ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

06/05/2014

Τοποθέτηση Γιάννη Αμανατίδη - Το Υπουργείο Παιδείας παραδίδει το αγαθό της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης στα ιδιωτικά συμφέροντα




Στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος» και ειδικότερα για την τροπολογία με θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, τοποθετήθηκε ο βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Αμανατίδης. Παρατίθεται το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

 «Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Η απαξίωση του Ελληνικού Κοινοβουλίου και του ρόλου των Βουλευτών έρχεται μέσα από τη διαδικασία νομοθέτησης  με  Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, μέσα από την εισαγωγή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος νομοσχεδίων -με ένα άρθρο, μάλιστα- και μέσα από τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια, οι οποίες θα έπρεπε να είναι ένα ξεχωριστό νομοσχέδιο.

Μια τέτοια απαξίωση του ρόλου του Ελληνικού Κοινοβουλίου και του ρόλου των Βουλευτών είναι και η τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία κατατίθεται σε αυτό το νομοσχέδιο για τις λαϊκές αγορές. Όσες διατάξεις και αν έχει, δύο-τρεις ή τέσσερις, που είναι κατεπείγοντος χαρακτήρα, οι υπόλοιπες διατάξεις υλοποιούν την μνημονιακή πολιτική του Υπουργείου Παιδείας των τελευταίων δύο ετών με τα οποία απορρυθμίζεται η ελληνική παιδεία και η εκπαίδευση και παραδίδονται στο ιδιωτικό κέρδος και στους σχολάρχες.

Με την τροπολογία η Πολιτεία αποσύρεται πλήρως από την εποπτεία της ιδιωτικής εκπαίδευσης που παρέχεται στα ιδιωτικά σχολεία, αφήνοντας ουσιαστικά ανεξέλεγκτους τους σχολάρχες να κάνουν ό,τι θέλουν. Για παράδειγμα τι ήταν το κατεπείγον, έτσι ώστε να αποχαρακτηριστεί η χρήση των ιδιωτικών σχολείων και μάλιστα, να συνδυαστεί με μια φράση «σκοπού φιλοξενίας για τα απογεύματα»; Ποια σκοπιμότητα εξυπηρετεί το ότι καταργείται πλήρως ο έλεγχος των δραστηριοτήτων αυτών είτε από το διευθυντή εκπαίδευσης είτε από τον περιφερειακό διευθυντή; Αν συνδυαστούν αυτά τα δύο ουσιαστικά οι εργασιακές σχέσεις, οι οποίες έχουν τεθεί στο απόσπασμα, των ιδιωτικών εκπαιδευτικών  καταργούνται και θα δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ με ανεξέλεγκτους σχολάρχες, και φαίνεται ότι αυτός είναι ο σκοπός για τον οποίο εισάγονται τέτοιες ρυθμίσεις στην τροπολογία αυτή.

Βέβαια, μιλώ πάντα υπό την αίρεση  τού ότι πριν από μισή ώρα ακριβώς κατατέθηκαν νομοτεχνικές βελτιώσεις του Υπουργείου Παιδείας τις οποίες είναι αδύνατον, όπως καταλαβαίνετε να τις έχω υπ’ όψιν μου, έτσι ώστε να δω τι αλλαγές έχει κάνει.

 Η προχειρότητα, η έλλειψη διαλόγου, αλλά και η σκοπιμότητα των διατάξεων αυτών καταδεικνύει ότι η τροπολογία αυτή είναι απαράδεκτη και πρέπει να αποσυρθεί.

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και οι γονείς νομίζω ότι δεν θα πρέπει να αφήσουν να γραφεί η ληξιαρχική πράξη θανάτου της παροχής της εκπαίδευσης και του ελέγχου από τη μεριά του κράτους στα ιδιωτικά σχολεία.

Δικαιωθήκαμε πλήρως, όταν λέγαμε το Σεπτέμβριο για το ν. 4186 ότι είναι πρόχειρος, ότι θα φέρει πολύ περισσότερα προβλήματα και ότι θα απορρυθμίσει πλήρως την εκπαίδευση. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι οι περισσότερες διατάξεις της τροπολογίας  αφορούν το νόμο που το ίδιο το Υπουργείο έφερνε εσπευσμένα μια μέρα πριν την έναρξη του σχολικού έτους, το ν. 4186. Ήμασταν αντίθετοι στην τράπεζα των θεμάτων. Ενδιάμεσα ζητήσαμε να αποσυρθεί για φέτος η τράπεζα θεμάτων, γιατί ακριβώς υπάρχουν και πολλά πανελλαδικά μαθήματα σε πολλά σχολεία, τα οποία δεν έχουν διδαχθεί.

Αποτέλεσμα της διαθεσιμότητας των εκπαιδευτικών των  Επαγγελματικών  Λυκείων είναι ότι αναγκάζεται το Υπουργείο, για να αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα, να φέρει από τη μη τυπική εκπαίδευση καθηγητές έτσι ώστε να κάνουν τις εξετάσεις στην τυπική εκπαίδευση. Άλλη μία αναγνώριση των προβλημάτων τα οποία δημιούργησε ο συγκεκριμένος νόμος.

Κύριε Πρόεδρε, δεν είναι μόνο η προχειρότητα, αλλά και το ότι εδώ παίζουν με την αγωνία χιλιάδων παιδιών.

Δυσκολεύει τα πράγματα στα ΕΠΑΛ. Σπρώχνει επιπλέον μαθητές στην κατάρτιση και στα κολλέγια και αυτό γιατί; Γιατί ενώ ο παλιότερος νόμος έλεγε ότι για να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλη έπρεπε να έχεις γενικό βαθμό «10», τώρα βάζει ότι πρέπει να έχεις γενικό βαθμό σε όλα τα μαθήματα «10» για να περάσεις στην άλλη τάξη.

Απαξιώνει το ρόλο του ΕΟΠΠΕΠ. Πιστεύω ότι, αν παραμείνει αυτή η Συγκυβέρνηση στην εξουσία, θα γίνει αποδυνάμωση του ΕΟΠΠΕΠ και η πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων θα πάει σε ιδιωτικούς οργανισμούς.

Ελληνικά σχολεία του εξωτερικού: Το Υπουργείο Παιδείας εδώ και δύο χρόνια δεν έχει κάνει συγκεκριμένη μελέτη και δεν έχει υλοποιήσει τη δέσμευσή του, την οποία του ζητήσαμε και πήραμε στις αρμόδιες Επιτροπές όταν συζητιόντουσαν διάφορα νομοσχέδια, να φέρει δηλαδή νόμο για την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων εξωτερικού.

Κύριε Πρόεδρε, χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν διατάξεις της ειδικής αγωγής σε ένα νομοσχέδιο το οποίο θα έρθει μετά.

Θεωρώ ότι δεν έχει κανείς να αντιτάξει κάτι απέναντι στην κριτική την οποία ασκούμε σε αυτήν την τροπολογία.

Κύριε Πρόεδρε, τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω τον απαράδεκτο τρόπο που κατατέθηκε αυτή η τροπολογία όταν τελείωσε η συζήτηση του νομοσχεδίου στις Επιτροπές. Θα μπορούσε, αφού το ήθελε το Υπουργείο, να την έφερνε και πιο μπροστά. Ούτε καν αυτό έγινε. Μόλις τελείωσε η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, τότε έφερε την τροπολογία, που δεν μπορούσαμε ούτε στις Επιτροπές να τοποθετηθούμε.

Κύριε Πρόεδρε, για εμάς η παιδεία είναι εργαλείο εξόδου από την κρίση. Η επένδυση στην παιδεία αποτελεί ένα από τα εργαλεία τα οποία θα επιτρέψουν στη χώρα μας να βγούμε από την κρίση. Οι μαθητές, οι φοιτητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί ας μετατρέψουν την οργή τους, τη δυσαρέσκειά τους σε πολιτική πράξη και νομίζω ότι η 25η  αυτού του μήνα θα είναι ορόσημο για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

Ευχαριστώ».



ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 













ΕΚΛΟΓΕΣ 2019: Το συνολικό πρόγραμμα τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία