/ 24-1-2006, όσο και στη πράξη 14η (14-11-2007 & 19-11-2007) του ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας σελίδα 7, όπως φαίνεται και στα πρακτικά του Δ/θμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου η πειθαρχική του δίωξη ασκήθηκε από μηνυτήρια αναφορά ενός εμπόρου με την τότε ιδιότητά του ως Προέδρου Συλλογικού Οργάνου, (Σχολική Επιτροπή ΤΕΕ Καινουρίου–ΝΠΔΔ Δήμου Θεστιέων), ιδιότητα με βάση την οποία δεν θα έπρεπε να είχε τεθεί εξ αρχής σε «αυτοδίκαιη αργία» αλλά σε δυνητική. Αυτό ήρθε να διατυπώσει με σαφήνεια εκ των υστέρων ο ν. 4210/2013, κάτι που η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου με το υπ. αριθ. Φ277 / 54 / 17900 Δ2/7-2-2014, έμμεσα καταστρατηγεί με το αιτιολογικό ότι η υπόθεση δεν εκκρεμεί ενώπιον κάποιου πειθαρχικού συμβουλίου αλλά ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου, βλέπε και τις, με αριθ. Πρωτ.Φ277 / 13 / 3033 / Δ2 / 10-1-2014, Φ277 / 154 / 55014 / Δ2/8-4-2014, απαντήσεις του τμήματος Ε’ της Δ/νσης Προσωπικού Δ.Ε. Υπουργείου Παιδείας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΑΠΥΣΔΕ Δυτικής Ελλάδας τον έχει απαλλάξει απ’ όλες τις κατηγορίες περί «κατάχρησης» που του αποδίδονταν στο παραπεμπτικό ύστερα από το «ελεγχόμενο» πόρισμα της ΕΔΕ. Αλλά δυστυχώς, σε αυτή την ταραγμένη εποχή των εκδικητικών διώξεων εναντίον οποιουδήποτε δε συμφωνεί με όσα γίνονται σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των καθηγητών, προστέθηκε (από τον πρώην υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης) και η κατάργηση του τεκμηρίου της αθωότητας, με συνέπεια να παραδίδεται ο Κ. Κορδάτος και κάθε υπάλληλος που διώκεται στην κοινωνική χλεύη (δικαίως ή αδίκως), πριν την τελεσιδικία της υπόθεσής του.

Σύμφωνα με το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων N.4057/2012-ΦΕΚ 54/2012-Άρθρο 116 κεφάλαιο,  πειθαρχικά όργανα είναι και τα διοικητικά δικαστήρια, καθώς και ο Άρειος Πάγος, τα οποία προφανώς είναι συνέχεια της πειθαρχικής δίκης για τον δημόσιο υπάλληλο. Για το λόγο αυτό η απόφαση του β’θμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου έχει ανασταλεί εκ του νόμου υπ. Αριθ. 26/2012 απόφαση Διοικητικού Εφετείου Πατρών.

Ο μη προσδιορισμός επί μακρόν της εκδίκασης της εμπρόθεσμης πολιτικής προσφυγής του δημοσίου υπαλλήλου στο Διοικητικό Εφετείο Πατρών κατά τις υπ’ αριθ. 378/5-11-2011 και 384/31-5-2011 πράξεις του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παρά και την αίτησή του ίδιου για επίσπευση της εκδίκασης της υπόθεσής εντούτοις αυτή βρίσκεται σε εκκρεμοδικία, δεν είναι ευθύνη του υπαλλήλου και ούτε κανείς μπορεί να επιβάλει τον προσδιορισμό της δίκης στο προσεχές μέλλον εκτός των αρμοδίων δικαστηρίων.

Εάν ίσχυε το επιχείρημα των απαντήσεων της Γενικής Διεύθυνσης Διοίκησης Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ Εκπαίδευσης Προσωπικού Δ.Ε. – Τμήμα Ε’, δηλαδή ότι τέθηκε σε «αυτοδίκαιη αργία» λόγω της απόφασης του Πειθαρχικού, (περίπτωση δ του ν. 4093/20120), τότε η κ. Προϊσταμένη του τμήματος Ε’ και η Περιφερειακή Διοίκηση Εκπαίδευσης παραβίασαν το άρθρο 7 του Νόμου 4057/2012 με τον τίτλο «Μεταβατικές Διατάξεις», που αναφέρεται ότι έχουν ισχύ οι διατάξεις (που εφαρμόστηκαν)  μόνο για τις πειθαρχικές υποθέσεις που τελούνται μετά την ισχύ του ως άνω νόμου. Δηλαδή  για τις εκκρεμείς πειθαρχικές υποθέσεις πριν το νόμο 4057/2012 δεν ισχύουν ούτε οι  διατάξεις, που αφορούν διαδικαστικής φύσεως θέματα, ούτε και οι διατάξεις του ουσιαστικού πειθαρχικού δικαίου του πρώτου άρθρου του νόμου, όπως περιλαμβάνει η διάταξη του άρθρου 144Β του πειθαρχικού δικαίου των Δ.Υ, που ρυθμίζει την εκτέλεση της πειθαρχικής ποινής από τον οικείο Προϊστάμενο, όταν τον έθεταν σε «αυτοδίκαιη αργία». Συνεπώς εδώ τίθεται το ερώτημα: «Αν δεν εκκρεμεί η πειθαρχική απόφαση για εκδίκαση στο Διοικητικό Εφετείο Πατρών κατά της πράξης του δευτεροβάθμιου πειθαρχικού Συμβουλίου γιατί δεν εκτελέστηκε η ποινή αφού για το Υπουργείο δεν θεωρείται συνέχεια της πειθαρχικής δίκης; Στο σημείο αυτό έγινε γνωστοποίηση στην υπηρεσία η υπ. Αριθ. 4758 / Π-1997 / 14-9-2012, Γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Με την έως τώρα διστακτικότητα και αναβλητικότητα και με την αναμονή απάντησης επί μακρόν από τη νομική υπηρεσία του ΥΔΜΗΔ, οι υπηρεσίες, κυρίως του Υπουργείου Παιδείας, δείχνουν ότι δεν έχουν κατανοήσει την τεράστια περιπέτεια του καθηγητή και της οικογένειάς του, αρνούμενες ουσιαστικά να εισηγηθούν στον υπουργό την αναστολή της «αυτοδίκαιης αργίας». Φανερώνεται έτσι ότι ο νόμος 4093/2012 Μανιτάκη αντί παραγωγής διοικητικού έργου, αδρανοποίησε τη δημόσια διοίκηση, ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με την μη έκδοση απόφασης αναστολής της αργίας του εκπαιδευτικού έως σήμερα αυτοδίκαια, υποδηλώνει ότι ή δεν γνωρίζει τον ν. 4210/2013, που το προβλέπει και η ίδια η συγκυβέρνηση έφερε στη βουλή και ψήφισε, ή αναπαράγει η ίδια αυτό το διοικητικό τέλμα και έχουν μετατρέψει σιωπηρά ένα διοικητικό μέτρο σε ποινή και μάλιστα επ’ αόριστον, χωρίς τελεσίδικη απόφαση των αρμοδίων διοικητικών δικαστηρίων.

Με τις πράξεις και τις παραλήψεις σας αφενός μεν καταργήσατε το τεκμήριο της αθωότητάς, ενώ η επί μακρόν διατήρηση (πέραν του ενός έτους) του εκπαιδευτικού σε καθεστώς «αυτοδίκαιης αργίας», χωρίς κάποια αντικειμενική αιτία, παραβιάζει θεμελιώδη δικαιώματα του δημοσίου υπαλλήλου και ταυτόχρονα μετατρέπει ένα «άδικο» διοικητικό μέτρο σε ποινή. Μάλιστα, ο χρόνος που βρίσκεται ο εκπαιδευτικός έξω από την υπηρεσία είναι τριπλάσιος από την 6/μηνη «προσωρινή παύση», που του επιβλήθηκε με τη κατηγορία της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς διαγωγής εντός ή εκτός υπηρεσίας (άρθρο 109 παρ. 2δ του Ν. 2683/1999), όπου θα κριθεί τελικά από τα αρμόδια ασκούντα πειθαρχική εξουσία όργανα στον δημόσιο υπάλληλο σύμφωνα με το N.4057/2012.


Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:


1.    Θα λάβουν υπόψιν τους την ισχύουσα νομοθεσία και τις ιδιαίτερες περιστάσεις της υπόθεσης, όπως και την οικογενειακή (πολύτεκνος, σπουδές παιδιών) και οικονομική κατάσταση του εκπαιδευτικού (50 ευρώ 15/μερο, δάνεια, διαταγές πληρωμών κ.λ.π.) για την αναστολή της αυτοδίκαιης αργίας;


2.    Θα γίνει δεκτό το αίτημα της ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ και ΠΕΤΕΕΜ να προχωρήσετε άμεσα στην αναστολή της «αυτοδίκαιης αργίας», που έχει τεθεί ο εκπαιδευτικός Κώστας Κορδάτος του ΕΠΑΛ Καινουργίου Αγρινίου;

Τι προτίθεσθε να πράξετε ώστε να επανέρθει στην άσκηση των καθηκόντων του, όπως πριν, η οποία ξεπερνά κατά ένα χρόνο την «εξάμηνη παύση», που του έχει επιβληθεί από το πειθαρχικό Συμβούλιο για δήθεν «διοικητικές παραλήψεις», καθώς  η απόφαση αυτή θα κριθεί τελικά από το Διοικητικό Εφετείο ή τον Άρειο Πάγο.


3.    Θα καταργήσετε τη συγκεκριμένη διάταξη και θα επαναφέρετε το προηγούμενο καθεστώς  για το τεκμήριο της αθωότητας, όπως έγινε πρόσφατα στη βουλή για τους Δημάρχους κ.λ.π. της αυτοδιοίκησης;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Τριανταφύλλου Μαρία

Βαρεμένος Γιώργος

Κουρουμπλής Παναγιώτης

Στρατούλης Δημήτρης




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ