ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube flickr

15/09/2014

Ερώτηση βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ: Κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηλείας και σε όλη τη χώρα



 

Ερώτηση

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Κενά εκπαιδευτικού προσωπικού στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στον νομό Ηλείας και σε όλη τη χώρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει ύστερα κι από τις συνεδριάσεις των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηλείας, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 11/09/2014 από τα δημόσια σχολεία του νομού είναι καταγεγραμμένο ότι λείπουν 325 εκπαιδευτικοί, σε αντίστοιχα λειτουργικά κενά (238 στη γενική πρωτοβάθμια και 87 στη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Σημειώνεται ότι αυτές δεν είναι οι τελικές εκτιμήσεις, καθώς αναμένεται να προκύψουν επιπλέον κενά ειδικοτήτων ύστερα και από την οριστικοποίηση των τμημάτων ανά τομέα και ειδικότητα στα Επαγγελματικά Λύκεια. Κενά, επίσης, τα οποία δεν είναι οριστικά υπολογισμένα, παρουσιάζονται και στις δομές ειδικής αγωγής του νομού, τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε βοηθητικό προσωπικό.

Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων μέχρι και μια εβδομάδα πριν την έναρξη της σχολική χρονιάς, τα κενά θα καλύπτονταν εγκαίρως σε όλη τη χώρα, ενώ παρουσίασε ότι είναι 6.000 λιγότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, διατυπώνοντας την άποψη ότι τα προβλήματα είναι μικρότερα απ’ ότι νόμιζε. Συγκεκριμένα, αρχικά τα κενά υπολογίζονταν σε 22.500, για τα 19.500 εκ των οποίων υπήρξε δέσμευση ότι είχαν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψή τους με προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Την ίδια εποχή, δημοσιεύματα ανέφεραν ότι πιστώσεις είχαν εξασφαλιστεί πιστώσεις για το σύνολο των 22.500 κενών. Τελικά, σε πρόσφατες δηλώσεις, υποστήριξε την άποψη ότι τα κενά είναι 16.500, ενώ πιστώσεις έχουν εξασφαλιστεί μόνο για 16.000. Το επιχείρημα ότι τα κενά είναι λιγότερα λόγω του περιορισμού των αποσπάσεων εκπαιδευτικών εκτός των σχολείων (σε γραφεία, φορείς κλπ.) δεν ευσταθεί καθώς οι αποσπάσεις αυτές είναι σχεδόν ίδιες με την περσινή χρονιά. Ακόμα, ο κ. Υπουργός ανέφερε ότι τον Δεκέμβριο θα γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ για το διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών.

Συνοψίζοντας, ενώ εν μέσω θέρους έγιναν δηλώσεις που καθησύχαζαν την εκπαιδευτική κοινότητα, ελάχιστες μέρες πριν από το πρώτο κουδούνι οι δηλώσεις ανασκευάζονται και δημιουργούν αβεβαιότητα και αναστάτωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Παρ’ όλες τις δηλώσεις, μόλις πριν την έναρξη ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις μόλις 2.995 αναπληρωτών για τη γενική και 1.450 για την ειδική εκπαίδευση, και όχι όλων των ειδικοτήτων, γεγονός που αποδεικνύει εκ των πραγμάτων ότι οι δεσμεύσεις για έγκαιρη κάλυψη των κενών σε όλη τη χώρα ήταν κενό γράμμα. Στο νομό Ηλείας προσλήφθηκαν 127 αναπληρωτές ΠΕ60 και ΠΕ70 για τη γενική πρωτοβάθμια και 15 αναπληρωτές ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 για τη γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καλύπτοντας μόλις 35% και 15% των κενών, αντίστοιχα. Επίσης, στο νομό προσλήφθηκαν 27 αναπληρωτές για την ειδική πρωτοβάθμια και 4 για την ειδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Σημειώνεται, εξ άλλου, ότι την περασμένη σχολική χρονιά οι μαθητές της χώρας στερήθηκαν χιλιάδες ώρες των μαθημάτων που δικαιούνται να τους παρέχονται από το κράτος, σαν αποτέλεσμα αφενός της μνημονιακής πολιτικής που έχει καταστήσει απαγορευτικούς τους μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη μόνιμων αναγκών και αφετέρου της δέσμευσης της κυβέρνησης για πρόσληψη μόλις 2.000 αναπληρωτών από τον κρατικό προϋπολογισμό και τις μετέπειτα αλχημείες με πρόσληψη μέσω ΕΣΠΑ, που οδήγησαν ακόμα και σε καθυστερήσεις στη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών. Τη φετινή χρονιά, ο ανορθολογισμός διογκώνεται στο σημείο που, εκτός από την κάλυψη της μισθοδοσίας από το ΕΣΠΑ, πρόσφατα ψηφίστηκε τροπολογία για μισθοδοσία από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στερώντας κονδύλια από υποδομές στο χώρο της εκπαίδευσης.


Επειδή κατά την έναρξης άλλης μιας σχολικής χρονιάς χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βρίσκονται μπροστά στην πραγματικότητα του να μην βρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, παρά τις διαβεβαιώσεις του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας.


Επειδή οι εκπαιδευτικοί του νομού Ηλείας βρίσκονται σε κινητοποιήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας.


Επειδή το αγαθό της παιδείας, εκτός του ότι είναι δικαίωμα όλων των νέων, είναι και υποχρέωση της πολιτείας να το παρέχει στο σύνολό του σε κάθε δικαιούχο πολίτη.


Επειδή οι προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018 (ν.4263/2014) για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προβλέπουν στις παρεμβάσεις του την περικοπή κονδυλίων από προσλήψεις αναπληρωτών.


Επειδή ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών το Δεκέμβριο δεν προκύπτει από κανένα δεδομένο, βάσει της δημοσιονομικής πολιτικής των μνημονίων και των μεσοπρόθεσμων πλαισίων την οποία έχει δεσμευτεί να ακολουθεί και έχει νομοθετήσει η κυβέρνηση.

Επειδή κανένα δεδομένο σήμερα δεν τεκμηριώνει ότι τα κενά στο νομό Ηλείας θα καλυφθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα, τη στιγμή που το πρόβλημα παρουσιάζεται σε μεγαλύτερο βαθμό από την περασμένη σχολική χρονιά.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


1.    Ποια ημερομηνία εκτιμάται ότι θα έχουν καλυφθεί όλα τα λειτουργικά κενά πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γενικής και ειδικής) στο νομό Ηλείας;


2.    Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν έχει καλυφθεί το σύνολο των κενών με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεδομένων και των σχετικών δεσμεύσεων του κ. Υπουργού;


3.    Ποιο συγκεκριμένα είναι το χρονοδιάγραμμα των επόμενων φάσεων προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τη φετινή σχολική χρονιά;


4.    Πόσες πιστώσεις έχει εξασφαλίσει το Υπουργείο Παιδείας για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα πόσες πιστώσεις ανά πηγή χρηματοδότησης;

Η ερωτώσα Βουλευτής

 Έφη Γεωργοπούλου – Σαλτάρη

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ