ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

03/07/2014

Ομιλία του Θανάση Πετράκου Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ για την «Τράπεζα θεμάτων»




σύνδεσμος βίντεο


Ο Θανάσης Πετράκος, Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, στην ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων, στην Επίκαιρη Ερώτηση με Θέμα «Τράπεζα Θεμάτων», μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, σας προειδοποιήσαμε, την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, ότι με την περίφημη Τράπεζα των Θεμάτων, θα οδηγούσε η κατάσταση σε μεγάλη σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου. Γιατί είναι πρωτοφανές αυτό το οποίο έγινε.

….

Σας είπαμε ότι αυτό το οποίο έχει γίνει είναι πάρα πολύ πρόχειρο και επικίνδυνο. Επέμενε όμως το Υπουργείο. Γιατί; Γιατί ο αντικειμενικός σκοπός είναι να σκληρύνει τις εξετάσεις για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ Λυκείου, μέσω της εφαρμογής και της Τράπεζας Θεμάτων.

….

Και όταν σας ήρθαν τα αποτελέσματα στο Υπουργείο, το Υπουργείο και η Κυβέρνηση τρομοκρατήθηκε. Γιατί φάνηκε ουσιαστικά η τεράστια αποτυχία των μαθητών, η οποία είναι εξαπλάσια από ό,τι ήταν τις προηγούμενες χρονιές, αφού κατά μέσο όρο είναι 25-30% όταν ο μέσος όρος όλων των προηγούμενων χρονιών ήταν 5-6%. Και σε συνοικίες φτωχές, όπως είναι οι δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης ή η ύπαιθρος στο Νομό μου, στη Μεσσηνία, η διαφορά είναι επταπλάσια και οκταπλάσια από τις προηγούμενες χρονιές.

Και προσπαθήσατε χθες το βράδυ, ομολογώντας όμως την αποτυχία ουσιαστικά αυτού του συστήματος, να κάνετε μερικές διορθωτικές κινήσεις, γιατί οι εγκέφαλοι που έφτιαξαν την Τράπεζα των Θεμάτων δεν ήξεραν.

Η Τράπεζα Θεμάτων, πρώτα απ’ όλα, δημιουργεί τεράστιες αδικίες. Όλοι οι μαθητές δεν διαγωνίζονται στα ίδια θέματα. Μπορεί να γίνει μια κλήρωση, αλλά σε κάποιο σχολείο να είναι εύκολα και σε άλλο να είναι πάρα πολύ δύσκολα.

Δεύτερον, με την Τράπεζα Θεμάτων τα αποτελέσματα της Α΄ λυκείου μετρούν κατά 20% στις εισαγωγικές εξετάσεις και αυτό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στα παιδιά.

Τρίτον, είχαμε μεγάλη απάτη και το ξέρετε. Υπήρξε ιδιωτικό σχολείο το οποίο έκανε κομπίνα, λέγοντας ότι σήμερα δίνει μαθηματικά και γράφανε μέσα θρησκευτικά.

….

Γι’ αυτό λοιπόν, σας ζητούμε να αποσύρετε την Τράπεζα Θεμάτων, όχι μόνο για φέτος. Να την αποσύρετε οριστικά, έτσι ώστε το Λύκειο να γίνει επιτέλους αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, αποσυνδεδεμένη από τον προθάλαμο των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, σας ζητούμε να επανέλθει ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών ανά σχολική μονάδα και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου και, πάνω απ’ όλα, να μη συνυπολογιστεί ο βαθμός της Α΄ Λυκείου στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια φέτος, με αυτό το πατατράκ και την τραγωδία που έχει γίνει στους μαθητές.

…..

Μας λέτε τι θέλουμε να γίνει και πώς να προετοιμάζονται οι μαθητές. Πάρτε τα στοιχεία, κύριε Υπουργέ, και θα διαπιστώσετε ότι τρέχουν οι γονείς να γράψουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια. Έχουν αυξηθεί κατά 30% οι εγγραφές στα φροντιστήρια.

Δεύτερον, μας λέτε ότι δεν περιμένατε να δείτε αυτούς τους πηχυαίους τίτλους. Η μόνη διαφορά είναι, κύριε Υπουργέ, ότι με τον συνάδελφο και επικεφαλής της ΕΕΚΕ Παιδείας, τον κ. Τάσο Κουράκη, είχαμε κάνει μία τοποθέτηση-ανακοίνωση στις 28 Μαΐου.

Λέγαμε ότι «Η Τράπεζα Θεμάτων θα οδηγήσει σε Βατερλό. Πρέπει να αποσυρθεί τουλάχιστον για φέτος και να γίνει διάλογος». Δεν είμαστε μάγοι εμείς. Απλά παρακολουθούμε τα πράγματα και ξέρουμε τι γίνεται. Είμαστε εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε τι μας γίνεται και πώς λειτουργεί το σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας κώφευε και τώρα κάνετε αυτές τις διορθώσεις.

…..

Το βασικό είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι η «κουρευτική» μηχανή για να αποψιλώσει το Λύκειο από το μαθητικό δυναμικό. Πρόκειται για «έγκλημα» που σκοπό έχει να μειώσει τον αριθμό των μαθητών και των εκπαιδευτικών και να κλείσει σχολεία. Βρίσκετε κάποια κόλπα διότι δεν μπορείτε να πείτε «πρέπει άμεσα να διώξουμε τους μαθητές από το σχολείο». Η Κυβέρνηση βρίσκει μερικά κόλπα για να τους μειώσει. Και μας ρωτάτε «πώς θέλετε το Λύκειο, τους μαθητές;».

Εμείς, θέλουμε δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο και θέλουμε αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, γιατί αυτός γνωρίζει το μαθητή, γνωρίζει την οικογένειά του, γνωρίζει αν είναι φτωχός, αν είναι ανήμπορος, αν είναι πλούσιος και ξέρει ανάλογα να χειριστεί το παιδί. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι μόνο δάσκαλος, είναι και ψυχολόγος και παιδαγωγός. Είναι όλα αυτά. Ο μαθηματικός δεν κάνει μόνο μαθηματικά, αλλά επιτελεί παιδευτικό έργο στο σχολείο.

…..

Θέλετε να συνεχίσετε αυτό το «έγκλημα» που έγινε πέρυσι και με τα ΕΠΑΛ -τα επαγγελματικά λύκεια- για να επιβεβαιώσετε αυτό που σας λέω. Προσπαθείτε να εφαρμόσετε την Τράπεζα Θεμάτων και στα μαθήματα ειδικότητας. Μπορείτε να μας πείτε, αφού δεν έχουν εκδοθεί αναλυτικά προγράμματα για μαθήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, δεν έχει εκδοθεί ακόμα τεχνικό δελτίο, πώς θα καταρτιστούν τα αναλυτικά προγράμματα, πότε θα εκδοθούν καινούρια βιβλία, πότε θα δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων στα ΕΠΑΛ; Θα έχουμε την ίδια τραγωδία και για τα ΕΠΑΛ και του χρόνου.

Επίσης -το λέω επειδή θέλετε να υποβαθμίσετε το θέμα- δόθηκαν πάρα πολλά χρήματα στο περίφημο ηλεκτρονικό σύστημα «My School». Ήταν μία πλήρης αποτυχία. Υπήρχαν θέματα μέσα -και σας το είπαμε- τα οποία ήταν εκτός λογικής κι όχι εκτός ύλης.

Άρα, αυτό είναι το βασικό, σκοπός σας είναι η αποδυνάμωση του Λυκείου, η μείωση του μαθητικού δυναμικού, η μείωση των εκπαιδευτικών, το κλείσιμο των σχολείων, ένα σκληρό ταξικό σχολείο στο οποίο να είναι μόνο οι πλούσιοι.

…..

Θα σας φέρω την τοπική εφημερίδα «Ελευθερία», σύμφωνα με την οποία οι γονείς των μαθητών της Καλαμάτας πάνε στο διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος παραδέχεται ότι τα ποσοστά είναι πάνω από 27%. Δεν τα παραδέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ένας συνάδελφος-μαθηματικός, ο οποίος είναι επιλεγμένος από την Κυβέρνηση.

…..

Το βασικό είναι αν θα αποσυρθεί η Τράπεζα Θεμάτων στην ουσία και να μην συνυπολογιστεί -και σε αυτό δεν απαντάτε- ο βαθμός της Α΄ Λυκείου, για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Διότι, με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε την ταξικότητα.

…..

Γυρίζετε τη χώρα εξήντα χρόνια πίσω, πριν πάμε εγώ κι εσείς, κύριε Υπουργέ, στο γυμνάσιο».


Παρατίθεται η πλήρης ομιλία:

….


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Συνεχίζουμε με την με αριθμό 37/30-6-2014 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτού Μεσσηνίας του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, του κ. Αθανασίου Πετράκου προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με εφαρμογή του συστήματος της «Τράπεζας Θεμάτων» στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, σας προειδοποιήσαμε, την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι με την περίφημη Τράπεζα των Θεμάτων, θα οδηγούσε η κατάσταση σε μεγάλη σφαγή χιλιάδες μαθητές της Α΄ Λυκείου. Γιατί είναι πρωτοφανές αυτό το οποίο έγινε: σε καμία χώρα του κόσμου, οποιαδήποτε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν εφαρμόζεται καθολικά πριν ψηφιστεί.

Σας είπαμε ότι αυτό το οποίο έχει γίνει είναι πάρα πολύ πρόχειρο και επικίνδυνο. Επέμενε όμως το Υπουργείο. Γιατί; Γιατί ο αντικειμενικός σκοπός είναι να σκληρύνει τις εξετάσεις για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ Λυκείου μέσω της εφαρμογής και της Τράπεζας Θεμάτων.

Τα αποτελέσματα τα είδατε. Και όταν σας ήρθαν τα αποτελέσματα στο Υπουργείο, το Υπουργείο και η Κυβέρνηση τρομοκρατήθηκε. Γιατί φάνηκε ουσιαστικά ότι η τεράστια αποτυχία των μαθητών, η οποία είναι εξαπλάσια από ό,τι ήταν τις προηγούμενες χρονιές, αφού κατά μέσο όρο είναι 25-30%, όταν ο μέσος όρος όλων των προηγούμενων χρονιών ήταν 5-6%. Και σε συνοικίες φτωχές, όπως είναι οι δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης ή η ύπαιθρος στο Νομό μου, στη Μεσσηνία, είναι επταπλάσια και οκταπλάσια η διαφορά από τις προηγούμενες χρονιές.

Και προσπαθήσατε χθες το βράδυ ομολογώντας όμως, την αποτυχία ουσιαστικά αυτού του συστήματος, να κάνετε μερικές διορθωτικές κινήσεις, γιατί οι εγκέφαλοι που έφτιαξαν την Τράπεζα των Θεμάτων δεν ήξεραν. Δεν έχω καταλάβει, τέτοια σχέση είχαν αυτοί με την εκπαιδευτική διαδικασία, που δεν γνώριζαν ότι εκατό χρόνια από την ώρα που υπάρχει το σχολείο, συμψηφίζεται η Άλγεβρα, παραδείγματος χάρη, με τη Γεωμετρία; Δεν το ήξεραν αυτό πράγμα;

Έτσι, πήγατε σε ορισμένες επιμέρους τροποποιήσεις. Όμως, αυτό δεν αλλάζει την ουσία του ζητήματος. Γιατί; Διότι η Τράπεζα Θεμάτων, πρώτα απ’ όλα, δημιουργεί τεράστιες αδικίες. Όλοι οι μαθητές δεν διαγωνίζονται στα ίδια θέματα. Μπορεί να γίνει μια κλήρωση, αλλά σε κάποιο σχολείο να είναι εύκολα και σε άλλο να είναι πάρα πολύ δύσκολα.

Δεύτερον, με την Τράπεζα Θεμάτων τα αποτελέσματα της Α΄ λυκείου μετρούν κατά 20% στις εισαγωγικές εξετάσεις και αυτό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στα παιδιά.

Τρίτον, είχαμε μεγάλη απάτη και το ξέρετε. Υπήρξε ιδιωτικό σχολείο το οποίο έκανε κομπίνα, λέγοντας ότι σήμερα δίνει μαθηματικά και γράφανε μέσα θρησκευτικά. Έτσι πήραν τα θέματα, τα έλυσαν στους μαθητές τους και την άλλη μέρα όλοι ήταν «άριστοι» σε αυτό το ιδιωτικό σχολείο, για να έχει του χρόνου πελατεία!

Άρα, με όλη αυτήν την ιστορία οδηγήσατε τους μαθητές και τους γονείς σε μια κατάσταση τραγική. Βγήκαν τα παιδιά στο δρόμο, ήρθαν έξω από τη Βουλή μαθητές της Α΄ Λυκείου…

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Γι’ αυτό λοιπόν, σας ζητούμε να αποσύρετε την Τράπεζα Θεμάτων όχι μόνο για φέτος. Να την αποσύρετε οριστικά, έτσι ώστε το Λύκειο να γίνει επιτέλους αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, αποσυνδεδεμένη από τον προθάλαμο των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επίσης, σας ζητούμε να επανέλθει ο προηγούμενος τρόπος προαγωγής των μαθητών ανά σχολική μονάδα και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου και πάνω απ’ όλα να μη συνυπολογιστεί ο βαθμός της Α΄ Λυκείου στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια φέτος, με αυτό το πατατράκ και την τραγωδία που έχει γίνει στους μαθητές.

Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Κατ’ αρχήν, θέλω να συμφωνήσω μαζί σας ότι τα Μαθηματικά περιλαμβάνουν και την Τριγωνομετρία και την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία. Εγώ θυμάμαι ότι έγραφα άριστα στην Τριγωνομετρία και έτσι κάλυπτα τον μη καλό βαθμό της Γεωμετρίας.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Αυτό είπα σαν μαθηματικός, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Θυμάμαι, όμως, ότι όταν εμείς –και βλέπω πολλούς- δίναμε εισαγωγικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο, δεν δίναμε επί συγκεκριμένης ύλης. Το να μπεις στο πανεπιστήμιο, θα πει ότι είσαι ο άριστος σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμαθητές σου.

Άρα, οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο –και αυτή είναι η προσωπική μου άποψη- δεν μπορούν και δεν πρέπει να γίνονται σε συγκεκριμένη ύλη.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Στο πανεπιστήμιο. Για την Α΄ λυκείου μιλάμε τώρα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Άποψή μου είναι! Πρέπει οι μαθητές να ανταγωνίζονται επί της ύλης εκείνης, που θα αποδείξει ποιος είναι ο καλύτερος, και όχι σε αυτά που μαθαίνουμε απ’ έξω.

…….

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δεν έχετε προσωπικά την ευθύνη, γιατί πήγατε στο Υπουργείο Παιδείας τώρα. Όμως, για τη δική σας πολιτική αξιοπρέπεια, μην καλύπτετε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, της οποίας ο βίος και η πολιτεία είναι γνωστός για την υπεράσπιση ιδιωτικών σχολείων.

Μας λέτε τι θέλουμε να γίνει και πώς να προετοιμάζονται οι μαθητές. Πάρτε τα στοιχεία, κύριε Υπουργέ, και θα διαπιστώσετε ότι τρέχουν οι γονείς να γράψουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια. Έχουν αυξηθεί κατά 30% οι εγγραφές στα φροντιστήρια.

Δεύτερον, μας λέτε ότι δεν περιμένατε να δείτε αυτούς τους πηχυαίους τίτλους. Η μόνη διαφορά είναι, κύριε Υπουργέ, ότι με τον συνάδελφο και επικεφαλής της ΕΕΚΕ Παιδείας, τον κ. Τάσο Κουράκη, είχαμε κάνει μία τοποθέτηση-ανακοίνωση στις 28 Μαΐου.

Λέγαμε ότι «Η Τράπεζα Θεμάτων θα οδηγήσει σε Βατερλό. Πρέπει να αποσυρθεί τουλάχιστον για φέτος και να γίνει διάλογος». Δεν είμαστε μάγοι εμείς, απλά παρακολουθούμε τα πράγματα και ξέρουμε τι γίνεται. Είμαστε εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε τι μας γίνεται και πώς λειτουργεί το σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας κώφευε και τώρα κάνετε αυτές τις διορθώσεις, όπως είπατε. Όμως οι διορθώσεις αυτές δεν λύνουν το πρόβλημα, γιατί το βασικό δεν είναι ότι έχουμε λάθη και παραλείψεις, κύριε Υπουργέ -επιτρέψτε μου. Το βασικό είναι ότι η Τράπεζα Θεμάτων είναι η «κουρευτική» μηχανή για να αποψιλώσει το Λύκειο από το μαθητικό δυναμικό. Πρόκειται για «έγκλημα» που σκοπό έχει να μειώσει τον αριθμό των μαθητών, των εκπαιδευτικών και να κλείσει σχολεία. Βρίσκετε κάποια κόλπα διότι δεν μπορείτε να πείτε «πρέπει άμεσα να διώξουμε τους μαθητές από το σχολείο». Η Κυβέρνηση βρίσκει μερικά κόλπα για να τους μειώσει. Και μας ρωτάτε «πώς θέλετε το Λύκειο, τους μαθητές;»

Εμείς, θέλουμε δωδεκάχρονο υποχρεωτικό σχολείο και θέλουμε αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, γιατί αυτός γνωρίζει το μαθητή, γνωρίζει την οικογένειά του, γνωρίζει αν είναι φτωχός, αν είναι ανήμπορος, αν είναι πλούσιος και ξέρει ανάλογα να χειριστεί το παιδί. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι μόνο δάσκαλος, είναι και ψυχολόγος και παιδαγωγός. Είναι όλα αυτά. Ο μαθηματικός δεν κάνει μόνο μαθηματικά, αλλά επιτελεί παιδευτικό έργο στο σχολείο.

Εσείς, όμως, ξέρετε τι κάνετε; Θέλετε να συνεχίσετε αυτό το «έγκλημα», που έγινε πέρυσι, και με τα ΕΠΑΛ -τα επαγγελματικά λύκεια- για να επιβεβαιώσετε αυτό που σας λέω. Προσπαθείτε να εφαρμόσετε την Τράπεζα Θεμάτων και στα μαθήματα ειδικότητας. Μπορείτε να μας πείτε, αφού δεν έχουν εκδοθεί αναλυτικά προγράμματα για μαθήματα ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, δεν έχει εκδοθεί ακόμα τεχνικό δελτίο, πώς θα καταρτιστούν τα αναλυτικά προγράμματα, πότε θα εκδοθούν καινούρια βιβλία, πότε θα δημιουργηθεί Τράπεζα Θεμάτων στα ΕΠΑΛ; Θα έχουμε την ίδια τραγωδία και για τα ΕΠΑΛ και του χρόνου.

Επίσης -το λέω επειδή θέλετε να υποβαθμίσετε το θέμα- δόθηκαν πάρα πολλά χρήματα στο περίφημο ηλεκτρονικό σύστημα «My School». Ήταν μία πλήρης αποτυχία. Υπήρχαν θέματα μέσα -και σας το είπαμε- τα οποία ήταν εκτός λογικής κι όχι εκτός ύλης. Υπήρχαν ρίζες του τριωνύμου, παραδείγματος χάριν, στην Α΄ Λυκείου το οποίο δεν διδάσκεται, δεν το ξέρει το παιδί. Και δεν είναι το θέμα, όπως είπε ο κύριος Πρόεδρος, τι θα γίνει στην Γ΄ Λυκείου. Εδώ μιλάμε για την Α΄ Λυκείου, για τη δυνατότητα των παιδιών να τελειώσουν το Λύκειο, κάτι που τους στερείτε με αυτόν τον τρόπο.

Άρα, αυτό είναι το βασικό, ότι σκοπός σας είναι η αποδυνάμωση του Λυκείου, η μείωση του μαθητικού δυναμικού, η μείωση των εκπαιδευτικών, το κλείσιμο των σχολείων, ένα σκληρό ταξικό σχολείο στο οποίο να είναι μόνο οι πλούσιοι.

    ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ολοκληρώστε, παρακαλώ.

    ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Ολοκληρώνω, κύριε Πρόεδρε. Γι’ αυτό το λόγο επαναλαμβάνουμε, δεν αρκεί να συμψηφιστεί η Άλγεβρα με τη Γεωμετρία, για να περάσουν κάποια παιδιά. Διότι σήμερα -σας πληροφορώ και επειδή μου λέτε για τα αποτελέσματα-…

 ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Θα σας φέρω την τοπική εφημερίδα «Ελευθερία», σύμφωνα με την οποία οι γονείς των μαθητών της Καλαμάτας πάνε στο διευθυντή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος παραδέχεται ότι τα ποσοστά είναι πάνω από 27%. Δεν τα παραδέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ο διευθυντής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ένας συνάδελφος-μαθηματικός, ο οποίος είναι επιλεγμένος από την Κυβέρνηση. Ιδεολογικά ανήκει στο χώρο της Κυβέρνησης ο άνθρωπος. Είναι όμως εκπαιδευτικός, ξέρει τι του γίνεται.

    ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Άρα, το βασικό είναι αν θα αποσυρθεί η Τράπεζα Θεμάτων στην ουσία και να μην συνυπολογιστεί -και σε αυτό δεν απαντάτε- ο βαθμός της Α΄ Λυκείου για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Διότι, με αυτόν τον τρόπο αυξάνετε την ταξικότητα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Καλαντζής): Ευχαριστούμε πολύ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Μόνο οι πλούσιοι θέλετε να περνάνε. Γυρίζετε τη χώρα εξήντα χρόνια πίσω, πριν πάμε εγώ κι εσείς, κύριε Υπουργέ, στο γυμνάσιο.


To Γραφείο Τύπου





Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ