ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

06/05/2014

Ομιλία της Τζ. Βαμβακά στην Ολομέλεια για το σ/ν του ΥΠΑΝ: Λαϊκές Αγορές και Υπαίθριο Εμπόριο Διατάξεις και άρθρα που ΑΠΕΙΛΟΥΝ με ΔΙΑΛΥΣΗ εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες, τις Λαϊκές Αγορές, ΕΞΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ στο έπακρο τα Μεγάλα Συμφέροντα



Ομιλία της Τζ. Βαμβακά στην Ολομέλεια για το σ/ν του ΥΠΑΝ:  Λαϊκές Αγορές και Υπαίθριο Εμπόριο Διατάξεις και άρθρα που ΑΠΕΙΛΟΥΝ με ΔΙΑΛΥΣΗ εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες, τις Λαϊκές Αγορές, ΕΞΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ στο έπακρο τα Μεγάλα Συμφέροντα - Τροπολογία 149 σελ. του ΥΠΑΙΘ

Το λόγο έχει η συνάδελφος κυρία Ευγενία Βαμβακά.

ΕΥΓΕΝΙΑ (ΤΖΕΝΗ) ΒΑΜΒΑΚΑ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

 Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο νέο σχέδιο νόμου για τις λαϊκές αγορές και το υπαίθριο εμπόριο που έχετε καταθέσει βιάζεστε πάρα πολύ να περάσετε διατάξεις και άρθρα που απειλούν με διάλυση εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες στις λαϊκές αγορές, εξυπηρετώντας, φυσικά, στο έπακρο τα μεγάλα συμφέροντα.

Η κατάθεση ειδικά τροπολογίας που καταργεί τους Οργανισμούς Λαϊκών αγορών δείχνει ότι η Κυβέρνηση δεν έχει κανένα σοβαρό σχέδιο ανάπτυξης για τις λαϊκές αγορές.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει για τρίτη φορά και μεγάλες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών, αλλά και νέα εξοντωτικά πρόστιμα στους παραγωγούς και πωλητές που δραστηριοποιούνται σε αυτές.

Μην ξεχνάμε ότι στον κλάδο αυτό δουλεύουν γύρω στους πενήντα χιλιάδες συμπολίτες μας, οι οποίοι θα βρεθούν «στον αέρα». Όλα αυτά, προς όφελος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με δυσμενή αποτελέσματα τόσο για τον παραγωγό όσο και για τον καταναλωτή.

Οι όποιες αλλαγές πρέπει να γίνονται πάντοτε με διάλογο και διαβούλευση, για να εξυπηρετηθεί κυρίως η ενίσχυση των δικτύων διανομής και εμπορίας προς όφελος του παραγωγού, πωλητή και καταναλωτή.

Επίσης, το θέμα της κλήρωσης θα επιφέρει χάος στις λαϊκές αγορές. Αναρωτιόμαστε τι εξυπηρετεί ο διαχωρισμός παραγωγών και μικροπωλητών όταν υπάρχουν ταμπέλες που διευκρινίζουν ποιος είναι παραγωγός και ποιος είναι μικροπωλητής. Επίσης, είναι εξοντωτικά τα μέτρα ενάντια σε αγρότες και αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές αγορές.

Μέσα σε όλα αυτά έχουμε την τροπολογία- «σκούπα» εκατόν σαράντα εννιά σελίδων για θέματα του Υπουργείου Παιδείας που μεταξύ άλλων είναι και το άρθρο 3 για την ειδική αγωγή, εκπαίδευση.

Καταρχήν, είναι γνωστό σε όλους ότι η τροπολογία αυτή είναι αντισυνταγματική, γιατί οι διατάξεις είναι άσχετες με το κύριο αντικείμενο του νόμου που συζητάμε. Μήπως είναι πρώτη φορά που συμβαίνει από το Υπουργείο Παιδείας να χώνει τροπολογία σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο; Και δεν υπάρχει και κανείς από το Υπουργείο Παιδείας εδώ να το ακούσει.

Η τροπολογία όπως και το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή-εκπαίδευση, που είναι προς διαβούλευση, δεν κινείται προς τη δική μας λογική η οποία έχει τις βάσεις της στη Διεθνή Σύμβαση για τα άτομα με αναπηρίες.

Η βασική μας αρχή είναι η σταδιακή ένταξη των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση, κάτι που απουσιάζει εντελώς από τα νομοθετήματα της Κυβέρνησης, η οποία επιμένει σε ορισμένες περιπτώσεις να συμπεριφέρεται στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ως ασθενείς.

Το άρθρο και οι παράγραφοι είναι ένα copy-paste διαφόρων προηγούμενων νομοσχεδίων που βρίσκονται ήδη στο νομοσχέδιο της ειδικής αγωγής-εκπαίδευσης που είναι σε διαβούλευση. Επομένως, προκαλούνται ερωτηματικά ως προς τη σκοπιμότητα της τροπολογίας.

Το βασικό στοιχείο των αλλαγών είναι η περαιτέρω μείωση των δαπανών για την ειδική αγωγή σε βάρος των εργαζομένων. Αυτό το καταφέρνετε φυσικά τοποθετώντας τους εκπαιδευτικούς με μειωμένα ωράρια αντί να προχωρήσετε σε νέες προσλήψεις.

Επίσης, όπως έχουμε τοποθετηθεί στο παρελθόν για τις ΕΔΕΑΥ, είμαστε καταρχήν αντίθετοι με τη δημιουργία τους, καθώς η σύνθεση του οργάνου είναι τριμελής κι άρα ελλιπής, στο βαθμό που δεν καλύπτει άλλες απαραίτητες ειδικότητες που πρέπει να μετέχουν.

Αντί αυτού, ο ίδιος ο νομοθέτης στην παράγραφο 7 του άρθρου 3 μειώνει τη σύνθεση των ΕΔΕΑΥ, που ο ίδιος έφτιαξε, από τρία σε δύο μέλη, εξαιτίας –λέει- εξάντλησης των πινάκων αναπληρωτών. Ο ίδιος ο νομοθέτης αποδυναμώνει την Επιτροπή που ο ίδιος δημιούργησε, δηλαδή υπονομεύει στην ουσία την ίδια τη στόχευσή του, γεγονός που αποδεικνύει την προχειρότητα του σχεδιασμού της πολιτικής του.                            

Βασική μας αρχή για την ειδική αγωγή-εκπαίδευση είναι η συμπερίληψη. Αυτή είναι η στόχευσή μας. Αυτή είναι μια μικρή λεπτομέρεια άνευ σημασίας για εσάς. Όμως για εμάς έχει σημασία η καθημερινότητα όλων αυτών των συμπολιτών μας που αγωνίζονται να επιβιώσουν, είτε είναι μικροεπαγγελματίες σε χώρους λαϊκών αγορών είτε είναι εκπαιδευτικοί που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα ή απολύονται. Εμείς δεν θα γίνουμε συνεργοί σας στη διάλυση της επιβίωσής τους!

Φυσικά δεν χρειάζεται να πούμε ότι καταψηφίζουμε την τροπολογία.

Ευχαριστώ πάρα πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Τραγάκης): Εμείς ευχαριστούμε για τη συνέπειά σας.

ΕΥΓΕΝΙΑ (ΤΖΕΝΗ) ΒΑΜΒΑΚΑ: Πριν τελειώσω να αφήσω στα Πρακτικά, κύριε Πρόεδρε, μία επιστολή από τη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος.

Σας παρακαλώ να κοιτάξετε από το Υπουργείο Ανάπτυξης, αν θέλετε, ορισμένα άρθρα που αναφέρει για τους πολύτεκνους και για τα ΑΜΕΑ, όπου πρέπει να δώσετε βάση. Τουλάχιστον όσοι είναι σε λαϊκές και σε πανηγύρια και σε όλα αυτά, να μπορούν να πληρώνουν το μισό του ποσού.

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και  Πρακτικών της Βουλής).

Ευχαριστώ.




Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ