ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

23/06/2014

Ανακοίνωση του Τμήματος Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ για τις δηλώσεις του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρυσοχοΐδη κατά την περιοδεία του στη Δυτική Ελλάδα




Ο κ. ΧΡΥΣΟΧΟΙΔΗΣ, ΤΟ SUCCES STORY ΤΗΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΚΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το Τμήμα Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του  Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρυσοχοΐδη κατά την περιοδεία  του στη Δυτική Ελλάδα, επισημαίνει τα παρακάτω:               

Επισκεπτόμενος χθες (19-6-13) το έργο της Ιόνιας Οδού ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδης, επανέλαβε τη διαβεβαίωση ότι το έργο από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα έχει ολοκληρωθεί σε ενάμιση χρόνο από σήμερα.

Συγκεκριμένα δήλωσε:


«Οι παραχωρησιακές συμβάσεις, ο τρόπος δηλαδή ο καινούργιος με τον οποίο κατασκευάζεται το έργο αυτό που είναι συγχρηματοδότηση είναι προφανές ότι δεν σηκώνει αναβολές, καθυστερήσεις, ασυνέπειες. Το έργο θα δοθεί του χρόνου, τον Δεκέμβριο» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

1.    Ενδεχομένως να έχει διαλάθει της προσοχής του κ. Υπουργού ότι στο Νόμο 4219/13, που ο ίδιος εισηγήθηκε και με τον οποίο τροποποιήθηκαν οι διατάξεις των Συμβάσεων  Παραχώρησης, έχει προστεθεί στη Σ.Π. της Ιόνιας Οδού το νέο άρθρο 18.1.5 σύμφωνα με το οποίο «Κατ’ εξαίρεση, η υπέρβαση της προθεσμίας της παραγράφου 18.1.1., εάν οφείλεται αποκλειστικά στην μη ολοκλήρωση των κατασκευών στο τμήμα μεταξύ του Α/Κ Ρίζας (Χ.Θ. 6+000) και του Α/Κ Κλόκοβας (Χ.Θ. 10+000) και δεν υπερβαίνει τους οκτώ (8) μήνες δεν θα θεωρείται ως υπέρβαση της Συνολικής Προθεσμίας Μελετών-Κατασκευών.».


Ουσιαστικά δηλαδή δίνεται μία έμμεση παράταση της Συνολικής Συμβατικής Προθεσμίας (18.12.2015) και με τον τρόπο αυτό ο Παραχωρησιούχος απαλλάσσεται από τις προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες για τουλάχιστον οκτάμηνη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου.

Βέβαια η αλήθεια είναι ότι και αυτός ο  νόμος είναι πολυσέλιδος και το γεγονός τούτο αποτελεί ένα ελαφρυντικό για κάποιον που έχει ομολογήσει δημόσια ότι δεν προλαβαίνει να διαβάσει, ωστόσο η άγνοια ή παράλειψη της υπόψη διάταξης πιστοποιεί και την αβάσταχτη ελαφρότητα των δηλώσεων του υπουργού.  


Υπενθυμίζουμε ότι την ίδια ενημέρωση είχε κάνει ο κ. Υπουργός και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας λίγες ημέρες πριν από τον πρώτο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών (και περίπου 10 ημέρες πριν από τις ευρωεκλογές). Και εάν θεωρήσουμε ότι προεκλογικά «δικαιολογείται» και καμιά υπερβολή, η επανάληψή της εν ψυχρώ και ειδικά μετά τις εκλογές δημιουργεί ζήτημα, εκτός εάν και πάλι βρισκόμαστε στις παραμονές εκλογών.


2.    Από τη στιγμή κατά την οποίαν ο υπουργός αγνοεί (με οποιαδήποτε έννοια της λέξης) τη συνομολογημένη παράταση της συνολικής προθεσμίας και δεσμεύεται για ολοκλήρωση του έργου μέχρι το τέλος του 2015, τότε προφανώς θα αγνοήσει και τον ανεξακρίβωτο χρόνο ολοκλήρωσης των δέκα (10) τροποποιήσεων της χάραξης στο υπόψη τμήμα της Ιόνιας Οδού, για τις οποίες δόθηκε η συναίνεση του Ελληνικού Δημοσίου με την απόφαση του Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ με αριθμό Α/1/00/01/01/20097/28-11-13.


Στην παραπάνω απόφαση αναφέρονται 10 τοποθεσίες στις οποίες αλλάζει o αρχικός σχεδιασμός της Ιόνιας Οδού, και ότι τα νέα τμήματα θα κατασκευαστούν εντός της συνολικής προθεσμίας, δηλαδή μέχρι τέλους του 2015. Αν λάβουμε υπόψη ότι εκκρεμεί ακόμη η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που κηρύχθηκαν (προ έξη ή επτά ετών) βάσει του αρχικού σχεδιασμού, τότε γίνεται άμεσα κατανοητό ότι ο χρόνος συντέλεσης των νέων απαλλοτριώσεων που θα απαιτηθούν εξαιτίας της αλλαγής της χάραξης είναι απροσδιόριστος, όσες συντμήσεις προθεσμιών και επιταχύνσεις και εάν λάβουν χώρα, με αποτέλεσμα και ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής των νέων  τμημάτων να είναι εξίσου απροσδιόριστος και  σαφώς αρκετά πέραν του τέλους του 2015.


3.    Και δημιουργεί ποικίλα ερωτηματικά το γεγονός ότι ενώ το Ελληνικό Δημόσιο μερίμνησε να απαλλάξει τον Παραχωρησιούχο από την καταβολή των σχετικών ρητρών τουλάχιστον για την προβλεπόμενη 8μηνη καθυστέρηση, δεν μερίμνησε να προβλέψει κάτι για λογαριασμό του σε σχέση με την σίγουρη καθυστέρηση των διαδικασιών των οποίων έχει την ευθύνη (απαλλοτριώσεις, ανασκαφικές εργασίες, μετατοπίσεις δικτύων κοιν. ωφέλειας κλπ). Υπογραμμίζοντας εδώ και την επισήμανση του υπουργού ότι το έργο « δεν σηκώνει αναβολές, καθυστερήσεις, ασυνέπειες.», είμαστε υποχρεωμένοι να εκφράσουμε την απαισιοδοξία μας για την επίτευξη των προβλέψεων του κ. Υπουργού.


Επισημαίνουμε και πάλι ότι η παρούσα μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, με την πολιτική πλήρους υπακοής στα κελεύσματα των διαπλεκόμενων συμφερόντων που εξακολουθεί σταθερά να ακολουθεί, σύντομα θα βρεθεί στην ίδια δεινή θέση που βρέθηκε και στο παρελθόν, οπότε και κατέβαλε τεράστιες και αδικαιολόγητες αποζημιώσεις άνω των 2 δις ΕΥΡΩ σε Κατασκευαστές και Παραχωρησιούχους.


4. Βεβαίως τελικά δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός της παραπληροφόρησης από τον υπουργό του Ελληνικού λαού, σε σχέση με την προβλεπόμενη ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού, όταν ο υπόψη υπουργός, τολμά να παρέχει ανακριβή ενημέρωση ακόμη και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.


Τμήμα Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ














ΕΚΛΟΓΕΣ 2019: Το συνολικό πρόγραμμα τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία