ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

05/09/2014

Ερώτηση βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Άδειες λειτουργίας και τεχνικές προδιαγραφές παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών




Ερώτηση

Προς τον Υπουργό:

- Εσωτερικών


Θέμα: Άδειες λειτουργίας και τεχνικές προδιαγραφές παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών

Οι τεχνικές προδιαγραφές και οι κατασκευαστικές διατάξεις που προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία για τους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς καθορίζονται από την αριθμ. Π2β/οικ.2808/1997 για τις Μονάδες φροντίδας, Προσχολικής αγωγής και Διαπαιδαγώγησης (Βρεφικών-Παιδικών-Βρεφονηπιακών σταθμών, Μονάδων Φύλαξης βρεφών και νηπίων) από φορείς ιδιωτικού δικαίου, κερδοσκοπικού και μη χαρακτήρα και από την αριθμ. Π1β/Γ.Π.οικ.116847/.2002 για τους Βρεφονηπιακούς Σταθμούς Ολοκληρωμένης Φροντίδας από Δημοτικές Επιχειρήσεις του άρθρου 277 και επόμενα του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Δ.Κ.Κ.), Διαδημοτικές Επιχειρήσεις, Ενώσεις Δημοτικών Επιχειρήσεων και φορείς ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Οι προδιαγραφές αυτές ελέγχονται από μηχανικό και κατατίθεται υπογεγραμμένη κάτοψη του επιλεγμένου χώρου και υπεύθυνη δήλωση ως προϋπόθεση για την χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικών ή ιδιωτικών παιδικών ή βρεφονηπιακών σταθμών, η έκδοση της οποίας άδειας ως αρμοδιότητα ασκούταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες των οικείων περιφερειών και από 1.7.2011 γίνεται από τους Δήμους (παρ.3, αρ. 51, 3905/2010).

Ωστόσο, από το 2009 δυνάμει της διάταξης του Ν. 3801/2009 αρ. 41 παρ 6.α. θέση άδειας λειτουργίας υπέχει προσωρινά η συστατική πράξη του δημοτικού παιδική ή βρεφονηπιακού σταθμού. Συγκεκριμένα «ως την έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών που λειτουργούν ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Δήμων και των Κοινοτήτων, και πάντως όχι πέραν της 31.12.2011, θέση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας υπέχει η συστατική τους πράξη». Το προσωρινό αυτό διάστημα, όμως, επεκτείνεται διαρκώς μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων (τελευταία σχετική ρύθμιση κατά το αρ. 13 παρ 6.α. του Ν. 4174/2013, όπου μεταφέρεται η προθεσμία ως την 31.12.2014), με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επί μακρόν κανονική άδεια λειτουργίας για πολλούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς που να βασίζεται στις προϋποθέσεις του νόμου και να εξασφαλίζει την τήρηση των απαραίτητων τεχνικών, κατασκευαστικών και λοιπόν προδιαγραφών.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Ποιος φορέας είναι αρμόδιος για την διενέργεια ελέγχων για την τήρηση των νόμιμων προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, δημοτικών και ιδιωτικών;

2.    Θα επεκταθεί και το 2015 η δυνατότητα να λειτουργούν οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί χωρίς κανονική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας; Με ποιο χρονοδιάγραμμα σκοπεύει το υπουργείο να τερματίσει το προσωρινό αυτό καθεστώς, ώστε να είναι απαραίτητη η χορήγηση της σχετικής άδειας από τους Δήμους για την λειτουργία όλων των παιδικών σταθμών και με ποια διαδικασία που θα διασφαλίσει ότι δεν θα μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικών σταθμών;

3.    Πόσοι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί έχουν ιδρυθεί και λειτουργούν στο διάστημα, από το 2009 έως σήμερα, με μόνο διαπιστευτήριο την συστατική τους πράξη, χωρίς να έχει εκδοθεί ποτέ η κατάλληλη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας;


Η ερωτώσα βουλευτής


Χαραλαμπίδου Δέσποινα


 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ